Forma i typ
Książki
(23)
Artykuły
(19)
Publikacje fachowe
(17)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje naukowe
(9)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Autor
Lewicka Maria
(4)
Bartkowiak Kinga
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Fanning Patrick
(2)
Kazimierczak Aleksandra
(2)
McKay Matthew (1948- )
(2)
Robbins Stephen P. (1943- )
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(2)
Belcer Agnieszka
(1)
Bernatek Beata
(1)
Bilińska Ewa M. (1962- )
(1)
Bleja-Sosna Barbara
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Czarnecka Barbara (tłumacz)
(1)
Davis Martha (1947- )
(1)
Dworaczyk Katarzyna
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Gawełek Aneta
(1)
Geller Tatiana
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gutek Alina
(1)
Hajduk Cecylia
(1)
Harris Jamie O
(1)
Jarosz-Bilińska Anna
(1)
Johnson David W. (1940- )
(1)
Juszczyk Karolina
(1)
Kahn Michael (1936- )
(1)
Kwaśniewska Anna (tłumacz)
(1)
Lev Avigai
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Majewska Agata
(1)
Malek Renata
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Napora Elżbieta
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Olszak-Szymula Agata
(1)
Pacyna-Dawid Paulina
(1)
Parzuchowski Michał
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Poncyliusz-Guranowska Lilla
(1)
Radłowski Grzegorz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Sakowska Magdalena (1963- )
(1)
Sand Ilse
(1)
Skeen Michelle
(1)
Sołtys-Para Urszula
(1)
Srebro Wacław
(1)
Szczepaniak-Wiecha Izabela
(1)
Szostek Marta (filolog)
(1)
Thomson Peter (1946- )
(1)
Trouchaud Marie-Jeanne
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Zając Dorota
(1)
Świerk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1989-2000
(5)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Nauczyciele
(11)
Rodzice
(9)
6-8 lat
(5)
Dzieci
(5)
9-13 lat
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Wychowawcy klas
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Licea
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Technikum
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(39)
Relacje międzyludzkie
(29)
Kompetencje społeczne
(4)
Uczucia
(4)
Asertywność
(3)
Dzieci
(3)
Konflikt
(3)
Młodzież
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie
(3)
Akceptacja (postawa)
(2)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Błędy wychowawcze
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Motywacja
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Negocjacje
(2)
Organizacje
(2)
Porozumienie bez przemocy
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzice
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Samopoznanie
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Słuchanie
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Tematy i motywy
(2)
Zubrzycka, Elżbieta (1954- )
(2)
Agresywność
(1)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Coaching
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Edukacja
(1)
Empatia
(1)
Informacja zwrotna
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Konflikt interpersonalny
(1)
Konsensus
(1)
Matki i córki
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody psychoterapii
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Otwartość poznawcza
(1)
Poczucie straty
(1)
Praca
(1)
Przemoc
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Relacja
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Relacje biznesowe
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzina patchworkowa
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwiązywanie problemów (psychologia)
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Socjologia
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia schematów
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Tęsknota
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zaufanie
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Poradnik
(11)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Artykuł problemowy
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Podręcznik
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(20)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Zarządzanie i marketing
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
47 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Agata Błachnio, Aneta Przepiórka, Tomasz Rowiński: Dysfunkcjonalne korzystanie z internetu – przegląd badań [Dysfunctional Internet use – Review of research], doi: 10.7366/1896180020143101, s. 378–395; Anna Studzińska, Bogdan Wojciszke: Przekonania o genezie różnic płci a legitymizacja nierówności kobiet i mężczyzn [Beliefs in origins of sex differences and legitimization of inequality of men and women], doi: 10.7366/1896180020143102, s. 396–408; Edyta Biełous, Jerzy Trzebiński: Nadzieja podstawowa a wizje świata społecznego [Basic trust and beliefs about social world], doi: 10.7366/1896180020143103, s. 409–421; Klara Królewiak, Monika Wróbel: Poczuję to, co ty, jeśli cię polubię? Wpływ atrakcyjności interpersonalnej na zarażanie afektywne [Will I feel the way you do, because I like you? The influence of interpersonal attraction on affect contagion], doi: 10.7366/1896180020143104, s. 422–436; Joanna Barlińska, Piotr Szarota: Światopogląd a style randkowania [Worldview and dating styles], doi: 10.7366/1896180020143105, s. 437–444; Małgorzata Niesiobędzka: Jak wzmocnić dyscyplinę podatkową? Wpływ charakteru komunikatu perswazyjnego i moralności podatkowej na zachowanie podatników [How to enhance fiscal discipline? The impact of nature of persuasive message and tax morale on taxpayers’ behavior], doi: 10.7366/1896180020143106, s. 445–454; Kamil Imbir, Magdalena Rutniewska: Rola emocji (automatycznych vs. refleksyjnych) w procesach intuicyjnych ocen społecznych [The role of automatic vs. reflective emotions in intuitive social judgents], doi: 10.7366/1896180020143107, s. 455–465.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Spis treści [Contents] Artykuły [Articles] Janusz Reykowski: Przemoc a realizacja celów grupowych: perspektywa makropsychologiczna [Violence as the recurring means of reaction in group conflicts: Societal perspective], doi 10.7366/1896180020174101, s. 112–129; Paulina Szostek: Zazdrość romantyczna: kluczowe koncepcje teoretyczne i narzędzia pomiaru [Romantic jealousy: Main theoretical conceptions and measurement instruments], doi 10.7366/1896180020174102, s. 130–141; Robert Balas, Joanna Sweklej: Rola procesów asocjacyjnych i formułowania sądów w nabywaniu i ekspresji postaw [The role of associative and propositional processes in attitude acquisition and expression], doi 10.7366/1896180020174103, s. 142–155; Andrzej Falkowski, Maria Sidoruk-Błach: Siła cech negatywnych w kształtowaniu się podobieństwa: implikacje dla budowania wizerunku marki miasta [The strength of negative features in shaping similarity: Implications for creating the brand image of a city], doi 10.7366/1896180020174104, s. 156–165; Aleksandra Pilarska, Anna Suchańska: Problem adaptacyjnej wartości empatii w kontekście jej związków z poziomem organizacji osobowości [The adaptive value of empathy in the context of its relation to the personality organization level], doi 10.7366/1896180020174105, s. 166–174; Nina Ogińska-Bulik, Magdalena Kobylarczyk: Rola zasobów osobistych i społecznych w kształtowaniu poczucia jakości życia u nastolatków – wychowanków domów dziecka [The role of personal and social resources in the development of a sense of the quality of life in adolescents-children’s homes], doi 10.7366/1896180020174106, s. 175–184. Metody [Methods] Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala typów przywiązania do miejsca według typologii Davida M. Hummona (1992): ustrukturyzowana jakościowa metoda badania przywiązania do miejsca zamieszkania [Type of Place Attachment Scale based on Hummon’s (1992) typology: A structured qualitative method of place attachment measurement], doi 10.7366/1896180020174107, s. 185–204; Gabriela Czarnek, Piotr Dragon, Paulina Szwed, Bogdan Wojciszke: Kwestionariusz przekonań politycznych: własności psychometryczne [Political Beliefs Questionnaire: Psychometric properties], doi 10.7366/1896180020174108, s. 205–222; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relations: Introductory verification of the concept and measurement method], doi 10.7366/1896180020174109, s. 223–239.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Spis treści [Contents] Dorota Rutkowska, Krzysztof Przybyszewski: Efekt sformułowania (framing effect): zaangażowanie poznawczego wysiłku a wpływ kontekstualnych informacji o zysku lub stracie na podejmowanie decyzji [Framing effect: Cognitive effort and influence of contextual cues about gains and losses on decision making], doi: 10.7366/1896180020153401, s. 248–265; Oleg Gorbaniuk, Ewelina Włodarska: Markery Wielkiej Szóstki polskiego leksykonu osobowości w badaniach samoopisowych, [Adjective markers of Polish indigenous lexical personality factors: A self-rating study], doi: 10.7366/1896180020153402, s. 266–282; Tomasz Besta, Maria Kaźmierczak, Magdalena Błażek: Przynależność grupowa i poczucie osobistego sprawstwa: rola fuzji tożsamości i klarowności Ja, [Group adherence and personal agency: The role of identity fusion and self-concept clarity], doi: 10.7366/1896180020153403, s. 283–295; Andrzej Nowak, Karolina Ziembowicz, Agata Zabłocka-Bursa, Wiesław Bartkowski: Wpływ społeczny z perspektywy obiektu wpływu: teoria i modele symulacyjne [Social influence from the ‘object of impact’ perspective: Theory and a simulation model], doi: 10.7366/1896180020153404, s. 296–309; Anna Filip, Marta Białecka-Pikul: Rozumienie autoprezentacji przez dzieci: rola teorii umysłu i trafności wiedzy matek o myśleniu ich dzieci, [Understanding self-presentation by children: The role of theory of mind and accuracy of mothers’ knowledge about their children’s thinking], doi: 10.7366/1896180020153405, s. 310–323; Elżbieta Stojanowska: Wpływ rodzaju wzbudzonego Ja na efektywność autopromocji i ingracjacji osób o różnej płci psychologicznej [Influence of self – construal priming on effectiveness of self: Promotion and ingratiation in people differing in psychological gender], doi: 10.7366/1896180020153406, s. 324–334; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relationships: Initial test of the theory and method], doi: 10.7366/1896180020153407, s. 335–351.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej