Forma i typ
Publikacje naukowe
(4)
Artykuły
(2)
Książki
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Baran Jolanta
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Nowakowska Luiza
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Rakowska Alicja (1934- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Kształcenie integracyjne
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Etiologia (medycyna)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura uczestnictwa
(1)
Leczenie
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 07.12.2023
Bibliografia przy rozdziałach i na stronie 168.
Streszczenie angielskie.
W pracy omówiono zagadnienia teoretyczne dotyczące ADHD wśród dzieci i młodzieży (polski system diagnostyczny ADHD, neurofizjologia mózgu, zespół nadpobudliwości psychoruchowej i dysleksja w aspekcie edukacyjnym, ADHD i inne zaburzenia kliniczne-etiologia). W części praktycznej autorzy przedstawili zasady postępowania z osobami z ADHD, zasady terapii pedagogicznej i metody wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym. Publikacja zawiera 7 scenariuszy zajęć edukacyjnych prowadzonych w klasie masowej na etapie kształcenia zintegrowanego oraz w gimnazjum, opartych na stosowanych powszechnie metodach pracy dydaktycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39914 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.09.2023
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.07.2022
Materiały z konferencji Pedagogika specjalna - idea, treści, rzeczywistość", Kraków w dn. 4-6 czerwca 1999 r.
Bibliografia przy referatach.
Tekst częściowo tłumaczony z języka angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37003 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej