75538
Book
In basket
Bibliografia na stronach 221-238. Indeks.
Punkt wyjścia prowadzonych w publikacji analiz stanowi rekonstrukcja filozoficznych koncepcji Kartezjusza, Kanta i Hegla w zakresie problematyki podmiotu. Sposoby przekładu filozoficznej koncepcji podmiotu na pole pedagogiki, zostają prześledzone na przykładzie czterech wybranych koncepcji wychowania (Rousseau-Herbart-Hessen-pedagogika socjalistyczna). Analizy te mają na celu ukazanie ciągłości pedagogicznego dyskursu podmiotowości. Nieciągłości w tym zakresie, przejawiajace się w postaci paradygmatycznych kryzysów, obecnych w sferze pedagogicznej teorii omówiono w kolejnej części książki. W końcowej części publikacji zakwestionowano oświeceniwą koncepcję podmiotu na gruncie współczesnej filozofii.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39802 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 221-238. Indeks.
Summary, etc.
Punkt wyjścia prowadzonych w publikacji analiz stanowi rekonstrukcja filozoficznych koncepcji Kartezjusza, Kanta i Hegla w zakresie problematyki podmiotu. Sposoby przekładu filozoficznej koncepcji podmiotu na pole pedagogiki, zostają prześledzone na przykładzie czterech wybranych koncepcji wychowania (Rousseau-Herbart-Hessen-pedagogika socjalistyczna). Analizy te mają na celu ukazanie ciągłości pedagogicznego dyskursu podmiotowości. Nieciągłości w tym zakresie, przejawiajace się w postaci paradygmatycznych kryzysów, obecnych w sferze pedagogicznej teorii omówiono w kolejnej części książki. W końcowej części publikacji zakwestionowano oświeceniwą koncepcję podmiotu na gruncie współczesnej filozofii.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again