Status
available
(59)
unavailable
(10)
Branch
Wypożyczalnia
(69)
Author
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(12)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(8)
Łoskot Małgorzata
(8)
Sadowska Sławomira
(5)
Szurowska Beata (1973- )
(4)
Buchnat Marzena
(3)
Domagała-Zyśk Ewa
(3)
Gindrich Piotr (1968- )
(3)
Guzy Anna
(3)
Krzyżyk Danuta
(3)
Antoszewska Beata
(2)
Bartol Izabella
(2)
Bidziński Karol
(2)
Bula Danuta
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Deńca Marta
(2)
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Gołek Patrycja
(2)
Gołubiew-Konieczna Monika
(2)
Gryz Iwona
(2)
Gumienny Beata
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Inglot-Kulas Joanna
(2)
Juśko Edmund (1955- )
(2)
Jędrycha Joanna
(2)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(2)
Kamińska Grażyna
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Konieczna Iwona
(2)
Kot Dominika
(2)
Kubarek Marta
(2)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(2)
Lipińska-Lokś Jolanta
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(2)
Miler-Zdanowska Kamila
(2)
Naprawa Renata
(2)
Niedojadło Andrzej (1953- )
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Pituła Beata
(2)
Pufund Dorota
(2)
Pągowska Marta
(2)
Siemionow Justyna
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(2)
Skura Monika
(2)
Smolińska Katarzyna (pedagog)
(2)
Szczepańska-Putz Małgorzata
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Trochimiak Barbara
(2)
Wereszka Katarzyna
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Wolińska Beata
(2)
Wolny Barbara
(2)
Zaorska Marzenna (1960- )
(2)
Adamiak Barbara (1949- )
(1)
Adaszek Elwira
(1)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baker Jed E
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Banasik Monika
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bardzińska Dominika
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bałka Agnieszka
(1)
Bekker-Goska Monika
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bobik Bogumiła
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bojarczuk Agnieszka
(1)
Bojarczuk-Tüncer Agnieszka
(1)
Boksa Ewa
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Borzęcka Anna (pedagog)
(1)
Boznański Andrzej
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Brzostek Anna
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bąk Angelika
(1)
Bąk Angelika (psychologia)
(1)
Błeszyńska Lucyna
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Christ Magdalena
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chłosta-Sikorska Agnieszka
(1)
Cichocka-Segiet Katarzyna (1984- )
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Clark Trevor
(1)
Costley Debra
(1)
Cytowska Beata
(1)
Czajkowska Monika (matematyk)
(1)
Czerwińska Anita
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Deman Isabelle
(1)
Dominika Kulczyńska
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Year
2020 - 2023
(91)
2010 - 2019
(205)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(10)
Country
Poland
(353)
Language
Polish
(350)
English
(2)
353 results Filter
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 28.11.2022
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Bibliografia na stronach 49-52.
Streszczenie: Autor wyjaśnia co to jest Zespół Aspergera (zaburzenie rozwojowe ze spektrum autyzmu) i czym różni się dziecko z tym zespołem od innych dzieci. Daje wskazówki nauczycielowi dot. postępowania z takim dzieckiem i z klasą. Autor uważa, że każdy nauczyciel może uczyć dziecko z Z. A. dopóki ma odpowiednie podejście.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 47203 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 47164 (1 egz.)
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 47148 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 03.10.2022
Edukacja inkluzyjna jest nową, uznaną w wielu krajach świata formą polityki integracji edukacji. Nauczanie dzieci o szczególnych potrzebach edukacyjnych w swym ujęciu zapewnić ma każdemu dziecku prawo do nauki w lokalnej szkole ogólnodostępnej, z uwzględnieniem wszystkich koniecznych do tego warunków. U podstaw inkluzji leży opinia, że życie i byt ludzi o ograniczonych możliwościach powinny w największym stopniu zbliżyć się do warunków i stylu życia społecznego, w którym oni przebywają. Jeśli mówimy o dzieciach z ograniczonymi możliwościami psychofizycznymi, to muszą one zaspokajać swoje potrzeby poprzez wchodzenie w interakcje społeczne. Inkluzja zakłada indywidualne podejście do nauczania z uwzględnieniem sytuacji każdego dziecka – jego zdolności, specyfiki rozwoju, temperamentu, płci, kultury rodzinnej, itd. Szkoła inkluzyjna jest to instytucja edukacyjna zapewniająca edukację rozumianą jako system usług edukacyjnych, w związku z tym adaptuje programy nauczania, uwzględniając środowisko fizyczne, specyficzne metody i formy nauczania, wykorzystuje istniejące zasoby społeczne, angażuje rodziców, współpracuje z fachowcami w celu świadczenia specjalnych usług w zależności od różnych potrzeb edukacyjnych dzieci, stwarza pozytywny klimat w środowisku szkolnym. Edukacja integracyjna w żaden sposób nie zastępuje i nie wyklucza istnienia systemu szkolnictwa specjalnego. Inkluzja ma na celu przygotowanie każdej szkoły do nauczania dzieci z różnymi (szczególnymi) potrzebami. Rozwiązanie tego problemu wymaga zmian nie tylko w strukturze i środkach stosowanych w naszych szkołach, lecz też w podejściu wielu pedagogów szkół specjalnych i powszechnych. Autorzy monografii podjęli zagadnienia, mające duże znaczenie dla teorii i praktyki kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Praca podejmuje również aktualne (szczególnie w dobie pandemii) kwestie nauczania z wykorzystaniem technologii cyfrowej, która stwarza szerokie możliwości zastosowania w tym obszarze, jak również ułatwia dostępność do edukacji. Zaprezentowane teksty mogą być pomocne w procesie przygotowania do zawodu pedagoga, pedagoga specjalnego oraz doskonalenia zawodowego nauczycieli już pracujących. Materiały zebrane w monografii mogą stanowić również cenne źródło poznawcze i metodyczne dla nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i średnich ogólnokształcących, pracowników socjalnych, opiekuńczych, jak również innych specjalistów wspierających rozwój dzieci.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 20.09.2022
Na obwolucie podtytuł: pakiet dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Całość w obwolucie w komplecie z: Uczę się czytać, pisać i liczyć : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 1, Uczę się czytać, pisać i liczyć : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 2, Uczę się czytać, pisać i liczyć : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 3.
Dla uczniów ze specjalnymi potrzebami, uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych, sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo, nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, rodziców uczniów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 47126 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 20.09.2022
Na obwolucie podtytuł: pakiet dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Całość w obwolucie w komplecie z: Uczę się czytać, pisać i liczyć : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 2, Uczę się czytać, pisać i liczyć : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 3, Uczę się czytać, pisać i liczyć : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 4.
Dla uczniów ze specjalnymi potrzebami, uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych, sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo, nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, rodziców uczniów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 47125 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 28.07.2022
Osiągnięcia uczniów zdolnych / Andrzej E. Sękowski. - Lublin : TNKUL, copyright 2000. - 242 strony ; 24 cm.
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 57)
Bibliografia.
Streszczenie w języku angielskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36327 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again