Forma i typ
Artykuły
(349)
Publikacje naukowe
(129)
Książki
(79)
Publikacje fachowe
(63)
E-booki
(11)
IBUK Libra
(11)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(71)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(79)
Autor
Goetz Magdalena
(5)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Appelt Karolina (1976- )
(3)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Grudzińska Zofia
(3)
Kloskowska Adriana
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Sawiński Julian Piotr
(3)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Antoszewska Beata
(2)
Bartosik Jolanta
(2)
Bula Danuta
(2)
Bąbel Przemysław (1977- )
(2)
Czajkowska Agnieszka (pedagog)
(2)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(2)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(2)
Dziekońska Joanna
(2)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Góralczyk Ewa
(2)
Jagieła Jarosław (1954- )
(2)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(2)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Katra Grażyna
(2)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(2)
Kubarek Marta
(2)
Ludorowska Agnieszka
(2)
Lulek Barbara
(2)
Maksymowska Ewa
(2)
Marzec-Jóźwicka Magdalena
(2)
Materiały I Podręczniki Mariana Pietrasz
(2)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(2)
Niemierko Bolesław (1935- )
(2)
Nowakowska Marta
(2)
Nowicka Marzenna (1962- )
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Pankowska Dorota
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Pielachowski Józef (1940- )
(2)
Piorunek Magdalena
(2)
Rylke Hanna (1947-2017)
(2)
Strykowska Justyna
(2)
Strykowski Wacław (1942- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Szczygieł Aleksandra
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Trusz Sławomir
(2)
Turska Dorota
(2)
Wieremiejewicz-Podkościelna Joanna
(2)
Woj Olga
(2)
Zając Dorota
(2)
Żak Piotr
(2)
Adamek Irena
(1)
Adamska Krystyna
(1)
Adrjan Beata
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Araszkiewicz Aleksandra (1985- )
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Banasik Monika
(1)
Baranowska Aneta Sylwia
(1)
Bardzińska Dominika
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Berlińska Maria
(1)
Białek Jolanta
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bielecka Małgorzata
(1)
Bilska Anna (psycholog)
(1)
Bojarska Lucyna
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Bougsiaa Hussein
(1)
Breguła Izabela
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Budzyński Mariusz
(1)
Buller Leszek Jan (1965- )
(1)
Bullock Claire
(1)
Burnos Agnieszka
(1)
Bury Przemysław
(1)
Buła Anna
(1)
Christoph Monika
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Clarget Stépane
(1)
Cuprjak Magdalena
(1)
Cyrek Barbara
(1)
Czajkowska Monika (matematyk)
(1)
Czajkowska-Ziobrowska Dominika
(1)
Czechowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(88)
2010 - 2019
(307)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(219)
1989-2000
(7)
1901-2000
(5)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(439)
Język
polski
(437)
Odbiorca
Nauczyciele
(44)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Rodzice
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Bibliotekarze
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Uczniowie
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele
(289)
Uczniowie
(275)
Rodzice
(39)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(36)
Komunikacja interpersonalna
(35)
Nauczyciele nauczania początkowego
(32)
Relacje międzyludzkie
(30)
Szkolnictwo
(30)
Uczniowie klas początkowych
(27)
Nauczanie początkowe
(24)
Metody nauczania
(23)
Uczenie się
(20)
Nauczanie
(18)
Uczeń
(18)
Wychowanie
(16)
Edukacja włączająca
(14)
Kształcenie
(14)
Motywacja uczenia się
(13)
Współdziałanie
(13)
Klasa szkolna (socjologia)
(12)
Młodzież
(12)
Postawy
(11)
Szkoła
(11)
Stosunki interpersonalne
(10)
Szkoły
(10)
Uczniowie szkół podstawowych
(10)
Wsparcie edukacyjne
(10)
Dziecko zdolne
(9)
Komunikacja społeczna
(9)
Edukacja medialna
(8)
Kreatywność
(8)
Przydatność zawodowa
(8)
Autorytet
(7)
Edukacja międzykulturowa
(7)
Klimat szkoły
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Uczniowie szkół średnich
(7)
Dyscyplina szkolna
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Osiągnięcia szkolne
(6)
Pedagogika
(6)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(6)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Przemoc w szkole
(6)
Rozmowa
(6)
Twórczość
(6)
Uczeń twórczy
(6)
Współpraca nauczyciela z uczniem
(6)
Wychowawstwo
(6)
Adaptacja społeczna
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dojrzałość szkolna
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Grupy rówieśnicze
(5)
Internet
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Klasa szkolna
(5)
Kompetencje zawodowe
(5)
Komunikacja werbalna
(5)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(5)
Wychowawca
(5)
Dzieci
(4)
Dziecko
(4)
Edukacja
(4)
Edukacja zdrowotna
(4)
Interakcje społeczne
(4)
Język polski
(4)
Klasa szkolna (socjol.)
(4)
Kompetencje kluczowe
(4)
Kompetencje medialne
(4)
Komunikacja
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Nauczyciel
(4)
Nauczyciele a uczniowie
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Ocenianie kształtujące
(4)
Oczekiwania nauczyciela wobec uczniów
(4)
Oświata
(4)
Patologia społeczna
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Relacje nauczyciel
(4)
Rodzina
(4)
Studenci
(4)
Trudności wychowawcze
(4)
Uczucia
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Wychowanie w szkole
(4)
Zaufanie
(4)
Agresywność
(3)
Asertywność
(3)
Biblioteki szkolne
(3)
COVID-19
(3)
Temat: dzieło
Monachomachia
(1)
Satyry
(1)
Temat: czas
2001-
(143)
1989-2000
(11)
1901-2000
(10)
1945-1989
(4)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(82)
Białystok (woj. podlaskie)
(2)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(2)
Dania
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Kraje arabskie
(1)
Podhale
(1)
Singapur (Singapur)
(1)
Sokółka (woj. podlaskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Trypolis (Libia)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(94)
Artykuł problemowy
(93)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(79)
Raport z badań
(29)
Artykuł z czasopisma naukowego
(19)
Praca zbiorowa
(18)
Artykuł z czasopisma fachowego
(13)
Poradnik
(12)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(6)
Opracowanie
(5)
Artykuł fachowy
(3)
Monografia
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Gry i zabawy
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Powieść
(1)
Publikacje
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(228)
Socjologia i społeczeństwo
(52)
Psychologia
(32)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Nauka i badania
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Językoznawstwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
439 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46050 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka wyrasta z przekonania o niesłuszności nagminnej krytyki edukacji. Autorka sugeruje, że docenienie szkoły może inspirować do podejmowania późniejszych prób zmiany kształcenia na lepsze. Dezaprobata raczej konserwuje dawne przyzwyczajenia niż wspiera w szukaniu nowych rozwiązań. Badaczka przekonuje, że konsekwencji jednostronnych i przez to niebezpiecznych sądów doświadczamy w procesie kolejnych reform. Przygląda się kierunkom zmian w najnowszych podręcznikach polonistycznych i zestawia je z uwagami czynionymi już w latach 90. XX wieku. Prezentuje materiały wywiedzione wprost z praktyki. Porównuje edukację w Polsce i szkole międzynarodowej. Opisuje działania inspirowane przez historyka, nauczycielki plastyki i przedsiębiorczości, a także efekty lekcji języka polskiego i przedmiotu nazwanego oblicza współczesnej kultury. Wiele z analizowanych propozycji miało miejsce w latach 2018/2019 oraz 2019/2020. Bohaterami większości tekstów są uczennice i uczniowie, a w centrum uwagi usytuowane są ich szkolne teksty. Metodyczny konkret nie tylko służy oglądowi edukacyjnej rzeczywistości. Umożliwia jej zdecydowanie bardziej panoramiczne obrazowanie, osadzenie na tle dawniejszej i współczesnej myśli metodycznej. Dokumentację tegoż stanowią przywoływane prace dotyczące rozmaitych opcji dydaktycznych. Różnice między nimi otwierają przed szkołą sferę wolności, zapewniając nauczycielkom i nauczycielom wybór najbliższej im koncepcji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
We współczesnej rzeczywistości zdziczenia obyczajów, upadków autorytetów, dominacji „kultury” przemocy i agresji, potrzeba nam, jak nigdy dotąd wyważonej, spokojnej refleksji nad naszą codziennością edukacyjną. Potrzeba nam spojrzenia na dzisiejszą szkołę oczyma pedagoga praktyka, nauczyciela zorientowanego antropologicznie, osoby, której na sercu leży kultura życia codziennego, szczególnie kultura szkoły. Taką osobą jest Autor recenzowanej pracy. Muszę wyznać, że z dużym zainteresowaniem przestudiowałem dostarczony mi tekst, który nie nuży czytelnika, lecz wprost przeciwnie, w miarę upływu czasu coraz bardziej przyciąga jego uwagę. Nie da się przeprowadzić skutecznej reformy systemu bez uwzględnienia norm i zachowań uczniów, sposobów zagospodarowania przestrzeni szkolnej, rytuałów życia szkolnego czy wreszcie języka uczniowskiego – które to elementy tworzą obraz kultury szkoły. Autor właśnie te czynniki uczynił przedmiotem swoich badań teoretyczno-empirycznych. Z recenzji prof. M. Śniezyńskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
W wielu krajach ocenianie kształtujące uważane jest za jeden z najbardziej obiecujących kierunków zmiany nauczania. Jest to rodzaj oceniania szkolnego, którego głównym celem jest pomoc uczniowi w uczeniu się. Liczne badania i poważne raporty pokazują, że ocenianie kształtujące jest bardzo skutecznym sposobem podnoszenia osiągnięć uczniów. Inną przyczyną zainteresowania tym sposobem oceniania jest to, że ocenianie kształtujące przygotowuje uczniów do uczenia się przez całe życie. Badania wykazują również, że ocenianie kształtujące jest pomocne w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych. Aby uczniowie byli przygotowani do uczenia się po zakończeniu formalnej edukacji, potrzebują umiejętności aktywnego budowania własnej wiedzy i zrozumienia zjawisk, a nie tylko biernego przyswajania podawanych im informacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Treść książki ukazuje specyfikę semiotyczną współczesnej szkoły, z uwypukleniem warstwy wizualnej (w tym form autoprezentacji wzrokocentrycznej uczniów i nauczycieli, będącej formą ekspresji swej niezależności lub - czasem - ukrycia siebie i ikonosfery, także proksemicznej). Dzięki przedstawionym w monografii eksploracjom możemy przekazać czytelnikom (środowisku akademickiemu i studentom, ale też dyrektorom szkół, nauczycielom, uczniom oraz osobom związanym z szeroko rozumianą edukacją) wskazania dla większej troski o estetyczny wymiar lokalizacji miejsc i otoczenia rzeczowego, w którym przebiega proces edukacji (ze zwróceniem uwagi na niebezpieczeństwo tolerowania kiczu czy przemocy symbolicznej), w tym także zwracamy uwagę na istotność uwzględniania sposobów komunikowania siebie przez podmioty edukacji przez dress code. Informacje te przyniosą niezbędne wytyczne, dane, wskazówki dla osób odpowiedzialnych za wizualny kształt otoczenia szkoły czy projektowanie przestrzeni przyjaznej uczeniu się. Pomogą też w eliminowaniu zakłóceń pojawiających się w komunikowaniu się pomiędzy uczestnikami interakcji szkolnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych. Ze Wstępu Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy. Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą. Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej