Forma i typ
Artykuły
(27)
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(2)
Grafiki
(2)
IBUK Libra
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Autor
Gałęzowski Marek (1972- )
(2)
Nałęcz Tomasz (1949- )
(2)
Trojan Elżbieta
(2)
Baranowski Karol
(1)
Bednarek Magdalena (1984- )
(1)
Bonk Gabriela
(1)
Budek Katarzyna
(1)
Cichoracki Piotr (1975- )
(1)
Cyran Maria
(1)
Duber Paweł
(1)
Dybciak Krzysztof (1948- )
(1)
Figiel Martyna
(1)
Gajdziński Piotr (1964- )
(1)
Garlicki Andrzej (1935-2013)
(1)
Gawlina Józef
(1)
Gruchała Janusz Stanisław (1954- )
(1)
Gąssowski Szczepan (1927- )
(1)
Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu
(1)
Jędrzejewicz Wacław (1893-1993)
(1)
Kempa Andrzej
(1)
Kirszak Jerzy
(1)
Kowalczyk Agnieszka (1980- )
(1)
Kozłowski Eugeniusz (1925-1995)
(1)
Kwiatkowski Eugeniusz
(1)
Lepecki Mieczysław Bohdan (1897-1969)
(1)
Maciejewski Zbigniew
(1)
Maklakiewicz Jan muz
(1)
Matras-Mastalerz Wanda
(1)
Nałęcz Daria (1951- )
(1)
Nowinowski Sławomir M
(1)
Okulewicz Piotr
(1)
Ordyński Ryszard realiz
(1)
Parauch Waldemar
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pelka Witold
(1)
Piątkowska Barbara (1969- )
(1)
Piątkowski Tomasz (1969- )
(1)
Piłsudska Aleksandra (1882-1963)
(1)
Piłsudski Józef (1867-1935)
(1)
Piłsudski Józef (1867-1935) Antologia
(1)
Pobóg-Malinowski Władysław (1899-1962)
(1)
Składanowski Henryk
(1)
Smoliński Tadeusz
(1)
Stefanowska Zofia (1926-2007)
(1)
Suleja Włodzimierz (1948- )
(1)
Szubarczyk Piotr
(1)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(1)
Ulatowski Piotr
(1)
Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydawnictwo Naukowe
(1)
Wawrzyniak Antoni
(1)
Witos Wincenty (1874-1945)
(1)
Wywerka Albert
(1)
Zapart Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(3)
Gimnazjum
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Piłsudski, Józef (1867-1935)
(41)
Politycy
(11)
Polska
(9)
Wojsko
(8)
Pamiętniki polskie
(3)
Przywódcy i głowy państw
(3)
Historia
(2)
Historia (przedmiot szkolny)
(2)
Literatura polska
(2)
Piłsudski Józef (1867-1935)
(2)
Plakat graficzny
(2)
Scenariusze imprez szkolnych
(2)
100 rocznica odzyskania niepodległości przez Polskę (2018)
(1)
Albert Chmielowski (święty ; 1845-1916)
(1)
Beck, Józef (1894-1944)
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biografie indywidualne
(1)
Bolesław Chrobry (król Polski ; ca 967-1025)
(1)
Churchill, Winston (1874-1965)
(1)
Conrad, Joseph (1857-1924)
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dowódcy (wojsko)
(1)
Esej
(1)
Genealogia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry miejskie
(1)
Hitler, Adolf (1889-1945)
(1)
Honorat Koźmiński (błogosławiony ; 1829-1916)
(1)
Humor rysunkowy polski
(1)
Iłłakowiczówna, Kazimiera (1892-1983)
(1)
Karykatury
(1)
Kopernik, Mikołaj (1473-1543)
(1)
Kościuszko, Tadeusz (1746-1817)
(1)
Krajoznawstwo
(1)
Krasicki, Ignacy (1735-1801)
(1)
Legiony Polskie (1914-1917)
(1)
Lepecki, Mieczysław Bohdan (1897-1969)
(1)
Ludwika Maria (królowa Polski ; 1611-1667)
(1)
Mieszko I (książę Polski ; ok. 935-992)
(1)
Mościcki, Ignacy (1867-1946)
(1)
Nauczanie
(1)
Obchody
(1)
Odzyskanie niepodległości przez Polskę (1918)
(1)
Oktawian August (cesarz rzymski ; 63 a.C.-14)
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Patroni ulic i placów
(1)
Pisarze polscy
(1)
Piłsudska, Aleksandra (1882-1963)
(1)
Poezja polska
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Prawo państwowe
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przywództwo
(1)
Publicystyka
(1)
Rysunek polski
(1)
Sikorski, Władysław (1881-1943)
(1)
Stalin, Iosif Vissarionovič (1878-1953)
(1)
Symbole państwa
(1)
Wojtyła, Karol (1879-1941)
(1)
Wybicki, Józef (1747-1822)
(1)
Władysław Jagiełło (król Polski ; ok. 1351-1434)
(1)
Związek Walki Czynnej
(1)
Temat: czas
1901-2000
(10)
1801-1900
(8)
1901-1914
(4)
1914-1918
(4)
1918-1939
(4)
2001-
(2)
1901-
(1)
1918-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Biografie
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Bibliografia
(2)
Biografia
(2)
Plakat
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Esej
(1)
Kamishibai
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publicystyka
(1)
Raport
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
E-book
W koszyku
Wyłaniający się z akt resortu spraw zagranicznych ČSR konterfekt życia społecznego i politycznego II Rzeczypospolitej nie jest obiektywny. Sporządzenie takiego wymagałoby zawieszenia własnych norm, osądów i nałogów mentalnych, moralnych i estetycznych, aby przeniknąć tak daleko, jak to możliwe, w pole widzenia innego człowieka i przyswoić sobie jego sposób percepcji. Tymczasem nawet najbardziej biegli w swym rzemiośle dyplomaci I Republiki postrzegali nadwiślańskie realia przez pryzmat własnej (jakże odmiennej od polskiej) kultury. Pisane przez nich raporty, instrukcje i analizy odzwierciedlają nie tylko geopolityczne kalkulacje. Są również świadectwem uwikłania ich autorów w zależności: etniczne, klasowe, światopoglądowe lub historyczne. Dowodzą także, jak trudno im było powściągnąć emocje, gdy pisali, konwersowali i rozmyślali o Polsce. Poszukując w XIX w. odpowiedzi na pytania: kim jesteśmy, skąd pochodzimy, dokąd zmierzamy, czeskie elity nie mogły przejść do porządku dziennego nad kwestią polską. Stanowiła ona element strategii wobec monarchii habsburskiej, a nade wszystko wyznacznik stosunku do Rosji. Przedmiotem studiów są także metody, za pomocą których realizowano cele polityki zagranicznej Pragi. Dokonano rekonstrukcji obrazu II Rzeczypospolitej, jaki powstał w wyniku rutynowych działań personelu wybranych placówek dyplomatycznych i konsularnych ČSR oraz analiz przeprowadzonych nad Wełtawą przez kadrę kierowniczą MZV. Określono też występujące między nimi współzależności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej