Forma i typ
Artykuły
(1039)
Publikacje fachowe
(445)
Książki
(388)
Publikacje dydaktyczne
(231)
Publikacje naukowe
(31)
Poradniki i przewodniki
(25)
Muzyka
(13)
E-booki
(9)
IBUK Libra
(9)
Druki ulotne
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poezja
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(371)
wypożyczone
(29)
Placówka
Wypożyczalnia
(400)
Autor
Winczewski Piotr
(31)
Bugajska Agnieszka (nauczycielka)
(22)
Bartczak-Sroka Ewa
(18)
Ciechowicz Sandra
(18)
Piechota Feliksa
(17)
Szymczak Emilia
(17)
Kluska Dorota
(16)
Dziamska Dorota
(15)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(15)
Łasocha Natalia
(15)
Vopel Klaus W (1940- )
(12)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(11)
Wiktor-Stępień Anna
(11)
Chrzan Beata
(10)
Jelonek Marta
(10)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(9)
Barańska Małgorzata
(8)
Góra Dominika
(8)
Majewska Monika
(8)
Cysak Paulina
(7)
Gąsieniec Stefan
(7)
Kopycińska Agnieszka
(7)
Ostarek Ewa
(7)
Szewczyk Małgorzata
(7)
Wasylik Magda
(7)
Winczewska Aneta
(7)
Bartosz Krystyna
(6)
Bukowińska Agnieszka
(6)
Kordzińska-Grabowska Anna
(6)
Litwinow Monika
(6)
Litwinow-Cieślewicz Monika (1986- )
(6)
Michalec Katarzyna
(6)
Zielińska Ewa
(6)
Baj-Lieder Marta
(5)
Chudzik Agnieszka
(5)
Gawlik Karolina
(5)
Jegier Aneta
(5)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(5)
Kulka Monika
(5)
Martyna Ewa
(5)
Szeliga-Kraus Eliza
(5)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(5)
Baranowski Karol
(4)
Bondarowicz Marian
(4)
Danecki Michał
(4)
Daniek-Salawa Jadwiga
(4)
Dyniakowska Agnieszka
(4)
Dziewięcka Ewa
(4)
Franczyk Anna
(4)
Frey Romuald
(4)
Furmaniak Małgorzata
(4)
Górna Hanna M
(4)
Hemmerling Wanda
(4)
Jałowiec Magdalena
(4)
Klaman Tomasz
(4)
Kornacka Agnieszka
(4)
Kołodziej Anna
(4)
Kłysz-Sokalska Natalia
(4)
Lelonek Magdalena
(4)
Marzęcka Marta
(4)
Minge Krzysztof
(4)
Minge Natalia
(4)
Rudna-Jaros Monika
(4)
Smoczyńska-Nachtman Urszula
(4)
Słupska Ula
(4)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(3)
Brewczyńska Magdalena
(3)
Bzowska Lucyna
(3)
Bździuch Justyna
(3)
Czarzasta Marta
(3)
Erkert Andrea (1967- )
(3)
Gaża Anna
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Jabłońska Jolanta
(3)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(3)
Jurczak Adam
(3)
Kaczanowska Edyta
(3)
Kamień Dorota
(3)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(3)
Konarski Miłosz
(3)
Kownacka Renata
(3)
Kozubek Joanna
(3)
Ledwoń Magdalena
(3)
Lipiejko Małgorzata
(3)
Miłek Katarzyna
(3)
Musiał Anna
(3)
Musielak Beata
(3)
Pawłowski Eugeniusz
(3)
Piszczek Maria
(3)
Różańska-Gał Anna
(3)
Siuda-Lendzion Jolanta
(3)
Skawran Katarzyna
(3)
Staniszewski Tadeusz
(3)
Szwajkowski Witold
(3)
Trawińska Hanna
(3)
Wiśniewska Krystyna
(3)
Wydawnictwo Bellona
(3)
Zając Dorota
(3)
Zwoleńska Joanna
(3)
Śliwa Ewelina
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(386)
2010 - 2019
(808)
2000 - 2009
(85)
1990 - 1999
(74)
1980 - 1989
(39)
1970 - 1979
(38)
1960 - 1969
(13)
1950 - 1959
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(603)
1989-2000
(14)
1901-2000
(10)
1945-1989
(5)
Kraj wydania
Polska
(1447)
Ukraina
(1)
Język
polski
(1443)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(254)
Przedszkola
(203)
Nauczyciele
(59)
Szkoły podstawowe
(56)
Rodzice
(42)
Nauczanie początkowe
(36)
Dzieci
(28)
Nauczyciele nauczania początkowego
(24)
Klasa 1.
(19)
Klasa 2.
(19)
Klasa 3.
(19)
0-5 lat
(16)
6-8 lat
(14)
Pedagodzy
(12)
Bibliotekarze
(11)
9-13 lat
(9)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Psycholodzy
(7)
Młodzież
(5)
Nauczyciele szkół podstawowych
(5)
Terapeuci
(5)
14-17 lat
(4)
Gimnazja
(4)
Studenci
(4)
Logopedzi
(3)
Wychowawcy świetlic
(3)
Animatorzy kultury
(2)
Dorośli
(2)
Klasa 4.
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Arteterapeuci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Edukatorzy
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Lekarze
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci wczesnej interwencji
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura norweska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(516)
Gry i zabawy
(439)
Gry i zabawy ruchowe
(168)
Nauczanie początkowe
(103)
Gry i zabawy umysłowe
(99)
Dziecko
(79)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(62)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(60)
Zabawy dydaktyczne
(52)
Gry edukacyjne
(51)
Gry i zabawy dziecięce
(48)
Zabawy
(44)
Zabawa
(42)
Świetlice szkolne
(41)
Zabawa dziecka
(37)
Pedagogika zabawy
(34)
Wychowanie fizyczne
(34)
Matematyka
(33)
Metody nauczania
(33)
Dzieci
(31)
Umuzykalnianie
(29)
Wychowanie w rodzinie
(26)
Języki obce
(23)
Integracja sensoryczna
(22)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(22)
Terapia zabawą
(22)
Boże Narodzenie
(21)
Gry i zabawy terenowe
(20)
Papieroplastyka
(20)
Wiosna
(20)
Zabawki
(18)
Biblioteki szkolne
(17)
Gry i zabawy edukacyjne
(17)
Rytmika
(17)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(16)
Piosenka dziecięca polska
(16)
Jesień
(15)
Promocja czytelnictwa
(15)
Zabawy ruchowe
(15)
Zima
(15)
Dziecko autystyczne
(13)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(13)
Dokumenty dźwiękowe
(12)
Kompetencje społeczne
(11)
Melodia z tekstem podłożonym
(11)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(11)
Gry planszowe
(10)
Mowa
(10)
Sport
(10)
Czytanie
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(9)
Edukacja ekologiczna
(9)
Escape rooms
(9)
Gry i zabawy zimowe
(9)
Kreatywność
(9)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(9)
Muzyka
(9)
Psychologia dziecka
(9)
Psychoterapia
(9)
Szachy
(9)
Tańce
(9)
Uczniowie
(9)
Wielkanoc
(9)
Zabawy interakcyjne
(9)
Czas wolny od pracy ucznia
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Gimnastyka korekcyjna
(8)
Roboty ręczne
(8)
Socjalizacja
(8)
Współdziałanie
(8)
Wychowanie
(8)
Arteterapia
(7)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(7)
Gry i zabawy ogólnorozwojowe
(7)
Grywalizacja
(7)
Język polski (przedmiot szkolny)
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Praca kulturalno-oświatowa
(7)
Przyroda
(7)
Uczucia
(7)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(7)
Wydawnictwa popularne
(7)
Zabawy muzyczne
(7)
Żłobki
(7)
Czytelnictwo dzieci
(6)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(6)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(6)
Język polski
(6)
Kompetencje kluczowe
(6)
Logopedia
(6)
Nauczanie
(6)
Place zabaw
(6)
Podróże
(6)
Poradniki dla rodziców
(6)
Przysposobienie biblioteczne
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Zabawy tematyczne
(6)
100 rocznica odzyskania niepodległości przez Polskę (2018)
(5)
Agresywność
(5)
Temat: dzieło
Bajki robotów
(1)
Biblia
(1)
Felix, Net i Nika oraz (nie)Bezpieczne Dorastanie
(1)
Karolcia
(1)
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)
(1)
Petit Nicolas
(1)
Pies
(1)
Prowincja pełna gwiazd
(1)
Prowincja pełna marzeń
(1)
Titina
(1)
Wariat
(1)
Wiedza, wzruszenia, reflekcje, zabawa, opowieści
(1)
Winnie-the-Pooh
(1)
Wiosenny poranek
(1)
Zabawa w klucz
(1)
Zemsta
(1)
Temat: czas
2001-
(293)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1801-1900
(3)
1945-1989
(3)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
2000-
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Afryka
(1)
Azja
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lubelszczyzna
(1)
Mrągowo (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Niemcy
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Skandynawia
(1)
Szprotawa (woj. lubuskie, pow. żagański, gm. Szprotawa)
(1)
Wisła (rzeka)
(1)
Włochy
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Zawiercie (woj. śląskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(441)
Artykuł z czasopisma fachowego
(266)
Gry i zabawy
(167)
Scenariusz zajęć
(142)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(59)
Poradnik
(42)
Artykuł problemowy
(32)
Artykuł z pracy zbiorowej
(29)
Ćwiczenia i zadania
(29)
Gry i zabawy ruchowe
(28)
Gry i zabawy dziecięce
(22)
Gry i zabawy umysłowe
(22)
Materiały pomocnicze
(20)
Dokumenty dźwiękowe
(13)
Artykuł fachowy
(11)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(11)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(10)
Opracowanie
(9)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(9)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki
(6)
Podręcznik
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Scenariusze zajęć
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Wiersze
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Gry i zabawy literackie
(3)
Melodia z tekstem podłożonym
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Piosenka dziecięca polska
(3)
Zabawy integracyjne
(3)
Bibliografia
(2)
Gry i zabawy terenowe
(2)
Gry i zabawy zimowe
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje
(2)
Relacja z wydarzenia
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Felieton
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry w karty
(1)
Krzyżówki (gry)
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Monografia
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Regulamin
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusz z zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Sprawozdanie
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(593)
Psychologia
(41)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(36)
Medycyna i zdrowie
(21)
Hobby i czas wolny
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Kultura fizyczna i sport
(8)
Literaturoznawstwo
(6)
Matematyka
(6)
Historia
(4)
Językoznawstwo
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Biologia
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Religia i duchowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
PsychologiaEdukacja i pedagogika
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
1448 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat historii gier tradycyjnych, ich funkcji i znaczenia w dziejach rozwoju społeczeństw. Zbiera wiadomości dotyczące poszczególnych grup gier oraz szczegółowo prezentuje ich zasady. W pięciu rozdziałach zostały omówione zagadnienia związane z samymi pojęciami „gra” i „zabawa”, gry planszowe, karciane, hazardowe oraz domino i układanki. Niewątpliwym atutem książki jest bogaty materiał ilustracyjny.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
O edukacyjnej roli zabawy Na edukacyjne walory zabaw wskazywano już w ustawach i raportach Komisji Edukacji Narodowej. Owe zalecenia Komisji znalazły teoretyczne odbicie dziele Jędrzeja Śniadeckiego „O fizycznym wychowaniu dzieci”, w którym wiele uwagi poświęcił autor zabawie, upatrując w niej skuteczny środek w procesie umysłowego, moralnego i fizycznego wychowania dzieci. W ujęciu Władysława Osmolskiego zabawy ruchowe są szkołą życia dla młodzieży, sposobiącą ją do uczestnictwa w grupach społecznych. Zygmunt Gilewicz mówiąc o zabawie i jej roli w procesie wychowania wyraził pogląd, iż poprzez systematyczne uczestnictwo dzieci i młodzieży w zabawach i grach ruchowych wzrasta poczucie ich własnych możliwości i wartości. Zdaniem Romana Trześniowskiego zabawa towarzyszy człowiekowi w całym jego rozwoju osobniczym, a zwłaszcza w dzieciństwie i młodości. Barwi jego życie. Czyni je radosnym i przyjemnym. Wywołuje uczucie odprężenia i wypoczynku. Sprzyja ogólnemu wychowaniu i zdobywaniu wiedzy. O edukacyjnych i zdrowotnych walorach zabaw i gier ruchowych piszą Marian Bondarowicz i Tadeusz Staniszewski w „Podstawach teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych”. Jednym z przejawów dojrzałości dziecka są – zdaniem autorów - jego umiejętności motoryczne, które w sposób najbardziej właściwy rozwijają się w toku kontaktów dziecka z różnymi formami zabaw i gier ruchowych. Mamy zatem pierwszy z aktywów tej pracy, a mianowicie jej edukacyjny wymiar. Drugą, równie czytelną zaletą są niewątpliwie kompetencje autorów. Przy czym są to kompetencje pełne - obustronne. Z jednej strony są oni autentycznymi znawcami omawianego zagadnienia. Będąc nauczycielami akademickimi dysponują dużym zasobem wiedzy teoretycznej, czemu dali wyraz w rozdziale l, mówiąc o wszechstronnym oddziaływaniu zabaw i gier ruchowych na rozwój człowieka w ontogenezie. Z drugiej strony obaj autorzy dysponują silnym punktem odniesienia do praktyki szkolnej, są bowiem wytrawnymi praktykami, dobrze wpisującymi się w zmieniającą się rzeczywistość edukacyjną. Dali temu wyraz w dalszej części opracowania /rozdz.2 i 3/, w której przybliżają czytelnikowi warsztat pracy pedagogicznej z uwzględnieniem jego warstwy podmiotowej i przedmiotowej. Płaszczyzną wyjściową do tych rozważań było założenie autorów, iż nowatorski warsztat pracy nauczyciela powinien zajmować z definicji i z konieczności kluczową pozycję w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej. Dlatego też druga część książki ogniskuje się wokół metodyki nauczania zabaw i gier ruchowych, gier drużynowych, metodyki prowadzenia tych form aktywności ruchowej oraz lekcji jako podstawowej jednostki metodycznej w procesie nauczania. Wartość tych treści uwidacznia się w – niniejszym opracowaniu - w nowatorskich akcentach odnoszących się do autorskich toków i konspektów lekcyjnych, programów nauczania oraz metodyki nauczania i organizacji lekcji. Dalsze fragmenty książki koncentrują się wokół zastosowania zabaw i gier ruchowych w imprezach rekreacyjne - sportowych w różnych kręgach oddziaływań edukacyjnych /szkoła, środowisko pozaszkolne, instytucje organizujące czas wolny dzieci i młodzieży/. W końcowych fragmentach opracowania znajdujemy informacje na temat organizacji turniejów sportowych. Natomiast na końcu każdego rozdziału zamieszczone są pytania kontrolne pozwalające czytelnikowi na samoocenę i samokontrolę nabytych wiadomości i umiejętności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Problematyka rozrywki obecnej w środkach masowej komunikacji nie jest tematem nowym w dyskursie naukowym. Nie było jednak dotąd całościowych opracowań traktujących o ludyczności w radiu komercyjnym. Autorka publikacji w sposób kompleksowy opisuje sposoby realizowania funkcji rozrywkowej przez wybrane rozgłośnie reprezentujące polski rynek radiowy. Skupia się na trzech podstawowych obszarach działalności stacji: antenowym (programowym), pozastudyjnym (w postaci organizowanych wydarzeń muzycznych czy sportowych) i nowomedialnym (na stronach internetowych, w mediach społecznościowych czy aplikacjach mobilnych). Ich połączenie tworzy swoisty rozrywkowy konglomerat, przestrzeń wypełnioną ludycznością, w której mogą zanurzyć się odbiorcy. * Pisanie o radiu żywym zwłaszcza jest trudne, mamy bowiem do czynienia z fenomenem migotliwym, zmiennym, a przede wszystkim ulotnym. Łatwiej jest analizować kontynuację radia w jego rozmaitych odsłonach w Internecie, to wiemy. Z tego więc punktu widzenia każde podjęcie rozważań dotyczących metodologii radiowego medium jest wartościowe. I tak jest w tym przypadku. Nowe w tej pracy jest pewne przekierowywanie uwagi na radio formatowane, prywatne (gros medioznawczych opisów i podjętych badań cząstkowych/całościowych/historycznych odnosi się do radia/mediów publicznych). Z recenzji prof. dr hab. Violetty Wejs-Milewskiej
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć − i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne − do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka „Kraina Kreatywności – warsztat twórczego pedagoga w pracy z dziećmi”, stanowiąca kontynuację publikacji „Kraina Kreatywności – sposoby przeciwdziałania rutynie w pracy z dziećmi poprzez ekspresję twórczą i artystyczną”, odpowiada na potrzeby osób na co dzień zajmujących się odkrywaniem artystycznych zamiłowań swoich wychowanków. Rozwijanie twórczości od najmłodszych lat jest podstawą do ukształtowania w dziecku twórczego stylu życia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Publikacja dotyczy różnych perspektyw postrzegania ludyczności. Znajdują si w niej teksty zarówno o aspektach teoretycznych pojęć gra, zabawa, ludyczność, jak i na temat konkretnych technik wykorzystywanych podczas zajęć z uczniami na odmiennych poziomach zaawansowania oraz w różnym wieku. Autorzy prezentują szerokie spektrum nie tylko zastosowania strategii ludycznych oraz istniejących w jej obrębie technik, lecz także analizy semantycznej czy społecznej głównych zagadnień, które zostały poruszone w książce. Redaktorki Monografia jest cenną pozycją budującą dyskurs glottodydaktyczny zarówno w kontekście teoretycznym, Jak i praktycznym. Otwiera nowe przestrzenie poszukiwań badawczych – związanych z analizą procesów nabywania języka oraz praktycznych – wiążących się z odkrywaniem efektywnych i atrakcyjnych metod nauczania języków obcych. Mimo iż nie wyczerpuje wszystkich zagadnień z zakresu nauczania ludycznego, stanowi swoiste kompendium dydaktyczne z perspektywy tej metodologii. Autorzy zachęcają nauczycieli do kreatywności i odwagi w przełamywaniu schematów, pokazują, że uczenie przy zastosowaniu metod ludycznych świetnie się sprawdza w nauczaniu języków obcych we wszystkich grupach wiekowych oraz podpowiadają sposoby wykorzystania różnych technik ludycznych na zajęciach. Z recenzji prof. dr hab. Anny Dunin-Dudkowskiej
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Szukasz pomysłu na ładne i proste w wykonaniu prace plastyczne? Chcesz zaplanować zajęcia w przedszkolu na cały rok? A może lubisz malować i robić modele z dzieckiem w domu? Tu znajdziesz ciekawe scenariusze zabaw plastycznych wraz z ilustracjami prac. Tematy zostały uporządkowane według miesięcy roku szkolnego i związane są z datami obchodzonych świąt, również tych mniej znanych, jak Dzień Pluszowego Misia, Dzień Bociana Białego czy Dzień Postaci z Bajek. Każdy scenariusz zawiera opis zagadnienia, wyszczególnienie materiałów potrzebnych do przygotowania pracy, instrukcję wykonania oraz ilustrację gotowego dzieła. Wszystkie prace wykonane są z tanich i łatwo dostępnych materiałów, dlatego z powodzeniem można je wykorzystywać na zajęciach z dziećmi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej