Forma i typ
Książki
(9)
Artykuły
(6)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Hamer Hanna
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Bilewicz Aleksandra (antropolog)
(1)
Burdzy-Drozd Bernadeta
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Gerrig Richard J
(1)
Goleman Daniel
(1)
Hansburg Freda (1950- )
(1)
Heberle Marta
(1)
Jachimska-Małkiewicz Katarzyna
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Januszek Maciej
(1)
Lewicka Maria
(1)
Marina José Antonio (1939- )
(1)
Materska Maria
(1)
Nijakowski Lech M
(1)
Piotrowska Dorota (tłumacz)
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rempel Wiesława
(1)
Shanker Stuart (1952- )
(1)
Silberman Melvin L (1942- )
(1)
Sternberg Robert J (1949- )
(1)
Wilczyńska Agnieszka
(1)
Zamecka-Zalas Olga
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Inteligencja społeczna
(5)
Osobowość
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Inteligencja
(4)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Asertywność
(2)
Curriculum vitae
(2)
Dyskusja
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Konflikt
(2)
Listy. Korespondencja
(2)
Negocjacje
(2)
Pamięć
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozmowa
(2)
Uczenie się
(2)
Świadomość
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Autorytet
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki
(1)
Bioinżynieria
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emocje
(1)
Gniew
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Głupota
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja (socjologia)
(1)
Język
(1)
Klasa średnia
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kultura informacyjna
(1)
Miłość
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja pracy
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Nastrój (psychologia)
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Poradniki
(1)
Potrzeba afiliacji
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychopatologia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Ruchy społeczne
(1)
Samokontrola
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Spółdzielczość spożywców
(1)
Start zawodowy
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Stres szkolny
(1)
Styl życia
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Sztuka
(1)
Terapia psychoanalityczna
(1)
Transfer umysłu
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie informacją
(1)
Zdolności umysłowe
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "La inteligencia fracasada : teoría y practica de la estupidez" 2004.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44239 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wiedza jest łatwa, trudne jest zrozumienie. Dopóki nie zrozumiesz, będziesz nieszczęśliwy w kontaktach z ludźmi, ale jeśli pozwolisz sobie pomóc, każdy samodzielny wybór może być lepszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36905, 36499 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wiedza jest łatwa, trudne jest zrozumienie. Dopóki nie zrozumiesz, będziesz nieszczęśliwy w kontaktach z ludźmi, ale jeśli pozwolisz sobie pomóc, każdy samodzielny wybór może być lepszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36906, 36690 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podstawowa wiedza psychologiczna w ujęciu syntetycznym - od natury i historii psychologii, poprzez zagadnienia uczenia się, myślenia, motywacji, po psychologię zdrowia i pomiar testowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 252)
Bibliografia na stronach 326-338.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48024 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Numer specjalny (część II): Psychologia kulturowa [Special issue (part II): Cultural psychology] Redaktor numeru: Anna Kwiatkowska [Editor: Anna Kwiatkowska] W numerze [Contents] Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska, Jerzy Wierzbiński, Anna Olga Kuźmińska: Porównywalność danych sondażowych zebranych w różnych krajach [Comparability of survey data collected in different countries], doi: 10.7366/1896180020142901, s. 128–143; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kulturowa adaptacja Międzykulturowej skali radzenia ze stresem (Cross-Cultural Coping Scale, CCCS) Kuo, Roysircara i Newby-Clarka [Cultural adaptation of Cross-Cultural Coping Scale – CCCS, by Kuo, Roysircar and Newby-Clark], doi: 10.7366/1896180020142902, s. 144–164; Kuba Kryś, Karolina Hansen: Tylko głupcy uśmiechają się do obcych? Analiza różnic kulturowych w postrzeganiu społecznym inteligencji i szczerości osób uśmiechniętych [Only the stupid smile at strangers? Analysis of cultural differences in social perception of intelligence and honesty of smiling individuals], doi: 10.7366/1896180020142903, s. 165–178; Monika Biłas-Henne, Paweł Boski: Bufor wielokulturowy [Multicultural buffer], doi: 10.7366/1896180020142904, s. 179˜–199; Katarzyna Lubiewska: Znaczenie kolektywizmu i indywidualizmu dla zachowań rodzicielskich matek oraz przywiązania polskich i niemieckich nastolatków w perspektywie hipotezy kulturowego dopasowania [Cultural fit hypothesis: The impact of individualism-collectivism on maternal parenting and adolescent attachment in Germany and Poland], doi: 10.7366/1896180020142905, s. 200–219; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Piergiorgio Argentero, Sergiu Baltatescu, Gopa Bardhwaj, Marcin Bukowski, Rachel Calogero, Melania Chargazia, Amanda Clinton, Murnizam Hj. Halik, Dzintra Ilisko, Narine Khachatryan, Martina Klicperova-Baker, Monika Kovacs, Eva Letovancova, Kadi Liik, Jarosław Michałowski, Ivo Nord, Elena Paspalanova, Pablo Perez de Leon, José Techera, Mariano Rojas, Joanna Różycka, Beate Seibt, Iryna Semkiv, Habib Tiliouine, Ha Khanh Truong, Alain Van Hiel, Kees van den Bos, Eduardo Wills-Herrera: Kulturowe wymiary postaw roszczeniowych [Cultural dimensions of entitlement], doi: 10.7366/1896180020142906, s. 220–240.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Coraz bardziej widoczna obecność pojęcia i problemu modernizacji w polskim dyskursie publicznym świadczy o tym, że jednym z istotnych czynników kształtujących społeczny proces modernizacji Polski stają się dyskursy modernizacyjne. Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” stanowi próbę przyjrzenia się temu fenomenowi, a zwłaszcza wielorodności dyskursów modernizacyjnych, ich przemianom i mechanizmom lokowania w rzeczywistości społecznej, a także ich odniesieniom ideologicznym. W prezentowanych artykułach zastosowane zostały różnorodne (i komplementarne wobec siebie) ujęcia i perspektywy badawcze. Na problematyce ekonomicznej, czy raczej ekonomiczno-społecznej (zawierającej również akcenty nauk o polityce i polityce publicznej/społecznej) koncentrują się teksty Włodzimierza Anioła oraz Agnieszki Dziedziczak-Foltyn i Kazimierza Musiała. Dwa inne artykuły dotyczą aspektów kulturowych (Karol Franczak) i kulturowo- -psychologicznych (Tomasz Zarycki). Z kolei Maciej Kassner omawia kwestię modernizacji w kontekście integracji europejskiej i w odniesieniu do doniosłych koncepcji socjologicznych. Nieco inny charakter mają dwa ostatnie artykuły, które na podstawie materiałów prasowych analizują rocznicowe echa Okrągłego Stołu (Konrad Kubala) oraz schematy interpretacji (tzw. ramy) transformacji gospodarczej (Wojciech Rylukowski). Uzupełnienie tomu stanowi esej recenzyjny autorstwa Lucyny Prorok, poświęcony książce Włodzimierza Anioła Szlak Norden, traktującej o możliwościach adaptowania w Polsce skandynawskich rozwiązań w dziedzinie polityki społecznej, a także recenzje dwóch książek: Adama Leszczyńskiego Skok w nowoczesność (podejmującej zagadnienie modeli modernizacji w krajach peryferyjnych) oraz Wojciecha Musiała Modernizacja Polski (oferującej rekonstrukcję rządowych strategii modernizacyjnych w Polsce).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii oraz językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej