Forma i typ
Książki
(37)
Artykuły
(14)
Publikacje naukowe
(13)
E-booki
(8)
IBUK Libra
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(37)
Placówka
Wypożyczalnia
(37)
Autor
Porges Stephen W
(3)
Baluch Alicja (1944- )
(2)
Gomola Aleksander (1963- )
(2)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(2)
Mausch Karol
(2)
Aebli Hans (1923-1990)
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Cacioppo John T
(1)
Cacioppo Stephanie
(1)
Chodynicka Anna Małgorzata
(1)
Chruszczewski Michał Hubert
(1)
Coombs Clyde Hamilton (1912- )
(1)
Costandi Moheb
(1)
Damm Lidia
(1)
Dana Deb
(1)
Dawes Robyn M (1936- )
(1)
Delahooke Mona
(1)
Dopierała Aleksandra
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Fiske John
(1)
Försterling Friedrich (1953- )
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gałdowa Anna (1940- )
(1)
Gierczak Aleksandra
(1)
Gontarczyk Ewa
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Gulatowska Judyta
(1)
Harciarek Mirosław
(1)
Igielska Beata
(1)
Jadczak Ryszard (1951-1998)
(1)
Jaskulska Sylwia (1977- )
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kasprzewski Jacek przekł
(1)
Klecka Małgorzata
(1)
Kownacki Stanisław
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kąkol Katarzyna
(1)
Lam Władysław (1893-1984)
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewczuk Karol
(1)
Ludewig Kurt (1942- )
(1)
Mattelart Armand
(1)
Mattelart Michele
(1)
Metody I Techniki Organizatorskie
(1)
Mikułowski Pomorski Jerzy
(1)
Mruczyk Michalina
(1)
Narkun Zuzanna
(1)
Naumczyk Patrycja
(1)
Olbrycht Katarzyna (1949- )
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Piotrowski Konrad
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Piękoś Justyna
(1)
Postek Slawomir
(1)
Racinkowska Renata
(1)
Radzicki Józef
(1)
Reykowski Janusz (1929- )
(1)
Rummel-Syska Zofia
(1)
Runyan William McKinley
(1)
Rycielski Piotr
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Smogorzewska Joanna
(1)
Spendel Zbigniew
(1)
Staszczuk Alicja
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Szymańska Julia Małgorzata
(1)
Sławińska Irena (1913-2004)
(1)
Tarnopolski Andrzej (1952- )
(1)
Tomaszewski Tadeusz
(1)
Trojan Maciej
(1)
Tversky Amos
(1)
Twardowski Kazimierz (1866-1938)
(1)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(1)
Wierucka Jolanta
(1)
Wilczyńska Agnieszka
(1)
Wiszejko-Wierzbicka Dorota
(1)
Witkowska Marta
(1)
Wróbel Alina
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Łukowski Wojciech
(1)
Ścibor Magdalena
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Święcicka Małgorzata
(1)
Żurakowski Bogusław (1939- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(58)
Język
polski
(58)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Psychologia
(16)
Wychowanie
(8)
Osobowość
(5)
Dziecko
(4)
Psychoterapia
(4)
Teoria poliwagalna
(4)
Teoria umysłu
(4)
Uczniowie
(4)
Autonomiczny układ nerwowy
(3)
Badania longitudinalne
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Kształcenie
(3)
Pedagogika
(3)
Teoria nauczania
(3)
Teorie psychologiczne
(3)
Uczenie się
(3)
Decyzje
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Motywacja
(2)
Poczucie bezpieczeństwa
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Raport z badań
(2)
Rodzina
(2)
Smogorzewska, Joanna
(2)
Teoria autodeterminacji
(2)
Teoria osobliwości
(2)
Teoria poznania
(2)
Trauma
(2)
Zachowanie
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Biografie
(1)
Costa, Paul T.
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo dzieci i młodzieży
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Diagnoza neuropsychologiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dramat
(1)
Dysertacje i prace magisterskie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko a literatura
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Eksperyment
(1)
Eysenck, H. J. (1916-1997)
(1)
Feminizm
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język
(1)
Kobieta
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Manipulacja
(1)
Marketing
(1)
Maslow, Abraham H. (1908-1970)
(1)
Matematyka
(1)
McCrae, Robert R. (1949- )
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Mowa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Niemowlę
(1)
Oceny szkolne
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacja
(1)
Pedagodzy
(1)
Personalizm
(1)
Pisanie
(1)
Praca magisterska
(1)
Próżnia socjologiczna (teoria)
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia osobowości
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychoterapia systemowa
(1)
Płeć
(1)
Regulacja emocji
(1)
Reklama
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samokontrola
(1)
Samowychowanie
(1)
Semiotyka
(1)
Temat: dzieło
Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym
(2)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Poradnik
(1)
Publicystyka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
59 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Bliżej Przedszkola.)
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 151-162.
Na stronie redakcyjnej błędne oznaczenie: wydanie 5.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45348 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46912 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47577 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym : badanie podłużne uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności / Joanna Smogorzewska. - Warszawa, 2019.
Artykuł
W koszyku
[Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym - recenzja] / Amanda Błaszczak. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. R. 63, nr 4 (2023), s. 62-65. - 2023.
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym : badanie podłużne uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności / Joanna Smogorzewska. - Warszawa, 2019.
E-book
W koszyku
Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: zarówno osób z różnymi ograniczeniami sprawności, jak do ogółu osób znajdujących się w ich otoczeniu – tu zwłaszcza do tych tworzących społeczne środowisko ich pracy (pracodawców, menedżerów przedsiębiorstw, współpracowników), do rodzin, w których dorastają i funkcjonują osoby niepełnosprawne, do ich wychowawców, nauczycieli, szkoleniowców, a wreszcie do profesjonalistów zajmujących się niepełnosprawnością (pomagających niepełnosprawnym i organizujących dla nich wsparcie instytucjonalne). Intencją autorów jest stymulowanie tworzenia społecznego systemu pomocy i wsparcia (rozumianego bardziej jako sieć jednostkowych działań i interakcji, niż instytucji i organizacji) dla aktywności zawodowej osób z ograniczoną sprawnością – osiągane poprzez inspirowanie pomysłów i działań wymienionych wyżej grup adresatów. Nawiązują w ten sposób do takiej idei i mechanizmu życia wspólnotowego, który Anthony Giddens nazywa „refleksyjnością społeczną”. Podobnie jak ów prominentny brytyjski socjolog wydają się podzielać przekonanie, że nagłośnienie problemu w szerokich kręgach społeczeństwa przyczyni się do tego, że wielu ludzi (bardziej jednostki niż formalne struktury społeczne) podejmie różnorodną aktywność, mającą na celu przezwyciężenie negatywnie ocenianych zjawisk (i wspieranie pozytywnych) w oparciu o przesłanki wynikające z ich analizy. dr Krzysztof Puchalski Jest pewne, że książka wypełnia w istotny sposób lukę, jaka istnieje w tej dziedzinie na polskim rynku wydawniczym. Praca nosi wyraźnie piętno osobistych przemyśleń oraz poszukiwań badawczych. Przez to jest oryginalna, wciągająca w lekturę, a jednocześnie dobrze pokazuje problemy osób z ograniczoną sprawności, które są jakoś znane, w większości znajome lub nawet bliskie, ale nigdy wcześniej nie ujmowane w tak przystępny, precyzyjny i nowatorski sposób. Autorzy z powodzeniem starają się znaleźć indywidualny sposób, dotychczas przez nikogo nie stosowany, pokazania w naukowy sposób problemu pracy, jakości życia codziennego funkcjonowania, oraz perspektyw rozwoju osób z ograniczoną sprawnością, wobec których istnieje wiele stereotypów, uprzedzeń i uproszczeń. Jestem pewien, że praca ta jest od dawna oczekiwana i że zostanie dobrze przyjęta. Na polskim rynku wydawniczym oraz w polskich opracowaniach naukowych brak jest analiz, które w takim szerokim zakresie obejmowałyby problematykę satysfakcji z pracy osób z ograniczeniem niepełnosprawności. prof. dr hab. Augustyn Bańka Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
(...) Celem pracy – jak piszą Autorzy – jest przekazanie informacji o sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce „różnym grupom odbiorców – takim, jak pracownicy organizacji pomocowych, stowarzyszeń i fundacji, zakładów opieki zdrowotnej, nauczycielom, a wreszcie osobom doświadczającym ograniczeń z powodu różnego rodzaju niepełnosprawności i ich rodziny oraz wszystkim zainteresowanym problemem nierówności społecznych” .(...) (...) uważam, że praca została poświęcona istotnemu problemowi społecznemu, a jej opublikowanie może zainteresować wielu czytelników. Pomoże bowiem zrozumieć sytuacje osób niepełnosprawnych w Polsce i być może przyczyni się do przekonania tych, którzy maja coś w tej kwestii do powiedzenia, że jeszcze bardzo wiele pozostało do zrobienia. (...) (...) Rozpoczęłam czytanie z zainteresowaniem – i tak też zakończyłam. Moje przekonanie o gorszej sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce znalazło swoje potwierdzenie – i to nie w obiegowych poglądach, a w twardych danych. Obraz sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce jest smutny, ale też rolą Autorów jest wyraźnie i głośne o tym pisanie – reszta należy nie tylko do osób podejmujących decyzje na poziomie instytucjonalnym, ale też do nas – czytelników lobbujących na rzecz tej grupy mieszkańców Polski. Prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM, Poznań Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Autorzy pracy – na podstawie analizy historii życia osób, które doświadczyły ograniczenia sprawności – stawiają sobie za cel prześledzenie, w jaki sposób przemiany zachodzące w dynamicznie ujętym środowisku społecznym jednostki wpływają na kształt tych fragmentów jej biografii, które wiążą się z aktywnością zawodową. Posługując się metodą analizy biograficznej, prezentują i analizują losy sześciu osób z ograniczeniami sprawności, których historie życia (ujęte w aspekcie aktywności zawodowej) przypisują do jednego z czterech odmiennych, opisanych w pracy modeli trajektorii życia: „wznoszącej się”, „zablokowanej”, „opadającej” i „naprzemiennej”. (...) (...) Przedstawione [w części teoretycznej] myśli są niewątpliwie ważnym czynnikiem dla stymulowania rozwoju refleksyjności społecznej w obszarze dyskursu dotyczącego aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych, czy niepełnosprawności w ogóle. W tym kontekście warte są szerszego upublicznienia. Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi, SWPS w Warszawie (...) chciałabym wyraźnie podkreślić walory pracy – jest jasno skonstruowana, przekonująco wprowadza wątek patrzenia na karierę zawodową z indywidualnego punktu widzenia, dostarcza dowodu (w postaci konkretnych historii życia), że różnorodność awansu zawodowego wśród osób niepełnosprawnych jest podobna do tej, z jaką mamy do czynienia wśród osób sprawnych. Tak więc to my, „sprawni”, musimy zmienić swój punkt widzenia. prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM w Poznaniu, SWPS w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia przedstawia założenia modelu psychoterapeutycznego, nazwanego przez jego autora psychoterapią możliwości (PM), wyrosłego z filozofii możliwości Nicoli Abbagnano. Wg autora PM skupia się na okolicznościach, w jakich wystąpiły określone (neurotyczne) zachowania pacjenta i wskazuje ich przyczyny oraz skutki. Pracę terapeutyczną opiera na schemacie, który wyjaśnia, w jaki sposób powstaje w nas określona forma widzenia siebie, innych i świata, jak powstaje skrypt (ukryty mechanizm psychologiczny, zakorzeniony deficyt), który powoduje, że wydarzenia z codziennego życia są odczytywane przez ich pryzmat. W procesie „uzdrawiania” wykorzystuje m.in. potrójny ruch transcendencji, na którym buduje się spójność na płaszczyźnie psychiczno-emocjonalno-cielesnej pacjenta, i dialog majeutyczny. W książce znajdują się przykłady powstawania skryptów i ich następstwa, przykłady pracy z pacjentem, przebieg kolejnych sesji. W aneksie natomiast zamieszczono krótkie ABC psychoterapii możliwości, które zawiera podstawy tego modelu terapii psychologicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Mózg jest najbardziej złożonym narządem w znanym nam Wszechświecie, a opisanie mechanizmów neuronowych stanowiących podłoże struktur i kontaktów społecznych stało się jednym z największych wyzwań neuronauki XXI wieku. Przedsięwzięcie to jest ekscytujące i zniechęcające zarazem, ponieważ wymaga zintegrowania teorii, metodologii i danych z różnych poziomów organizacji, uwzględnianych w licznych dyscyplinach i dotyczących różnych gatunków społecznych. Żeby sprostać takiemu wyzwaniu, obszar neuronauki społecznej rozrósł się spektakularnie, przekształcając się w dziedzinę interdyscyplinarną. Z tekstu Celem tej książki jest przybliżenie Czytelnikom neuronalnych podstaw aktywności społecznej człowieka i innych zwierząt. Podręcznik zapewnia podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia psychologicznych, neuronalnych, hormonalnych, komórkowych i genomicznych mechanizmów leżących u podstaw tak różnorodnych procesów społecznych, jak samotność, empatia, teoria umysłu, zaufanie i współpraca. Tym, co wyróżnia tę książkę, jest integracja badań prowadzonych z udziałem ludzi i zwierząt, opisy przypadków klinicznych, wielopoziomowe analizy zagadnień od płaszczyzny genów po społeczeństwo oraz różnorodne metodologie. Stephanie i John T. Cacioppo zawarli tu: • podstawowe informacje na temat rozwoju neuronauki społecznej oraz jej związków z innymi dyscyplinami nauki, • opis kształtowania się „mózgu społecznego” oraz metod poznawania go i wnioskowania o jego ewolucji i funkcjonowaniu, • wiedzę na temat znaczenia relacji społecznych dla prawidłowego funkcjonowania człowieka oraz konsekwencji obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej, a także opis ewolucyjnej teorii samotności, • opis tzw. sił łączących, czyli zjawisk umożliwiających społeczną wymianę, jak zarażanie emocjonalne, mentalizacja, empatia, identyfikacja czy społeczne uczenie się, • doniesienia z badań na temat percepcji społecznej i znaczenia różnego rodzaju informacji w odczytywaniu i interpretowaniu sygnałów z twarzy i oczu, • wiedzę na temat zjawisk zachodzących w grupach społecznych, m.in. wzajemności, współpracy, powstawania stereotypów i uprzedzeń, dyskryminacji oraz altruizmu, • informacje o neuronalnych podstawach wpływu społecznego, • opis zdrowych więzi społecznych z punktu widzenia neuronauki: autorzy opisali proces tworzenia wspólnych reprezentacji poznawczych z osobami znaczącymi, rodzaje miłości oraz jej wpływ na poznanie społeczne i ucieleśnione, a także aktywność neuronalną zachodzącą u osób, które doświadczyły odrzucenia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] Marta Witkowska, Patrycja Naumczyk, Krzysztof Jodzio: Nadciśnienie tętnicze w ujęciu neuropsychologicznym [Neuropsychology of hypertension], s. 7–22; Judyta Gulatowska, Paweł Ostaszewski, Maciej Trojan: Stabilność grupy społecznej jako czynnik wpływający na nasilenie wokalizacji 22 kHz u szczurów [Social group stability as a factor influencing 22 kHz ultrasound vocalizations in rats], s. 23–36; Karol Lewczuk: Dwie strony medalu? Impulsywność oraz skłonność do ryzyka w kontekście Regulacyjnej Teorii Temperamentu oraz efektywności podejmowania decyzji [Two sides of the same coin? Impulsivity and venturesomeness in the context of Regulative Theory of Temperament and decision making effectiveness], s. 37–54; Julia Małgorzata Szymańska: Osobowość a centralność wybranych aspektów religijności [Personality and centrality of chosen religiosity dimensions], s. 55–68; Sławomir Postek, Maria Ledzińska: Temperamentalne predyktory stresu informacyjnego w grupie menadżerów wysokiego szczebla [Temperamental predictors of information stress in high ranking managers], s. 69–87.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Żyjemy w czasie pandemii nudy. Nie sposób jej lekceważyć. Autor podejmuje ambitną próbę względnie kompletnego ujęcia tematyki nudy i podatności na nudę oraz nudzenia się. Pisze o nudzie w perspektywie psychologii i filozofii, ale także pedagogiki, socjologii, teologii i psychiatrii. Przedstawia definicje, teorie i typologie nudy, omawia sposoby pomiaru stanu nudy (nudzenia się) i nudy jako cechy (podatności na nudę) oraz opisuje częstość jej występowania. Rozważa negatywne konsekwencje przewlekłej (chronicznej) nudy, ale też pozytywne skutki nudy przelotnej (sytuacyjnej). Prezentuje także wyniki własnych badań nad nudą w ujęciu psychologicznym i socjodemograficznym oraz swoje refleksje teoretyczne dotyczące wewnętrznej struktury pojęcia nudy. A broad approach to the subject of boredom, susceptibility to boredom and the state of being bored from a psychological, philosophical, pedagogic, sociological, theological and psychiatric perspective. The author shows terms, theories and the typologies of boredom, discusses the methods of measuring the state of being bored, examines boredom as a quality and describes its frequency. He reflects on the negative consequences of chronic boredom as well as the beneficial ones of situational boredom. He presents the results of his own research on boredom in Poland in the psychological and sociodemographic aspect and ponders on the theories about the internal structure of the notion of boredom.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej