Forma i typ
Artykuły
(503)
Książki
(397)
Publikacje naukowe
(304)
Publikacje fachowe
(154)
Poradniki i przewodniki
(32)
Publikacje dydaktyczne
(31)
Publikacje popularnonaukowe
(17)
E-booki
(13)
IBUK Libra
(13)
Druki ulotne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(361)
wypożyczone
(32)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(395)
Autor
Wojciszke Bogdan (1952- )
(8)
Michałowska Ewa
(7)
Radzicki Józef
(7)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(7)
Borecka-Biernat Danuta
(6)
Engler Maria
(6)
Brzezińska Anna (1949- )
(5)
Doliński Dariusz (1959- )
(5)
Domachowski Waldemar
(5)
Jankowska Anna
(5)
Liberska Hanna (1955- )
(5)
Plopa Mieczysław (1948- )
(5)
Aronson Elliot
(4)
Aronson Elliot (1932- )
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Fromm Erich (1900-1980)
(4)
Goetz Magdalena
(4)
Lewicka Maria
(4)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(4)
Psychologia Społeczna
(4)
Siemionow Justyna
(4)
Taper Agnieszka E
(4)
Wilczyńska Agnieszka
(4)
Akert Robin M
(3)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(3)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Hamer Hanna
(3)
Janicka Iwona (psycholog)
(3)
Jegier Aneta
(3)
Jurczyk Marcin
(3)
Jędrzejko Mariusz
(3)
Kacmajor Magdalena
(3)
Kiliszek Ewa
(3)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(3)
Krasiejko Izabela
(3)
Lasota Agnieszka
(3)
Mażul Ewa
(3)
Melosik Zbyszko (1956- )
(3)
Mika Stanisław (1931-2017)
(3)
Nowakowska Anna Maria (1960- )
(3)
Opora Robert
(3)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(3)
Piorunek Magdalena
(3)
Reykowski Janusz (1929- )
(3)
Segiet Katarzyna
(3)
Syrek Ewa
(3)
Sęk Helena (1938- )
(3)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(3)
Wilson Timothy D
(3)
Wrona Grzegorz
(3)
Adamska Krystyna (nauki psychologiczne)
(2)
Baker Jed‏
(2)
Barbaro Bogdan (1949- )
(2)
Bartkowiak Kinga
(2)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(2)
Becelewska Daniela
(2)
Becker-Pestka Daria
(2)
Berryman Julia
(2)
Bezwińska Anna
(2)
Brol Michał
(2)
Bronowski Paweł
(2)
Buchholz Aleksandra
(2)
Bąbel Przemysław (1977- )
(2)
Cacioppo Stephanie
(2)
Chęć Magdalena
(2)
Cieślak Roman
(2)
Cudowska Agata
(2)
Curran Daniel J
(2)
Czerniawska Ewa (1955- )
(2)
Danieluk Barnaba
(2)
Dworzańska Małgorzata
(2)
Dyjakon Dorota
(2)
Dziewiecki Marek (1954- )
(2)
Ehrlich Stanisław (1907-1997)
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(2)
Foks Ewa
(2)
Franczyk Jan Leszek (1956- )
(2)
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Gardian-Miałkowska Renata
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(2)
Giddens Anthony (1938- )
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(2)
Grunberger Richard
(2)
Głogowska Karolina
(2)
Hajzer Katarzyna
(2)
Izdebska Jadwiga
(2)
Jankowiak Barbara (nauki pedagogiczne)
(2)
Jarosz-Bilińska Anna
(2)
Jarymowicz Maria
(2)
Jarzębińska Aneta
(2)
Jaworska-Wieloch Anna
(2)
Johnson Robert L
(2)
Junik Wioletta
(2)
Kalinowski Witold
(2)
Kamińska Janina
(2)
Kaprocki Bolesław
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(203)
2010 - 2019
(425)
2000 - 2009
(171)
1990 - 1999
(68)
1980 - 1989
(21)
1970 - 1979
(17)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(537)
1989-2000
(20)
1901-2000
(16)
1945-1989
(10)
Kraj wydania
Polska
(913)
Język
polski
(909)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(34)
Rodzice
(31)
Psycholodzy
(18)
Nauczyciele przedszkoli
(11)
Szkoły wyższe
(11)
Pedagodzy
(10)
Terapeuci
(6)
9-13 lat
(5)
Psychoterapeuci
(5)
14-17 lat
(4)
Klasa 1.
(4)
Młodzież
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Dzieci
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Przedszkola
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Wychowawcy klas
(3)
6-8 lat
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Lekarze
(2)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Studenci
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Arteterapeuci
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież z zespołem Aspergera
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci wczesnej interwencji
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Psychologia społeczna
(221)
Komunikacja społeczna
(96)
Wsparcie społeczne
(90)
Młodzież
(85)
Dzieci
(79)
Niedostosowanie społeczne
(64)
Rodzina
(64)
Patologia społeczna
(59)
Adaptacja społeczna
(56)
Kompetencje społeczne
(50)
Przemoc w rodzinie
(47)
Uczniowie
(41)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(38)
Profilaktyka społeczna
(38)
Relacje międzyludzkie
(35)
Opieka społeczna
(34)
Wykluczenie społeczne
(30)
Osobowość
(29)
Agresywność
(28)
Stosunki interpersonalne
(28)
Psychoterapia
(27)
Wychowanie w rodzinie
(27)
Zapobieganie
(27)
Psychologia dziecka
(25)
Rodzina dysfunkcyjna
(25)
Rola społeczna
(25)
Uzależnienie (nałóg)
(25)
Wychowanie
(25)
Pedagogika resocjalizacyjna
(24)
Internet
(23)
Pedagogika społeczna
(23)
Postawy
(23)
Psychologia
(23)
Rodzice
(23)
Uczucia
(23)
Kobieta
(22)
Komunikacja interpersonalna
(22)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(22)
Przemoc
(21)
Socjalizacja
(21)
Stres
(21)
Grupy społeczne
(18)
Nastolatki
(18)
Praca
(17)
Psychologia młodzieży
(17)
Psychologia wychowawcza
(17)
Socjologia
(17)
Wychowanie przedszkolne
(17)
Zachowanie
(17)
Interakcje społeczne
(16)
Osoby w wieku starszym
(16)
Rozwój społeczny
(16)
Dziecko
(15)
Kompetencje emocjonalne
(15)
Zaburzenia zachowania
(15)
Nauczyciele
(14)
Radzenie sobie ze stresem
(14)
Świadomość społeczna
(14)
Konflikt społeczny
(13)
Manipulacja (psychologia)
(13)
Poczucie własnej wartości
(13)
Pomoc psychologiczna
(13)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(13)
Psychologia rozwojowa
(13)
Rozwój emocjonalny
(13)
Uczenie się
(13)
Zachowania ryzykowne
(13)
Młodzież niedostosowana społecznie
(12)
Pracownicy socjalni
(12)
Problemy społeczne
(12)
Płeć
(12)
Społeczeństwo
(12)
Trening umiejętności społecznych
(12)
Asertywność
(11)
COVID-19
(11)
Chorzy w rodzinie
(11)
Dziecko trudne
(11)
Samotność
(11)
Uczniowie klas początkowych
(11)
Zmiana społeczna
(11)
Grupy rówieśnicze
(10)
Samopoznanie
(10)
Społeczeństwo informacyjne
(10)
Szkolnictwo
(10)
Trauma
(10)
Środki masowego przekazu
(10)
Cyberprzemoc
(9)
Dojrzewanie
(9)
Dziewczęta
(9)
Integracja społeczna
(9)
Lęk
(9)
Młodzież trudna
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Ofiary przestępstw
(9)
Praca socjalna
(9)
Przemoc w szkole
(9)
Samobójstwo
(9)
Uczniowie gimnazjów
(9)
Alkoholizm w rodzinie
(8)
Dziecko zaniedbane
(8)
Temat: dzieło
Bezrobocie, zachowania zdrowotne, uwarunkowania
(1)
Marzec'68 (film)
(1)
Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej
(1)
Temat: czas
2001-
(293)
1901-2000
(33)
1989-2000
(31)
1945-1989
(17)
1801-1900
(2)
1901- 2000
(2)
1945- 1989
(2)
1989- 2000
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(107)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Garwolin (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Goniądz (woj. podlaskie, pow. moniecki, gm. Goniądz)
(1)
Irlandia
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Podhale
(1)
Szczecin (woj. pomorskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Szwajcaria
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(196)
Artykuł problemowy
(168)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(120)
Raport z badań
(54)
Praca zbiorowa
(44)
Opracowanie
(40)
Poradnik
(39)
Podręcznik
(34)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(31)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(30)
Artykuł z czasopisma fachowego
(28)
Artykuł z czasopisma naukowego
(28)
Artykuł z czasopisma
(19)
Artykuł przeglądowy
(17)
Monografia
(17)
Scenariusz zajęć
(15)
Artykuł fachowy
(10)
Case study (studium przypadku)
(9)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(8)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Materiały pomocnicze
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Publikacje
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł publicystyczny
(2)
Gry komputerowe
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Publicystyka
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Dane statystyczne
(1)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Psychologia
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Słownik ilustrowany
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(514)
Socjologia i społeczeństwo
(273)
Edukacja i pedagogika
(218)
Media i komunikacja społeczna
(35)
Medycyna i zdrowie
(24)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(14)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Kultura i sztuka
(5)
Filozofia i etyka
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Nauka i badania
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Historia
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
913 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czy tylko dr Cal Lightman z „Magii kłamstwa” potrafi skutecznie wykryć kłamstwo? Czy każdy nastolatek ma tak silną potrzebę określenia swojej tożsamości jak Lady Bird? Czy „Sala samobójców” może nas uwrażliwić na syndrom presuicydalny? “Filmowe spotkania z psychologią” są zaproszeniem do poszukiwania odpowiedzi na te i wiele innych pytań, które pojawiają się na styku psychologii i filmu. W czternastu rozdziałach analizujemy filmy ukazujące funkcjonowanie rodziny w kryzysie, rozwój człowieka na przestrzeni życia, bliskie związki, czy choroby i zaburzenia. Dzieło filmowe staje się ilustracją zjawisk psychologicznych, które tłumaczone są w sposób bardzo przystępny, a jednocześnie zgodny z najnowszą wiedzą naukową z dziedziny. Książka dedykowana jest wszystkim osobom pracującym z filmem, nauczycielom chcącym pogłębić wiedzę własną lub przybliżyć uczniom zjawiska psychologiczne, studentom różnych kierunków jako uzupełnienie kursu z psychologii, a przede wszystkim każdemu, kto jest zainteresowany filmem i psychologią. Każde „spotkanie” jest okazją do analizy zjawisk psychologicznych na przykładzie konkretnego filmu, przytaczane są dialogi i opisy konkretnych scen. Na koniec znajduje się zestawienie innych polecanych filmów, do których czytelnik może sięgnąć samodzielnie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
(...) Celem pracy – jak piszą Autorzy – jest przekazanie informacji o sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce „różnym grupom odbiorców – takim, jak pracownicy organizacji pomocowych, stowarzyszeń i fundacji, zakładów opieki zdrowotnej, nauczycielom, a wreszcie osobom doświadczającym ograniczeń z powodu różnego rodzaju niepełnosprawności i ich rodziny oraz wszystkim zainteresowanym problemem nierówności społecznych” .(...) (...) uważam, że praca została poświęcona istotnemu problemowi społecznemu, a jej opublikowanie może zainteresować wielu czytelników. Pomoże bowiem zrozumieć sytuacje osób niepełnosprawnych w Polsce i być może przyczyni się do przekonania tych, którzy maja coś w tej kwestii do powiedzenia, że jeszcze bardzo wiele pozostało do zrobienia. (...) (...) Rozpoczęłam czytanie z zainteresowaniem – i tak też zakończyłam. Moje przekonanie o gorszej sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce znalazło swoje potwierdzenie – i to nie w obiegowych poglądach, a w twardych danych. Obraz sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce jest smutny, ale też rolą Autorów jest wyraźnie i głośne o tym pisanie – reszta należy nie tylko do osób podejmujących decyzje na poziomie instytucjonalnym, ale też do nas – czytelników lobbujących na rzecz tej grupy mieszkańców Polski. Prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM, Poznań Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Autorzy pracy – na podstawie analizy historii życia osób, które doświadczyły ograniczenia sprawności – stawiają sobie za cel prześledzenie, w jaki sposób przemiany zachodzące w dynamicznie ujętym środowisku społecznym jednostki wpływają na kształt tych fragmentów jej biografii, które wiążą się z aktywnością zawodową. Posługując się metodą analizy biograficznej, prezentują i analizują losy sześciu osób z ograniczeniami sprawności, których historie życia (ujęte w aspekcie aktywności zawodowej) przypisują do jednego z czterech odmiennych, opisanych w pracy modeli trajektorii życia: „wznoszącej się”, „zablokowanej”, „opadającej” i „naprzemiennej”. (...) (...) Przedstawione [w części teoretycznej] myśli są niewątpliwie ważnym czynnikiem dla stymulowania rozwoju refleksyjności społecznej w obszarze dyskursu dotyczącego aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych, czy niepełnosprawności w ogóle. W tym kontekście warte są szerszego upublicznienia. Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi, SWPS w Warszawie (...) chciałabym wyraźnie podkreślić walory pracy – jest jasno skonstruowana, przekonująco wprowadza wątek patrzenia na karierę zawodową z indywidualnego punktu widzenia, dostarcza dowodu (w postaci konkretnych historii życia), że różnorodność awansu zawodowego wśród osób niepełnosprawnych jest podobna do tej, z jaką mamy do czynienia wśród osób sprawnych. Tak więc to my, „sprawni”, musimy zmienić swój punkt widzenia. prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM w Poznaniu, SWPS w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Autorzy książki podejmują fundamentalne zagadnienia dotyczące psychologicznych aspektów funkcjonowania współczesnej szkoły w czterech blokach tematycznych: – Wspieranie ucznia w procesie przyswajania wiedzy, analiza czynników sprzyjających i niekorzystnych – Wspieranie ucznia w rozwoju emocjonalnym i społecznym – Sylwetka nauczyciela – Analiza zjawiska przemocy oraz propozycje przeciwdziałania Autorzy są zarówno naukowcami, badaczami, jak i specjalistami praktykami w swoich dziedzinach, co pozwoliło im nie tylko na przedstawienie najnowszej wiedzy psychologicznej, lecz także na zilustrowanie omawianych zagadnień realnymi przykładami z praktyki szkolnej. Dzięki temu monografia nabrała bardzo żywego, bezpośredniego charakteru. Ogromnym jej atutem jest również omówienie szerokiej gamy programów profilaktyczno-wychowawczych, ułatwiających pedagogom i psychologom odnoszenie się do takich zjawisk jak doświadczanie przemocy, stygmatyzacja, samotność, trudności w funkcjonowaniu rodzin, zagrożenia dla zdrowia związane z używaniem substancji psychoaktywnych czy niewłaściwe nawyki żywieniowe. z recenzji dr hab. Elżbiety Turskiej, profesor Uniwersytetu Śląskiego Książka odkrywa przed czytelnikiem na nowo zdefiniowaną szkołę, uwrażliwia na rozliczne doświadczenia i problemy uczniów oraz nauczycieli, a także stanowi cenne źródło wiedzy o sposobach wspierania i stymulacji uczniów z różnymi ograniczeniami i w różnych okolicznościach. z recenzji dr hab. Ludwiki Wojciechowskiej, profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Starość to naturalny i nieuchronny etap ludzkiej egzystencji, związanej ze zmianami fizycznymi organizmu, wychodzeniem z niektórych ról społecznych – zwłaszcza związanych z życiem zawodowym i koniecznością wchodzenia w nowe role. Forma i treść tych nowych ról jest konsekwencją kulturowych pojęć starości i wpisane są w procesy starzenia, a dotyczą specyficznych zasobów konkretnych ludzi w wieku senioralnym, ich psychicznych i fizycznych możliwości wpływania na własne, zmieniające się życie. Oblicza starości mogą być zatem bardzo różne, stwarzając pewne podsumowanie nie tylko wcześniejszych etapów życia, ale również adaptacji do wejścia w okres senioralny. W tym czasie mogą też wystąpić nieprzewidziane okoliczności, związane z sytuacją rodzinną lub stanem zdrowia. Wiedza i płynące z praktyki społecznej doświadczenia pokazują, że potencjał człowieka zależy nie tylko od jego własnych zasobów kulturowych, edukacyjnych czy ekonomicznych. Realizacja podmiotowości seniora w znacznym stopniu uzależniona jest od właściwej dla danego społeczeństwa kultury starości, która będąc nieuniknionym faktem funkcjonowania społeczeństwa determinuje sposób postrzegania oraz oceniania własnej i cudzej starości w aspekcie fizycznym, psychicznym oraz intelektualnym. W obliczu wzrastającej liczby osób starszych w poszczególnych państwach, w tym także w Polsce, tematyka senioralna staje się coraz częstszym przedmiotem badań i analiz naukowych. Przedmiotem monografii jest problematyka teoretyczno-badawcza związana z funkcjonowaniem osób starszych, a szczególnie postawy społeczeństwa wobec osób starszych. Doświadczenie i mądrość życiowa to największe atuty starości. Warunkują one zasadnicze funkcje oraz oczekiwania społeczne, formułowane pod adresem osób starszych. Postrzeganie starości, jej znaczenie i rola w społeczeństwie zależą między innymi od ogólnie przyjętej hierarchii wartości. Liczne badania wskazują, że tam, gdzie wysoko ceni się rozum i doświadczenie, starość jest także ceniona i szanowana. Natomiast tam, gdzie dominuje kult ciała i wartości witalne, największe znaczenie przypisuje się młodości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Mózg jest najbardziej złożonym narządem w znanym nam Wszechświecie, a opisanie mechanizmów neuronowych stanowiących podłoże struktur i kontaktów społecznych stało się jednym z największych wyzwań neuronauki XXI wieku. Przedsięwzięcie to jest ekscytujące i zniechęcające zarazem, ponieważ wymaga zintegrowania teorii, metodologii i danych z różnych poziomów organizacji, uwzględnianych w licznych dyscyplinach i dotyczących różnych gatunków społecznych. Żeby sprostać takiemu wyzwaniu, obszar neuronauki społecznej rozrósł się spektakularnie, przekształcając się w dziedzinę interdyscyplinarną. Z tekstu Celem tej książki jest przybliżenie Czytelnikom neuronalnych podstaw aktywności społecznej człowieka i innych zwierząt. Podręcznik zapewnia podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia psychologicznych, neuronalnych, hormonalnych, komórkowych i genomicznych mechanizmów leżących u podstaw tak różnorodnych procesów społecznych, jak samotność, empatia, teoria umysłu, zaufanie i współpraca. Tym, co wyróżnia tę książkę, jest integracja badań prowadzonych z udziałem ludzi i zwierząt, opisy przypadków klinicznych, wielopoziomowe analizy zagadnień od płaszczyzny genów po społeczeństwo oraz różnorodne metodologie. Stephanie i John T. Cacioppo zawarli tu: • podstawowe informacje na temat rozwoju neuronauki społecznej oraz jej związków z innymi dyscyplinami nauki, • opis kształtowania się „mózgu społecznego” oraz metod poznawania go i wnioskowania o jego ewolucji i funkcjonowaniu, • wiedzę na temat znaczenia relacji społecznych dla prawidłowego funkcjonowania człowieka oraz konsekwencji obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej, a także opis ewolucyjnej teorii samotności, • opis tzw. sił łączących, czyli zjawisk umożliwiających społeczną wymianę, jak zarażanie emocjonalne, mentalizacja, empatia, identyfikacja czy społeczne uczenie się, • doniesienia z badań na temat percepcji społecznej i znaczenia różnego rodzaju informacji w odczytywaniu i interpretowaniu sygnałów z twarzy i oczu, • wiedzę na temat zjawisk zachodzących w grupach społecznych, m.in. wzajemności, współpracy, powstawania stereotypów i uprzedzeń, dyskryminacji oraz altruizmu, • informacje o neuronalnych podstawach wpływu społecznego, • opis zdrowych więzi społecznych z punktu widzenia neuronauki: autorzy opisali proces tworzenia wspólnych reprezentacji poznawczych z osobami znaczącymi, rodzaje miłości oraz jej wpływ na poznanie społeczne i ucieleśnione, a także aktywność neuronalną zachodzącą u osób, które doświadczyły odrzucenia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Spis treści [Contents] Artykuły [Articles] Anna Jaklik, Mariola Łaguna: Zaufanie w organizacji. Analiza sposobów ujęcia i modeli teoretycznych [Organizational trust: An analysis of approaches and theoretical models], doi: 10.7366/ 1896180020153501, s. 369–382; Marzena Cypryańska, Aleksandra Jaskółowska: Humanizacja Ja – nowe ujęcie w kontekście analizy zniekształceń w bezpośrednich sądach porównawczych [Self-humanizing – A new view in the context of the biases in direct comparative judgments], doi: 10.7366/ 1896180020153502, s. 383–395; Ewa Gurba, Dorota Czyżowska, Arkadiusz Białek: Religijność młodych wchodzących w dorosłość a rozwój ich tożsamości i dobrostan psychiczny [The religiosity of young people entering adulthood, development of their identity and psychological well-being], doi: 10.7366/ 1896180020153503, s. 396–408; Katarzyna Adamczyk, Monika Wysota: An investigation of the predictive role of identity dimensions for young adults’ marital beliefs [Wymiary tożsamości jako predyktory przekonań młodych dorosłych na temat małżeństwa], doi: 10.7366/ 1896180020153504, s. 409–418; Łukasz Budzicz: Postscriptum do oszustwa Stapela: niepokojące dane, początek zmian? [Aftermath of the Stapel case: More alarming data, the beggining of change?], doi: 10.7366/ 1896180020153505, s. 419–434. Metody [Methods] Irena Pilch, Elżbieta Sanecka, Magdalena Hyla, Karina Atłas: Polska adaptacja skali TriPM do badania psychopatii w ujęciu triarchicznym [The Polish adaptation of the TriPM scale measuring psychopathy], doi: 10.7366/ 1896180020153506, s. 435–454; Eugenia Mandal, Marcin Moroń: Kwestionariusz sekwencyjnych technik wywierania wpływu w romantycznych związkach [Questionnaire of Sequential Influence Techniques in Romantic Relationships], doi: 10.7366/ 1896180020153507, s. 455–477; Katarzyna Adamczyk: Development and validation of the Polish-language version of the Dating Anxiety Scale in a sample of young adults [Opracowanie i walidacja polskiej wersji językowej kwestionariusza na próbie młodych dorosłych], doi: 10.7366/ 1896180020153508, s. 478–488.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Agata Błachnio, Aneta Przepiórka, Tomasz Rowiński: Dysfunkcjonalne korzystanie z internetu – przegląd badań [Dysfunctional Internet use – Review of research], doi: 10.7366/1896180020143101, s. 378–395; Anna Studzińska, Bogdan Wojciszke: Przekonania o genezie różnic płci a legitymizacja nierówności kobiet i mężczyzn [Beliefs in origins of sex differences and legitimization of inequality of men and women], doi: 10.7366/1896180020143102, s. 396–408; Edyta Biełous, Jerzy Trzebiński: Nadzieja podstawowa a wizje świata społecznego [Basic trust and beliefs about social world], doi: 10.7366/1896180020143103, s. 409–421; Klara Królewiak, Monika Wróbel: Poczuję to, co ty, jeśli cię polubię? Wpływ atrakcyjności interpersonalnej na zarażanie afektywne [Will I feel the way you do, because I like you? The influence of interpersonal attraction on affect contagion], doi: 10.7366/1896180020143104, s. 422–436; Joanna Barlińska, Piotr Szarota: Światopogląd a style randkowania [Worldview and dating styles], doi: 10.7366/1896180020143105, s. 437–444; Małgorzata Niesiobędzka: Jak wzmocnić dyscyplinę podatkową? Wpływ charakteru komunikatu perswazyjnego i moralności podatkowej na zachowanie podatników [How to enhance fiscal discipline? The impact of nature of persuasive message and tax morale on taxpayers’ behavior], doi: 10.7366/1896180020143106, s. 445–454; Kamil Imbir, Magdalena Rutniewska: Rola emocji (automatycznych vs. refleksyjnych) w procesach intuicyjnych ocen społecznych [The role of automatic vs. reflective emotions in intuitive social judgents], doi: 10.7366/1896180020143107, s. 455–465.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej