Form of Work
Artykuły
(2338)
Publikacje naukowe
(600)
Książki
(528)
Publikacje fachowe
(417)
Publikacje dydaktyczne
(120)
E-booki
(54)
IBUK Libra
(54)
Czasopisma
(32)
Publikacje popularnonaukowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(13)
Druki ulotne
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Proza
(3)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
available
(538)
unavailable
(28)
Branch
Wypożyczalnia
(566)
Author
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(55)
Łoskot Małgorzata
(46)
Goetz Magdalena
(28)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(23)
Kloskowska Adriana
(20)
Trojan Elżbieta
(13)
Sawiński Julian Piotr
(12)
Ilska Paulina
(10)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(10)
Kamińska-Holc Katarzyna
(10)
Żylińska Marzena
(10)
Chełkowska-Dorna Małgorzata
(9)
Paszkiewicz Aneta
(9)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(8)
Oleksa Karolina
(8)
Bąbel Przemysław (1977- )
(7)
Ludorowska Agnieszka
(7)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(7)
Rudniański Jarosław
(7)
Szurowska Beata (1973- )
(7)
zbiorowa Praca
(7)
Krawczyk Anna
(6)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(6)
Kuszak Kinga
(6)
Pawlak Mirosław
(6)
Pilarska Paula
(6)
Sadowska Sławomira
(6)
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej (Lublin )
(6)
Woynarowska Barbara (1940- )
(6)
Zając Dorota
(6)
Żak Piotr
(6)
Appelt Karolina (1976- )
(5)
Boksa Ewa
(5)
Buchnat Marzena
(5)
Czerniawska Ewa
(5)
Grudzińska Zofia
(5)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(5)
Głodkowska Joanna
(5)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(5)
Kozłowski Waldemar (1948- )
(5)
Ledzińska Maria
(5)
Lorens Roman
(5)
Nowotnik Anna
(5)
Obuchowska Joanna
(5)
Olechowska Agnieszka
(5)
Putkiewicz Zygmunt
(5)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(5)
Stańczyk Małgorzata (pedagogika)
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Taraszkiewicz Małgorzata
(5)
Wydra Magdalena
(5)
Zborowski Jan (1904-1988)
(5)
Ampulska Ewa
(4)
Bielecka Anna
(4)
Blimel Małgorzata
(4)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Brzezińska Anna (1949- )
(4)
Bula Danuta
(4)
Cyran-Prus Małgorzata
(4)
Czajkowska Dorota
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Darowska Anna
(4)
Domagała-Zyśk Ewa
(4)
Dziamska Dorota
(4)
Farnicka Marzanna
(4)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(4)
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Godlewska Aleksandra
(4)
Gordzielewska Beata
(4)
Gruber Katarzyna
(4)
Gryboś Monika
(4)
Grzegorczyk Alina
(4)
Gutowski Jakub
(4)
Górecka Anna
(4)
Hamer Hanna
(4)
Hływa Renata
(4)
Jagła Aleksandra
(4)
Kalinowska Elżbieta
(4)
Karska Urszula
(4)
Kmiecik Mariola
(4)
Kosztowna Barbara
(4)
Kołakowski Artur
(4)
Krempa Barbara
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Laskowska-Kabała Dorota
(4)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(4)
Malinowska-Kenyeres Czesława
(4)
Matych Elżbieta
(4)
Meslin Anna
(4)
Michalak Renata
(4)
Minge Natalia
(4)
Mytych Ewa
(4)
Niemierko Bolesław (1935- )
(4)
Nowicka Marzenna (1962- )
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Olszewska Barbara
(4)
Pieter Józef (1904-1989)
(4)
Piorunek Magdalena
(4)
Przybyszewska Dominika
(4)
Raczykowska Danuta
(4)
Year
2020 - 2022
(414)
2010 - 2019
(2086)
2000 - 2009
(236)
1990 - 1999
(111)
1980 - 1989
(38)
1970 - 1979
(45)
1960 - 1969
(21)
1950 - 1959
(4)
1940 - 1949
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1260)
1901-2000
(24)
1989-2000
(15)
1945-1989
(4)
Country
Poland
(2956)
Language
Polish
(2948)
English
(6)
German
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(215)
Szkoły podstawowe
(47)
Nauczanie początkowe
(36)
Pedagodzy specjalni
(36)
Nauczyciele nauczania początkowego
(30)
Rodzice
(25)
Pedagodzy szkolni
(20)
Nauczyciele języka polskiego
(18)
Bibliotekarze
(17)
Klasa 6.
(17)
Klasa 3.
(14)
Przedszkola
(14)
Psycholodzy
(14)
Dzieci
(13)
Klasa 5.
(13)
Klasa 4.
(12)
Szkoły ponadpodstawowe
(12)
Klasa 2.
(11)
Pedagodzy
(11)
6-8 lat
(10)
Klasa 7.
(10)
Klasa 8.
(10)
Klasa 1.
(9)
9-13 lat
(8)
Nauczyciele szkół podstawowych
(8)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(8)
Szkoły wyższe
(8)
Szkoły średnie
(8)
Uczniowie
(7)
Gimnazja
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Młodzież
(5)
Logopedzi
(4)
Doradcy zawodowi
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Studenci
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Szkoła podstawowa
(2)
Terapeuci
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Doktoranci
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Językoznawcy
(1)
Lekarze
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
nauczanie początkowe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(3)
Subject
Uczniowie
(1006)
Uczenie się
(569)
Nauczyciele
(259)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(250)
Uczniowie klas początkowych
(194)
Nauczanie
(172)
Nauczanie początkowe
(145)
Motywacja uczenia się
(142)
Uczeń
(136)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(128)
Uczniowie szkół podstawowych
(120)
Metody nauczania
(117)
Szkolnictwo
(105)
Uczniowie gimnazjów
(101)
Wychowanie
(86)
Dziecko
(81)
Młodzież
(80)
Dzieci
(67)
Czas wolny od pracy ucznia
(64)
Edukacja włączająca
(61)
Rodzice
(60)
Relacje międzyludzkie
(54)
Niepowodzenia szkolne
(51)
Wsparcie edukacyjne
(51)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(49)
Przemoc w szkole
(48)
Agresywność
(47)
Praca domowa ucznia
(47)
Kształcenie
(46)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(45)
Komunikacja interpersonalna
(43)
Diagnoza pedagogiczna
(41)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(41)
Dysleksja i dysgrafia
(40)
Język polski
(39)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(38)
Dziecko z niepełnosprawnością
(38)
Szkoły specjalne
(38)
Trudności w uczeniu się
(38)
Języki obce
(37)
Niepełnosprawność
(37)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(37)
Adaptacja społeczna
(36)
Dziecko zdolne
(36)
Mózg
(36)
Pamięć
(36)
Wychowanie przedszkolne
(36)
Klasa szkolna (socjologia)
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
Szkoła
(32)
Dojrzałość szkolna
(31)
Biblioteki szkolne
(30)
Uczniowie szkół średnich
(30)
Uczucia
(30)
Wychowanie w rodzinie
(30)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(29)
Pedagogika specjalna
(29)
Czytanie
(28)
Postawy
(28)
Grupy rówieśnicze
(27)
Integracja społeczna
(27)
Kompetencje kluczowe
(27)
Kształcenie integracyjne
(27)
Szkoły
(27)
Kompetencje społeczne
(26)
Kreatywność
(26)
Myślenie
(26)
Myślenie twórcze
(26)
Gimnazja
(24)
Psychologia wychowawcza
(24)
Szkoły podstawowe
(24)
Dziecko trudne
(23)
Internet
(23)
Język polski (przedmiot szkolny)
(23)
Komunikacja społeczna
(23)
Profilaktyka szkolna
(23)
Zachowanie
(23)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(22)
Niedostosowanie społeczne
(22)
Oceny szkolne
(22)
Rodzina
(22)
Stosunki interpersonalne
(22)
Stres
(22)
Zaburzenia zachowania
(22)
Osobowość
(21)
Pedagogika
(21)
Współdziałanie
(21)
Edukacja medialna
(20)
Prawa ucznia
(20)
Promocja czytelnictwa
(20)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(20)
Zdolności
(20)
Nauczanie na odległość
(19)
Osiągnięcia szkolne
(19)
Umiejętności ucznia
(19)
Dziecko autystyczne
(18)
Dziecko przewlekle chore
(18)
Matematyka
(18)
Samokształcenie
(18)
Lęk
(17)
Subject: work
Teach like Finland
(2)
All the bright places
(1)
Dydaktyka specjalna
(1)
Dziecięca matematyka
(1)
Dziesięć stron świata
(1)
Fault in our stars
(1)
Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi
(1)
Lalka
(1)
Ludzie dla początkujących
(1)
Monachomachia
(1)
O profilaktyce na rzecz bezpieczeństwa szkolnego
(1)
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Rites de passage
(1)
Satyry
(1)
Szkoła na Dobrej
(1)
Uczeń zdolny
(1)
Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Subject: time
2001-
(815)
1901-2000
(74)
1989-2000
(65)
1945-1989
(27)
1801-1900
(5)
2001-0
(4)
1918-1939
(2)
1989-
(2)
Subject: place
Polska
(290)
Wielka Brytania
(5)
Województwo małopolskie (1999- )
(5)
Kraków (woj. małopolskie)
(4)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Łódź (woj. łódzkie)
(4)
Białystok (woj. podlaskie)
(3)
Czechy
(3)
Finlandia
(3)
Holandia
(3)
Niemcy
(3)
Opole (woj. opolskie)
(3)
Ostrołęka (woj. mazowieckie)
(3)
Ukraina
(3)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Województwo podlaskie (1999- )
(3)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Bytom (woj. śląskie)
(2)
Europa
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(2)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Śląsk Cieszyński
(2)
Azja
(1)
Bawaria (Niemcy ; kraj związkowy)
(1)
Białoruś
(1)
Bruksela (Belgia)
(1)
Budapeszt (Węgry)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chiny
(1)
Chorzów (woj. śląskie)
(1)
Czerwienne (woj. małopolskie, pow. nowotarski, gm. Czarny Dunajec)
(1)
Dania
(1)
Gryfino (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Głogów (woj. dolnośląskie)
(1)
Indie
(1)
Japonia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje arabskie
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Myślenice (woj. małopolskie)
(1)
Nastolatki
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Powiat cieszyński (woj. śląskie)
(1)
Powiat gnieźnieński (woj. wielkopolskie)
(1)
Powiat ostrowiecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Radom (woj. mazowieckie)
(1)
Rosja
(1)
Rybnik (woj. śląskie)
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Singapur (Singapur)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Słowacja
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świat
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(567)
Artykuł z pracy zbiorowej
(480)
Artykuł problemowy
(462)
Artykuł z czasopisma fachowego
(138)
Artykuł z czasopisma naukowego
(134)
Raport z badań
(131)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(100)
Scenariusz zajęć
(65)
Praca zbiorowa
(46)
Artykuł fachowy
(36)
Ćwiczenia i zadania
(34)
Karty pracy ucznia
(33)
Czasopismo fachowe
(32)
Czasopismo pedagogiczne
(32)
Czasopismo polskie
(32)
Poradnik
(27)
Artykuł przeglądowy
(18)
Opracowanie
(18)
Podręcznik
(18)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(13)
Case study (studium przypadku)
(11)
Monografia
(9)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Materiały konferencyjne
(7)
Materiały pomocnicze
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Utwory sceniczne dla dzieci
(7)
Poradniki
(6)
Recenzja naukowa
(6)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(6)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Bibliografia
(5)
Gry i zabawy
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Scenariusze zajęć
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Artykuł publicystyczny
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Dane statystyczne
(3)
Artykuł monograficzny
(2)
Artykuł naukowy
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Gry komputerowe
(2)
Powieść
(2)
Relacja
(2)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Broszura
(1)
E-podręcznik
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Esej
(1)
Felieton
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Progmy nauczania początkowego
(1)
Program nauczania
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Proza poetycka
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Raport z badImpact of Information Provision on Investments in Human Capital. Review of Experimental Studies
(1)
Recenzja
(1)
Regulamin
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1244)
Psychologia
(244)
Socjologia i społeczeństwo
(235)
Medycyna i zdrowie
(64)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(47)
Informatyka i technologie informacyjne
(37)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(28)
Media i komunikacja społeczna
(26)
Językoznawstwo
(18)
Nauka i badania
(15)
Kultura fizyczna i sport
(10)
Matematyka
(10)
Literaturoznawstwo
(9)
Historia
(8)
Kultura i sztuka
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Biologia
(5)
Hobby i czas wolny
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Religia i duchowość
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
2958 results Filter
E-book
In basket
Książka koncentruje się na znaczeniu niektórych kompetencji w życiu jednostki. Są to m.in. takie zdolności i postawy, jak: empatia, psychowzroczność, umiejętność komunikacji międzypokoleniowej, obywatelskość i tolerancja, umiejętności w zakresie zarządzania stresem i czasem. Autor przewiduje również, jakie kompetencje będą miały znaczenie w epoce budowania nowego porządku społecznego po epidemii koronawirusa. W obliczu społeczeństwa jutra zmiana dotychczasowych nawyków i zbudowanie trwalszych form wspólnotowości stanie się koniecznością. Adresaci: Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również pracowników działów kadr, menedżerów i przedsiębiorców obserwujących rozwój rynku pracy, a także studentów kierunków nauczycielskich, psychologii oraz pedagogiki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja Biografie rodzinne i uczenie się, będąca ósmym tomem w serii Biografia i Badanie Biografii, stanowi oryginalne ujęcie refleksji nad rodziną, wiążące się z wyeksponowaniem biografii rodzinnych jako symbolicznej przestrzeni kształtowania się indywidualnych biografii członków wspólnoty rodzinnej oraz ich biograficznego uczenia się. Uwzględnia ono złożoną, subtelną i pod wieloma względami nieoczywistą naturę przenikania się procesów indywidualnych i zbiorowych zachodzących w realiach wspólnoty rodzinnej. Walorem niniejszej publikacji jest połączenie rozmaitych perspektyw teoretycznych i badawczych zogniskowanych wokół różnych ujęć biografii rodzinnych i procesów biograficznego uczenia się osadzonych w realiach życia rodzinnego. Odsłaniają one odmienności kulturowe refleksji nad rodziną rozwijane przez polskich i zagranicznych badaczy zajmujących się tą tematyką. Wyeksponowanie biograficznej perspektywy rodziny jest w tym kontekście interesujące poznawczo zarówno w dyskursie andragogicznym, jak i pedagogicznym, w których nie zyskała ona jak dotąd pogłębionego rozpoznania. Badanie aspektów edukacyjnych zawartych w biografiach rodzinnych może sprzyjać poszerzaniu andragogicznej teorii uczenia się dorosłych oraz może być wykorzystane w praktyce edukacji dorosłych, w tym edukacji rodzinnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W ostatnich latach, wraz z szybkim rozwojem technologii komputerowych i internetowych, coraz większego znaczenia nabierają komputerowe metody badania tekstu, w szczególności metody ustalania sentymentu czy też wydźwięku tekstu. Metody komputerowe mogą być później wykorzystywane w takich zagadnieniach, jak streszczanie tekstu, wyszukiwanie informacji z tekstu, sprawdzanie poprawności tekstu, maszynowe tłumaczenie tekstu i wielu innych. Niniejsza monografia zawiera przegląd metod analizy sentymentu dla dokumentów głównie anglojęzycznych, badanie efektywności wybranych metod analizy sentymentu w zastosowaniu do dokumentów polskojęzycznych, propozycje nowych metod, które mogą poprawić jakość klasyfikacji. W nowych propozycjach nacisk został położony na problemy klasyfikacji binarnej, niekorzystanie ze źródeł zewnętrznych, korzystanie w jak najmniejszym stopniu ze zbioru uczącego. Proponujemy przenieść ciężar klasyfikacji tekstów z obszernego zbioru uczącego na wyszukiwanie i analizowanie związków pomiędzy słowami tworzącymi dokument, a nawet grupami słów. Zaproponowana metoda ma prostą interpretację, może konkurować z metodami standardowymi oraz może być wykorzystana do innych problemów związanych z ustalaniem sentymentu tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W prezentowanych tekstach ukazano zachodzące w różnym wymiarze i z różnej perspektywy, relacje między całożyciowym uczeniem się, rynkiem pracy a rozwojem jednostkowym, społecznym czy instytucjonalnym; dotyczące przeobrażeń w sferze pracy, zmian we wzorach przebiegu karier, rozwoju człowieka dorosłego, edukacyjnych wyzwań współczesnego świata. Refleksje nad kategoriami pojęciowymi ujętymi w tytule omawianej pracy budują jej strukturę. W ujęciu całościowym rozdziały prezentują szeroki ogląd tematu, równocześnie jednak ukazują też różnorodne teoretyczne podejścia do omawianych zagadnień z autorskim ustosunkowaniem się do ważności podejmowanych kwestii. Niektóre z tekstów wyraźnie zorientowane są na problematykę karier, inne poprzez prezentowane analizy łączą problemy rynku pracy z wzorami przebiegu karier, czy też rynku pracy i wyzwań, istotnych dla całożyciowego uczenia się i rozwoju człowieka dorosłego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Kartezjusz uważał, że umysł istnieje niezależnie od mózgu. Dzisiaj, prawie czterysta lat po śmierci francuskiego filozofa, nadal nie do końca rozumiemy, jak z elektrycznych i chemicznych procesów zachodzących w mózgu wyłania się umysł. Niniejsza książka przedstawia zarys odpowiedzi, jakie udało się do tej pory na ten temat uzyskać. Mam głęboką nadzieję, że jej lektura zachęci cię do tego, by dowiedzieć się więcej o tym wspaniałym narządzie umysłu, który znajduje się w twojej głowie. Z tekstu Profesor Gary L. Wenk zebrał w tej książce najbardziej podstawowe, a jednocześnie rzetelne i aktualne informacje na temat ludzkiego mózgu, a następnie przedstawił je w języku i formie przystępnych dla czytelnika niespecjalisty. Poszczególne rozdziały zawierają odpowiedzi na następujące pytania: Jak wyewoluował mózg? Co to są emocje? Co to są halucynacje? Jak się uczymy? W jaki sposób nasza dieta wpływa na nasze myślenie i samopoczucie? Co się dzieje ze starzejącym mózgiem? W jaki sposób mózg tworzy wspomnienia? Dlaczego pacjenci z chorobą Alzheimera mają takie kłopoty z pamięcią? Jak leczy się utratę pamięci? Jak leczy się depresję? Dlaczego tak źle śpimy, kiedy mamy depresję? Dlaczego osoby chore na schizofrenię słyszą głosy? Dlaczego jestem uzależniony od kawy? W jaki sposób flora jelitowa wspomaga mózg? Czy przyprawy są dobre dla mózgu? Jak z wiekiem zmienia się sen? Czy istnieją cudowne leki na starzenie się mózgu? Czy mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Dzisiejszy uczeń jak i nauczyciel funkcjonują w dwóch przestrzeniach tej realnej – fizycznej, bezpośredniej i cyfrowej – internetowej, zapośredniczonej. Ta druga przestrzeń w ich codziennych relacjach zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Determinuje też ona jakość i rodzaj interakcji, wpływa na sam proces uczenia się – nauczania, a też na codzienny sposób życia. Tym samym nauczyciel w środowisku internetowym ma dodatkowe zadanie, staje się nie tylko architektem wiedzy ucznia, ale również przestrzeni uczenia się i nauczania. Biorąc pod uwagę jeden z najbardziej abstrakcyjnych i uniwersalnych procesów w społeczeństwie sieci jakim jest oddalenie czasowo-przestrzenne (Dijk, 2010) zadanie to jest trudne i wymaga specyficznych kompetencji. Pytanie, jakich i w czym mają się one przejawiać? Po drugie, czy e-nauczyciel je ma? Autorka pracy, odwołując się do wyników przeprowadzonych badań własnych, podejmuje próbę odpowiedzi na te pytania. Nawiązując do treści rozmów, które odbyła z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w kształcenie internetowe buduje ona model oczekiwanych kompetencji e-nauczyciela. W ostatnim etapie sprawdza ona, na ile kompetencje oczekiwane względem osoby e-nauczyciela są zbieżne z jego rzeczywistymi kompetencjami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prezentowana publikacja jest zachętą do refleksji na temat napięć oraz nieoczywistości, istoty i znaczenia współczesnych debat nad dzieciństwem i wczesną edukacją. Przedstawione rozważania dotyczą krytycznego namysłu nad kondycją wczesnej edukacji, potencjału dziecka i jego sposobów doświadczania świata, środowiska edukacyjnego rozwijającego potencjał i kompetencje dzieci, twórczego charakteru procesu uczenia się, a także metodologicznych aspektów badań dziecka i dzieciństwa. Tom jest zapisem wielowątkowej dyskusji toczonej z dwóch perspektyw - konstruktywistycznej i kognitywistycznej – wokół dzieciństwa jako zespołu dziecięcych doświadczeń, przeżyć i działań. Obecna w książce idea podejścia jakościowego potwierdza po raz kolejny, że zainteresowanie dziecięcymi znaczeniami nie ma prostych odniesień do zagadnień podejmowanych w tradycji ilościowych badań pedagogicznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Problem relacji ucznia z nauczycielem i zależności odwrotnej jest tematem aktualnym od początków istnienia "stanowiska" nauczyciela. Pojawiał się on już w starożytności i ulegał zmianom wraz z rozwojem cywilizacji i coraz większymi prawami jednostki do posiadania własnych poglądów, które można było swobodnie przedstawiać. Problem relacji uczeń - nauczyciel jest wielopłaszczyznowy i do tej pory nie posiada uniwersalnych rozwiązań. Inne są relacje w kontekście uczeń - nauczyciel przedmiotu, a inne na zajęciach pozalekcyjnych. Problem dodatkowo komplikuje fakt, że wprawdzie mówi się o relacji ucznia i nauczyciela, lecz nie podkreśla się przy tym, iż relacja ta może być inna, gdy miejsce jednego ucznia zajmie inny. Relacja pomiędzy grupą uczniów, jaką jest klasa, a nauczycielem zależna jest od osobowości nauczyciela. Wystarczy, że zmieni się nauczyciel, a dotychczasowe relacje ulegają zmianie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka odnosi się do ważnego problemu współczesnej pedagogiki i psychologii. Wnosi ona wartościowy wkład do wiedzy pedagogicznej dotyczącej roli nagród i kar w procesie wychowania w rodzinie, a także jego wpływu na sytuację szkolna dziecka we wczesnej fazie okresu dorastania. Wyniki badań do pewnego stopnia podważają stereotypy funkcjonujące w społeczeństwie polskim w tym zakresie. Okazje się bowiem, że tzw. Przeciętna rodzina polska pod względem rodzajów i częstotliwości nagród i kar stosowanych wobec dzieci nie odbiega istotnie od innych rodzin w krajach europejskich.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again