Forma i typ
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Autor
zbiorowa Praca
(4)
Budzyńska-Daca Agnieszka
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Modrzejewska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(5)
angielski
(1)
6 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Niniejszy numer Zeszytu Naukowego Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie poświęcony jest zagadnieniom ważnym we współczesnej gospodarce i społecznej przestrzeni. Wskazano w nim na konieczność podjęcia działań wspierających biznes przez instytucje państwowe i Unii Europejskiej w krótko i długoterminowym okresie, jak również wprowadzenie nowych zasad i aspektów planowania, ładu i polityki przestrzennej – warunkujące realne procesy gospodarowania oparte na zasobach, racjonalności i optymalności – zapewniające de facto trwały i zrównoważony rozwój. Sporo miejsca poświęcono nowym formom organizacyno-prawnym inkubatorów przedsiębiorczości Fablabów w szczególności, organizacji nonprofit, związków i organizacji sportowych. Podkreślono kluczowe znaczenie zwiększenia sprawności systemów zarządzania pracą, kulturą bezpieczeństwa pracy i lepszym niż dotąd wykorzystaniem innowacyjnych technologii mobilnych IT przez osoby starsze z uwzględnieniem zasad ergonomii. W tekstach dotyczących tematyki zarządzania finansami przedsiębiorstw przedstawiono wyniki badań empirycznych dotyczące kwestii wprowadzania w praktyce przedsiębiorstw nowych instrumentów pomiaru i ewidencji wyników finansowych przedsiębiorstw, nowych sposobów obliczania i maksymalizowania wartości dla akcjonariuszy. Artykuły, będące rezultatem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, konceptualnych i empirycznych, zawierają wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Rezultaty tych badań mogą zostać wykorzystane zarówno przez badaczy problematyki zarządzania, nauk społecznych, jak i przez praktyków dążących do zapewnienia rozwoju organizacji, w których działalności uczestniczą. Zeszyt jest dziełem pracowników badawczo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz innych szkół wyższych w kraju, tj.: Akademii im. Jakuba z Paradyża, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Uniwersytetu Szczecińskiego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
In this fifty-fourth issue of the journal Econometrics, seven articles are published. Magdalena Osińska presents some remarks on the Polish contribution to financial econometrics. The article by Justyna Brzezińska concerns the analysis of latent vari-able models in economic research. Exploratory factor analysis in the measurement of the competencies of older workers is the subject of the article by Justyna Wik-torowicz. The article by Marcin Gąsior and Łukasz Skowron describes methods for imputation of missing values and their influence on the results of segmentation re-search. The next article covers aspects of the means-end approach in market segmen-tation – clustering of laddering data. Anna Sączewska-Piotrowska presents defini-tion, factors, predictions of near poverty. The last paper, by Łukasz Mach, discusses the evaluation of real estate market development with special consideration given to the stages of the building process. Józef Dziechciarz Editor-In-Chief
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
In the forty-fifth issue of the journal Econometrics eleven articles are published. First, three authors discuss social problems of Polish people by means of multidimensional statistical methods. Consumer behavior in different dimensions is described in next two articles. The article by Janusz Korol and Przemysław Szczuciński concerns the competitiveness of industry in Polish regions. The use of econometrical, statistical and mathematical methods in the analysis of finance is shown in next three papers. Michał Jakubiak in his article shows the influence of order picking zone’s configuration on the time of order picking process. The authors of the last article present the use of logistic regression in the ovarian cancer diagnostic.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
ARTISTIC ALLERGIES In its literal application, the term allergy, connoting a reaction different from the customary – from the Greek allos (“different”) and ergos (“reaction”) – is used in the field of medicine. However, in the cultural domain, and particularly in the realm of art, one may discern some reactions analogous to the pathological behavior of a tissue when confronted with an allergen. Such behavior manifests itself in the form of negative sensitivity, lacking normal justification, which leads to a subconscious or semi-conscious avoidance of certain notions or works of art, or even to their active negation and rejection. Such reactions may be individual in nature or may be manifested by smaller or larger groups of people. The causes of such allergies or hypersensitivity may be genetic or environmental. They may be sought in the original circumstances or in some activities of the organism; one can try to established them by focusing on the incidence of the infection. Artistic allergies understood in this way have occurred frequently in the history of various arts, also manifesting themselves in the fields of art theory and aesthetics. The present issue of Art Inquiry sets out to describe some of their varieties and to examine the mechanisms governing their appearance and their subsequent course. Grzegorz Sztabiński Translated by Krzysztof Majer ALERGIE ARTYSTYCZNE Słowo alergia oznaczające odmienną reakcję (gr. allos – inny + ergosreakcja) stosowane jest w znaczeniu dosłownym w medycynie. W dziedzinie kultury, a chyba szczególnie w sztuce, zauważyć można jednak sposoby reagowania zachodzące analogicznie do patologicznej reakcji tkanek na alergen. Przejawiają się one jako pozbawione normalnego uzasadnienia negatywne uwrażliwienie, prowadzące do nieuświadomionego lub częściowo tylko świadomego pomijania, odrzucania pewnych idei lub dzieł, a także ich zwalczania lub negowania. Reakcje takie mogą mieć charakter indywidualny lub dotyczyć mniejszych lub większych grup ludzi. Ich uwarunkowania mogą być genetyczne albo środowiskowe. Przyczyn uczuleń lub nadwrażliwości poszukiwać można w warunkach początkowych czy sytuacjach rozwojowych, albo koncentrując się na występowaniu infekcji, zarażania się. Alergie artystyczne miały miejsce wielokrotnie w dziejach różnych dziedzin sztuki, a także w teoriach artystycznych i w estetyce. Opisaniu niektórych ich odmian, a także próbom prześledzenia zasad ich pojawiania się i przebiegu poświęcony jest niniejszy tom Art Inquiry. Grzegorz Sztabiński
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Tom składa się z 18 artykułów poświęconych różnym rozumieniom wartości w retoryce, wartości retorycznych oraz wartości widzianych z perspektywy retoryki: - w przemówieniach głów państw (amerykańskich i polskich), - w gatunkach celebracyjnych (laudacje, konkursy), - w przemówieniach motywacyjnych (TEDx), - w gatunkach prasowych (m.in. felieton, artykuł publicystyczny, artykuł popularnonaukowy), - w gatunkach literackich i użytkowych (biografia, poezja, wydawnictwa okolicznościowe), - w przekazach internetowych i marketingowych (infografiki, blogi, dyskurs marki), - w literaturze i kulturze dawnej (ikonografia, oratorstwo, edytorzy, publicyści). Książka ma charakter interdyscyplinarny, łączy różne dziedziny twórczości i różne dyskursy w przestrzeni publicznej. Spoiwem tematycznym tekstów jest perspektywa retoryczna, czyli odkrywanie mechanizmów perswazyjnych w procesie promowania wartości w kulturze, polityce i mediach. The book is concerned with the rhetorical perspective, that is, discovering the mechanisms of persuasion in the process of promoting values in culture. The publication is interdisciplinary in character, it links togethers different areas of creative work and different discourses in the public sphere.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej