Forma i typ
Artykuły
(616)
Książki
(277)
Publikacje naukowe
(191)
Publikacje fachowe
(126)
Publikacje dydaktyczne
(38)
E-booki
(31)
IBUK Libra
(31)
Poradniki i przewodniki
(21)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(260)
wypożyczone
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(277)
Autor
Kloskowska Adriana
(18)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(10)
Chełkowska-Dorna Małgorzata
(9)
Goetz Magdalena
(9)
Sawiński Julian Piotr
(9)
Żylińska Marzena
(9)
Ilska Paulina
(8)
Woj Olga
(8)
Rudniański Jarosław
(7)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(6)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(6)
Czerniawska Ewa
(5)
Czerniawska Ewa (1955- )
(5)
Ledzińska Maria
(5)
Trojan Elżbieta
(5)
Łoskot Małgorzata
(5)
Bąbel Przemysław (1977- )
(4)
Hajdukiewicz Marianna
(4)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(4)
Krauze-Sikorska Hanna
(4)
Niemierko Bolesław (1935- )
(4)
Pieter Józef (1904-1989)
(4)
Radzicki Józef
(4)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(4)
Al-Khamisy Danuta
(3)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(3)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(3)
Brophy Jere E
(3)
Brześkiewicz Zbigniew W
(3)
Civitas
(3)
Dziamska Dorota
(3)
Elsner Danuta
(3)
Filipiak Ewa
(3)
Gryboś Monika
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(3)
Klichowski Michał
(3)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Radwańska Anna (1987- )
(3)
Reclik Renata
(3)
Rossowski Dariusz
(3)
Sierota Agata
(3)
Stryczniewicz Barbara
(3)
Stróżyński Klemens
(3)
Szurawski Marek (1948- )
(3)
Taraszkiewicz Małgorzata
(3)
Wojdyła Emilia
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Berryman Julia
(2)
Buzan Tony (1942- )
(2)
Buła Anna
(2)
Chabior Agata
(2)
Chojak Małgorzata
(2)
Christoph Monika
(2)
Cipora Krzysztof
(2)
Czajkowska Irena (?-2008)
(2)
Dubas Elżbieta
(2)
Dylak Stanisław
(2)
Dziubińska Ryszarda
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Filipiak Ewa (pedagog)
(2)
Gasik Justyna
(2)
Goddard Sally (1957- )
(2)
Gosk Urszula
(2)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(2)
Green Gordon W
(2)
Groenwald Maria
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Hannaford Carla
(2)
Harmin Merrill
(2)
Hawrot Anna
(2)
Herda Kazimierz (1938-2008)
(2)
Huget Patrycja
(2)
Jabłonowska Małgorzata
(2)
Jankowska Małgorzata M
(2)
Jaskulska Sylwia
(2)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(2)
Johnson Robert L
(2)
Jurkiewicz Patrycja
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kowal Stanisław
(2)
Kubiczek Bożena
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Lemańska Agnieszka
(2)
Lisowska Kinga
(2)
Lorayne Harry (1926- )
(2)
Maas Violet F
(2)
Malinowska Joanna (1962- )
(2)
Malińska Agnieszka
(2)
Marcela Mikołaj (1985- )
(2)
Marcinkowska Barbara
(2)
McCann Vivian
(2)
Michalak Renata
(2)
Mickiewicz Janina
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Miko-Giedyk Justyna
(2)
Minge Krzysztof
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(168)
2010 - 2019
(561)
2000 - 2009
(82)
1990 - 1999
(55)
1980 - 1989
(14)
1970 - 1979
(29)
1960 - 1969
(13)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(373)
1989-2000
(16)
1901-2000
(15)
1945-1989
(6)
Kraj wydania
Polska
(923)
Język
polski
(915)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(73)
Rodzice
(20)
Szkoły podstawowe
(16)
Pedagodzy
(11)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Klasa 6.
(7)
Klasa 4.
(6)
Klasa 5.
(6)
Klasa 7.
(6)
Klasa 8.
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
Przedszkola
(5)
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Szkoły ponadpodstawowe
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Studenci
(3)
Szkoły średnie
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Gimnazja
(2)
Młodzież
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Temat
Uczenie się
(628)
Motywacja uczenia się
(160)
Nauczanie
(105)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(79)
Uczniowie
(77)
Metody nauczania
(45)
Nauczyciele
(44)
Niepowodzenia szkolne
(43)
Mózg
(42)
Nauczanie początkowe
(36)
Dzieci
(34)
Pamięć
(34)
Języki obce
(30)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(25)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(25)
Dysleksja i dysgrafia
(24)
Myślenie
(24)
Szkolnictwo
(22)
Wsparcie edukacyjne
(20)
Efektywność nauczania
(19)
Kształcenie ustawiczne
(19)
Organizacja ucząca się
(18)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(17)
Samokształcenie
(17)
Uczniowie klas początkowych
(17)
Wychowanie przedszkolne
(17)
Diagnoza pedagogiczna
(16)
Dziecko
(16)
Kształcenie
(16)
Mnemotechnika
(16)
Młodzież
(15)
Kompetencje kluczowe
(13)
Specyficzne trudności w uczeniu się
(13)
Kompetencje społeczne
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Egzaminy szkolne
(11)
Język polski
(11)
Oceny szkolne
(11)
Pomoce dydaktyczne
(11)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(11)
Zdolności
(11)
Języki
(10)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(10)
Psychologia dziecka
(10)
Strategie uczenia się
(10)
Wychowanie
(10)
Czytanie
(9)
Myślenie twórcze
(9)
Ocenianie kształtujące
(9)
Osiągnięcia szkolne
(9)
Poznanie
(9)
Uczenie się międzypokoleniowe
(9)
Uczeń
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Język polski (przedmiot szkolny)
(8)
Kreatywność
(8)
Nauczanie języków obcych
(8)
Pedagogika
(8)
Praca umysłowa
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Psychologia uczenia się
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Neurobiologia
(7)
Notatki
(7)
Osobowość
(7)
Rozwój emocjonalny
(7)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(7)
Dziecko z ADHD
(6)
Dziecko zdolne
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Integracja sensoryczna
(6)
Motywacja
(6)
Nauczanie na odległość
(6)
Neuroedukacja
(6)
Neuropsychologia
(6)
Poradniki
(6)
Psychologia
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Radzenie sobie ze stresem
(6)
Samodzielność
(6)
Studenci
(6)
Sukces
(6)
Uczniowie gimnazjów
(6)
Umysł
(6)
Współdziałanie
(6)
Dziecko przewlekle chore
(5)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Edukacja włączająca
(5)
Indywidualizacja (pedagogika)
(5)
Konspekt zajęć
(5)
Lęk
(5)
Matematyka
(5)
Nauka czytania
(5)
Nauka pisania
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Temat: dzieło
Teach like Finland
(2)
Dydaktyka specjalna
(1)
Ludzie dla początkujących
(1)
My pedagogic creed
(1)
Proces twórczy i jego ograniczenia
(1)
Temat: czas
2001-
(220)
1901-2000
(31)
1989-2000
(27)
1945-1989
(15)
2000-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(78)
Finlandia
(3)
Wielka Brytania
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Albania
(1)
Australia
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Europa
(1)
Holandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Ostrołęka (woj. mazowieckie)
(1)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(144)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(144)
Artykuł z pracy zbiorowej
(132)
Artykuł z czasopisma naukowego
(42)
Poradnik
(37)
Artykuł z czasopisma fachowego
(27)
Raport z badań
(23)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(18)
Podręcznik
(18)
Praca zbiorowa
(18)
Opracowanie
(16)
Scenariusz zajęć
(11)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Artykuł fachowy
(8)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(8)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Publikacje
(6)
Artykuł przeglądowy
(5)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(4)
Karty pracy ucznia
(4)
Artykuł publicystyczny
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Recenzja naukowa
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Monografia
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Esej
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sprawozdanie z konferencji
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(370)
Psychologia
(101)
Socjologia i społeczeństwo
(42)
Medycyna i zdrowie
(15)
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Matematyka
(9)
Nauka i badania
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Językoznawstwo
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Biologia
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Religia i duchowość
(1)
924 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych: • Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej. • Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. • Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi studium wprowadzania koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Wykazane w niej działania są z punktu widzenia interesariuszy pożądane a nie konieczne, co w znaczącym stopniu wpływa na elastyczność i wykonywalność koncepcji. Z tego powodu monografia jest ważna w dyskursie naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. Założenia organizacji uczącej się wprowadziły w życie liczne przedsiębiorstwa. Istnieją instrumenty wspomagające ten proces oraz ułatwiające zarządzanie wiedzą w organizacjach, jednak wszystko to odnosi się przede wszystkim do biznesu i organizacji działających na rynku. Publikacja ma celu ukazanie procesu wdrażania zasad organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego, będącej bardzo ważnym elementem otoczenia biznesu. Jest również próbą opisu procesów, które wciąż zachodzą. Nie daje jednoznacznych recept, ale Autorzy mają nadzieję, że okaże się pomocna przy reformowaniu organizacji sektora publicznego. Sektora, który tych reform niewątpliwie wymaga. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Praca autorstwa Jacka Pasiecznego i Tomasza Rosiaka wypełnia pusta przestrzeń na polskim rynku publikacji książkowych. Trudno bowiem znaleźć pozycję książkową, która z jednej strony łączy tematykę organizacji uczącej się ze sferą administracji publicznej, z drugiej zaś prezentuje szczegółowo proces badawczy i osiągnięte rezultaty. Opracowanie to może stanowić punkt odniesienia dla opracowań powstających w tym obszarze w przyszłości. (Prof. Adam Samborski, Kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Książka ta ma ważny dla praktyki walor, gdyż jest swoistym studium wykonalności koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Te, jak wiemy z dotychczasowej praktyki, cechują się bardzo niskim poziomem elastyczności, a z uwagi na pozycję „monopolistyczną” ich ewolucja jest często ograniczona i sprowadza się wyłącznie do implementacji koniecznych, a nie pożądanych przez interesariuszy, zmian. Z tego właśnie powodu uważam jednoznacznie i z całą pewnością, iż monografia stanowi ważny głos w dyskursie nie tylko naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. (Prof. Paweł Antonowicz, Prodziekan ds. Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego) ********* Towards a Learning Organisation. Organisational Transformation as Exemplified by a Public Administration Unit The monograph is a study of introducing the concept of a learning organisation in a public sector organisation. The actions presented are desirable rather than necessary from the stakeholders' point of view, which significantly affects the flexibility and feasibility of the concept. For this reason, the monograph is important in academic discourse, but above all it has a significant practical dimension. The assumptions of a learning organisation have been implemented by numerous enterprises. There are instruments supporting this process and facilitating knowledge management in organisations; however, all this refers primarily to business and organisations operating on the market. The publication aims to show the process of implementing the principles of a learning organisation in a public sector organisation, which is a very important element of the business environment. It also attempts to describe processes that are still on. It does not give unequivocal recipes, but the authors hope that it will prove helpful in reforming public sector organisations. A sector undoubtedly requiring such reforms. ********* Dr hab. prof. UW Jacek Pasieczny (ORCID 0000-0002-9405-3861) – kieruje Zakładem Innowacji Organizacyjnych i Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania UW. Autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru zarządzania. Interesuje się problematyką planowania biznesowego, zarządzania zmianą oraz patologii i dysfunkcji organizacyjnych. Obok pracy naukowej prowadzi równi (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej