Forma i typ
Artykuły
(65)
Publikacje naukowe
(38)
Publikacje fachowe
(26)
Książki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(10)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Litwinow-Cieślewicz Monika (1986- )
(5)
Kłysz-Sokalska Natalia
(4)
Woj Olga
(3)
Kamińska Izabela (pedagog)
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Banaszewska Wanda
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Białogońska Joanna
(1)
Blythe Sally Goddard
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Brelska Aleksandra
(1)
Cudowska Agata
(1)
Dejko Jadwiga
(1)
Dudel Barbara
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Falkowska Anna
(1)
Franków Łukasz
(1)
Gembara Urszula
(1)
Gorczyca Izabela (pedagog)
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Górecka Joanna (nauczyciel)
(1)
Górniok-Naglik Alina
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Janicka-Panek Teresa
(1)
Juszczyk Stanisław red
(1)
Kapuścińska Agnieszka (pedagog)
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konewka Marlena
(1)
Konieczny Jolanta (pedagog)
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Kwiecińska Monika
(1)
Lewandowska-Muller Anna
(1)
Litwinow-Cieślewicz Monika
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Lulek Barbara
(1)
Marchlik Paulina
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Miernikiewicz Julia
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Palka Stanisław red
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pilecka Małgorzata (pedagog)
(1)
Piotrowska Klaudia
(1)
Piotrowski Marek (pedagog)
(1)
Połeć Monika
(1)
Przemiany
(1)
Raczyńska Anna
(1)
Różańska Aniela
(1)
Sikorska Joanna (edukacja medialna)
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Sowińska Halina
(1)
Sołtysiak Wioletta
(1)
Stucki Edmund
(1)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(1)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(1)
Szatan Ewa
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szpotowicz Magdalena (1968-2016)
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Trzcionka-Wieczorek Anna
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Warchał Mateusz (1978- )
(1)
Wichrowska Kamila
(1)
Wiśniewska Angelika
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wąsik Barbara (pedagog)
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Zajdel Krzysztof
(1)
Zając Dorota
(1)
Łybacka Krystyna (1946- )
(1)
Świć Anna
(1)
Żernik Klaudia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(65)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(80)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
Klasa 1.
(7)
Szkoły podstawowe
(7)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Nauczyciele
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Przedszkola
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(52)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(45)
Pedagogika wczesnoszkolna
(35)
Uczniowie klas początkowych
(16)
Metody nauczania
(12)
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(6)
Nauczyciele
(6)
Umuzykalnianie
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Kompetencje kluczowe
(5)
Kreatywność
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Studenci
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Uczenie się
(4)
Czytanie
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Ocenianie kształtujące
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Rytmika
(3)
Zdolności
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Badania jakościowe
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kształcenie
(2)
Metodologia
(2)
Pedagogika
(2)
Spostrzeganie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(2)
Twórczość
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Architektura
(1)
Autorytet
(1)
Baniel, Anat
(1)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dyskurs podręcznikowy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-podręcznik
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja wczesnoszkolna
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Grywalizacja
(1)
Holizm (filozofia)
(1)
Jesień
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Języki
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korpus językowy
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura szkoły
(1)
Mapa myśli
(1)
Marek, Elżbieta
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metoda Montessori
(1)
Moroz Henryk
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Nadwaga
(1)
Narodowy Korpus Języka Polskiego
(1)
Nauczanie języków
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Neuroedukacja
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Oczekiwanie
(1)
Otwartość poznawcza
(1)
Otyłość
(1)
Pedagodzy
(1)
Podcasting
(1)
Podmiotowość
(1)
Podręcznik
(1)
Podstawa programowa
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Postmodernizm
(1)
Temat: dzieło
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
(1)
Temat: czas
2001-
(50)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(32)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(30)
Artykuł problemowy
(29)
Artykuł z pracy zbiorowej
(29)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Raport z badań
(3)
Artykuł publicystyczny
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Gry i zabawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(65)
Psychologia
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
80 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 25.03.2024
Rozruchy i przerywniki, które odmieniają lekcje / Olga Woj. W: Życie Szkoły. 2024, nr 1, s. 46-49. - 2024.
Bibliografia na stronie 49.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 19.02.2024
Bibliografia przy rozdziałach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42099 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Na treść publikacji składają się rozważania teoretyczne z obszaru motywów wyboru zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, drogi do profesjonalizacji i determinantów funkcjonowania nauczyciela w zawodzie, podstawy metodologiczne oraz wyniki i analizy bogatych i rozległych badań własnych. Monografia jest merytorycznie bardzo bogata, dotyczy różnych obszarów funkcjonowania nauczyciela, ucznia w wieku wczesnoszkolnym i studenta przyszłego nauczyciela małego dziecka. Wzbogaca dotychczasowe perspektywy o nowe interesujące konteksty. Z pewnością zainteresuje naukowców zajmujących się edukacją wczesnoszkolną, funkcjonowaniem zawodowym nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, czy studentów pedagogiki i praktyków poszukujących odpowiedzi na zaprezentowane w publikacji zagadnienia. Rekomendowana jest także rodzicom, którzy w obecnym czasie stali się nauczycielami własnych dzieci.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
W monografii „(Auto)refleksja pedagogiczna nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Wgląd w praktykę” ukazano teoretyczne, metodologiczne i empiryczne aspekty codziennej pracy nauczyciela na I etapie kształcenia. Praca dotyczy swoistej refleksji i autorefleksji nauczyciela, który na co dzień powinien umieć optymalnie zaprojektować, zaplanować i zorganizować, a następnie zrealizować, skontrolować i ocenić nie tylko pracę uczniów (w ramach procesu nauczania-uczenia się), ale i swoją własną. Podjęto próbę ukazania nowego ujęcia refleksji i autorefleksji nauczyciela w kontekście teorii uczenia się przez działanie Wojciecha Kojsa i ukazanej w jej ramach istoty działania badawczego podmiotu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe! Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.09.2023
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej