Forma i typ
Książki
(15)
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Bogaj Andrzej
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Adama Mickiewicza Uniwersytet im (Poznań )
(1)
Adama Mickiewicza Uniwersytet im Instytut Pedagogiczno-Artystyczny (Kalisz )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(1)
Grala Sylwia
(1)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(1)
Janowski Maciej (1963- )
(1)
Kotusiewicz Alicja Anna
(1)
Lipińska Dobiesława
(1)
Matuszczak Grzegorz
(1)
Mrozkowiak-Narożna Natalia
(1)
Młyńska Dorota
(1)
Narkun Zuzanna
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nowak Jolanta (pedagog)
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pearson Allen T. (1944- )
(1)
Przanowska Małgorzata
(1)
Radomska Arleta
(1)
Smogorzewska Joanna
(1)
Steiner Rudolf
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Szulc Wita
(1)
Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu
(1)
Urbański-Korż Ryszard (1951-2005)
(1)
Walczak Marian (1923- )
(1)
Wasiukiewicz Jadwiga
(1)
Wierciński Andrzej
(1)
Winiarczyk Adam
(1)
Woźniak Mieczysław Arkadiusz
(1)
Wróbel Szymon
(1)
Ścibor Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(25)
angielski
(1)
Odbiorca
Doktoranci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Kształcenie
(21)
Pedagogika
(6)
Uczenie się
(4)
Uczniowie
(4)
Badania longitudinalne
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Teoria nauczania
(3)
Teoria umysłu
(3)
Wartość
(3)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczanie
(2)
Raport z badań
(2)
Rodzina
(2)
Smogorzewska, Joanna
(2)
Wychowanie
(2)
Antropozofia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja demokratyczna
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Google
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Jakość szkoły
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Konieczna, Ewelina J. Arteterapia w teorii i praktyce
(1)
Kołakowski, Leszek (1927-2009)
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Lewin, Kurt (1890-1947)
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Obozy koncentracyjne
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Oświata
(1)
Pedeutologia
(1)
Podstawa programowa
(1)
Projektowanie
(1)
Samokształcenie
(1)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(1)
System wartości
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teoria
(1)
Teoria pola
(1)
Wolontariusze
(1)
Wybicki, Józef (1747-1822)
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: dzieło
Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym
(2)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Recenzja naukowa
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Monografia
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(3)
Filozofia i etyka
(1)
26 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym : badanie podłużne uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności / Joanna Smogorzewska. - Warszawa, 2019.
Artykuł
W koszyku
[Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym - recenzja] / Amanda Błaszczak. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. R. 63, nr 4 (2023), s. 62-65. - 2023.
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym : badanie podłużne uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności / Joanna Smogorzewska. - Warszawa, 2019.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej