Forma i typ
Artykuły
(63)
Publikacje naukowe
(53)
Książki
(35)
Publikacje fachowe
(23)
E-booki
(13)
IBUK Libra
(13)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(35)
Autor
Wolańczyk Tomasz
(6)
Gałecki Piotr (psychiatra)
(4)
Filip Maria (psychiatra)
(3)
Sęk Helena (1938- )
(3)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Gawęda Łukasz
(2)
Jarkiewicz Anna
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kubiak Hanna
(2)
Namysłowska Irena
(2)
Remberk Barbara
(2)
Sieroszewski Piotr (1965- )
(2)
Stańczyk Patrycja
(2)
Szulc Agata (1965- )
(2)
Urban Małgorzata (psychiatra)
(2)
Zadrożna Aleksandra
(2)
Aksamit Emilia
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arkowitz Hal (1941- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baniel Anat
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Bartnik Ewa
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bliźniewska-Kowalska Katarzyna
(1)
Bnińska Maria tł
(1)
Borkowska Agata
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Brelik Grażyna przekł
(1)
Broniarczyk-Czarniak Marta
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Butcher James Neal (1933- )
(1)
Callados Zorraquino José
(1)
Chmielecki Robert
(1)
Chotkowska Katarzyna
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Dittmann Volker
(1)
Dmitruk-Sierocińska Katarzyna
(1)
Domurat Marcin
(1)
Dufner Hanna
(1)
Dworzańska Małgorzata
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Ecler-Nocoń Beata
(1)
Egger Helen Link
(1)
Ermer Anneliese
(1)
Filipiak-Siewodnik Anna
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Foltyn Agnieszka
(1)
Gawrych Magdalena
(1)
Gałecka Małgorzata (medycyna)
(1)
Gerhardt Sue (1953- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gorzelak Przemysław
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Gościniewicz Magdalena
(1)
Goździalska Anna
(1)
Granosik Mariusz
(1)
Grotowska Beata
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Gulczyńska Anna
(1)
Górska Dominika
(1)
Hooley Jill M
(1)
Janas-Kozik Małgorzata
(1)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Jaśkiewicz Jerzy
(1)
Jerzak Marta
(1)
Jesionowska Justyna
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kaczmarek Łukasz (psycholog)
(1)
Kapera Marta
(1)
Kiejna Andrzej
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kita Sylwia
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Knölker Ulrich
(1)
Kos Agnieszka (praca socjalna)
(1)
Kosmowski Wojciech (psychiatra)
(1)
Koszewska Iwona
(1)
Koszewski Waldemar tł
(1)
Kotlicka-Antczak Magdalena
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalewska Marta
(1)
Kozłowiec Maria
(1)
Kołodziej Wojciech
(1)
Krawczyk Anna
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kulesza Katarzyna
(1)
Kulik Ryszard
(1)
Kurtyka-Chałas Justyna
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Kuśmierek Maciej (psychiatra)
(1)
Lada Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(61)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(82)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(111)
Język
polski
(110)
Odbiorca
Psychiatrzy
(6)
Pediatrzy
(5)
Psycholodzy
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Lekarze
(2)
Nauczyciele
(2)
Młodzież
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Zaburzenia psychiczne
(56)
Depresja psychiczna
(15)
Młodzież
(13)
Choroby psychiczne
(12)
Zaburzenia zachowania
(12)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(11)
Dzieci
(10)
Psychoterapia
(7)
Zdrowie psychiczne
(7)
Diagnoza psychologiczna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Diagnostyka medyczna
(5)
Kobieta
(5)
Lęk
(5)
Osobowość
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Psychologia kliniczna
(5)
Samobójstwo
(5)
Zaburzenia osobowości
(5)
Dziecko
(4)
Farmakoterapia
(4)
Psychopatologia
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Leczenie
(3)
Mózg
(3)
Nastolatki
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Praca socjalna
(3)
Psychiatria
(3)
Stres
(3)
Uczucia
(3)
Uzależnienia behawioralne
(3)
Współwystępowanie chorób
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Zaburzenia lękowe
(3)
Zaburzenia odżywiania
(3)
Zespół ADHD
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Zespół Tourette'a
(3)
Agresywność
(2)
Antykoncepcja
(2)
COVID-19
(2)
Ciąża
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z zaburzeniami psychicznymi
(2)
Dziewczęta
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Macierzyństwo
(2)
Menopauza
(2)
Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych - ICD-11
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Niemowlę
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Poród
(2)
Połóg
(2)
Przemoc wobec dzieci
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychiatria środowiskowa
(2)
Psychologia
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Stres pourazowy
(2)
Stygmatyzacja społeczna
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wywiad lekarski
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zapobieganie
(2)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Autodestruktywność
(1)
Badanie psychiatryczne
(1)
Bezrobotni
(1)
Biografistyka
(1)
Charytatywne Stowarzyszenie Niesienia Pomocy Chorym "Misericordia" (Lublin)
(1)
Chemia mózgu
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chłopcy
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cykl miesiączkowy
(1)
Depresja poporodowa
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza
(1)
Dobre praktyki
(1)
Temat: dzieło
Why love matters
(1)
Temat: czas
2001-
(45)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Stalowa Wola (woj. podkarpackie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(38)
Artykuł problemowy
(32)
Podręcznik
(12)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Artykuł z czasopisma naukowego
(8)
Poradnik
(6)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Raport z badań
(5)
Case study (studium przypadku)
(3)
Monografia
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Publikacje
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(51)
Medycyna i zdrowie
(40)
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Edukacja i pedagogika
(14)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
111 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Opracowanie poświęcone jest trzem podstawowym kwestiom, jakimi są: wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i w końcu rozległy i trudny problem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy skupiają się na szczególnie trudnym podmiocie jakim jest uczeń z zaburzeniami psychicznymi, w tym dzieci i młodzież, która bez systemowej, interdyscyplinarnej i profesjonalnej pomocy nie jest w stanie realizować z powodzeniem obowiązku szkolnego, ale i rozwijać się i funkcjonować w wielu przestrzeniach własnej aktywności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Problematyka postaw ludzi zdrowych wobec osób z zaburzeniami psychicznymi od dziesięcioleci stanowi jeden z powodów, dla których rozwój psychiatrii środowiskowej postępuje opieszale i nie przynosi spodziewanych efektów. Przesłanką do podjęcia badań w tym obszarze stała się obserwacja życia społecznego. Przeprowadzone w ramach niniejszego opracowania badania dowiodły istnienia zależności pomiędzy cechami osobowości oraz postawami wobec osób z zaburzeniami psychicznymi. Pozwoliły na uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze i doprowadziły do wniosków i refleksji dających podstawę do kolejnych badań na ten temat.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń: - depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych) - więzi - zachowania - lękowych - obsesyjno-kompulsyjnych - odżywiania i wielu innych Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży” to druga pozycja w serii Praktyka Pediatry. W kolejnych częściach podręcznika omówiono: zasady przeprowadzania procesu diagnozy, rozpoznawanie i leczenie poszczególnych zaburzeń psychicznych (w tym zaburzenia osobowości oraz problemy z obszaru rozwoju psychoseksualnego – zagadnienia rzadko omawiane w podręcznikach psychiatrii wieku rozwojowego), postępowanie w stanach nagłych oraz zagadnienia organizacyjne i prawne. Praktyka Pediatry to seria stworzona z myślą o lekarzach pierwszego kontaktu, stanowiąca praktyczne źródło wiedzy na temat wybranych zagadnień, z którymi lekarze najczęściej mają do czynienia.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka wpisuje się w szeroki nurt badań i dyskusji nas zadaniami rozwojowymi i kryzysami życiowymi osób w wieku adolescencji. Bez wątpienia przejście z wieku dziecięcego do okresu dorosłości stanowi wyzwanie dla każdego nastolatka. Publikacja ma stanowić przyczynek do podjęcia zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych oddziaływań w tak współcześnie ważnym obszarze, jakim jest wspomaganie rozwoju młodzieży. Teksty zostały wzbogacone o opisy przypadków, które mają służyć zilustrowaniu poruszonych problemów. Treścią adolescencji są podejmowane przez młodych ludzi wybory – zależne od konkretnych kontekstów i przestrzeni, w jakich przebiega życie i rozwój poszczególnych osób – co zostało uwzględnione przez Autorki niniejszej pracy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka przybliża istotę integracji psychoterapii oraz psychoterapii integracyjnej w ujęciu Jerzego Mellibrudy. Czytelnik zapozna się z dokładną analizą pojęcia psychoterapii, zawodu psychoterapeuty, relacji terapeutycznej, schematów osobistych, objawów psychopatologicznych oraz poczucia samotności. Ponadto znajdzie w niej opis przypadku pacjentki objętej psychoterapią oraz zapozna się z wnikliwą analizą przebiegu terapii. Publikacja ma walor naukowy i zawiera pogłębioną analizę wyników badań pacjentów biorących udział w eksperymencie naturalnym opartym na planie quasi-eksperymentalnym z jedną grupą badawczą oraz pomiarem początkowym i końcowym. Może być wykorzystana jako lektura uzupełniająca dla studentów psychologii oraz psychoterapeutów i psychiatrów zainteresowanych wynikami badań z obszaru psychoterapii i leczenia zaburzeń psychicznych. Stanowi również materiał źródłowy do dyskusji i dalszych badań nad skutecznością psychoterapii integracyjnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Nowoczesna terapia zaburzeń psychicznych to nie tylko celowana farmakoterapia, wielomodalna opieka środowiskowa czy systemowe rozumienie problemów zdrowotnych. To także włączanie w proces leczenia metod oddziaływań opartych na środowisku naturalnym, o skuteczności potwierdzonej naukowo i klinicznie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach. Publikacja skierowana jest do lekarzy specjalizujących się w psychiatrii dzieci i młodzieży i w psychiatrii ogólnej, a także psychologów, neurologów dziecięcych, pediatrów i psychoterapeutów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Kompleksowy przegląd aktualnego stanu badań skuteczności interwencji psychoterapeutycznych w zapobieganiu zaburzeniom psychicznym i ich leczeniu oraz użyteczności płynących z nich wniosków w praktyce klinicznej. Autorka analizuje metody wykorzystywane u dorosłych, dzieci i młodzieży wraz z interpersonalnymi uwarunkowaniami skuteczności takich interwencji i podaje rekomendacje dotyczące wdrażania rezultatów tych badań w praktyce klinicznej. Publikacja dostarcza klinicystom informacji użytecznych w prowadzeniu praktyki według wskazań modelu praktyki klinicznej opartej na dowodach empirycznych. Książka wpisuje się w nurt literatury wspierający powszechnie uznawany przez różne specjalizacje kliniczne model uprawiania praktyki, zwany praktyką kliniczną opartą na dowodach empirycznych, który akcentuje potrzebę korzystania z wyników badań. Publikacja wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i wychodzi naprzeciw potrzebom profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej. Czytelnik znajdzie w niej wnioski z badań dotyczące skuteczności, opartych na różnych podejściach teoretycznych, interwencji psychoterapeutycznych (realizowanych w osobistym kontakcie z klinicystą oraz za pośrednictwem techniki cyfrowej – internetu, wideokonferencji, programów komputerowych, telefonu) w zapobieganiu powszechnie spotykanym w praktyce klinicznej zaburzeniom psychicznym i w ich leczeniu u dorosłych, dzieci i młodzieży oraz wynikające z tych wniosków rekomendacje do stosowania badanych interwencji w praktyce klinicznej. Zapozna się także z wnioskami z badań dotyczącymi relacyjnych uwarunkowań skuteczności badanych interwencji psychoterapeutycznych u dorosłych, dzieci i młodzieży, jak również z wynikającymi z nich rekomendacjami do podejmowania określonych działań korektywnych, gdy występują trudności w realizacji zadań terapeutycznych podczas stosowania interwencji. Zaznajomi się ponadto z ograniczeniami towarzyszącymi wdrażaniu wniosków z badań w praktyce klinicznej, a także z sugerowanymi przez badania sposobami wyrównywania ograniczeń. […] książka może się stać „podręcznikiem na biurko” służącym do sprawdzania słuszności podejmowanych decyzji – zarówno tych podejmowanych w terapii, jak i w planowaniu strategii społecznych (tu ważne jest również zwrócenie uwagi na ekonomiczną stronę stosowania określonych strategii terapeutycznych). […] Bardzo istotna […] jest ostatnia, czwarta część książki, która stanowi krytyczne podsumowane badań klinicznych kontrolowanych jako źródła inspiracji dla terapeutów i badaczy. Szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi praktyków na ich własny sposób myślenia i konieczność integracji wyników badań światowych i płynących z nich, a sformułowanych wcześniej przez Autorkę implikacji praktycznych, z własnym doświadczeniem i konkretną sytuacją kliniczną. (Z recenzji prof. dr hab. med. Marii Siwiak-Kobayashi) Przedstawione przez Autorkę w pracy wyniki badań oraz ich omówienie są rzetelną dokumentacją Jej bogatej wiedzy specjalistycznej i oferują usystematyzowany wgląd w ważną i skomplikowaną problematykę prewencji zaburzeń psychicznych. Stanowi cenny materiał dla psychologów i studentów psychologii. Może być traktowana, jako podręcznik dotyczący skuteczności zapobiegania i leczenia wybranych zaburzeń psychicznych oraz inspiracja dla rozumienia mechanizmów uwikłanych w powstawanie i utrzymywanie się zaburzeń. (Z recenzji dr hab. Joanny Radoszewskiej) Jadwiga Małgorzata Rakowska - psycholog z wieloletnim doświadczeniem w zakresie: 1) prowadzeniu badań nad skutecznością psychoterapii, które zaowocowało publikacjami książkowymi, np. "Sukces i porażka terapii krótkoterminowej" (2006), oraz artykułami, w tym o zasięgu międzynarodowym, np. "Brief strategic therapy in patients with social phobia with or without personality disorder" (2011), 2) prowadzeniu psychoterapii pacjentów w akademickich ośrodkach psychoterapeutycznych - Przychodni Akademickiej w Lublinie i Akademickiego Ośrodka Psychoterapii w Warszawie - opartym na kompetencjach nabytych podczas półtorarocznego stażu w terapii strategicznej u jej twórców w Mental R (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Temat: Intergenerational relations ; Społeczeństwo postindustrialne ; Teoria społeczeństwa ryzyka ; Zmiany kulturowe ; Transformation of class structure ; The ‘death of class’ ; The new forms of inequality ; Transformacja struktury klasowej ; „śmierć klasy” ; Nowe formy nierówności ; Post-komunistyczna transformacja ; Prorynkowe postawy ; Prodemokratyczne postawy ; Polskie Badanie Panelowe ; Social classes ; Post-communist transformation ; Pro-market attitudes ; Jakość życia ; Polish Panel Survey ; Pozycja stratyfikacyjna ; Subiektywna ocena położenia społecznego ; Położenie społeczne ; Position stratification ; Subjective evaluation of social position ; Measurement scales ; Social position ; Gender inequality ; Gender segregation ; Gender status ; Occupation attainment ; Estonian labour market ; Nierówności płci ; Segregacja ze względu na płeć ; Status płci ; Osiąganie pozycji zawodowej ; Estoński rynek pracy ; Wieś i rolnictwo ; Struktura agrarna ; Różnorodność i zróżnicowanie ; Trzy dynamiki rozwoju wiejskiego ; Agriculture and countryside ; Systemic change ; Agrarian change ; Diversity and differentiation ; Zaburzenia psychiczne ; Strukturalna koncepcja dzieciństwa ; Relacje międzygeneracyjne ; Zagrożenie biedą ; Inicjatywy Unii Europejskiej na rzecz dzieci ; Structural concept of childhood ; Pro-democratic attitudes ; Risk of poverty ; EU initiatives for children ; Tatus społeczno –ekonomiczny ; Klasy społeczne ; Quality of life ; Subjective quality of life ; Nowa gospodarka ; Subiektywna jakość życia ; The three competing rural development dynamics ; Samobójstwa ; Zmiana systemowa ; Skale pomiarowe
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej