Form of Work
Artykuły
(144)
Książki
(68)
Publikacje naukowe
(59)
Publikacje fachowe
(18)
E-booki
(16)
IBUK Libra
(16)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(61)
unavailable
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(68)
Author
Pisula Ewa (1964- )
(8)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(5)
Okuniewski Juliusz
(5)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(5)
Ławicka Joanna
(5)
Błeszyński Jacek (1963- )
(4)
Grandin Temple (1947- )
(4)
Prokopiak Anna
(4)
Kaczmarek Bogusława Beata
(3)
Korendo Marta
(3)
Kossewska Joanna (1963- )
(3)
Przybyla Olga
(3)
Wojciechowska Aneta (pedagog)
(3)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Bartoszewski Jakub
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Danielewicz Dorota
(2)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(2)
Gołaska Paulina
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Kaufman Barry Neil
(2)
Kawa Rafał
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(2)
Markiewicz Katarzyna (psycholog)
(2)
Pieczara Aleksandra
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Sobocha Ewelina
(2)
Strzałkowska Anna
(2)
Wolska Danuta
(2)
Andruszko Robert
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Augustyniak Agnieszka (pedagog)
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Banasiak Anna
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bilik Andrzej (1939- )
(1)
Bilmin Joanna
(1)
Bobkowicz Lucyna
(1)
Bolak Edward
(1)
Borska-Mądrzycka Zofia
(1)
Bowers Keri
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brauner Alfred
(1)
Brauner Alfred (1910-2002)
(1)
Brauner Francoise
(1)
Brauner Françoise
(1)
Brauns Axel (1963- )
(1)
Bryńska Anita
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Brzezińska Beata
(1)
Buchholz Aleksandra
(1)
Burczyk Agata
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(1)
Clark Trevor
(1)
Colman Andrew M
(1)
Costley Debra
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czyżewska-Dyrała Izabela
(1)
Dobiała Ewa
(1)
Domasiewicz Zuzanna
(1)
Drabata Agnieszka
(1)
Drała Dorota
(1)
Faherty Catherine
(1)
Ferenc Kinga
(1)
Filip Maria
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Furgał Ewa (1979- )
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gambin Małgorzata
(1)
Gamon David
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Gerc Krzysztof
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Gołąbek-Jonak Patrycja
(1)
Grand Claire
(1)
GrandPré Mary (1947- )
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Gregušová Hedviga
(1)
Grochowska Joanna
(1)
Gumuła Teresa
(1)
Guzek Izabela
(1)
Głód Monika
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hałasowska Elżbieta (1974- )
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Hudson Diana
(1)
Year
2020 - 2022
(33)
2010 - 2019
(164)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(12)
Time Period of Creation
2001-
(114)
1989-2000
(6)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(228)
Language
Polish
(226)
English
(1)
Audience Group
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(5)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Demographic Group
Literatura niemiecka
(1)
Subject
Autyzm
(169)
Dziecko autystyczne
(92)
Osoby z autyzmem
(25)
Komunikacja wspomagająca
(19)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(15)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Zespół Aspergera
(12)
Chorzy w rodzinie
(10)
Kształcenie integracyjne
(10)
Leczenie
(10)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(10)
Kompetencje społeczne
(9)
Dziecko z zespołem Aspergera
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Dziecko
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Psychoterapia
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Dziecko chore
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nauczanie
(4)
Rodzice
(4)
Teoria umysłu
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dogoterapia
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Grandin, Temple
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Metoda Krakowska
(3)
Metody nauczania
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Psychiatria dziecięca
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wychowanie
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zespół ADHD
(3)
Alalia
(2)
Autodestruktywność
(2)
Choreoterapia
(2)
Diagnoza
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dorosłość
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Gry i zabawy
(2)
Hipoterapia
(2)
Integracja
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Jakość życia
(2)
Kobieta
(2)
Korekcja mowy
(2)
Macierzyństwo
(2)
Mentoring
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Schizofrenia
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Teatroterapia
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczucia
(2)
Współdziałanie
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zespół Retta
(2)
Zmysły
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Affolter, Félicie
(1)
Alkoholizm
(1)
Arteterapia
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliografia
(1)
Biblioterapia
(1)
Brauns, Axel
(1)
COVID-19
(1)
Subject: work
Integracja sensoryczna w autyzmie
(1)
Kosmita
(1)
Subject: time
2001-
(85)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(20)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(56)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(36)
Artykuł problemowy
(35)
Artykuł z czasopisma naukowego
(17)
Poradnik
(12)
Praca zbiorowa
(10)
Case study (studium przypadku)
(9)
Opracowanie
(7)
Raport z badań
(7)
Podręcznik
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Monografia
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Narracje osobiste [Typ Publikacji]
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(76)
Medycyna i zdrowie
(50)
Psychologia
(39)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Językoznawstwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
228 results Filter
E-book
In basket
Autorka w nowatorski sposób opisuje kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem i analizuje zachowania uznane za typowe dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi. The books contains descriptions and analyses of communicative behaviours of autistic children; it also shows the influence of deficiency in communicative competence on the communicative function of the utterance.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
„Neurologia dziecięca w przypadkach klinicznych” to publikacja przygotowana przez znanych i wybitnych neurologów dziecięcych, radiologów, genetyków, pediatrów i psychologów. Dotychczas brakowało na rynku książki, która ilustrowałaby w praktyczny sposób terapię w schorzeniach układu nerwowego dzieci i młodzieży. To ciekawe źródło informacji na temat etiologii, patofizjologii, diagnostyki i postępowania w wybranych chorobach neurologicznych. Książka z pewnością zainteresuje nie tylko neurologów dziecięcych i pediatrów oraz osoby specjalizujące się w tych dziedzinach medycyny, lecz także fizjoterapeutów, psychologów, logopedów i ambitnych studentów medycyny. Publikacja stanowi doskonałe uzupełnienie bestsellerowego dzieła „Neurologia wieku rozwojowego”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prezentowany tom zawiera prace z zakresu diagnozy, terapii i profilaktyki logopedycznej, wyniki badań oraz rozważania teoretyczne logopedów reprezentujących różne krajowe ośrodki badawcze, a także przedstawicieli pokrewnych dyscyplin naukowych: medycyny, językoznawstwa, pedagogiki, psychologii. Współczesna logopedia stoi przed różnymi wyzwaniami. Ponieważ wzrasta liczba pacjentów z zaburzeniami mowy, potrzebna jest dyskusja o pożądanych kierunkach rozwoju logopedii w XXI wieku, przedstawienie najnowszych wyników badań nad mechanizmami zaburzeń komunikacji językowej, metodami diagnozy czy terapii. Teoria i praktyka logopedyczna powinny uwzględniać [...] wzrost liczby osób w wieku senioralnym wymagających opieki logopedycznej, a także pacjentów w wieku produkcyjnym, chorujących na nowotwory jamy ustnej, krtani czy mózgu, których konsekwencją są zaburzenia mowy. Równie istotnym kierunkiem rozwoju współczesnej logopedii jest wczesna interwencja logopedyczna u dzieci już od okresu noworodkowego, wpisująca się w założenia profilaktyki logopedycznej [...]. Zawarte w monografii treści dotyczą podmiotów oddziaływań logopedycznych, czyli dzieci, dorosłych, seniorów z różnymi dysfunkcjami mowy i głosu oraz samych terapeutów. [...] Książka adresowana jest do logopedów, lekarzy, pedagogów, psychologów, lingwistów zajmujących się problematyką zaburzeń mowy. Wśród jej odbiorców powinni znaleźć się również studenci takich kierunków, jak: logopedia, filologia polska, psychologia, pedagogika, medycyna. Ze Wstępu „Przedłożona do oceny wydawniczej monografia wieloautorska to bardzo dobra wizytówka łódzkiej logopedii - jednego z ważniejszych w Polsce ośrodków prowadzących badania dyskursu zaburzonego oraz kształcącego przyszłych logopedów. Zaprezentowany zbiór tekstów, mimo iż zróżnicowany pod względem merytorycznym, językowym i edytorskim, jest tylko potwierdzeniem naukowej rangi logopedii w Uniwersytecie Łódzkim.” Z recenzji dr. hab. Mirosława Michalika, prof. UP w Krakowie
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again