Forma i typ
Artykuły
(458)
Książki
(92)
Publikacje fachowe
(59)
Publikacje naukowe
(41)
Publikacje dydaktyczne
(25)
E-booki
(18)
IBUK Libra
(18)
Poradniki i przewodniki
(3)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(91)
Placówka
Wypożyczalnia
(91)
Autor
Języki Obce w Szkole
(16)
Niemiec Katarzyna
(11)
Pawlak Mirosław
(11)
Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych
(5)
Gębal Przemysław (1972- )
(4)
Komorowska Hanna
(4)
Lipińska Ewa
(4)
Ostrowska Katarzyna
(3)
Bojarczuk-Tüncer Agnieszka
(2)
Brzeziński Jerzy
(2)
Chodkiewicz Halina
(2)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(2)
Galant Joanna
(2)
Golik-Czarnecka Anna
(2)
Gębal Przemysław E
(2)
Izdebska-Długosz Dominika
(2)
Janicka Monika (nauki filologiczne)
(2)
Karczewska Julia
(2)
Knapik Ewa
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Lipińska Ewa (filolog)
(2)
Majchrzak Olga
(2)
Marton Waldemar
(2)
Miodunka Władysław
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Niedźwiedzka Monika
(2)
Ostarek Ewa
(2)
Ronowicz Edmund Andrzej
(2)
Sarnowska-Frank Aneta
(2)
Seretny Anna
(2)
Seretny Anna (1962- )
(2)
Siek-Piskozub Teresa (1949- )
(2)
Szplit Agnieszka
(2)
Waniek-Klimczak Ewa
(2)
Wojnicki Stanisław
(2)
Woźnicki Tadeusz
(2)
Achtelik Aleksandra
(1)
Aleksandrovich Maria
(1)
Araszkiewicz Natalia M
(1)
Banasik Natalia (psycholog)
(1)
Bestrzyński Wiesław
(1)
Bielicka Małgorzata
(1)
Biernacka Michalina
(1)
Birkenbihl Vera F. (1946- )
(1)
Bojarczuk Agnieszka
(1)
Brzeski Alojzy
(1)
Brześkiewicz Zbigniew W
(1)
Budzik Justyna (1979- )
(1)
Bąk-Średnicka Anna
(1)
Błaszczyk Iwona
(1)
Chamczyk Robert
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Corder Pit S
(1)
Coste Daniel
(1)
Cudak Romuald
(1)
Czarnecka-Cicha Barbara
(1)
Czyż Joanna (graficzka)
(1)
Dakowska Maria
(1)
Daniel Józef
(1)
Dobke Aleksandra
(1)
Dudek Mirosława
(1)
Dudziak-Czajkowska Barbara
(1)
Fijałkowski Adam (1969- )
(1)
Gabryś-Barker Danuta
(1)
Gajek Elżbieta
(1)
Gajewska Elżbieta (filolog)
(1)
Garncarek Piotr
(1)
Gałan Beata
(1)
Gałwiaczek Joanna
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gonigroszek Dorota
(1)
Gozdawa-Gołębiowski Romuald
(1)
Grabowska Lucyna
(1)
Grabowska Monika
(1)
Graboń Karolina
(1)
Grodź Iwona (1978- )
(1)
Grucza Franciszek
(1)
Gryz Iwona
(1)
Górecka Joanna (filolog)
(1)
Gębka-Wolak Małgorzata (1968- )
(1)
Herbst-Buchwald Ksenia
(1)
Hofmański Wojciech
(1)
Jankowski Bogusław Antoni
(1)
Janowska Iwona
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jurek Anna (pedagog)
(1)
Języki
(1)
Językoznawstwo Stosowane
(1)
Kabzińska Anna
(1)
Kacprowska Krystyna
(1)
Kalamarz Ryszard
(1)
Kawa Marek (1975- )
(1)
Kaźmierczak Małgorzata
(1)
Kaźmierczak Małgorzata (filolog)
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kleczkowski Patryk
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kodzis Aleksandra Małgorzata
(1)
Kodzis Aleksandra Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(61)
2010 - 2019
(432)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(15)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(16)
1960 - 1969
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(115)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(569)
Język
polski
(565)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(20)
Nauczyciele przedszkoli
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(11)
Nauczyciele
(9)
Szkoły podstawowe
(9)
Nauczyciele języków
(7)
Przedszkola
(7)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Klasa 5.
(3)
Klasa 8.
(3)
Szkoły wyższe
(3)
B1 poziom biegłości językowej
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Szkoły średnie
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Konsultanci
(1)
Temat
Języki obce
(408)
Nauczanie języków obcych
(96)
Język angielski
(48)
Metody nauczania
(41)
Język polski jako obcy
(37)
Język niemiecki
(29)
Wychowanie przedszkolne
(25)
Nauczanie
(19)
Glottodydaktyka
(16)
Uczenie się
(13)
Dysleksja i dysgrafia
(11)
Nauczyciele
(11)
Język polski (przedmiot szkolny)
(10)
Język rosyjski
(10)
Komputer w dydaktyce
(9)
Matura
(9)
Uczniowie
(9)
Internet w dydaktyce
(8)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(8)
Metoda projektów
(8)
Motywacja uczenia się
(8)
Autonomia (pedagogika)
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Dzieci
(6)
Język francuski
(6)
Język polski
(6)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Cudzoziemcy
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Kształcenie językowe
(5)
Lekcje zastępcze
(5)
Matura 2002
(5)
Multimedia
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Pamięć
(5)
Piosenka
(5)
Projekt
(5)
Unia Europejska
(5)
Wielokulturowość
(5)
Zastosowania internetu w edukacji
(5)
Boże Narodzenie
(4)
Błędy językowe
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Gry i zabawy
(4)
Język łaciński
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Niewidomi
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Testy, eksperymenty psychologiczne, pomiary
(4)
Uchodźcy
(4)
Ukraińcy
(4)
Wielojęzyczność
(4)
Autonomia
(3)
Dwujęzyczność
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Edukacja europejska
(3)
Internet
(3)
Język
(3)
Językoznawstwo
(3)
Kształcenie
(3)
Metoda komunikacyjna
(3)
Motywacja
(3)
Nauczanie dwujęzyczne
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Ocenianie
(3)
Rozumienie
(3)
Scenariusz lekcji
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Tekst literacki
(3)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(3)
Ankieta
(2)
Bajka i baśń
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Egzamin ósmoklasisty
(2)
Egzaminy szkolne
(2)
Gimnazjum
(2)
Gimnazjum specjalne
(2)
Język dziecka
(2)
Język środowiskowy
(2)
Języki
(2)
Komunikacja językowa
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kultura
(2)
List
(2)
Literatura polska
(2)
Metody aktywne
(2)
Mnemotechnika
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika
(2)
Podręczniki szkolne
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przysposobienie biblioteczne
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Rozmowa
(2)
Temat: dzieło
Jan Amos Komeński i jego korespondencja z Cyprianem Kinnerem z Elbląga 1642-1648
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Temat: czas
2001-
(61)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Arktyka (region)
(1)
Czechy
(1)
Francja
(1)
Irlandia
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(63)
Artykuł problemowy
(25)
Artykuł z pracy zbiorowej
(24)
Artykuł z czasopisma fachowego
(19)
Scenariusz zajęć
(10)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł fachowy
(4)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Publikacje fachowe
(2)
E-podręcznik
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Projekty
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Sprawozdanie z konferencji
(1)
Vademecum
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(113)
Językoznawstwo
(48)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Literaturoznawstwo
(3)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Nauka i badania
(2)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
569 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów. Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Problem dysleksji w nauczaniu języków obcych / Jolanta Oczkoś // JĘZYKI OBCE W SZKOLE. - 2003, 2, s.59-61.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Praca z uczniem dyslektycznym na lekcjach języka obcego / Ewa Brągiel // JĘZYKI OBCE W SZKOLE. - 2004, 1, s.19-25.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47634 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47601 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 22.08.2023
Seria: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych (6), ISSN 2719-8065 Książka jest zbiorem artykułów poświęconych sytuacji współczesnej glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem warunków pandemicznych. Zawarte w tomie analizy dotyczą: presji, jakim podlega nauczyciel, oraz wypracowanych strategii radzenia sobie z nimi; postaw studentów i wykładowców wobec wyzwań, jakie stworzyło nauczanie zdalne; zagadnień odnoszących się do sfery afektywnej, związanych z brakiem autentycznych kontaktów społecznych; kształtowania relacji i dystansu, czyli tzw. bliskości interakcyjnej i interpersonalnej oraz barier afektywnych w komunikacji obcojęzycznej spowodowanych lękiem przed błędem językowym. Podejmowana jest również problematyka ograniczeń w zakresie rozwijania komunikacyjnych kompetencji językowych, kompetencji ogólnych, weryfikacji efektów uczenia się, kształcenia zawodowego tłumaczy oraz nowych możliwości, jakie stwarza wykorzystywanie komunikatorów, platform edukacyjnych, kursów MOOC, dostępnych narzędzi cyfrowych czy tradycyjnych podręczników, jak również możliwości tkwiących w zastosowaniu w praktyce edukacyjnej założeń neurodydaktyki czy prezentowaniu postawy otwartości w wymagającym nauczaniu CLIL.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej