Form of Work
Artykuły
(193)
Książki
(81)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Poradniki i przewodniki
(9)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Status
available
(70)
unavailable
(11)
Branch
Wypożyczalnia
(81)
Author
Bartkowiak Kinga
(5)
Kucharska-Zygmunt Anna
(5)
Fanning Patrick
(3)
Goetz Magdalena
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Błaż Agata
(2)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(2)
Frąckowiak Marzena
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Hadwin Julie
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Jamrożek Bożena
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Ludorowska Agnieszka
(2)
Mażul Ewa
(2)
Mckay Matthew
(2)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(2)
Nęcki Zbigniew (1947- )
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilarska Paula
(2)
Płuska Katarzyna
(2)
Robbins Stephen P. (1943- )
(2)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(2)
Sobczak Jolanta
(2)
Szczygieł Aleksandra
(2)
Tkaczyńska Lidia
(2)
Trzcińska Magdalena
(2)
Tuszyński Łukasz
(2)
Wieremiejewicz-Podkościelna Joanna
(2)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Bagnowska Karolina
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Barnes B
(1)
Barnes Kim
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Belcer Agnieszka
(1)
Berendt Joanna
(1)
Berlińska Maria
(1)
Bernatek Beata
(1)
Bernstein Albert J
(1)
Besançon François
(1)
Bochnia Beata
(1)
Bolstad Richard
(1)
Boniszewska Anna
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Boschi Paolo
(1)
Bryś Beata
(1)
Bręński Szymon
(1)
Budzyna-Dawidowski Przemysław
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Charaktery
(1)
Chańko Anna
(1)
Collins Andy
(1)
Cooper Pamela J
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czaja-Antoszek Izabela
(1)
Czajkowska Monika
(1)
Czarnawska Mira Montana
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Davis Martha
(1)
Davis Martha (1947- )
(1)
Dix Paul
(1)
Doktór Jan (1952- )
(1)
Doktór-Owczarek Gabriela
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Duda Anna K
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Dworaczyk Katarzyna
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Edgard Mariusz Jachimczuk
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Falkowski Maciej
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Ferrazzi Keith
(1)
Gadacz Tadeusz (1955- )
(1)
Garpiel Rafał
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Geller Tatiana
(1)
Gogacz Emilia
(1)
Gogolin Anna
(1)
Golka Marian (1948- )
(1)
Gostyńska Dorota
(1)
Goulston Mark
(1)
Grodź Iwona
(1)
Gruszewska Sławomira Anna
(1)
Grzesiak Ewa
(1)
Gutek Alina
(1)
Hajduk Cecylia
(1)
Hall Judith A
(1)
Year
2020 - 2022
(36)
2010 - 2019
(191)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(10)
1960 - 1969
(1)
Time Period of Creation
2001-
(105)
1989-2000
(6)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(278)
Language
Polish
(277)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(20)
Rodzice
(12)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Psychoterapeuci
(5)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
9-13 lat
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Klasa 1.
(1)
Mediatorzy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Subject
Komunikacja interpersonalna
(234)
Komunikacja społeczna
(41)
Nauczyciele
(38)
Stosunki interpersonalne
(36)
Uczniowie
(33)
Relacje międzyludzkie
(16)
Rodzice
(16)
Rozmowa
(16)
Dziecko
(14)
Komunikacja
(13)
Asertywność
(12)
Szkolnictwo
(12)
Dzieci
(11)
Konflikt
(9)
Wychowanie
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Rodzina
(8)
Kompetencje społeczne
(7)
Komunikacja niewerbalna
(7)
Bibliotekarstwo
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Młodzież
(6)
Uczucia
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Empatia
(5)
Internet
(5)
Komunikacja werbalna
(5)
Konflikt rodzinny
(5)
Klasa szkolna (socjologia)
(4)
Komunikacja językowa
(4)
Metody nauczania
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Negocjacje
(4)
Porozumienie bez przemocy
(4)
Praca
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Godzina wychowawcza
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Lekcja wychowawcza
(3)
Psychoterapia
(3)
Rozwiązywanie konfliktów
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Scenariusz lekcji
(3)
Stosunki międzyludzkie
(3)
Słuchanie
(3)
Trening grupowy (psychol.)
(3)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Bariery komunikacyjne
(2)
Biblioteka
(2)
Błędy wychowawcze
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Gimnazja
(2)
Grupy społeczne
(2)
Język
(2)
Klimat szkoły
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Lęk
(2)
Małżeństwo
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Organizacje
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Poradnictwo
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Porozumiewanie się
(2)
Przekaz międzypokoleniowy
(2)
Przyjaźń
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Satysfakcja (psychologia)
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Socjalizacja
(2)
Systemy rodzinne
(2)
Szkoła
(2)
Tematy i motywy
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Współdziałanie
(2)
Zubrzycka, Elżbieta
(2)
Analiza transakcyjna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autoprezentacja
(1)
Subject: work
Mały Przegląd (czasop.)
(1)
Subject: time
2001-
(44)
1989-2000
(8)
1901-2000
(7)
1945-1989
(3)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(16)
Izrael
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(44)
Artykuł problemowy
(32)
Artykuł z pracy zbiorowej
(31)
Poradnik
(14)
Artykuł z czasopisma fachowego
(12)
Wywiad dziennikarski
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(74)
Psychologia
(45)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
278 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42030 (1 egz.)
E-book
In basket
W publikacji syntetycznie omówiono problematykę komunikowania się podmiotów systemu oświaty począwszy od komunikacji wewnątrzszkolnej, a kończąc na komunikacji organów zewnętrznych szkoły. Oryginalne omówienie zagadnień języka komunikacji, jego funkcji w planowaniu, realizacji i ewaluacji przedsięwzięć podejmowanych w systemie oświaty umocowanych w prawie – przedstawione w opracowaniu – pomoże czytelnikowi w nawiązywaniu kontaktów między podmiotami systemu, wymianę informacji, a nawet wypracowanie własnych form i sposobów komunikacji aż po wspólne rozwiązywanie problemów. W poradniku szczególną uwagę zwrócono m.in. na takie zagad­nienia, jak: umiejętność skutecznego porozumiewania się dyrektora z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły; kanony przekazu informacji powszechnej i urzędowej; znaczenie wystąpień publicznych; nowoczesny model komunikacji poziomej i pionowej w oświacie. Autorzy przywiązują także dużą wagę do konieczności ciągłego budowania wzajemnych relacji między podmiotami oświaty w procesie zarządzania. Adresaci: Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
E-book “Samoocena umiejętności interpersonalnych…” zawiera w sobie kwestionariusz samooceny – test, który omawia 6 głównych zagadnień: I Komunikacja werbalna II Aktywne słuchanie III Komunikacja w grupie IV Inteligencja emocjonalna V Zarządzanie sobą w czasie VI Przywództwo – lider Umiejętności interpersonalne są podstawą naszej codzienności – w życiu prywatnym, w domowym zaciszu, na studiach, podczas spotkań towarzyskich, a przede wszystkim w przestrzeni zawodowej. Niniejszy kwestionariusz pozwoli Ci na mocniejsze określenie swoich atrybutów oraz wykrycie słabszych stref. Możesz go wykorzystać w życiu codziennym i zawodowym. Kwestionariusz jest również nieodzownym narzędziem pracy we wszelkiego rodzaju spotkaniach szkoleniowych, zawodowych lub do pogłębiania wiedzy placówkach oświatowych. Cel e-booka “Samoocena umiejętności interpersonalnych…”: samopoznanie, samorozwój, jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Jak osiągnąć cele w życiu codziennym i zawodowym? Czy chcesz nareszcie dogadać się z szefem? Czy chcesz, aby twój mąż, żona, dzieci, teściowa słuchali Cię? Czy chcesz nareszcie osiągnąć wyznaczony cel, zamiast pól dnia zbierać się do roboty? Jak rozwiązywać konflikty i problemy? Jak być mądrym i uzyskującym najwyższe wyniki liderem? Na te oraz inne pytania znajdziesz odpowiedź w naszym e-booku “Twoje kompetencje miękkie”. Dowiesz się z niego: - Czym są kompetencje miękkie - Jak możesz wykorzystać na swoją korzyść - Które z soft skills są u Ciebie najbardziej rozwinięte? A które najsłabiej? Już teraz możesz rozwinąć swoje nowe umiejętności, poprzez niezbędną wiedzę zawartą w poniższym e-booku „Twoje kompetencje miękkie. Soft skills”. Ten e-book to nie jest kilka stron pdf-u spisanego czcionką 20. To 111 stron rzetelnej wiedzy, wartościowej treści oraz testów sprawdzających pewne predyspozycje osobowościowe. Już na samym wstępie e-booka określisz swoje mocne oraz słabe obszary soft skills; następnie przejdziesz do rozwinięcia poszczególnych działów z nimi związanych. Cel: samopoznanie, samorozwój, a także jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again