Forma i typ
Artykuły
(514)
Książki
(329)
Publikacje fachowe
(136)
Publikacje dydaktyczne
(79)
Publikacje naukowe
(46)
Poradniki i przewodniki
(8)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Filmy i seriale
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(312)
wypożyczone
(19)
Placówka
Wypożyczalnia
(331)
Autor
Dziamska Dorota
(34)
Kozłowska Beata
(23)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(12)
Wychowanie
(10)
Bukowińska Agnieszka
(9)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(8)
Zielińska Ewa
(8)
Guz Sabina
(7)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(7)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(7)
Korczewska Elżbieta
(6)
Kozubek Joanna
(6)
Litwinow Monika
(6)
Mazlish Elaine
(6)
Surma Barbara
(6)
Szuścik Urszula
(6)
Warzkiewicz Małgorzata
(6)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(5)
Kałuba-Korczak Anna
(5)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(4)
Gudro Maria (1946- )
(4)
Kołodziejska Lidia
(4)
Lubomirska Krystyna
(4)
Piechota Feliksa
(4)
Szymczak Emilia
(4)
Więznowska Mariola
(4)
Bogdanowicz Zofia
(3)
Bojarska Lucyna
(3)
Chauvel Denise
(3)
Czaja-Antoszek Izabela
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Faber Adele
(3)
Faber Adele (1928- )
(3)
Forecka-Waśko Katarzyna
(3)
Godlewska Aleksandra
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(3)
Jakubowska Alina
(3)
Jankowski Andrzej
(3)
Kamień Dorota
(3)
Kozłowska Beata (wychowanie przedszkolne)
(3)
Marczak-Pilipczuk Magdalena
(3)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(3)
Miksza Małgorzata (1957- )
(3)
Smoczyńska-Nachtman Urszula
(3)
Tomala Agata
(3)
Adamek Irena
(2)
Andrzejewska Jolanta
(2)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Bednarkowa Wiga
(2)
Bochno Ewa
(2)
Bogacka-Osińska Bogumiła
(2)
Bronikowski Michał
(2)
Brudnik Maria
(2)
Brühlmeier Artur
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chłopek Justyna
(2)
Czyż Dagmara
(2)
De Bono Edward (1933-2021)
(2)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(2)
Furmanik-Celejewska Adrianna (1988- )
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Gawecka Małgorzata
(2)
Grzęda Marzena
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Janczak Dorota
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Jelinek Jan Amos
(2)
Jąder Mariola
(2)
Kaja Barbara (1944- )
(2)
Karolewska Iwona
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Kołodziej Jerzy (wychowanie fizyczne)
(2)
Kwaśny Wojciech
(2)
Legowicz Jan (1909-1992)
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Limont Wiesława (1949- )
(2)
Maciołek Beata
(2)
Madaliński Michał (tłumacz)
(2)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(2)
Marek Inocenty
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Myszkowski Leon (1919-2010)
(2)
Mądrowska Wiesława
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(2)
Oleszek Jadwiga
(2)
Pankowska Krystyna
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Pańczakiewicz Iwona przekł
(2)
Pecyna Maria Bogumiła
(2)
Prus-Wiśniewska Helena (1940-2014)
(2)
Pruska Krystyna
(2)
Pruski Krzysztof
(2)
Przybyla Olga
(2)
Roszyńska Edyta
(2)
Rousseau Jean Jacques (1712-1778)
(2)
Rusaczyk Janusz
(2)
Rusarczyk Janusz
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(110)
2010 - 2019
(468)
2000 - 2009
(118)
1990 - 1999
(119)
1980 - 1989
(18)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(237)
1989-2000
(15)
1901-2000
(13)
1945-1989
(6)
1918-1939
(2)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(851)
Holandia
(1)
Język
polski
(848)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(102)
Przedszkola
(92)
Nauczyciele
(18)
Rodzice
(12)
Nauczyciele nauczania początkowego
(11)
Nauczanie początkowe
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Gimnazja
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(3)
Studenci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Terapeuci
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Dzieci
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(405)
Wychowanie
(190)
Metody nauczania
(140)
Wychowanie w rodzinie
(74)
Dziecko
(69)
Nauczanie początkowe
(67)
Wychowanie fizyczne
(54)
Metoda projektów
(53)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(46)
Metoda Montessori
(46)
Nauczanie
(34)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(32)
Dzieci
(26)
Uczniowie
(26)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(25)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(25)
Metody wychowawcze
(24)
Edukacja zdrowotna
(23)
Czytanie
(18)
Muzyka
(18)
Pedagogika
(18)
Gry i zabawy
(16)
Szkolnictwo
(15)
Edukacja ekologiczna
(14)
Młodzież
(14)
Psychologia dziecka
(14)
Wychowanie estetyczne
(14)
Gry edukacyjne
(13)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(13)
Psychoterapia
(13)
Dziecko trudne
(12)
Młodzież szkolna
(12)
Nauczyciele
(12)
Twórczość
(11)
Umuzykalnianie
(11)
Wychowanie do wartości
(11)
Wychowanie muzyczne
(11)
Wychowanie obywatelskie
(11)
Gry i zabawy ruchowe
(10)
Montessori, Maria (1870-1952)
(9)
Myślenie twórcze
(9)
Rodzice
(9)
Metoda Sherborne
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Origami
(8)
Rodzina
(8)
Czytelnictwo dziecięce
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Matematyka
(7)
Metoda Dobrego Startu
(7)
Osobowość
(7)
Rytmika
(7)
Uczniowie klas początkowych
(7)
Drama (pedagog.)
(6)
Dziecko zdolne
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Przemoc w szkole
(6)
Przyroda
(6)
Sztuka
(6)
Uczenie się
(6)
Współdziałanie
(6)
Wychowanie komunikacyjne
(6)
Wychowanie moralne
(6)
Wychowanie patriotyczne
(6)
Wychowanie plastyczne
(6)
Wychowanie seksualne
(6)
Wychowanie w szkole
(6)
Drama (pedagogika)
(5)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(5)
Język polski
(5)
Kara (psychol.)
(5)
Kształcenie
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(5)
Nagrody
(5)
Pedagodzy
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Przedszkola
(5)
Wychowanie pozaszkolne
(5)
Zespół AD/HD
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Agresywność
(4)
Dyscyplina szkolna
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Edukacja regionalna
(4)
Eksperyment
(4)
Freinet, Célestin (1896-1966)
(4)
Harcerstwo
(4)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Kary
(4)
Kreatywność
(4)
Logopedia
(4)
Mentoring
(4)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(4)
Metody aktywne
(4)
Młodzież niedostosowana społecznie
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Temat: dzieło
Marry Poppins
(1)
Nasze kunsztowanie
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Power of showing up
(1)
Temat: czas
2001-
(100)
1901-2000
(12)
1945-1989
(4)
1701-1800
(3)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
2000-
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Finlandia
(2)
Afganistan
(1)
Bałtyk (morze)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Kobierzyn (Kraków ; część miasta)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Palestyna
(1)
Pałuki (kraina historyczna)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(147)
Scenariusz zajęć
(44)
Artykuł z pracy zbiorowej
(35)
Artykuł z czasopisma fachowego
(23)
Artykuł problemowy
(21)
Praca zbiorowa
(15)
Poradnik
(14)
Materiały pomocnicze
(13)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Artykuł z czasopisma naukowego
(8)
Raport z badań
(7)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Artykuł przeglądowy
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Publikacje
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Poradniki
(3)
Projekty
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Gry i zabawy
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Literatura francuska
(2)
Monografia
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Biografia
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja polska
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Satyra
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Vademecum
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(269)
Psychologia
(28)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Językoznawstwo
(4)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Matematyka
(4)
Historia
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
851 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 30.11.2023
(Filologia Polska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 231)
Materiały z IV Kongresu Dydaktyki Polonistycznej, 20-23 listopada 2019 r., Poznań.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy referatach. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy referatach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47901 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 24.11.2023
(Zindywidualizowana Ocena i Terapia Dzieci Autystycznych oraz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju ; t. 3)
Bibliografia na stronie 12, 273-277. Indeksy.
Tłumaczenie amerykańskiego opracowania adresowanego do rodziców i nauczycieli dzieci dotkniętych autyzmem. Przedstawiono 296 ćwiczeń w dziesięciu dziedzinach np. motoryka, koordynacja wzrokowo-ruchowa, działania poznawcze, samodzielność, uspołecznienie. Są to ćwiczenia dla dzieci w wieku 0-6 lat lub na tym poziomie rozwoju. Dorosły musi odpowiednio dobrać ćwiczenia do specyficznych potrzeb dziecka. Każde ćwiczenie opisano wg struktury: nazwa ćwiczenia i wiek dziecka, cel, zadanie, pomoce, procedura, niektóre uzupełniono rys. W ostatniej grupie "Zachowanie" podano przykł. zaburzonych zachowań dzieci w starszym wieku pozostających na poziomie wcześniejszych okresów rozwoju wraz ze sposobem interwencji. Ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez rodziców małych, zdrowych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33230 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie. Wypisy z dzieł Marii Montessori (…) to pozycja wyjątkowa. Idea zaprezentowania Czytelniczkom i Czytelnikom myśli, cytatów i obserwacji Marii Montessori zasługuje na uznanie i wdzięczność. Oto bowiem otrzymujemy publikację, która może służyć nie tylko jako źródło inspiracji, lecz także jako pretekst do refleksji nad praktyką. Z recenzji dr. Jarosława Jendzy Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka – nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat. Dziecko jest wielkim budowniczym, wielkim konstruktorem. Jeśli zadasz sobie pytanie: „Kto obdarzył mnie tą siłą, tą inteligencją, tą wiedzą, którą dziś mam?”, możesz odpowiedzieć: „To dziecko uczyniło mnie człowiekiem, którym jestem”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43012 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 26.10.2023
Bibliografia na stronie 84.
Streszczenie w języku angielskim.
Zawiera recenzję książki: Potęga obecności : jak obecność rodziców wpływa na to, kim stają się nasze dzieci, i kształtuje rozwój ich mózgów / Daniel J. Siegel, Tina Payne Bryson ; przekład Joanna Dżdża. - Warszawa, 2020.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 25.10.2023
Domy Dziecięce - wolność i pokój jako środek i cel wychowania / Paola Trabalzini. W: Pedagogika Marii Montessori w Polsce i na świecie : praca zbiorowa. 2009, s. 167-174. - 2009.
Bibliografia na stronie 174.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Edukacja i wyzwolenie / [wybór i opracowanie] Krzysztof Blusz. - Kraków : "Impuls", 1992 ([s.l. : s.n.]). - 213, [2] strony ; 17 cm.
(Inspiracje Edukacji : biblioteczka ; 4)
Tekst częściowo tłumaczony z róznych języków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32468 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 17.10.2023
Formy, metody i programy edukacji ekologicznej w przedszkolu / Janusz Rusaczyk. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2023, nr 7/8, s. 21-23. - 2023.
Bibliografia na stronie 23.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 10.10.2023
Wychowanie patriotyczne w szkołach Komisji Edukacji Narodowej / Kalina Bartnicka ; [Wyższa Szkoła Humanistyczna w Pułtusku]. - Wydanie drugie. - Warszawa : "Żak", 1998 ([s.l.] : "Constanti"). - 247, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 243-[248].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35372 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
W wyniku szerokiego zainteresowania, jakie wzbudziła moja metoda wychowania dzieci, wydano pewne książki, które mogą się wydawać Czytelnikom autorytatywnymi wykładami systemu Montessori. Pragnę zdecydowanie stwierdzić, że niniejsza praca jest jedynym autentycznym podręcznikiem metody Montessori, a jedynymi innymi autentycznymi lub autoryzowanymi moimi pracami są Metoda Montessori i Antropologia Pedagogiczna. *** Dzieci muszą rosnąć nie tylko w ciele, ale także rozwijać się w duchu, a matka pragnie śledzić tajemniczą podróż duchową ukochanego dziecka, które jutro będzie inteligentnym, boskim stworzeniem, dorosłym człowiekiem. Aż do dnia dzisiejszego małe dziecko nie otrzymało racjonalnej pomocy w wypełnieniu tego żmudnego zadania. Jeśli chodzi o rozwój psychiczny dziecka, znajdujemy się w okresie równoległym do tego, w którym życie fizyczne pozostawione było na łasce przypadku i instynktu – w okresie, w którym śmiertelność niemowląt była plagą. To właśnie za pomocą naukowych i racjonalnych środków musimy ułatwić tę wewnętrzną pracę psychicznego przystosowania, która ma się dokonać w dziecku. Pracę, która w żadnym wypadku nie jest tym samym, co „jakakolwiek fizyczna praca lub produkcja”. Jest to cel, który leży u podstaw mojej metody wychowania i z tego powodu niektóre zasady, które w niej wyrażam, wraz z tą częścią, która dotyczy techniki ich praktycznego zastosowania, nie mają charakteru ogólnego, lecz odnoszą się do szczególnego przypadku dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat, tj. do potrzeb formacyjnego okresu życia. Moja metoda jest naukowa, zarówno w swej istocie, jak i w swym celu. Służy ona osiągnięciu bardziej zaawansowanego etapu postępu, nie tylko w kierunkach materialnych i fizjologicznych. Jest to próba dokończenia kursu, który higiena już obrała, ale dotąd został przyjęty jedynie przy leczeniu zaniedbań od strony fizycznej. dr Maria Montessori
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Jako studentka psychologii dziecięcej zawsze głęboko zainteresowana problemami dobrobytu, które stają przed nami w związku z wychowaniem małych dzieci, w 1913 roku udałam się do Rzymu, aby osobiście zbadać rezultaty systemu wychowawczego Montessori. Wiele już napisano i powiedziano na temat rozwiązań tego systemu. Niewiele jednak przekazano światu informacji na temat losów indywidualnych dzieci, które rozwijały swoją osobowość poprzez autoedukację Montessori. Chciałam więc na miejscu zająć się obserwacją dzieci Montessori. Dzięki łaskawej uprzejmości dr Montessori, otrzymałam przywilej prowadzenia obserwacji w nowym przedszkolu Trionfale, gdzie mogłam prowadzić swoje badania od samego początku wdrożenia tej metody, oraz w przedszkolach Fua Famagosta i Franciscan Convent. Miałam również przywilej wysłuchania wykładu dr Montessori, która wyjaśniła pewne problemy w jej teorii edukacji, które nie były wcześniej nagłaśniane. Dzieci w wieku trzech, czterech i pięciu lat spotkałam otoczone licznymi obserwatorami pierwszej międzynarodowej grupy szkolonej przez Montessori. Mimo zamieszania były one jednak tak cudownie opanowane i samokontrolujące się, że przeszły przez te dni jakby samodzielnie. Widziałam tak znakomite dowody na integralność systemu Montessori, jak przypadki Otella, Bruna i innych, omówione na stronach tej książki. Poniższe strony to seria opisów prawdziwych przykładów rezultatów osiąganych u dzieci dzięki metodzie Montessori. Mam nadzieję, że jako realny zapis namacalnych wyników, przyczynią się one do większej wiary świata w odkrycie Montessori – odkrycie ducha dziecka. Carolyn Sherwin Bailey, Nowy Jork, 1915 r. SPIS TREŚCI: SPIS TREŚCI: WSTĘP DZIECI MONTESSORI Z MARGHERITĄ W DOMU DZIECIĘCYM Ukazanie mimowolnego wpływu prawdziwego środowiska Montessori VALIA Wychowanie fizyczne w systemie Montessori UWOLNIENIE STRASZLIWEGO OTELLA Przebudzenie sumienia poprzez kierowanie wolą CHRYSTUS W BRUNIE O nowym zmyśle duchowym OCZY W PALCACH MARIA Trening zmysłów Montessori GŁÓD RAFFAELA Nauczanie kolorów. Jego wartość STŁUMIENIE WOLI ANTONIA Kierowanie wolą dziecka LILIA ANDREI Metoda Montessori w Naturze CUD OLGI Czytanie i pisanie tak naturalne dla Twojego dziecka jak mowa KLARA – MAŁA MATKA Rozwój społeczny dziecka Montessori PICCOLA – MAŁA GOSPODYNI DOMU Pomocność dziecka Montessori ZABAWY MARIA Montessori i wyobraźnia dziecka WIELKA CISZA Rozwój umiejętności odpoczynku według Montessori
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 07.09.2023
(Biblioteka Montessori)
Materiały z konferencji " Wychowujmy dla pokoju! - wychowanie dla pokoju w pedagogice Marii Montessori", 20-22 lutego 2015 r., Kraków.
Na okładce: 2015 Polskie Dni Montessori.
Bibliografia przy niektórych referatach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44793 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 26.07.2023
Projekt "Aksamitki" / Beata Kozłowska. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2023, nr 6, s. 40-45. - 2023.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 26.07.2023
Projekt "Pomidory" / Beata Kozłowska. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2023, nr 5, s. 42-47. - 2023.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej