Forma i typ
Książki
(120)
Artykuły
(57)
Publikacje naukowe
(36)
E-booki
(19)
IBUK Libra
(19)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
dostępne
(110)
wypożyczone
(8)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(118)
Czytelnia
(1)
Autor
Kwartalnik
(12)
Brzeziński Jerzy
(9)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(9)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(7)
Bauman Teresa (1955-2017)
(4)
Pilch Tadeusz (1939- )
(4)
Radźko Andrzej
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Kmita Jerzy (1931-2012)
(3)
Krejtz Krzysztof
(3)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Stemplewska-Żakowicz Katarzyna
(3)
Babbie Earl R. (1938- )
(2)
Betkiewicz Witold
(2)
Czerniawska Ewa (1955- )
(2)
Dubas Elżbieta
(2)
Dutkiewicz Waldemar
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Jasiński Mikołaj
(2)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(2)
Kurcz Ida
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Palka Stanisław
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rubacha Krzysztof
(2)
Siuta Jerzy
(2)
Stalmaszczyk Piotr
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Zaczyński Władysław
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Adamek Irena
(1)
Amsterdamski Stefan (1929-2005)
(1)
Arciszewska-Leszczuk Aleksandra
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bartczak Agnieszka Monika
(1)
Bartusik Katarzyna (1969- )
(1)
Bauman Teresa
(1)
Berezowski Stanisław (1910-1986)
(1)
Blumental Ija
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Bourdieu Pierre (1930-2002)
(1)
Bożykowski Marek
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzeziński Jerzy M
(1)
Ciczkowski Wiesław Andrzej (1951-2000)
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Domańska Ewa
(1)
Domańska Ewa (1963- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Durkheim Émile (1858-1917)
(1)
Dybiec Julian (1940- )
(1)
Dąbrowski Zdzisław (1930-2020)
(1)
Falski Maciej
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gerrig Richard J
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Grabowska Agata
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Hajduk Edward
(1)
Haman Jacek
(1)
Hałas Elżbieta
(1)
Hałas Elżbieta Wstęp
(1)
Horowski Jarosław (1976- )
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Iljevski Klimentina
(1)
Iloska Aleksandra
(1)
Iwanowski Paweł (statystyka)
(1)
Jacek Piekarski
(1)
Jakubowski Maciej
(1)
Janicka-Panek Teresa
(1)
Johnson Janet Buttolph (1950- )
(1)
Jundziłł Irena (1923-2023)
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Juńczyk Tomasz
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Kamińska Wanda (filozof)
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Kondratek Bartosz
(1)
Koniewski Maciej
(1)
Kos Ewa
(1)
Kotowa Barbara
(1)
Kowalewski Jahromi Piotr
(1)
Kowalska Ewa (pedagog)
(1)
Kołek Mateusz F
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kraszewski Zdzisław
(1)
Krüger Heinz-Hermann
(1)
Kuligowska Aleksandra (1982- )
(1)
Kulpiński Franciszek
(1)
Kust Izabella
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lisiński Marek
(1)
Lissowski Grzegorz
(1)
Lofland John
(1)
Ludwikowska Katarzyna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(66)
1990 - 1999
(26)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(44)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(196)
Język
polski
(192)
angielski
(1)
francuski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(17)
Studenci
(3)
Menedżerowie
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Temat
Metodologia
(79)
Pedagogika
(71)
Psychologia
(27)
Badania naukowe
(15)
Nauki społeczne
(14)
Nauczanie
(10)
Socjologia
(10)
Praca magisterska
(8)
Statystyka
(6)
Osobowość
(5)
Pedagogika opiekuńcza
(5)
Prace dyplomowe
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Dysertacje i prace magisterskie
(4)
Logika
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauka
(4)
Psychologia różnic indywidualnych
(4)
Psychoterapia
(4)
Ankieta
(3)
Historia
(3)
Metody badawcze
(3)
Nauczyciele
(3)
Testy
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dzieci
(2)
Dzieciństwo
(2)
Filozofia
(2)
Filozofia nauki
(2)
Historiografia
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Kultura
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Metody aktywne
(2)
Paradygmat
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Projekt
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Statystyka matematyczna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Szkoła specjalna
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Wywiad socjologiczny
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Badania jakościowe
(1)
Barycz, Henryk (1901-1994)
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezdomność
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
COVID-19
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Circept
(1)
Dane statystyczne
(1)
Definicja
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Doktoranci
(1)
Domański, Henryk (1952- )
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja zróżnicowana
(1)
Egzaminy gimnazjalne
(1)
Ekologia społeczna
(1)
Ekonomia
(1)
Eksperyment
(1)
Emocje
(1)
Etnografia
(1)
Etyka
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Filozofia kultury
(1)
Fotografie
(1)
Geografia gospodarcza
(1)
Gimnazjum
(1)
Globalizacja
(1)
Hipoteza
(1)
Historia wychowania
(1)
Historycy
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Informatycy
(1)
Inteligencja
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Jakość życia
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Kamiński, Aleksander (1903-1978)
(1)
Kariera
(1)
Klasy społeczne
(1)
Klasy łączone
(1)
Temat: dzieło
Badanie, dojrzewanie, rozwój (Warszawa ; Radom, 2016)
(1)
Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej
(1)
Warsztaty badawcze doktorantów
(1)
Temat: czas
2001-
(22)
1901-2000
(7)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Francja
(1)
Macedonia
(1)
Gatunek
Podręcznik
(26)
Artykuł z pracy zbiorowej
(22)
Artykuł problemowy
(17)
Artykuł z czasopisma naukowego
(8)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Artykuł przeglądowy
(4)
Recenzja naukowa
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Biografia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(34)
Nauka i badania
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Psychologia
(5)
Historia
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
196 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.03.2024
Tytuł także w języku angielskim.
Bibliografia na stronach 383-404.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44084 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 29.02.2024
Problemy pomiaru efektywności opieki / Franciszek Kulpiński. W: Pedagogika opiekuńcza : przeszłość, teraźniejszość, przyszłość. s. 223-234. - 2008.
Bibliografia na stronach 233-234.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 29.02.2024
Metodologia badań pedagogiki opiekuńczej / Ireneusz Pyrzyk. W: Pedagogika opiekuńcza : przeszłość, teraźniejszość, przyszłość. S. 213-222. - 2008.
Bibliografia na stronie 223.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48180 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 13.12.2023
Metodologia i statystyka. T. 1, Przewodnik naukowego turysty / Natalia Józefacka, Mateusz F. Kołek, Aleksandra Arciszewska-Leszczuk ; tutoriale Paweł Iwanowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - XIV, 427 stron : fotografie, ilustracje, portret, wykresy ; 29 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 420-421.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47972 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Jest to pierwsza tego typu książka na rynku wydawniczym w Polsce. W sposób kompleksowy omawia zagadnienia metodologiczne w zakresie wykorzystania metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości. Stanowi efekt dziesięcioletniej pracy Autorów w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu i jakości, oparty na zrealizowanych grantach finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki, prezentacjach referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Część badawcza dotycząca analizy dorobku międzynarodowego w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu została zrealizowana w ramach w projektu badawczego pt. „Influence of organisation and management methodology on new theory development: The perspective of basic and applied research” realizowanego przez Marka Szaruckiego w School of Management, University College London, w ramach Programu im. Bekkera „Średniookresowa mobilność naukowców” finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Narodowej (NAWA), grant nr PPN/BEK/2018/1/00429/U/00001. Monografia może być wykorzystywana przez studentów kierunków biznesowych, którzy są zainteresowani tą problematyką. Z pewnością zainteresuje młodych adeptów budowania warsztatu naukowego i badawczego, doktorantów wszystkich form kształcenia na studiach III stopnia. Z uwagi na podjęty problem badawczy omawiane zagadnienia będą stanowić również swoisty przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych, którzy w swej aktywności zawodowej nieustannie szukają nowych pomysłów rozwiązywania problemów zarządzania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. Zawiera artykuły w języku angielskim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
W publikacji opisano najważniejsze kierunki i tendencje badawcze w dziedzinie studiów nad tekstem. Problematyką tą zajmują się liczne ośrodki zarówno w kraju, jak i za granicą. Ma służyć nakreśleniu najważniejszych kierunków i tendencji badawczych oraz zarysować perspektywę studiów w dziedzinie studiów nad tekstem. Podczas konferencji „Aktualne problemy semantyki i stylistyki tekstu”, zorganizowanej w dniach 22–24 maja 2014 r. przez Zakład Językoznawstwa Instytutu Rusycystyki Uniwersytetu Łódzkiego przy współudziale Instytutu Slawistyki Uniwersytetu im. Justusa Liebiga w Giessen oraz Katedry Rusycystyki Uniwersytetu im. Cyryla i Metodego w Wielkim Tyrnowie, dyskusje toczyły się wokół zagadnień tekstologicznych związanych z językoznawstwem kognitywnym, pragmatyką językową, leksykografią, rejestrami stylistycznymi języka, przekładem. Omówiono literackie i nieliterackie typy tekstów. Najogólniej ujmując, znalazły się w niej następujące grupy tematyczne: I. Semantyczno-pragmatyczna przestrzeń języka i sposoby jego opisu; II. Język, styl i semantyka tekstów literackich i nieliterackich; III. Teoretyczne i praktyczne aspekty badań nad stylistyką i semantyką tekstu; IV. Językowe sposoby postrzegania świata – problemy metodologii i klasyfikacji; V. Teoria i praktyka przekładu; VI. Problemy opisu i klasyfikacji systemów i jednostek językowych; VII. Różnorodność rejestrów stylistycznych w języku. Książka ma także na celu ukazanie perspektywy dalszych badań nad tymi zagadnieniami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Publikacja powstała w związku z VII Seminarium Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, które odbyło się w czerwcu 2018 roku na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jego tematem przewodnim uczyniliśmy krytykę metodologiczną, spostrzegając, że leży ona u podstaw praktyk społecznych zachodzących w środowisku nauki, a także reagując na powszechnie dostrzegany problem, jakim jest słabość czy wręcz zanik krytyki metodologicznej w praktyce życia naukowego. Pytanie – czym jest współcześnie pojmowana krytyka metodologiczna – stanowiło najogólniejsze zagadnienie, na którym zamierzaliśmy oprzeć szczegółowe rozważania i całość dyskusji. Zdawaliśmy sobie sprawę ze złożoności sformułowanego tematu, licząc się z tym, jak kontrowersyjny jest obecnie ogólny wizerunek nauk społecznych – wyobrażenie ich funkcji, społecznego zaangażowania – oraz jak problematyczny staje się status podstawowych kategorii określających właściwości krytycznego myślenia metodologicznego (m.in. rozumienie samej metodologii, praktyki nauki czy jej metody). W przypadku dyscyplin wiedzy traktujących o wychowaniu – kształtowaniu ludzkiej praktyki – przeczuwane i dostrzegane wątpliwości miały i nadal mają szczególnie istotne znaczenie. Redaktorzy
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się. Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Książka jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011–2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma także interdyscyplinarny charakter. Zawiera ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w niej wątki metodologiczne, teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Tom zawiera prace Krystyny Rembowskiej publikowane na przełomie XX i XXI w. Prezentują one humanistyczny, antynaturalistyczny model geografii. Tom obejmuje prace Krystyny Rembowskiej publikowane na przełomie XX i XXI w. Prezentują one humanistyczny, antynaturalistyczny model geografii, który zakłada odrębność i swoistość charakteru metodologicznego nauk społecznych, nazywanych w tym ujęciu naukami humanistycznymi. Zebrano je w trzech rozdziałach: pierwszym – Teoria i metodologia geografii społeczno-ekonomicznej (człowieka) – dziesięć prac, drugim – Teoretyczno-metodologiczne aspekty geografii społecznej i regionalnej (społeczno-regionalnej)– sześć prac i trzecim – Teoretyczno-metodologiczne wymiary Geografii Kultury – osiem prac.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
OD REDAKCJI Kapitał społeczny należy do pojęć, których znaczenie i popularność zyskuje uznanie w socjologii i ekonomii po wielu latach od ich pierwotnego użycia. W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych nastąpił prawdziwy zalew publikacji poświęconych temu zagadnieniu. Koncepcja kapitału społecznego odgrywa zatem centralną rolę w dyskursie ekonomicznym i socjologicznym. Jest nie tylko podstawowym pojęciem teoretycznym, ale również hasłem nośnym politycznie.Zjawiska denotowane przez pojęcie kapitału traktowane są przez ekonomistów jako ważne pozaekonomiczne czynniki rozwoju gospodarczego, a przez socjologów dodatkowo jako jeden z ważniejszych przejawów znaczącej pozycji ich dyscypliny jako nauki. Teoretycy kapitału społecznego starają się ponadto, poprzez użycie tej koncepcji, przerzucić pomost pomiędzy indywidualistyczną i racjonalistyczną wizją człowieka i społeczeństwa a jego wizją kulturową nawiązującą do realizmu socjologicznego. Dotychczasowa refleksja i badania nad kapitałem społecznym znajdują równie liczne grono zwolenników, jak i przeciwników. Z tych właśnie powodów kolejny tom Przeglądu Socjologicznego koncentruje się na zagadnieniach i zjawiskach blisko z nim związanych w społecznościach lokalnych. Zbiór tekstów można podzielić na trzy części. Pierwsza z nich obejmuje tekst wprowadzający do analiz społeczności lokalnych pióra Joanny Kurczewskiej oraz artykuł przeglądowy dotyczący kapitału społecznego, przygotowany przez Macieja Frykowskiego i Pawła Starostę. Część druga obejmuje teksty Marii Halamskiej, Jerzego Bartkowskiego, Danuty Walczak-Duraj, Krzysztofa Gorlacha, Tomasza Adamskiego i Marty Klekotko oraz Andrzeja Pilichowskiego, koncentrujące uwagę na problematyce kapitału społecznego w środowisku wiejskim. Natomiast w części trzeciej Marek S. Szczepański, Jacek Kurczewski oraz Tomasz Nawrocki prezentują różne aspekty funkcjonowania społeczności lokalnych i kapitału społecznego w regionie śląskim. Ostatni tekst, pióra Agnieszki Michalskiej-Żyły, zawiera prezentację wyników badań dotyczących psychospołecznych postaw mieszkańców Łodzi wobec ich środowiska zamieszkania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Organizowane przez Katedrę Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnego (wcześniej Zakład Teorii Języka i Metodologii Językoznawstwa) Uniwersytetu Łódzkiego seminaria naukowe poświęcone metodologiom językoznawstwa (Łódź 2004, 2006, 2008) owocują nie tylko niezwykle ciekawymi wykładami i dyskusjami, ale także publikacjami o charakterze zaawansowanych podręczników akademickich. Niniejszy tom kontynuuje szereg wątków wprowadzonych w publikacjach wcześniejszych (Stalmaszczyk (red.), 2006; 2008), ale jednocześnie podnosi szereg nowych problemów istotnych dla badań językoznawczych, zarówno teoretycznych, jak i w wymiarze bardziej stosowanym. Poszczególne rozdziały koncentrują się na szeroko pojętych problemach filozoficznych oraz empirycznych, niektóre mają charakter przeglądowy, inne zdecydowanie bardziej autorski. O doborze podejść badawczych oraz prezentowanych tekstów decydowała, pojęta w duchu Carnapa, zasada tolerancji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Organizowane przez Katedrę Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnego Uniwersytetu Łódzkiego seminaria naukowe, poświęcone metodologiom językoznawstwa, starają się odpowiedzieć na fundamentalne pytania, dotyczące języka, a także przedstawić stan badań nad językiem, z uwzględnieniem perspektyw różnych nauk i paradygmatów badawczych. Usiłują również pokazać, że za pomocą odpowiednich narzędzi i teorii można, wbrew wątpliwościom Wittgensteina, wydobyć logikę języka z mowy i z tekstów, oraz że tradycyjny obszar badań nad językiem ulega znacznemu rozszerzeniu. Niniejszy tom kontynuuje szereg wątków, wprowadzonych w publikacjach wcześniejszych (Stalmaszczyk, red. 2006; 2008; 2010), ale jednocześnie podejmuje nowe problemy, istotne dla badan językoznawczych, zarówno teoretycznych, jak i w wymiarze bardziej stosowanym oraz interdyscyplinarnym. Poszczególne rozdziały maja charakter zdecydowanie autorski, przy jednoczesnym bogatym przeglądzie najnowszej literatury (z uwzględnieniem literatury w języku polskim).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej