68639
Book
In basket
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks
Streszczenie: Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne. Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego, Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności ─ definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej, Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się, Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci, Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką, Rozdział 7. Niepełnosprawność ─ modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności, 7.1. Niepełnosprawność intelektualna,7.2. Niepełnosprawność ruchowa, 7.3. Uszkodzenie słuchu,7.4. Uszkodzenie wzroku, Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym, Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia, Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się,Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej,Rozdział 12. Choroba przewlekła,12.1. Otyłość,12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie,12.3. Mukowiscydoza,12.4. Cukrzyca,12.5. Epilepsja,12.6. Astma oskrzelowa,Załącznik Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne, Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne, Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą Rozdział 17. Autyzm, Część III. Poza ┬specjalne potrzeby edukacyjne├,Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education), Rozdział 19.Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school).
Availability:
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 44477 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. przy rozdz. Indeks
Summary, etc.
Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne. Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego, Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności ─ definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej, Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się, Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci, Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką, Rozdział 7. Niepełnosprawność ─ modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności, 7.1. Niepełnosprawność intelektualna,7.2. Niepełnosprawność ruchowa, 7.3. Uszkodzenie słuchu,7.4. Uszkodzenie wzroku, Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym, Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia, Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się,Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej,Rozdział 12. Choroba przewlekła,12.1. Otyłość,12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie,12.3. Mukowiscydoza,12.4. Cukrzyca,12.5. Epilepsja,12.6. Astma oskrzelowa,Załącznik Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne, Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne, Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi, Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą Rozdział 17. Autyzm, Część III. Poza ┬specjalne potrzeby edukacyjne├,Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education), Rozdział 19.Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school).
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again