Forma i typ
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Autor
Drozda Łukasz
(1)
Skibińska Maja
(1)
Wieczorek Mariusz
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
angielski
(1)
3 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Publikacja porusza temat oceny skutków prowadzonych współcześnie polityk miejskich, szczególnie w odniesieniu do tzw. koszmaru partycypacji. Wpisuje się w debatę dotyczącą zjawisk takich jak miejskie konflikty społeczne, rewitalizacja przestrzeni zurbanizowanej, problematyka planowania przestrzennego i polityki mieszkaniowej. Autor analizuje problem gentryfikacji w Polsce i jej związków z programami rewitalizacji. Książka poszukuje odpowiedzi na pytania stojące przed wszystkimi aktorami organizującymi procesy polityki miejskiej i rewitalizacji w Polsce: czy partycypacyjne wytwarzanie przestrzeni sprawdza się w praktyce? Czy rezultatem urbanistyki oddolnej, czyli angażowania aktorów takich jak artyści, ruchy miejskie i mieszkańcy osiedli nieformalnych, jest zawsze poprawa jakości życia i wzmacnianie społeczności lokalnych? Czy może niekiedy zamienia się w „koszmar partycypacji” oraz podporządkowuje przestrzeń miejską najbardziej uprzywilejowanym aktorom operującym w miastach? Autorskie badania wykorzystane w książce przeprowadzono na przykładach oddolnego wytwarzania przestrzeni w Warszawie, Nowym Jorku i Stambule. The publication deals with the issue of evaluating the effects of the currently followed urban policies, especially in reference to the so-called nightmare of participation. The book is part of a debate concerned with phenomena such as urban social conflicts, the revitalization of urban space, urban planning and housing policies. The author analyses the problem of gentrification in Poland and its links to revitalization programmes. The publication in based on the author’s research on the bottom-up production of space in Warsaw, New York, and Istanbul.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Raport z badań eksploracyjnych, których celem było określenie potrzeb w zakresie funkcjonowania, lokalizacji, liczby, oraz wyglądu miejsc do siedzenia w przestrzeni publicznej. Projekt, zlecony przez Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, dotyczy 3 problemów badawczych: potencjału więziotwórczego ławek, otoczenia ławek i chęci korzystania z nich oraz ławek dedykowanych seniorom. Dzięki analizie przykładów wielu warszawskich ławek sformułowano wytyczne do projektowania miejsc do siedzenia na ulicach i placach stolicy. Niebanalnie o banalnym temacie – tak w telegraficznym skrócie można opisać pracę wykonaną przez multidyscyplinarny zespół studentów pod kierownictwem Mai Skibińskiej i Mariusza Wieczorka. Zapraszamy w interesującą wizualno-badawczą podróż po świecie mebli miejskich. Zapoznamy Was z mnogością kontekstów siedzenia, dzięki czemu nigdy nie spojrzycie tak samo na przeznaczenie, wygląd, ustawienie, jak i osadzenie w kontekście przestrzennym ławek oraz innych siedzisk. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode. A report from the exploratory research intended for determining the users’ needs with regard to functioning, number, location and the look of public sitting places in public spaces. The analysis of examples led to defining guidelines for designing sitting places on Warsaw streets and squares.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Temat: Contemporary art ; Modernism ; Łódź ; Graffiti ; Theater ; Queer ; Culture ; Science ; Net art ; Artur Żmijewski ; Jesus ; Identity ; Pragmatism ; Perception ; Conversion ; Freedom ; Turns in the humanities ; Turn ; Radical change ; Negative and positive crises ; Continuity and discontinuity in art ; Empathy ; Robert Vischer ; Performativity ; Kant ; Wilhelm Worringer ; David Freedberg ; Michael Fried ; Cultural turns ; Aestheticisation ; Aesthetic indistinction ; Aesthetic de-differentiation ; Aesthetics differen- tiation ; Death of art ; Theoretical turn in art ; Nominalism ; Feeling ; Sensus communis ; Duchamp ; De Duve ; Jacques Rancière ; Zoon Politikon ; Friedrich Schiller ; Berlin Biennale ; Socially engaged art ; Visual communication ; Data visualization ; Pictorial turn ; Iconic turn ; Electronic art ; Interactivity ; Immateriality ; Electronic galleries and museums ; Technology ; Performative turn ; Paul Klee ; Performative geometry ; Motion of the lines ; Conceptism ; Conceptualism ; Contextualism ; Extension ; Intension ; Linguistic turn ; Metaphysics ; Escape from metaphysics ; End of art ; Metaphysical turn ; Visual turn ; Art of failure ; Aesthetic of reception ; Semiotic in architecture ; Colonial architecture ; Curatorial turn ; Museum ; Exhibitions ; Africa ; Decolonisation ; Post-colonialism ; Modernist architecture ; Urban regeneration ; Place promotion ; City identity ; Polish contemporary architecture ; Architectural changes ; Comics ; Visual narrative ; Self-reflexive turn ; Space in the theatre ; Stage design ; Japanese fashion ; Issey Miyake ; Yohij Yamamoto ; Rei Kawakubo ; Fashion deconstruction ; Japonism ; Imperial Academy of Arts in Saint Petersburg ; Ignacy Szczedrowski (1815–1870) ; Konstanty Kukiewicz (1817/18–1840) ; Tadeusz Gorecki (1825–1868) ; Academic education ; Jewish art ; Judaism ; Street art ; Aesthetics ; Immanuel Kant ; Disillusion ; Performance art ; Transformation ; Theodor Lipps ; Heinrich Wőlfflin ; Visual culture ; “African Art” ; Murals ; Multimedia ; Post-socialist city ; Graphic novel
Zwroty artystyczne Kategoria „zwrotu” w badaniach nad kulturą od kilkunastu lat wywołuje zainteresowanie u przedstawicieli różnych dziedzin humanistyki. Pisano wiele na temat performative turn, interpretative turn, postcolonial turn, translational turn, spatial turn, iconic turn itp. Czy sztuka jest tylko jednym z obszarów, na których owe zwroty dokonują się, czy też można mówić zwrocie artystycznym, jako szczególnej odmianie? Sugerujemy rozważenie tego zagadnienia nie tylko w odniesieniu do obecnego stanu kultury, a również przy wzięciu pod uwagę wcześniejszych okresów dziejów. Proponujemy wzięcie pod uwagę szerokiego sposobu rozumienia pojęcia „zwrot”. Może ono być przedmiotem rozważań o zasięgu ogólnokulturowym, ale można również odnieść je do określonej dziedziny sztuki, np. zachodzącej w niej przemiany stylistycznej, czy wreszcie nagłej modyfikacji postawy twórczej określonego artysty. Prezentujemy więc z jednej strony na artykuły dotyczące problematyki szeroko pojętych „wstrząsów” kulturowych i artystycznych, „zmącenia” zakładanych porządków, jak teksty omawiające konkretne przypadki twórczości jawiącej się jako działalność meandryczna, przebiegająca drogą kolejnych turns.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej