Forma i typ
Artykuły
(9)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Książki
(3)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Thito Philippe
(2)
Abramowicz Joanna
(1)
Appelt Karolina (1976- )
(1)
Chudzik-Zawisza Małgorzata
(1)
Czardybon Barbara (1984- )
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Kamińska Monika
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Lisowska Kinga
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Poleszak Wiesław
(1)
Pulcyn Tadeusz (1951- )
(1)
Sarvira Anna
(1)
Sarvìra Anna (1986- )
(1)
Swędrowska Małgorzata
(1)
Swędrowska Małgorzata (1974- )
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Łojko Majka
(1)
Środa Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(14)
Luksemburg
(1)
Język
polski
(15)
Odbiorca
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura belgijska
(1)
Literatura europejska
(1)
Temat
Dzieci
(10)
Agresja rosyjska na Ukrainę (2022)
(9)
Uchodźcy
(5)
Wojna
(4)
Trudne sytuacje życiowe
(3)
Biblioterapia
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziewczęta
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Przyjaźń
(2)
Rozmowa
(2)
Trening Zastępowania Agresji
(2)
Ukraińcy
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Agresywność
(1)
Danilewska, Joanna
(1)
Empatia
(1)
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
(1)
Gry i zabawy
(1)
Lęk przed przyszłością
(1)
Migracje
(1)
Nauczanie
(1)
Prawa dziecka
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rodzice
(1)
Stres pourazowy
(1)
Trauma
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zaburzenia eksternalizacyjne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zapobieganie
(1)
Zwalczanie
(1)
Temat: dzieło
Agresja u dzieci
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Ukraina
(1)
Wielkopolska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
15 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
[Agresja u dzieci - recenzja] / Joanna Abramowicz. W: Nowa Szkoła. 2003, nr 4, s. 56-57. - 2003.
Zawiera rec. książki: Agresja u dzieci / Joanna Danilewska. - Warszawa, 2002.
Książka
W koszyku
Opowieść o małej Ukraince Sofii, która w nowej szkole w Polsce poznaje wyjątkowo spostrzegawczą koleżankę Alinę. Relacja dziewczynek uświadamia, jak ważne jest zwracanie uwagi na innych, oferowanie im wsparcia i okazywanie chęci zrozumienia ich problemów. Bohaterka opowiadania takiego wsparcia bardzo potrzebowała, gdy po ucieczce przed wojną podjęła próbę integracji w nowym kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47909 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Можливо, хтось із твоїх знайомих теж покинув свою домівку через війну. Хай око твоє буде гостре — вони потребують твоєї уваги та підтримки. Не засуджуй їхню поведінку, а спробуй зрозуміти, бо ти не знаєш, що твоїм знайомим довелося пережити. Вислухай їх і заохочуй інших послухати їхню історію. Не стій осторонь, якщо хтось із твого класу ображатиме чи цькуватиме твоїх знайомих. Пам’ятай: деколи навіть один добрий вчинок може змінити чиєсь життя.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dramat w czterech ścianach : pomoc, prewencja, informacja. - Wydanie drugie poprawione - Gniezno : Medialuk, 2008. - 125 stron ; 21 cm.
Na dole okładki: kochamreaguję.pl.
Zawiera rozdział: Projekt "A sąsiedzi nic nie widzieli, Razem Bezpieczniej" Rządowego programu ograniczania Przestępczości i Aspołecznych Zachowań MSWiA realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gnieźnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45999 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6–9-letnich oraz 10–12-latków). Przedstawione scenariusze stanowią jedynie przykład możliwego przebiegu zajęć i mają być inspiracją dla prowadzącego. Po uprzednio dokonanej diagnozie – uczestników zajęć i całej grupy (jej specyficznej osobowości, właściwości socjodynamicznych) – sam powinien ocenić „podatność” dzieci na niektóre zajęcia. Ponadto, planując zajęcia, należy uwzględniać możliwości organizacyjne (miejsce, czas, rytm pracy), dobór i frekwencję uczestników zajęć, posiadane umiejętności oraz specyficzne cele (sformułowane w oparciu o diagnozę). W proponowanych blokach zajęć wykorzystano wieloletnie doświadczenia dydaktyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą. Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej