Forma i typ
Książki
(4)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Baran Jolanta
(2)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Mikruta Adama
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Pedagogika specjalna
(5)
Niepełnosprawni
(3)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Empatia
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Psychoterapia
(1)
Studenci
(1)
Wieś
(1)
Zmiana społeczna
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach
Streszczenie: Spis treści: Cz. I. Założenia i uwarunkowania interdyscyplinarności i wielokontekstowości wczesnego wspierania i wspomagania rozwoju oraz rehabilitacji. Alicja Rakowska. Aspekty komunikacji w profilaktyce, terapii i wychowaniu; Darina Tarcsiová. System wczesnego poradnictwa specjalno-pedagogicznego dla dzieci z niepełnosprawnością słuchową w warunkach Republiki Słowackiej; Joanna Konarska. Niepełnosprawność w kontekście czteroczynnikowej teorii rozwoju człowieka; Hanna Żuraw. Jakość życia niepełnosprawnych intelektualnie absolwentów szkół specjalnych; Urszula Eckert. Profilaktyka zapobiegająca niepełnosprawności; Adam Mikrut. Samotność i jej związek z poczuciem własnej niepełnosprawności u osób o nieprawidłowym rozwoju intelektualnym; Adrianna Kleszczyńska. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w powiatowej poradni psychologiczno-pedagogicznej; Teresa Serafin. Tworzenie warunków do kontynuacji nauki na poziomie wyższym przez uczniów z niepełnosprawnościami - możliwości a praktyka; Agnieszka Wątorek. Sytuacja uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie kształcenia; Ewa Domagała-Zyśk. Kompetencje młodzieży gimnazjalnej z uszkodzeniami słuchu w zakresie pisania w języku angielskim. Cz. II. Formy i metody wspierania rodzin osób z niepełnosprawnością. Janina Wyczesany. Problemy i potrzeby rodziców dzieci z niepełnosprawnością; Aneta Lew-Koralewicz. Rola rodziny w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju w opiniach rodziców i terapeutów; Grażyna Gunia. Rodzice dzieci niesłyszących wobec alternatywnych metod i form terapii logopedycznej; Dorota Kornaś. Profilaktyka i wczesne protezowanie dzieci z wadą słuchu w opinii ich rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41187 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-217
Streszczenie: Część teoretyczna obejmuje zagadnienia dotyczące między innymi definicji empatii ujmowanej w trzech kategoriach: emocjonalnej, poznawczej, emocjonalno-poznawczej. Rozważania w znacznej mierze dotyczą uwarunkowań empatii (aspektu biologicznego oraz środowiskowego). Omówiono koncepcje kształtowania empatii, kontekst sytuacyjny empatyzowania, właściwości modela w aspekcie rozumienia empatycznego. Kolejne treści autorka koncentruje wokół interpersonalnego charakteru empatii. W części empirycznej omawia metodologię badań oraz analizę statystyczną zebranego materiału. W aneksach zawarto kwestionariusze do badania poziomu empatii (Indeks Reaktywności Interpersonalnej, Skalę Empatii Emocjonalnej, Kwestionariusz Rozumienia Empatycznego). Książka skierowana do pedagogów i psychologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39815 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Autorzy książki rozważają, jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnosprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne; czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji, ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym; jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedzę i umiejętności; co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych; czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania. Teksty zamieszczone w niniejszej publikacji nawiązują do aktualnego dorobku nauk społecznych i tendencji praktycznych w pedagogice specjalnej krajów zachodnich. Ponadto respektują one wysokie kryteria naukowości i potrzeby praktyczne, dlatego książka powinna istotnie przyczynić się do poprawy stanu polskiej pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41737 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej