Forma i typ
Artykuły
(228)
Książki
(49)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Dostępność
dostępne
(49)
Placówka
Wypożyczalnia
(49)
Autor
Niemierko Bolesław (1935- )
(5)
Dobkowska Joanna
(4)
Stróżyński Klemens
(3)
Turska Dorota
(3)
Breguła Izabela
(2)
Bąbel Przemysław (1977- )
(2)
Chodoń Irena
(2)
Hudańska Iwona
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Mikrut Adam (1957- )
(2)
Pietraszko Kazimierz
(2)
Sterna Danuta
(2)
Taraszkiewicz Małgorzata
(2)
Tokarz Tomasz (1976- )
(2)
Wiercioch Urszula
(2)
Bartkowiak Kinga
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Betiuk Anna
(1)
Betiuk Beata
(1)
Biblioteczka Dobrego Nauczyciela
(1)
Bielecka Małgorzata
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Blikle Andrzej Jacek (1939- )
(1)
Bocharova Olena
(1)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Brożek Adam
(1)
Brożek Adam. (edukacja)
(1)
Brzdąk Jadwiga
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Bula Danuta (1956- )
(1)
Caverni Jean-Paul
(1)
Celuch Małgorzata
(1)
Chodnicki Jerzy
(1)
Civitas
(1)
Cook Jonathan
(1)
Dejko Jadwiga
(1)
Dix Paul
(1)
Dobkowska Joanna. (językoznawstwo)
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dopierała Aleksandra
(1)
Dutkiewicz Joanna
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Fiszer Beata
(1)
Flakus Maria
(1)
Forrestal Peter
(1)
Gałka-Ziółkowska Grażyna
(1)
Gmoch Ryszard
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Gryniewicz Renata
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Humenny Grzegorz
(1)
Janiszewska Bożena
(1)
Jankowski Paweł
(1)
Jasińska-Maciążek Aleksandra
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Jaskulska Sylwia (1977- )
(1)
Jaskuła Sylwia
(1)
Jaśkiewicz Małgorzata
(1)
Jędras Zbigniew
(1)
Kamińska Jolanta
(1)
Kamińska Jolanta (pedagog)
(1)
Kamińska-Holc Katarzyna
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Koszlajda Maria
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Krystek Jerzy
(1)
Krzemińska Joanna
(1)
Kubala-KulpińskaAleksandra
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Lisiecka Zofia
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Ludwig Magdalena
(1)
Machowska Bogusława
(1)
Madejowa Maria
(1)
Madejski Eligiusz (kultura fizyczna)
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Marzec-Jóźwicka Magdalena
(1)
Matuszewski Andrzej
(1)
May Wiesława
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Mikulska Janina
(1)
Milewska Katarzyna
(1)
Misiarek Stefania
(1)
Misiorna Elżbieta
(1)
Molska Małgorzata
(1)
Morawska Karolina
(1)
Mruczyk Michalina
(1)
Noizet Georges
(1)
Ochinowska Hanna red
(1)
Oleksa Karolina
(1)
Olszewska Margareta
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Podemska-Kałuża Anna
(1)
Psychologia Społeczna
(1)
Racinkowska Renata
(1)
Rajczyk-Bauć Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(209)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(21)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1989-2000
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(279)
Język
polski
(279)
Odbiorca
Nauczyciele
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
Szkoły średnie
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Ocena szkolna
(154)
Oceny szkolne
(111)
Ocenianie
(29)
Nauczanie początkowe
(19)
Nauczanie
(18)
Ocena opisowa
(13)
Ocenianie kształtujące
(13)
Wychowanie fizyczne
(13)
Zachowanie
(13)
Uczniowie
(10)
Motywacja uczenia się
(9)
Egzaminy szkolne
(8)
Język polski (przedmiot szkolny)
(8)
Metody nauczania
(8)
Nauczyciele
(7)
Osiągnięcia szkolne
(7)
Biblioteka szkolna
(6)
Szkolnictwo
(6)
Kształcenie
(5)
Matematyka
(5)
Ocena dziecka
(5)
Uczenie się
(5)
Efektywność nauczania
(4)
Geografia
(4)
Klasa szkolna
(4)
Matura
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Testy
(4)
Wypracowania szkolne
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Fizyka
(3)
Oświata za granicą
(3)
Reforma szkolnictwa
(3)
Samoocena (ocenianie)
(3)
Chemia
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko
(2)
Historia
(2)
Język polski
(2)
Kierowanie szkołą
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Literatura
(2)
Ocena pracy nauczyciela
(2)
Pomiary
(2)
Program nauczania
(2)
Samopoznanie
(2)
Szkoła
(2)
Szkoła podstawowa
(2)
Teoria nauczania
(2)
Uczeń
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Umiejętności ucznia
(2)
Wychowanie
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Ankieta
(1)
Bałtyk
(1)
Bibliotekarz
(1)
Biologia
(1)
Błędy
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza edukacyjna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko sześcioletnie
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Egzaminy gimnazjalne
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Internet
(1)
Jakość
(1)
Jakość szkoły
(1)
Język francuski
(1)
Języki
(1)
Języki obce
(1)
Katolicyzm
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kolegium Nauczycielskie (Gliwice)
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja językowa
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Liceum
(1)
Lipkowski, Otton (1907-1982)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metoda Montessori
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Ukraina
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(25)
Artykuł z czasopisma fachowego
(10)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(6)
Artykuł problemowy
(5)
Artykuł publicystyczny
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Poradnik
(4)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Raport z badań
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Bibliografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Psychologia
(6)
Literaturoznawstwo
(2)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
279 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 177-178.
Zbiór refleksji poparty doświadczeniami autorki zebranymi podczas współpracy z programem Tempus-ADEPT i z pobytów zagranicznych - nad możliwościami zmiany tradycyjnej roli nauczyciela. Ujęła je autorka w części zatytułowane: Uczenie się (co to jest sytuacja edukacyjna): Uczysz tak, jak myślisz, że należy uczyć; Przygotowując się do lekcji; Materiały i metody (tu o metodach: burzy mózgów, aktywności kreatywnej, symulacji, kart dydaktycznych, odgrywania ról, dramy, wizualizacji); Zanim ocenisz (ocena ucznia jako wynik sprawności nauczyciela, ocena w kreowaniu procesu uczenia się uczniów); Współpraca z rodzicami (prawa rodziców do informacji: dokąd nauczyciel prowadzi dziecko).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34646 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46222 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osiągnięcia uczniów zdolnych / Andrzej E. Sękowski. - Lublin : TNKUL, copyright 2000. - 242 strony ; 24 cm.
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 57)
Bibliografia.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 332)
ISSN 0239-6025 odnosi się do poprzedni tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 183-198
Streszczenie: Przedstawiono teoretyczny model skuteczności ucznia obejmujący szkołę jako źródło specyficznych wymogów poznawczych i społecznych oraz podmiotowe determinanty skutecznosci ucznia, analizę i interpretacje wyników badań własnych. W 2002 r. badano uczniów klas III gimnazjów i liceów w Lubelinie - uczniów uznanych za najbardziej skutecznych (grupa zasadnicza) i wszystkich uczniów losowo wybranych klas (grupa kontrolna).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39816 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40809 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Współcześnie psycholodzy skłaniają się ku postrzeganiu inteligencji zaledwie jako jednego z czynników znaczących dla osiągnieć szkolnych, nie wyczerpującego jednak puli możliwości do poszukiwania potencjalnych determinantów osiągnięć szkolnych. Myśląc o podobnych czynnikach pozazdolnościowych powiązanych z ocenami, badacze zwracali się w stronę wielu obszarów stanowiących tradycyjne przedmioty zainteresowania psychologii, w tym – cech osobowości. Na możliwość powiązania obszaru funkcjonowania osobowościowego i intelektualnego zwracają uwagę tak badania naukowe, jak i niektóre teorie inteligencji, w tym – teorie inwestycji, analizujące rozwój intelektualny aktywności przejawianej w tym obszarze z poziomu kilku grup czynników, w tym również osobowości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych. Ze Wstępu Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy. Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą. Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej