Forma i typ
Artykuły
(23)
Książki
(6)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Baj-Lieder Marta
(2)
Kucharczyk Izabella
(2)
Małasiewicz Alicja
(2)
Aksamit Diana
(1)
Alicja Kaseja
(1)
Banasiak Anna
(1)
Białecka Bogna (1971- )
(1)
Bieńkowska Agnieszka
(1)
Boksa Ewa
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Cuprych Renata
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Goodale Melvyn A
(1)
Gruszczyńska Katarzyna (psycholog)
(1)
Hańska Małgorzata
(1)
Jaworowska Ewa
(1)
Kiełb Katarzyna
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Króliczak Grzegorz
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lewandowska Ewa (pedagog)
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Marek-Banach Joanna
(1)
Markiewicz Mikołaj
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Milner A. D
(1)
Mitosek-Szewczyk Krystyna
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Paplińska Małgorzata
(1)
Papuda-Dolińska Beata
(1)
Pilarska Ewa
(1)
Pisarek Ewa (pedagog specjalny)
(1)
Pisula Ewa
(1)
Podleśna Małgorzata
(1)
Przybyszewska Joanna
(1)
Rojewska Katarzyna
(1)
Siedler Agnieszka
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Walkiewicz Małgorzata
(1)
Weker Maria
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Zakrzewska Barbara
(1)
Żak Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Licea
(1)
Logopedzi
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Wzrok
(26)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Spostrzeganie
(5)
Słuch
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dziecko
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Wady wzroku
(2)
Barwy
(1)
Biologia
(1)
Choroby oczu
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Krótkowzroczność
(1)
Kuczyńska-Kwapisz, Jadwiga
(1)
Leczenie
(1)
Lockdown
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedowidzący
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niewidomi
(1)
Odżywianie
(1)
Oko
(1)
Opracowanie
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Postawa ciała
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Smartfon
(1)
Sprawność manualna
(1)
Uczniowie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Śmiechowska-Petrovskij, Emilia
(1)
Temat: dzieło
Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób z niepełnosprawnością narządu wzroku
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręcznik
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
34 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 13.03.2024
Rozwijanie percepcji wzrokowej / Barbara Zakrzewska. W: Życie Szkoły. 2001, nr 8, s. 455-460. - 2001.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 13.03.2024
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 221-224.
Dla pedagogów specjalnych, specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43482 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
To pierwszy tom z cyklu poświęconego dzieciństwu. Omawiane zagadnienia dotyczą prawidłowości rozwoju dziecka w różnych sferach funkcjonowania oraz różnorodnych zaburzeń rozwoju pojawiających się lub ujawniających w dzieciństwie. Kolejne książki będą poświęcone pedagogicznym i psychologicznym metodom wspierania rozwoju dzieci doświadczających różnorodnych problemów. Połączenie perspektyw psychologicznej i pedagogicznej jest szczególnie cenne w procesie wspierania rozwoju dziecka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak – uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Bóle głowy u dzieci i młodzieży to kolejna pozycja w serii Praktyka Pediatry. Badania wskazują, że około 60% populacji dziecięcej doświadcza bólów głowy, a znaczna część dzieci jest z tego powodu hospitalizowana. W publikacji zostały omówione, zgodnie z obowiązującą międzynarodową klasyfikacją ICHD-3, różne rodzaje bólów głowy, m.in.: migrena, bóle głowy typu napięciowego, bóle głowy objawowe (w guzach mózgu, pourazowe, w chorobach naczyniowych mózgu, narządu wzroku, laryngologicznych, ogólnoustrojowych, psychicznych, a także w padaczce). Książka skierowana jest przede wszystkim do pediatrów i lekarzy rodzinnych, którzy na co dzień spotykają się z problemem bólów głowy u dzieci, a także neurologów dziecięcych, pracujących zarówno w lecznictwie otwartym, jak i zamkniętym. Mamy nadzieję, że podręcznik oparty na najnowszym piśmiennictwie, a także doświadczeniu Autorów, pomoże Czytelnikowi w diagnostyce i leczeniu bólów głowy u dzieci i młodzieży.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 08.08.2023
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 14.04.2023
Pandemia krótkowzroczności / Bogna Białecka. W: Wychowawca. 2022, nr 11, s. 20-21. - 2022.
Bibliografia na stronie 21.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 24.03.2023
Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną – mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku. "Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności." Z recenzji prof. dr hab. Romana Ossowskiego, prof. zw. UKW
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.08.2022
Bibliografia na stronie 64.
Ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą: – motorykę małą, – koordynację wzrokowo-ruchową, – analizę i syntezę wzrokową, – koncentrację uwagi, – spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów oraz całych układów, – pamięć wzrokową i logiczne myślenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46981 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 19.06.2021
O sztuce serwowania pokarmów... / Marta Baj-Lieder. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2021, nr 4 , s. 34-35. - 2021.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Wzrok tekstu nie lubi / Piotr Żak, Mikołaj Markiewicz // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2014, nr 1, s. 44-49.
Temat: Wzrok
Streszczenie: Nie uważam istnienia tekstu za zło. Uważam natomiast, że tekst, a właściwie czytanie tekstu jest czymś nienaturalnym dla naszego wzroku. Ograniczajmy zatem czas pracy z tekstem i uczmy się, jak przeciwdziałać zmęczeniu czy wadom oczu – mówi MIKOŁAJ MARKIEWICZ. Mikołaj Markiewicz jest psychologiem, twórcą metody Trening Widzenia®. Usprawnianiem widzenia zajmuje się od 33 lat. Kieruje Ośrodkiem Treningu i Terapii Widzenia w Warszawie. (http://www.psychologiawszkole.pl)
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 22.05.2021
Stymulacja kompetencji wizualnych / Agnieszka Ogonowska // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2014, nr 6, s. 18-22.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 17.03.2021
Bibliografia na stronie [92].
Karty pracy przeznaczone są dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i licealistów mających problem z percepcją wzrokową.
Publikacja składa się z ośmiu kategorii ćwiczeń (np. dobieranie w pary, znajdowanie różnic, odbijanie wzoru, śledzenie labiryntu), które zawierają po dziesięć kart praktycznego treningu wzroku dziecka. W zależności od poziomu percepcji wzroku podopiecznego terapeuta może dobrać na zajęcia karty z poszczególnych kategorii. Przygotowane ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą małą grafomotorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę i syntezę wzrokową, koncentrację uwagi, spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów i całych układów, pamięć wzrokową i logiczne myślenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46253 (1 egz.)
Druk ulotny
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45945 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej