Forma i typ
Artykuły
(2419)
Książki
(578)
Publikacje naukowe
(455)
Publikacje fachowe
(271)
E-booki
(52)
IBUK Libra
(52)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Publikacje popularnonaukowe
(18)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(17)
Poradniki i przewodniki
(10)
Czasopisma
(7)
Proza
(3)
Druki ulotne
(2)
Muzyka
(2)
Dostępność
dostępne
(565)
wypożyczone
(21)
Placówka
Wypożyczalnia
(586)
Autor
Skrzyński Dariusz
(60)
Majchrzak Marcin
(32)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(22)
Goetz Magdalena
(20)
Łoskot Małgorzata
(13)
Kloskowska Adriana
(12)
Kotowska Maria Współpr
(12)
Wasilewski Juliusz
(12)
Kalbarczyk Anna
(11)
Kordziński Jarosław
(11)
Łuba Małgorzata
(11)
Elsner Danuta
(10)
Majkusiak Danuta
(10)
Pecyna Maria
(10)
Górna Hanna M
(9)
Ostarek Ewa
(8)
Sawiński Julian Piotr
(8)
Hajdukiewicz Marianna
(7)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(7)
Magda-Adamowicz Marzenna
(7)
Pielachowski Józef (1940- )
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(6)
Garstka Tomasz
(6)
Jankowska Anna
(6)
Janus-Sitarz Anna
(6)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(6)
Krawcewicz Stanisław (1930-1987)
(6)
Leja Leon (1913-1997)
(6)
Majchrzak Marcin (1990- )
(6)
Majorczyk Marta
(6)
Nauczyciele
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Appelt Karolina (1976- )
(5)
Bartosik Jolanta
(5)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(5)
Dziamska Dorota
(5)
Garbacik Żaneta
(5)
Jastrzębska Lidia
(5)
Kazimierowicz Marek
(5)
Koperna Paulina
(5)
Kłosińska Tatiana
(5)
Leżańska Wiesława
(5)
Lulek Barbara
(5)
Oleksa Karolina
(5)
Pawlak Mirosław
(5)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(5)
Staniczek Jolanta
(5)
Trojan Elżbieta
(5)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(5)
Łyszczarz Michał
(5)
Bałachowicz Józefa
(4)
Frąckowiak Marzena
(4)
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
(4)
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Grelewicz Marianna
(4)
Grudzińska Zofia
(4)
Kocór Maria
(4)
Korczyński Stanisław (1940- )
(4)
Kotowska Maria
(4)
Kowal Stanisław
(4)
Lesińska Joanna
(4)
Ludorowska Agnieszka
(4)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(4)
Marzec Bożena
(4)
Materiały I Podręczniki Mariana Pietrasz
(4)
Nowak Paweł
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Poraj Grażyna
(4)
Ratyńska-Olechnowska Krystyna
(4)
Skarbek Karolina
(4)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(4)
Sulisz Seweryn
(4)
Szurowska Beata (1973- )
(4)
Taraszkiewicz Małgorzata
(4)
Turska Dorota
(4)
Woynarowska Barbara (1940- )
(4)
Związek Nauczycielstwa Polskiego
(4)
zbiorowa Praca
(4)
Żytko Małgorzata
(4)
Adamek Irena
(3)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(3)
Bogacz Mirosława
(3)
Bonk Gabriela
(3)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(3)
Bula Danuta
(3)
Chałas Krystyna (1952- )
(3)
Chętkowski Dariusz
(3)
Czajkowska Monika (matematyk)
(3)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(3)
Dróżka Wanda (1953- )
(3)
Duchniewicz Joanna
(3)
Duchniewicz Przemysław
(3)
Feliniak Aleksandra
(3)
Fiedorowicz Ewa
(3)
Gałczyńska Jolanta
(3)
Gołębniak Bogusława Dorota
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(401)
2010 - 2019
(2226)
2000 - 2009
(194)
1990 - 1999
(115)
1980 - 1989
(35)
1970 - 1979
(43)
1960 - 1969
(30)
1950 - 1959
(10)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(942)
1989-2000
(32)
1901-2000
(20)
1945-1989
(7)
Kraj wydania
Polska
(3057)
Litwa
(1)
Słowacja
(1)
Język
polski
(3041)
angielski
(13)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(148)
Bibliotekarze
(28)
Nauczyciele przedszkoli
(25)
Przedszkola
(22)
Nauczanie początkowe
(13)
Dyrektorzy szkół
(8)
Nauczyciele języka polskiego
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(8)
Studenci
(7)
Szkoły podstawowe
(7)
Pedagodzy szkolni
(6)
Rodzice
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Wychowawcy klas
(6)
Pedagodzy specjalni
(4)
Szkoły średnie
(3)
Wychowawcy świetlic
(3)
Dyrektorzy przedszkoli
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Uczniowie
(2)
Doktoranci
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Gimnazja
(1)
Gimnazjum
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 6.
(1)
Konsultanci
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Nauczyciele
(2055)
Uczniowie
(275)
Rodzice
(177)
Nauczyciele nauczania początkowego
(126)
Nauczanie początkowe
(121)
Szkolnictwo
(110)
Nauczyciele przedszkoli
(99)
Oświata
(87)
Poradniki dla nauczycieli
(84)
Nauczanie
(81)
Wychowanie przedszkolne
(78)
Nauczyciel
(76)
Nauczyciele bibliotekarze
(74)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(68)
Komunikacja interpersonalna
(62)
Biblioteki szkolne
(60)
Metody nauczania
(58)
Współdziałanie
(57)
Wychowanie
(56)
Szkoła
(55)
Pedagogika
(51)
Nauczyciele-bibliotekarze
(50)
Kształcenie
(48)
Kształcenie nauczycieli
(48)
Relacje międzyludzkie
(47)
Nauczyciele języka polskiego
(45)
Dzieci
(41)
Dzień Nauczyciela
(41)
Przydatność zawodowa
(39)
Uczenie się
(37)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(36)
Język polski
(35)
Nauczyciele akademiccy
(35)
Wypalenie zawodowe
(35)
Praca
(34)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(33)
Postawy
(33)
Doskonalenie zawodowe
(32)
Szkolnictwo wyższe
(32)
Autorytet
(31)
Edukacja medialna
(29)
Komunikacja społeczna
(29)
Kompetencje zawodowe
(28)
Prawo pracy
(28)
Kreatywność
(27)
Studenci
(27)
Uczniowie klas początkowych
(27)
Prawo oświatowe
(26)
Awans zawodowy
(25)
Dziecko zdolne
(25)
Młodzież
(25)
Reforma edukacji
(25)
Dziecko
(24)
Edukacja włączająca
(24)
Pedagogika wczesnoszkolna
(23)
Szkoły
(22)
Wychowanie fizyczne
(22)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(21)
Karta Nauczyciela
(20)
Kompetencje kluczowe
(20)
Motywacja uczenia się
(20)
Współpraca szkoły z rodzicami
(20)
Wychowawca
(20)
Edukacja zdrowotna
(19)
Kompetencje społeczne
(19)
Nauczanie zintegrowane
(19)
Pedagodzy
(19)
Stosunki interpersonalne
(19)
Zawód
(19)
Uczeń
(18)
Wychowawstwo
(18)
Nauczyciele języków
(17)
Unia Europejska
(17)
COVID-19
(16)
Efektywność nauczania
(16)
Matematyka
(16)
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela
(16)
Poradniki dla rodziców
(16)
Etyka zawodowa
(15)
Internet
(15)
Kierowanie szkołą
(15)
Kompetencje medialne
(15)
Nauczyciel mianowany
(15)
Ocena pracy nauczyciela
(15)
Twórczość
(15)
Wywiadówka
(15)
Bibliotekarze
(14)
Klasa szkolna (socjologia)
(14)
Myślenie twórcze
(14)
Nauczanie na odległość
(14)
Rozwój zawodowy
(14)
Stres zawodowy
(14)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Wychowanie w szkole
(14)
Dziecko niepełnosprawne
(13)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(13)
Edukacja
(13)
Edukacja międzykulturowa
(13)
Nauczyciel dyplomowany
(13)
Osobowość
(13)
Temat: dzieło
Stres w zawodzie nauczyciela
(2)
Etos nauczycieli - mit czy rzeczywistość?
(1)
Etyka pedagogiczna
(1)
Kierunek → Dialog : inspiracje metodyczne nie tylko dla nauczycieli etyki
(1)
Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela
(1)
Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji
(1)
Kryzysowy Niezbędnik Nauczyciela
(1)
Mendel Gdański
(1)
Monachomachia
(1)
Przegląd Pedagogiczny (Warszawa ; 1917)
(1)
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Satyry
(1)
Szkoła twórcza
(1)
Sławomir Czerwiński i wychowanie państwowe
(1)
Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych
(1)
Temat: czas
2001-
(684)
1901-2000
(60)
1989-2000
(40)
1945-1989
(18)
1801-1900
(7)
1918-1939
(5)
2001-0
(3)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1939-1945
(1)
2000-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(334)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(10)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Białystok (woj. podlaskie)
(4)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Województwo mazowieckie (1999- )
(4)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(4)
Europa
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Wielka Brytania
(3)
Województwo małopolskie (1999- )
(3)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Czechy
(2)
Województwo lubuskie (1999- )
(2)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Austria
(1)
Azja
(1)
Belgia
(1)
Dania
(1)
Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
(1)
Eger (Węgry)
(1)
Egipt
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Francja
(1)
Galicja
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Janów Lubelski (woj. lubelskie)
(1)
Jasna Góra (Częstochowa ; część miasta)
(1)
Karwina (Czechy)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje arabskie
(1)
Królestwo polskie
(1)
Kujawy
(1)
Lipsk (Niemcy)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Olsztyn (woj. śląskie, pow. częstochowski, gm. Olsztyn)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Podhale
(1)
Powiat tarnowski (woj. małopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Singapur (Singapur)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Swarzędz (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Swarzędz)
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Ukraina
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Województwo lubelskie (1919-1939)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wyspy Owcze (Dania)
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ózd (Węgry)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(442)
Artykuł problemowy
(326)
Artykuł z pracy zbiorowej
(321)
Artykuł z czasopisma fachowego
(196)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(186)
Raport z badań
(105)
Artykuł z czasopisma naukowego
(100)
Praca zbiorowa
(55)
Artykuł fachowy
(31)
Poradniki dla nauczycieli
(29)
Poradnik
(22)
Materiały konferencyjne
(13)
Monografia
(13)
Opracowanie
(12)
Artykuł publicystyczny
(8)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(7)
Biografia
(7)
Czasopismo polskie
(7)
Recenzja naukowa
(7)
Scenariusz zajęć
(7)
Czasopismo bibliotekarskie
(6)
Czasopismo fachowe
(6)
Podręcznik
(6)
Wywiad dziennikarski
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł przeglądowy
(5)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(5)
Bibliografia
(5)
Księga pamiątkowa
(5)
Wspomnienie pośmiertne
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Publikacje
(4)
Recenzja
(4)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Biogram
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Artykuł naukowy
(2)
Artykuł z czasopisma
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry i zabawy
(2)
Listy
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Scenariusz imprezy szkolnej
(2)
Studium przypadku (case study)
(2)
Słownik biograficzny
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł w czasopiśmie pedagogicznym
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Gry planszowe
(1)
Kalendarium
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki multimedialne
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Relacja
(1)
Satyra
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Stan badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(945)
Socjologia i społeczeństwo
(131)
Psychologia
(87)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(69)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(68)
Informatyka i technologie informacyjne
(30)
Historia
(29)
Nauka i badania
(22)
Media i komunikacja społeczna
(18)
Językoznawstwo
(12)
Medycyna i zdrowie
(11)
Filozofia i etyka
(10)
Kultura i sztuka
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Literaturoznawstwo
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Matematyka
(4)
Religia i duchowość
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Biologia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
3058 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych. Ze Wstępu Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy. Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą. Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W wielu krajach ocenianie kształtujące uważane jest za jeden z najbardziej obiecujących kierunków zmiany nauczania. Jest to rodzaj oceniania szkolnego, którego głównym celem jest pomoc uczniowi w uczeniu się. Liczne badania i poważne raporty pokazują, że ocenianie kształtujące jest bardzo skutecznym sposobem podnoszenia osiągnięć uczniów. Inną przyczyną zainteresowania tym sposobem oceniania jest to, że ocenianie kształtujące przygotowuje uczniów do uczenia się przez całe życie. Badania wykazują również, że ocenianie kształtujące jest pomocne w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych. Aby uczniowie byli przygotowani do uczenia się po zakończeniu formalnej edukacji, potrzebują umiejętności aktywnego budowania własnej wiedzy i zrozumienia zjawisk, a nie tylko biernego przyswajania podawanych im informacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This publication is a result of intensive work of experts in a two year project: “Laboratory of personal competences —improving qualifications of teachers and trainers (LA.PE.CO)”done within Lifelong Learning Programme — Leonardo da Vinci Partnership that was realized by institutions from Spain, Belgium and Poland between 2009 and 2011. The world around us undergoes constant changes. Pupils and students leave schools, the unemployed and employees who take part in different training courses get to constantly evolving organizations, where they need solid and up-to date knowledge and where, probably most of all, they use soft skills. Soft competences, such as cooperation, communication, negotiation, coping with stress, management of emotions and conflicts, assertiveness, creativity, the ability to build a team, increase the efficiency and effectiveness of the management process. We offer you a publication prepared by trainers for trainers. It contains review of selected European solutions related to system of adult education, bank of exercises on improving social competences and examples of good and bad practices in teaching social competences. Bank of exercises which is the most important part of this publication is a result of extremely useful sharing of knowledge and experience. Besides the part on good and bad practice it is a contribution of the international team of trainers into the improvement of teachers‘ qualifications and creation of unique know-how transfer. All the materials elaborated in this project and the whole bank of exercisers can be found on the project website: www.lapeco.eu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W książce podjęto próbę ukazania zmienności i niejednoznaczności pojęcia pewności zawodowej nauczyciela, począwszy od budującego doświadczenia wynikającego z osobistego sprawstwa, które daje poczucie pewności w działaniu zawodowym – self-efficacy, aż do stanu ambiwalencji spowodowanej dwoistością własnych doświadczeń w pracy pedagogicznej, przeżywania wielu sprzeczności. Z jednej strony można mówić o pozytywnym wymiarze niepewności stanowiącej przyczynek do innowacyjności nauczycieli i demokratyzacji edukacji. Z drugiej jednak – o niepewności paraliżującej nauczycielską aktywność, powodującej podporządkowanie, prowadzącej do rezygnacji. Może to być zupełne (fizyczne) odejście lub psychiczna nieobecność charakteryzująca się wycofaniem nauczyciela z pełnienia swojej roli zawodowej w sposób twórczy i świadomy. Książka niezbędna zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, którzy na co dzień zaangażowani są w sprawy polskiej edukacji. ********* Areas of Uncertainty in Contemporary Teacher’s Work Areas of Uncertainty in Contemporary Teacher’s Work The books attempts to show the changeable and ambiguous notion of professional certainty of teachers, from the building experience gained from personal self-efficacy, which gives confidence in professional activity, to the state of ambivalence caused by the duality of their own experiences and conflicts in pedagogical work. The authors pay heed to the special relation of the described competence to COVID-19 pandemic and new challenges for teachers in this connection. ********* Dr Joanna Ludwika Pękala (ORCID 0000-0003-4554-1962) – adiunkt w Zakładzie Wczesnej Edukacji i Kształcenia Nauczycieli Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, opiekun Koła Naukowego Pedagogiki Kreatywnej, kierownik polskiego zespołu projektu Bridging finansowanego w ramach programu Erasmus+. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na zagadnieniach pedeutologicznych, a szczególnie na wczesnej edukacji oraz etyce pedagogicznej. Autorka m.in. publikacji Etos nauczycieli – mit czy rzeczywistość? (2017). Dr Katarzyna Białożyt-Wielonek (ORCID 0000-0001-7047-5763) – sekretarz naukowy Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie oraz adiunkt w Katedrze Gerontologii Społecznej i Pedagogiki Pracy Instytutu Spraw Społecznych tej uczelni, koordynator Koła Młodych Naukowców Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (2017-2020), członek Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (2020-2023). Jej zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się wokół problematyki edukacji całożyciowej, aktywności edukacyjnej osób starszych, sytuacji społecznej seniorów oraz różnych form aktywizujących osoby starsze.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W tej zwięzłej książce doświadczeni nauczyciele z Polski i ze Stanów Zjednoczonych opisali, jak można wychowywać i kształcić uczniów na mądrych i kompetentnych obywateli. Wykonywanie tego zadania jest wielką sztuką. Wymaga ono od nauczyciela umiejętności własnego rozwoju. Tymczasem praca nauczycieli jest wciąż rozumiana i doceniana tylko w niewielkim stopniu. Potrzebna jest odpowiedź na pytanie, jak nauczyciele mogą zmienić ten stan rzeczy... ****** Growth of a teacher In this concise book, experienced teachers from Poland and the United States described how one can bring up and educate students so that they become wise and competent citizens. Performing this task is a great art. It demands that a teacher masters the skill of personal growth. But the teachers’ work is still understood and appreciated only to a limited extent. There is a need for an answer to the question how teachers can change this state of affairs...
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Numer specjalny Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Special issue: Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective] Redaktor numeru [Issue editor]: Małgorzata Gamian-Wilk W numerze [Contents] Małgorzata Gamian-Wilk: Wstęp do numeru tematycznego Psychologii Społecznej Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Preface to the special issue „Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective”], s. 242–243; Małgorzata Gamian-Wilk, Lidia Grzesiuk: Mobbing w miejscu pracy. Przegląd wyników badań związanych z przejawami mobbingu, genezą i konsekwencjami [Mobbing in the workplace: Review of studies on mobbing manifestations, origin and consequences], doi 10.7366/1896180020163801, s. 244–254; Maciej Macko: Epidemiologia zjawisk typu mobbing/bullying. Podstawowe problemy pomiaru i komunikowania wyników [Prevalence of rates of mobbing/bullying in Poland. Fundamental issues in measurement and dissemination of findings], 10.7366/1896180020163802, s. 255–266; Brita Bjørkel: Whistleblowing: Antecedents and consequences, 10.7366/1896180020163803, s. 267–283; Elżbieta Turska, Irena Pilch: Makiawelizm i kultura organizacji jako predyktory mobbingu w miejscu pracy [Machiavellianism and organizational culture predict workplace mobbing], 10.7366/1896180020163804, s. 284–296; Elżbieta Strutyńska: Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym [Teacher as a victim? On the determinants of mobbing in school settings], 10.7366/1896180020163805, s. 297–309. Inne artykuły [Other articles] Dorota Kanafa-Chmielewska: Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej [Psychological perspective on social involvement], 10.7366/1896180020163806, s. 310–320; Marcin Moroń: Rozumienie emocji a agresywność i wrogość. Mediacyjna rola empatii, aleksytymii i makiawelizmu [Emotion understanding, aggressiveness and hostility. Mediatory role of empathy, alexithymia and Machiavellianism], 10.7366/1896180020163807, s. 321–338. Metody [Methods] Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Skala motywacji zewnętrznej i wewnętrznej do pracy (WEIMS-PL). Wstępna charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Work Extrinsic and Inrinsic Motivation Scale [Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS-PL). Psychometric description of the Polish version], 10.7366/1896180020163808, s. 339–355; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Tomasz Baran: Roszczeniowość psychologiczna i metoda jej pomiaru – polska adaptacja [Polish adaptation of Psychological Entitlement Scale (PES)], 10.7366/1896180020163809, s. 356–367. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej