75538
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 221-238. Indeks.
Punkt wyjścia prowadzonych w publikacji analiz stanowi rekonstrukcja filozoficznych koncepcji Kartezjusza, Kanta i Hegla w zakresie problematyki podmiotu. Sposoby przekładu filozoficznej koncepcji podmiotu na pole pedagogiki, zostają prześledzone na przykładzie czterech wybranych koncepcji wychowania (Rousseau-Herbart-Hessen-pedagogika socjalistyczna). Analizy te mają na celu ukazanie ciągłości pedagogicznego dyskursu podmiotowości. Nieciągłości w tym zakresie, przejawiajace się w postaci paradygmatycznych kryzysów, obecnych w sferze pedagogicznej teorii omówiono w kolejnej części książki. W końcowej części publikacji zakwestionowano oświeceniwą koncepcję podmiotu na gruncie współczesnej filozofii.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39802 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 221-238. Indeks.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Punkt wyjścia prowadzonych w publikacji analiz stanowi rekonstrukcja filozoficznych koncepcji Kartezjusza, Kanta i Hegla w zakresie problematyki podmiotu. Sposoby przekładu filozoficznej koncepcji podmiotu na pole pedagogiki, zostają prześledzone na przykładzie czterech wybranych koncepcji wychowania (Rousseau-Herbart-Hessen-pedagogika socjalistyczna). Analizy te mają na celu ukazanie ciągłości pedagogicznego dyskursu podmiotowości. Nieciągłości w tym zakresie, przejawiajace się w postaci paradygmatycznych kryzysów, obecnych w sferze pedagogicznej teorii omówiono w kolejnej części książki. W końcowej części publikacji zakwestionowano oświeceniwą koncepcję podmiotu na gruncie współczesnej filozofii.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej