Forma i typ
Artykuły
(2733)
Książki
(743)
Publikacje fachowe
(203)
Publikacje dydaktyczne
(126)
Publikacje naukowe
(78)
Czasopisma
(49)
E-booki
(18)
IBUK Libra
(18)
Poradniki i przewodniki
(4)
Druki ulotne
(2)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(771)
wypożyczone
(14)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(785)
Czytelnia
(1)
Autor
Nowel Ewa
(28)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(26)
Cyran Maria
(21)
Francuz Aleksandra
(21)
Palka Ewa
(19)
Język
(18)
Syllabus
(18)
Wykurz Urszula
(17)
Bula Danuta
(16)
Języki Obce w Szkole
(16)
Tyl Marzena
(16)
Pawlak Mirosław
(14)
Chrząstowska Bożena (1929- )
(13)
Bartol Izabella
(12)
Krzemińska Joanna
(12)
Matusiak Barbara
(12)
Podemska-Kałuża Anna
(12)
Niemiec Katarzyna
(11)
Rajewicz Danuta
(11)
Jędrychowska Maria aut
(10)
Szplit Agnieszka
(10)
Wójcicka Edyta
(10)
Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych
(9)
Jańczyk Grażyna
(9)
Koc Krzysztof
(9)
Madalińska Elżbieta
(9)
Małochleb Paulina
(9)
Piasta-Siechowicz Joanna (1965-2021)
(9)
Surdej Beata
(9)
Cyrański Czesław
(8)
Gajda Kinga Anna
(8)
Gis Anita
(8)
Grodecka Ewa
(8)
Janus-Sitarz Anna
(8)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(8)
Kłakówna Zofia Agnieszka
(8)
Poturała Wioletta
(8)
Biernacka Anna
(7)
Bukowska Edyta
(7)
Język Polski w Gimnazjum
(7)
Język Polski w Liceum
(7)
Język Polski w Szkole
(7)
Kostrzewa Joanna
(7)
Kuczyńska-Koschany Katarzyna (1970- )
(7)
Morawska Iwona
(7)
Mytko Marta
(7)
Nagajowa Maria
(7)
Nawrocki Rafał
(7)
Niklewicz Beata
(7)
Sowa Roman
(7)
Baran Grzegorz
(6)
Dończyk-Hnat Zofia
(6)
Gronek Barbara
(6)
Iwasiewicz Mirosława
(6)
Kania Agnieszka
(6)
Kostrzewska Agnieszka
(6)
Kulpa Jan
(6)
Larek Michał
(6)
Laskowska Regina
(6)
Ostarek Ewa
(6)
Polański Edward
(6)
Prościak Beata
(6)
Rejniak Zofia
(6)
Skrzypczak-Walkowiak Bogna
(6)
Tomasik Agnieszka
(6)
Udzik Beata
(6)
Zabłocka-Trojnar Anita
(6)
Zakrzewska-Okrojek Agata
(6)
Bęza Stanisław
(5)
Dietrich Janina
(5)
Drab Michał
(5)
Fijałkowski Tomasz
(5)
Gajek Elżbieta
(5)
Gawdzik Witold
(5)
Gust Władysław
(5)
Głazowska Małgorzata
(5)
Komorowska Hanna
(5)
Koschany Rafał
(5)
Kwiatkowska-Ratajczak Maria (1956- )
(5)
Padewski Jakub
(5)
Przymuszała Beata
(5)
Steczko Iwona
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Wiśniewska-Olejnik Małgorzata
(5)
Świętek Wacława (1924- )
(5)
Brzeski Alojzy
(4)
Bąk Dorota
(4)
Dziamska Dorota
(4)
Fober Karolina
(4)
Goetz Magdalena
(4)
Gudro Maria (1946- )
(4)
Gębal Przemysław (1972- )
(4)
Janiszewska-Gold Katarzyna
(4)
Jankiewicz Bożenna
(4)
Jarzyna Anita
(4)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(4)
Jędrychowska Maria
(4)
Kozak Wioletta
(4)
Krzysztofik Anna
(4)
Kujaszewska Ewa
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(157)
2010 - 2019
(2629)
2000 - 2009
(226)
1990 - 1999
(283)
1980 - 1989
(97)
1970 - 1979
(90)
1960 - 1969
(41)
1950 - 1959
(21)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(425)
1901-2000
(52)
1989-2000
(20)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(3545)
Język
polski
(3539)
angielski
(4)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(184)
Szkoły podstawowe
(78)
Szkoły ponadpodstawowe
(36)
Nauczyciele
(25)
Nauczanie początkowe
(24)
Szkoły średnie
(24)
Nauczyciele nauczania początkowego
(19)
Szkoły ponadgimnazjalne
(19)
Nauczyciele przedszkoli
(16)
Gimnazja
(15)
Klasa 8.
(15)
Klasa 1.
(13)
Klasa 7.
(12)
Przedszkola
(11)
Klasa 2.
(9)
Klasa 5.
(9)
Nauczyciele języka angielskiego
(9)
Klasa 3.
(8)
Klasa 4.
(8)
Klasa 6.
(8)
Nauczyciele języków
(7)
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Dzieci
(3)
6-8 lat
(2)
B1 poziom biegłości językowej
(2)
Nauczyciele gimnazjów
(2)
Pedagodzy
(2)
Studenci
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Językoznawcy
(1)
Konsultanci
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(1952)
Języki obce
(408)
Język polski (przedmiot szkolny)
(257)
Metody nauczania
(254)
Nauczanie początkowe
(234)
Język angielski
(203)
Języki
(183)
Język niemiecki
(124)
Nauczanie
(104)
Nauczanie języków obcych
(96)
Scenariusze zajęć
(76)
Wychowanie przedszkolne
(69)
Poezja polska
(64)
Literatura
(62)
Scenariusz lekcji
(62)
Język rosyjski
(57)
Czytanie
(52)
Filologia polska
(52)
Literatura polska
(49)
Matura
(46)
Programy nauczania
(43)
Poezja
(41)
Język polski jako obcy
(37)
Język francuski
(35)
Internet
(34)
Lektura szkolna
(34)
Holocaust
(33)
Ortografia
(33)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(32)
Uczenie się
(31)
Egzaminy szkolne
(30)
Nauczanie zintegrowane
(30)
Pisanie
(29)
Dysleksja i dysgrafia
(28)
Język
(28)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(28)
Film
(27)
Mowa
(26)
Metoda projektów
(25)
Projekt metodyczny
(25)
Dwujęzyczność
(24)
Internet w dydaktyce
(24)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(24)
Multimedia
(23)
Nauczyciele
(23)
Nauczyciele języka polskiego
(22)
Dziecko
(21)
Gry edukacyjne
(21)
Szymborska, Wisława (1923-2012)
(21)
Promocja czytelnictwa
(20)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(20)
Uczniowie
(20)
Wypracowania szkolne
(20)
Motywacja uczenia się
(19)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(19)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(18)
Drama (pedagog.)
(17)
Efektywność nauczania
(17)
Komputer w dydaktyce
(17)
Żydzi
(17)
Czytelnictwo
(16)
Glottodydaktyka
(16)
Gramatyka
(16)
Interpretacja wiersza
(16)
Lektury szkolne
(16)
Matura 2002
(16)
Mickiewicz Adam
(16)
Nauczanie języków
(15)
Język łaciński
(14)
Językoznawstwo
(14)
Nauczanie na odległość
(14)
Projekt edukacyjny
(14)
Różewicz, Tadeusz (1921-2014)
(14)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(13)
Regionalna Izba Pamiątek Oświatowych
(13)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(13)
Testy, eksperymenty psychologiczne, pomiary
(13)
Bajka i baśń
(12)
Edukacja międzykulturowa
(12)
Filozofia
(12)
Innowacje
(12)
Interpretacja dzieła sztuki
(12)
Kobieta
(12)
Komiksy
(12)
Miłosz Czesław
(12)
Nauczyciele języków
(12)
Podstawa programowa
(12)
Szkolnictwo specjalne
(12)
Dziecko zdolne
(11)
Film animowany
(11)
Interpretacja utworu
(11)
Język dziecka
(11)
Komunikacja językowa
(11)
Konspekty lekcji
(11)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(11)
Myślenie twórcze
(11)
Ocenianie
(11)
Retoryka
(11)
Szkolnictwo wyższe
(11)
Wartość
(11)
Temat: dzieło
Wesele
(5)
Pan Tadeusz
(4)
Lalka
(3)
Ballady i romanse
(2)
Latarnik
(2)
Olbrzym. Magiczne drzewo
(1)
Bogurodzica
(1)
Chłopi
(1)
Doctor Dolittle
(1)
Dziewczyna czytająca list
(1)
Emeryt
(1)
Gnój
(1)
Granica
(1)
Harry Potter and the philosopher's stone
(1)
Heart of darkness
(1)
Jan Amos Komeński i jego korespondencja z Cyprianem Kinnerem z Elbląga 1642-1648
(1)
Kajko i Kokosz
(1)
Kamienie na szaniec
(1)
Kaputt
(1)
Keiserens nye klaeder
(1)
Krzyżacy
(1)
Która to Malala?
(1)
Lokomotywa
(1)
Lord Jim
(1)
Loving Vincent (film)
(1)
Ludzie bezdomni
(1)
Między nami dobrze jest
(1)
Nakarmić kamień
(1)
Nie-Boska komedia
(1)
Oscar et la dame rose
(1)
Outsiders
(1)
Pielgrzymka do Jasnej Góry
(1)
Pies
(1)
Powrót taty
(1)
Prestuplenie i nakazanie
(1)
Quo vadis
(1)
Secret garden
(1)
Sklepy cynamonowe
(1)
Sny i kamienie
(1)
Stepy akermańskie
(1)
Szatan z siódmej klasy
(1)
Szkice węglem
(1)
Taksim
(1)
Titina
(1)
U vojny - ne ženskoe lico
(1)
Utopia
(1)
Wariat
(1)
Wesele (film ; 1972)
(1)
Wigilia na Syberii
(1)
Wiosenny poranek
(1)
Zabawa w klucz
(1)
Zemsta
(1)
Ziarno prawdy (film)
(1)
Świat Jest Piękny
(1)
Temat: czas
2001-
(236)
1901-2000
(24)
1801-1900
(14)
1989-2000
(8)
1601-1700
(3)
1918-1939
(3)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1701-1800
(2)
1801-
(2)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1701-
(1)
1901-1914
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(40)
Irlandia
(2)
Arktyka (region)
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Włochy
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(266)
Artykuł z czasopisma fachowego
(111)
Artykuł z pracy zbiorowej
(76)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(69)
Artykuł problemowy
(58)
Scenariusz zajęć
(51)
Czasopismo fachowe
(44)
Czasopismo pedagogiczne
(44)
Czasopismo polskie
(44)
Ćwiczenia i zadania
(35)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(28)
Materiały pomocnicze
(16)
Artykuł fachowy
(15)
Artykuł z czasopisma naukowego
(12)
Praca zbiorowa
(10)
Karty pracy ucznia
(8)
Podręcznik
(8)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(7)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(7)
Raport z badań
(6)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(6)
Scenariusze zajęć
(5)
Monografia
(4)
Poezja polska
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(4)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Recenzja
(3)
Satyra
(3)
Vademecum
(3)
Artykuł z czasopisma
(2)
Felieton
(2)
Literatura
(2)
Program autorski (pedagogika)
(2)
Publikacje
(2)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Dramat polski
(1)
Dyktanda
(1)
E-podręcznik
(1)
Elementarze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura kobieca
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Plakat filmowy
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Projekty
(1)
Publikacja okolicznościowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Reportaż polski
(1)
Sprawozdanie z konferencji
(1)
Słowniki dla dzieci angielsko-polskie
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(486)
Językoznawstwo
(154)
Literaturoznawstwo
(120)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Kultura i sztuka
(10)
Nauka i badania
(10)
Psychologia
(10)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Historia
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogikaLiteraturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
3545 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Seria: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych (6), ISSN 2719-8065 Książka jest zbiorem artykułów poświęconych sytuacji współczesnej glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem warunków pandemicznych. Zawarte w tomie analizy dotyczą: presji, jakim podlega nauczyciel, oraz wypracowanych strategii radzenia sobie z nimi; postaw studentów i wykładowców wobec wyzwań, jakie stworzyło nauczanie zdalne; zagadnień odnoszących się do sfery afektywnej, związanych z brakiem autentycznych kontaktów społecznych; kształtowania relacji i dystansu, czyli tzw. bliskości interakcyjnej i interpersonalnej oraz barier afektywnych w komunikacji obcojęzycznej spowodowanych lękiem przed błędem językowym. Podejmowana jest również problematyka ograniczeń w zakresie rozwijania komunikacyjnych kompetencji językowych, kompetencji ogólnych, weryfikacji efektów uczenia się, kształcenia zawodowego tłumaczy oraz nowych możliwości, jakie stwarza wykorzystywanie komunikatorów, platform edukacyjnych, kursów MOOC, dostępnych narzędzi cyfrowych czy tradycyjnych podręczników, jak również możliwości tkwiących w zastosowaniu w praktyce edukacyjnej założeń neurodydaktyki czy prezentowaniu postawy otwartości w wymagającym nauczaniu CLIL.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej