Forma i typ
Artykuły
(138)
Publikacje naukowe
(101)
Publikacje fachowe
(48)
Książki
(27)
Publikacje dydaktyczne
(21)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Autor
Litwinow-Cieślewicz Monika (1986- )
(8)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(5)
Kłysz-Sokalska Natalia
(5)
Bonar Jolanta
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Woj Olga
(3)
Zając Dorota
(3)
Dejko Jadwiga
(2)
Domagała Aneta
(2)
Kamińska Izabela (pedagog)
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Marek Elżbieta
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(2)
Ostarek Ewa
(2)
Raczyńska Anna
(2)
Szatan Ewa
(2)
Szmalec Jacek
(2)
(oprac.) Agata Piątkowska
(1)
(oprac.) Anna Dudek
(1)
(oprac.) Dariusz Dziuba
(1)
(oprac.) Joanna Gęborek
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Banaszewska Wanda
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Białogońska Joanna
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Borowik Joanna (pedagog)
(1)
Brelska Aleksandra
(1)
Bronk Dorota
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Buk-Cegiełka Marta
(1)
Bylica Urszula
(1)
Celińska-Mitał Dorota
(1)
Chamera-Nowak Agnieszka (1968- )
(1)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Dembska Katarzyna (1994- )
(1)
Dudel Barbara
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Falkowska Anna
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Franków Łukasz
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gaweł Anna
(1)
Gembara Urszula
(1)
Goldstein Arnold P
(1)
Gorczyca Izabela (pedagog)
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana (1978- )
(1)
Górecka Joanna (nauczyciel)
(1)
Górniak Angelina
(1)
Górniok-Naglik Alina
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Janicka-Panek Teresa
(1)
Jankowska Małgorzata Maria
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Just Monika Autor
(1)
Juszczyk Stanisław red
(1)
Kapuścińska Agnieszka (pedagog)
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Karpińska Iwona
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kasica Katarzyna
(1)
Kasprzak Michalina
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Konewka Marlena
(1)
Konieczny Jolanta (pedagog)
(1)
Konowaluk-Nikitin Helena
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Kucińska Estera
(1)
Kwiatkowska Karolina
(1)
Kwiatkowski Stefan
(1)
Litwinow-Cieślewicz Monika
(1)
Lorenc Joanna (nauczyciel)
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Maciąg Jolanta
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(1)
Malenda Anna
(1)
Marchlik Paulina
(1)
Masłowska Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(77)
2010 - 2019
(85)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(147)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(169)
Język
polski
(168)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(20)
Szkoły podstawowe
(13)
Klasa 1.
(11)
Nauczyciele
(9)
Klasa 2.
(8)
Klasa 3.
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Rodzice
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(112)
Pedagogika wczesnoszkolna
(68)
Nauczanie początkowe
(53)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(22)
Uczniowie klas początkowych
(21)
Studenci
(13)
Metody nauczania
(12)
Nauczyciele
(12)
Nauczyciele nauczania początkowego
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Kreatywność
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Dojrzałość szkolna
(9)
Umuzykalnianie
(8)
Integracja sensoryczna
(6)
Kompetencje kluczowe
(6)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(6)
Pedagogika przedszkolna
(6)
Twórczość
(6)
Uczenie się
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Kształcenie nauczycieli
(5)
Ocenianie kształtujące
(5)
Rozwój emocjonalny
(5)
Wsparcie edukacyjne
(5)
Wychowanie
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Badania jakościowe
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Zdolności
(4)
Agresywność
(3)
Aktywność fizyczna
(3)
Czytanie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Kształcenie
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Osobowość
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bajkoterapia
(2)
COVID-19
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Logopedia
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metodologia
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzyka
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Otwartość poznawcza
(2)
Pedagogika
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Postawy
(2)
Praktyki studenckie
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Refleksyjność
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Schematy poznawcze
(2)
Spostrzeganie
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uczucia
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zaufanie
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Architektura
(1)
Arteterapia
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Badania porównawcze
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Baniel, Anat
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
Biocybernetyka
(1)
Biografie
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Temat: dzieło
Przygotowanie do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w Polsce
(1)
Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
(1)
Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych
(1)
Temat: czas
2001-
(113)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(60)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Czechy
(1)
Gmina Czarna Białostocka (woj. podlaskie, pow. białostocki)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Tarragona (Hiszpania)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Świdnik (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(73)
Artykuł problemowy
(65)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(54)
Raport z badań
(24)
Artykuł z czasopisma naukowego
(12)
Monografia
(6)
Artykuł fachowy
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Podręcznik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł publicystyczny
(3)
Gry i zabawy
(3)
Opracowanie
(3)
Recenzja naukowa
(3)
Poradnik
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Publikacje
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(149)
Psychologia
(21)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Kultura i sztuka
(7)
Językoznawstwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
169 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43042 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Mistrzostwo w zawodzie nauczyciela stanowi osnowę podjętych w niniejszym opracowaniu zaciekawień i dociekań. Zaprezentowane rozważania dostarczają wiedzy o procesie edukacji oraz o podmiotach edukacji – dziecku, rodzicach i nauczycielu, którzy podejmują konfrontację wobec dylematów wynikających z dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości społecznej i bezwzględnie ją rewidują. Zmieniające się wymogi, kierowane wobec współczesnej edukacji, pozwalają snuć w przedkładanej Czytelnikowi monografii refleksje na temat powinności, jakie wymagane są od pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w teraźniejszości obywatelskiej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika – wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie „ Jak to robić?”, zamiast „Po co?”, „Dlaczego?”, „Jaki to ma sens?” i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Prezentowana publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli i terapeutów, którzy poszukują nowych, interesujących rozwiązań metodycznych w swojej pracy. Ma na celu zainteresować profesjonalistów pracujących z dziećmi wykorzystaniem inspirujących i skutecznych działań terapeutyczno-edukacyjnych. Przedstawione w przewodniku zestawy ćwiczeń przeznaczone są zarówno dla doświadczonych nauczycieli, którzy oczekują nowych pomysłów w pracy z dziećmi z zaburzeniami w spektrum autyzmu, jak również dla młodych pedagogów oczekujących konkretnych przykładów i rozwiązań przydatnych podczas zajęć przedszkolnych i szkolnych. Prezentowane scenariusze mogą zainspirować nauczycieli i terapeutów do dalszych poszukiwań twórczych rozwiązań
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej