Forma i typ
Artykuły
(279)
Publikacje naukowe
(62)
Publikacje fachowe
(38)
Książki
(25)
E-booki
(7)
IBUK Libra
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Autor
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(5)
Luberda Michał
(4)
Ostarek Ewa
(4)
Rose Colin (1940- )
(4)
Penkowska Grażyna (1955- )
(3)
Polcyn-Matuszewska Sylwia
(3)
Adamkiewicz Joanna
(2)
Boryczka Bożena
(2)
Breguła Izabela
(2)
Czopek Jakub
(2)
Danieluk Maciej
(2)
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
(2)
Giniewska Anna
(2)
Gulińska Hanna
(2)
Jachym Wioletta
(2)
Janczak Dorota
(2)
Jędryczkowski Jacek
(2)
Kandzia Joanna
(2)
Krzemińska Joanna
(2)
Malach Josef
(2)
Morze Nataliia
(2)
Noskova Tatiana
(2)
Nowicka Marzenna (1962- )
(2)
Nowik Tadeusz
(2)
Oleksiak Agata
(2)
Pozierak Anna Dagmara
(2)
Reis Antonio Dos
(2)
Siemieniecka Dorota
(2)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(2)
Stępień Kamila Olga
(2)
Woźniczka-Paruzel Bronisława (1949- )
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Adasik-Danieluk Ewa. Autor
(1)
Arkabus Agata
(1)
Babecki Miłosz
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartol Izabella
(1)
Bartoszewicz Małgorzata
(1)
Bartoszewicz Małgorzata (chemia)
(1)
Basińska Anna
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bilska Agnieszka. Autor
(1)
Blore Patrick
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bogacz Mirosława
(1)
Bojarska-Sokołowska Agnieszka
(1)
Boryczka Małgorzata
(1)
Bougsiaa Hussein
(1)
Brosch Anna
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Ciekalska Alina
(1)
Ciesielska Małgorzata
(1)
Cypryański Piotr Przekł
(1)
Czech-Czerniak Dorota. Autor
(1)
Czechowska Zyta. Autor
(1)
Delmanowicz Monika
(1)
Didkowska Bernadeta
(1)
Doliński Artur
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(1)
Feliniak Aleksandra
(1)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Giermakowska Alicja (1954- )
(1)
Goban-Klas
(1)
Goban-Klas Tomasz
(1)
Golemo Sandra
(1)
Gontarz Beata
(1)
Gołek Bartłomiej (1979- )
(1)
Granat Anna
(1)
Grzegory Anna
(1)
Grześkowiak-Wasela Małgorzata
(1)
Grzybowska Agnieszka
(1)
Gumowska Paulina
(1)
Hajzer Katarzyna
(1)
Halińska Maria
(1)
Hallada Marek
(1)
Has-Tokarz Anita
(1)
Hubbell Elizabeth Ross
(1)
Huk Tomasz
(1)
Huk Tomasz (pedagog)
(1)
Huľová Zlatica
(1)
Ignaciuk Michalina
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jachymek Karol
(1)
Jakubowska-Malicka Luba
(1)
Jancewicz Jolanta
(1)
Janicki Bartosz
(1)
Jaros Izabela
(1)
Jurzysta Marcin
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kalkowska Magda
(1)
Kamińska Anna (fizyk)
(1)
Kantyka-Dziwisz Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(261)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(134)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(311)
Język
polski
(308)
angielski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(14)
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Bibliotekarze
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Temat
Multimedia
(196)
Zastosowania multimediów w edukacji
(85)
Internet
(40)
Edukacja medialna
(37)
Metody nauczania
(37)
Języki obce
(25)
Pedagogika medialna
(25)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(23)
Uczniowie
(14)
Informatyka
(12)
Komunikacja społeczna
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Komputer w dydaktyce
(11)
Nauczanie
(11)
Język polski
(10)
Komputery
(10)
Pomoce dydaktyczne
(10)
Środki masowego przekazu
(10)
Internet w dydaktyce
(9)
Nauczyciele
(9)
Nauczanie na odległość
(8)
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Języki
(7)
Rzeczywistość wirtualna
(7)
Biblioteki szkolne
(6)
Kompetencje medialne
(6)
Młodzież
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Gry komputerowe
(5)
Historia
(5)
Innowacje
(5)
Język angielski
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Kreatywność
(5)
Kultura audiowizualna
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Technologia informacyjna (IT)
(5)
Zastosowania internetu w edukacji
(5)
Zastosowania komputerów w edukacji
(5)
Chemia
(4)
Cyfrowi tubylcy
(4)
Czytelnictwo
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Matematyka
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Nauczanie on-line
(4)
Programy komputerowe
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Biblioteka szkolna
(3)
Biologia
(3)
Edukacja muzyczna
(3)
Filologia polska
(3)
Fizyka
(3)
Geografia
(3)
Kształcenie
(3)
Kultura
(3)
Oświata
(3)
Polityka społeczna
(3)
Rodzice
(3)
Smartfon
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
Tablice interaktywne
(3)
Telewizja
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Aplikacja internetowa
(2)
Aplikacje internetowe
(2)
Autonomia (pedagogika)
(2)
Bibliografia
(2)
Biblioteki miejskie
(2)
Biblioteki publiczne
(2)
CD-ROM
(2)
Czytanie
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Internet w bibliotece
(2)
Język niemiecki
(2)
Język rosyjski
(2)
Komiks
(2)
Komiksy
(2)
Komputer
(2)
Komputer w bibliotece
(2)
Komunikacja internetowa
(2)
Książka
(2)
Książka elektroniczna
(2)
Kultura wizualna
(2)
Literatura polska
(2)
Mapy myśli
(2)
Metoda projektów
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauki kognitywne
(2)
Niepełnosprawności sprzężone
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Temat: dzieło
Kajko i Kokosz
(1)
Mendel Gdański
(1)
Utopia
(1)
Wesele
(1)
Wesele (film ; 1972)
(1)
Temat: czas
2001-
(116)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Australia
(1)
Bytów (woj. pomorskie)
(1)
Kraje arabskie
(1)
Kędzierzyn-Koźle (woj. opolskie)
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(76)
Artykuł problemowy
(70)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(37)
Artykuł z czasopisma fachowego
(31)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(28)
Raport z badań
(9)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Monografia
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
E-podręcznik
(1)
Film
(1)
Literatura
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki multimedialne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Sprawozdanie z konferencji
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(108)
Informatyka i technologie informacyjne
(39)
Socjologia i społeczeństwo
(27)
Media i komunikacja społeczna
(23)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(14)
Literaturoznawstwo
(4)
Nauka i badania
(4)
Historia
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
311 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
Dla studentów kierunków pedagogicznych i innych dziedzin pokrewnych, osób specjalizujących się w pedagogice społecznej, pedagogów społecznych, przedstawicieli profesji społecznych.
Bibliografia na stronach 586-626. Indeksy.
Tekst częściowo tłumaczony z angielskiego, francuskiego, macedońskiego, słowackiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41034 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Seria: Media i Kultura (1), ISSN 2719-9789 Złożone w monografię teksty, odmienne w założeniach, w przyjętej metodologii, w wyborze (niekiedy punktowym) materiału, który stał się podstawą do poczynionych rozpoznań, wchodzą jednakowoż we wzajemne interakcje, tworząc przestrzeń partycypacji praktyk i badawczych, i kulturowych. Zebrane w pierwszej części tomu artykuły prezentują różnorodność konceptualizacji tekstów kultury, rozpoznają modusy i efekty włączania się w jej dziedzictwo, wskazują na aspekty jej współtworzenia i korzystania z niej, eksponują i poddają krytycznej analizie rozmaitość sposobów uczestnictwa w kulturze. Drugą część tomu zdominowały refleksje dotyczące sytuacji (i transformacji) podmiotu, kultury, jej odbiorców, wreszcie: całej humanistyki we współczesnej rzeczywistości medialnej. Podstawowym kontekstem omawianych tutaj przez autorów zjawisk jest rewolucja cyfrowa, której skutki wciąż nie są dla nas w pełni uchwytne. Taka sytuacja nie tylko zmusza badaczy do wypracowywania nowych narzędzi i metodologii, lecz także prowokuje do zadawania pytań o szanse i zagrożenia, jakie stwarzają nowe technologie w zakresie budowania (post)ludzkiej tożsamości, modyfikowania zasad komunikacji społecznej i ustanawiania relacji między kulturą wysoką i niską.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Tematyka czasopisma naukowego „International Journal of Research in E-learning” odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy, niezależnie od płci, zdolności finansowej i fizycznej, i miejsca zamieszkania. Dlatego nauczanie na odległość ma przyznany status wysokiego priorytetu. Wprowadzenie nauczania na odległość na szeroką skalę może spowodować znaczący wkład w osiągnięcie celów edukacyjnych w krajach członkowskich. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu nauczania na odległość w innych wydziałach całej uczelni. Sprawnie działająca i rozwijająca się Wydziałowa Platforma Nauczania na odległość (http://el.us.edu.pl/weinoe) jak również Międzynarodowa Konferencja Naukowa Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość (www.dlcc.us.edu.pl) przeznaczone są do integracji i wymiany doświadczeń wszystkich osób związanych z e-learningiem – naukowców, nauczycieli akademickich i innych szczebli, tutorów, doktorantów, studentów, pracowników wydziału, a także badaczy z kraju i zagranicy. Tom IJREL 2(1) (2016) zawiera osiem artykułów zebranych w czterech rozdziałach autorów z Australii, Czech, Hiszpanii, Holandii, Polski, Portugalii, Słowacji, Rosji, Ukrainy. Rozdział 1: ICT-tools and E-learning Methodology in Contemporary University. Rozdział 2: Distance Learning Technologies in Different Countries. Rozdział 3: ICT and Multicultural Competencies Developing Supported E-learning. Rozdział 4: Reports.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Tematyka czasopisma naukowego „International Journal of Research in E-learning” odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy, niezależnie od płci, zdolności finansowej i fizycznej, i miejsca zamieszkania. Dlatego nauczanie na odległość ma przyznany status wysokiego priorytetu. Wprowadzenie nauczania na odległość na szeroką skalę może spowodować znaczący wkład w osiągnięcie celów edukacyjnych w krajach członkowskich. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu nauczania na odległość w innych wydziałach całej uczelni. Sprawnie działająca i rozwijająca się Wydziałowa Platforma Nauczania na odległość (http://el.us.edu.pl/weinoe) jak również Międzynarodowa Konferencja Naukowa Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość (www.dlcc.us.edu.pl) przeznaczone są do integracji i wymiany doświadczeń wszystkich osób związanych z e-learningiem – naukowców, nauczycieli akademickich i innych szczebli, tutorów, doktorantów, studentów, pracowników wydziału, a także badaczy z kraju i zagranicy. Tom IJREL 2(2) (2016) zawiera dziewięć artykułów zebranych w czterech rozdziałach autorów z Australii, Czech, Hiszpanii, Holandii, Polski, Portugalii, Słowacji, Rosji, Ukrainy. Rozdział 1: High-tech Electronic Learning Environment Design. Rozdział 2: ICT Literacy Development. Rozdział 3: Methodological Aspects of E-learning. Rozdział 4: Reports.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Temat: Contemporary art ; Modernism ; Łódź ; Graffiti ; Theater ; Queer ; Culture ; Science ; Net art ; Artur Żmijewski ; Jesus ; Identity ; Pragmatism ; Perception ; Conversion ; Freedom ; Turns in the humanities ; Turn ; Radical change ; Negative and positive crises ; Continuity and discontinuity in art ; Empathy ; Robert Vischer ; Performativity ; Kant ; Wilhelm Worringer ; David Freedberg ; Michael Fried ; Cultural turns ; Aestheticisation ; Aesthetic indistinction ; Aesthetic de-differentiation ; Aesthetics differen- tiation ; Death of art ; Theoretical turn in art ; Nominalism ; Feeling ; Sensus communis ; Duchamp ; De Duve ; Jacques Rancière ; Zoon Politikon ; Friedrich Schiller ; Berlin Biennale ; Socially engaged art ; Visual communication ; Data visualization ; Pictorial turn ; Iconic turn ; Electronic art ; Interactivity ; Immateriality ; Electronic galleries and museums ; Technology ; Performative turn ; Paul Klee ; Performative geometry ; Motion of the lines ; Conceptism ; Conceptualism ; Contextualism ; Extension ; Intension ; Linguistic turn ; Metaphysics ; Escape from metaphysics ; End of art ; Metaphysical turn ; Visual turn ; Art of failure ; Aesthetic of reception ; Semiotic in architecture ; Colonial architecture ; Curatorial turn ; Museum ; Exhibitions ; Africa ; Decolonisation ; Post-colonialism ; Modernist architecture ; Urban regeneration ; Place promotion ; City identity ; Polish contemporary architecture ; Architectural changes ; Comics ; Visual narrative ; Self-reflexive turn ; Space in the theatre ; Stage design ; Japanese fashion ; Issey Miyake ; Yohij Yamamoto ; Rei Kawakubo ; Fashion deconstruction ; Japonism ; Imperial Academy of Arts in Saint Petersburg ; Ignacy Szczedrowski (1815–1870) ; Konstanty Kukiewicz (1817/18–1840) ; Tadeusz Gorecki (1825–1868) ; Academic education ; Jewish art ; Judaism ; Street art ; Aesthetics ; Immanuel Kant ; Disillusion ; Performance art ; Transformation ; Theodor Lipps ; Heinrich Wőlfflin ; Visual culture ; “African Art” ; Murals ; Multimedia ; Post-socialist city ; Graphic novel
Zwroty artystyczne Kategoria „zwrotu” w badaniach nad kulturą od kilkunastu lat wywołuje zainteresowanie u przedstawicieli różnych dziedzin humanistyki. Pisano wiele na temat performative turn, interpretative turn, postcolonial turn, translational turn, spatial turn, iconic turn itp. Czy sztuka jest tylko jednym z obszarów, na których owe zwroty dokonują się, czy też można mówić zwrocie artystycznym, jako szczególnej odmianie? Sugerujemy rozważenie tego zagadnienia nie tylko w odniesieniu do obecnego stanu kultury, a również przy wzięciu pod uwagę wcześniejszych okresów dziejów. Proponujemy wzięcie pod uwagę szerokiego sposobu rozumienia pojęcia „zwrot”. Może ono być przedmiotem rozważań o zasięgu ogólnokulturowym, ale można również odnieść je do określonej dziedziny sztuki, np. zachodzącej w niej przemiany stylistycznej, czy wreszcie nagłej modyfikacji postawy twórczej określonego artysty. Prezentujemy więc z jednej strony na artykuły dotyczące problematyki szeroko pojętych „wstrząsów” kulturowych i artystycznych, „zmącenia” zakładanych porządków, jak teksty omawiające konkretne przypadki twórczości jawiącej się jako działalność meandryczna, przebiegająca drogą kolejnych turns.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Od redakcji Drugi zeszyt tegorocznego numeru „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ma układ tematyczny — składają się nań artykuły dotyczące wielorakich procesów konwergencyjnych zachodzących zarówno w samej literaturze, jak i w relacji z nią. Głównym przedmiotem refleksji nad przestrzeniami tekstów pragniemy uczynić często stosowane we współczesnym dyskursie naukowym pojęcie konwergencji. Wykorzystuje się je obecnie w różnych dziedzinach, od badań matematyczno-przyrodniczych, przez językoznawcze, politologiczne, socjologiczne, po studia z zakresu nowych mediów, komunikacji i antropologii kulturowej. Na ile rzeczywiście dochodzi do nakładania się i przenikania procesów kulturowych i jak bardzo — jeśli w ogóle — zjawisko to ma wpływ na stan literatury oraz jej teorii? Bieżącemu numerowi ZRL przyświeca cel analitycznego przyjrzenia się w perspektywie badań literackich pewnym mechanizmom i ich efektom charakterystycznym dla czasów digitalizacji kultury, gwałtownego rozwoju technologii użytkowej i idącej za tym hipotetycznej homogenizacji kultury. Proponowane czytelnikowi artykuły skupiają się na różnorodnych problemach, częstokroć prezentując odmienne stanowiska badawcze do wyjściowego zagadnienia. Dostrzeżenie nieoczywistości i zróżnicowania procesów konwergencyjnych łączy się w niniejszym tomie z próbą sprostania płynności oraz wieloaspektowości konwergencji, która z założenia wprowadza intermodalność, interdyscyplinarność i wielojęzykowość w to, co tekstowe. Autorzy studiów tu zawartych stawiają pytania między innymi o status poetyki w dobie konwergencji i wpływ procesów związanych z digitalizacją na struktury i cechy gatunkowe czy dyskursywne, podejmują namysł nad problemem ontologii dzieła hybrydycznego, szukają przykładów konwergencji w poezji konkretnej, e-poezji, liberaturze, tekstach logowizualnych, blogach okołoliterackich, serwisach społecznościowych, historiografii czy mieście — rozumianym jako przestrzeń tekstów/tekst. Przenikanie się dziedzin widać także w doborze narzędzi i metodologii naukowych — pragmalingwistyka sąsiaduje z klasyczną genologią, antropologia z pedagogiką, a teorie literatury z komparatystyką i badaniami nad nowymi mediami. Liczymy, że rozpiętość tematyczna w połączeniu z rozmaitością perspektyw badawczych uczyni ten zeszyt „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ważnym i ciekawym w lekturze (wielo)głosem w coraz wyraźniej zaznaczającym swoje miejsce w humanistyce XXI wieku dyskursie okołokonwergencyjnym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44926 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 27.07.2023
Baamboozle - darmowy bank i generator gier / Wioletta Jachym. W: Życie Szkoły. 2023, nr 5, s. 22-24. - 2023.
Bibliografia na stronie 24.
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej