Forma i typ
Książki
(196)
Publikacje naukowe
(104)
E-booki
(41)
IBUK Libra
(41)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poezja
(2)
Dostępność
dostępne
(189)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(195)
Autor
Adama Mickiewicza Uniwersytet im (Poznań )
(10)
Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydawnictwo Naukowe
(9)
Kuszak Kinga
(6)
Piorunek Magdalena
(5)
Bakiera Lucyna
(4)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Kozielska Joanna
(4)
Krauze-Sikorska Hanna
(4)
Skowrońska-Pućka Agnieszka
(4)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(3)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(3)
Gulczyńska Anna
(3)
Klichowski Michał
(3)
Kopeć Zbigniew (filolog)
(3)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(3)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(3)
Mencfel Michał
(3)
Segiet Katarzyna
(3)
Banowska Lidia
(2)
Barczykowska Agnieszka
(2)
Christoph Monika
(2)
Cybal-Michalska Agnieszka
(2)
Cywińska Małgorzata
(2)
Czubiński Antoni (1928-2003)
(2)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(2)
Fieguth Rolf (1941- )
(2)
Gościniak Jerzy
(2)
Grądziel-Wójcik Joanna (1971- )
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(2)
Hauser Przemysław
(2)
Hendrykowski Marek (1948- )
(2)
Jankowiak Barbara
(2)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(2)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(2)
Józefowski Eugeniusz (1956- )
(2)
Kraskowska Ewa (1954- )
(2)
Kubiak Hanna
(2)
Kwiatkowska-Ratajczak Maria (1956- )
(2)
Labuda Aleksander Wit (1944- )
(2)
Miazek-Męczyńska Monika
(2)
Mikołajczak-Matyja Nawoja
(2)
Mizerkiewicz Tomasz (1971- )
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Muskała Maciej
(2)
Myszka-Strychalska Lucyna
(2)
Pawelczak Katarzyna
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(2)
Raczyński Atanazy (1788-1874)
(2)
Rosalska Małgorzata
(2)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(2)
Siek-Piskozub Teresa (1949- )
(2)
Sikorska Joanna
(2)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(2)
Stefańska Anita (pedagog)
(2)
Słupska Kamila
(2)
Topolski Jerzy (1928-1998)
(2)
Tyszka Zbigniew (1933-2003)
(2)
Wachowska Judyta
(2)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(2)
Wobalis Mirosław
(2)
Wąsowska Ewa
(2)
Abriszewski Krzysztof (1972- )
(1)
Adama Mickiewicza Uniwersytet im Instytut Filozofii Wydawnictwo (Poznań )
(1)
Adama Mickiewicza Uniwersytet im Wydawnictwo Naukowe (Poznań )
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Anders Joanna
(1)
Baer Magdalena
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Bardach Juliusz (1914-2010)
(1)
Basińska Anna
(1)
Basińska Anna (1978- )
(1)
Bednarczuk Arkadiusz
(1)
Bednarek Magdalena
(1)
Bergandy Wrócisława
(1)
Bering Piotr (1964- )
(1)
Biblioteka Kroniki Wielkopolski
(1)
Bielicka Małgorzata
(1)
Borkowski Piotr (1907-1985)
(1)
Boroń Aleksandra
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Burszta Józef (1914-1987)
(1)
Burtowy Maria
(1)
Bułczyńska Katarzyna
(1)
Błachnio Krystyna
(1)
Charchalis Wojciech (1970- )
(1)
Chirkowska-Smolak Teresa
(1)
Chodakowska Ewelina (1989- )
(1)
Chojecka Jana
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cytlak Izabela
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czyżak Agnieszka
(1)
Darski Józef Paweł
(1)
Dolata Dorota Anna
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(41)
2010 - 2019
(120)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(27)
1980 - 1989
(17)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(110)
1989-2000
(5)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
Kraj wydania
Polska
(237)
Język
polski
(232)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(9)
Dzieci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura francuska
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura angielska
(1)
Temat
Rodzina
(15)
Młodzież
(12)
Literatura polska
(11)
Kształcenie
(9)
Dzieci
(7)
Socjalizacja
(7)
Tematy i motywy
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Wychowanie
(7)
Kobieta
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Opieka społeczna
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Poezja
(6)
Polska
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko
(5)
Nauczanie
(5)
Osobowość
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Język polski
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kultura masowa
(4)
Literatura
(4)
Niemcy
(4)
Pedagogika
(4)
Polityka oświatowa
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Arteterapia
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Historia
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Kolekcjonerzy
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Metodologia
(3)
Metody nauczania
(3)
Myślenie
(3)
Polityka
(3)
Postawy
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychopatologia
(3)
Raczyński, Atanazy (1788-1874)
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Studenci
(3)
Wielkopolska
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Alkoholizm w rodzinie
(2)
Arystokracja
(2)
Aspiracje edukacyjne
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Chemia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja medialna
(2)
Filologia polska
(2)
Filozofia
(2)
Gender
(2)
Gry komputerowe
(2)
Historycy sztuki
(2)
Holokaust
(2)
II wojna światowa (1939-1945)
(2)
Innowacje
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język dziecka
(2)
Język łaciński
(2)
Języki obce
(2)
Komparatystyka
(2)
Kultura
(2)
Macierzyństwo
(2)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(2)
Mniejszości narodowe
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauka
(2)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poznań
(2)
Praca
(2)
Praca socjalna
(2)
Przysłowia
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Rodzice
(2)
Samodzielność
(2)
Samokształcenie
(2)
Semantyka lingwistyczna
(2)
Socjoterapia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Teatr
(2)
Teatroterapia
(2)
Teoria literatury
(2)
Teoria prawa
(2)
Tożsamość narodowa
(2)
Tożsamość społeczna
(2)
Temat: dzieło
Współczesność (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(67)
1901-2000
(31)
1801-1900
(11)
1989-2000
(11)
1945-1989
(8)
1701-1800
(5)
1-100
(3)
100-1 p.n.e.
(3)
101-200
(3)
1101-1200
(3)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1401-1500
(3)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1918-1939
(3)
1939-1945
(3)
200-101 p.n.e.
(3)
300-201 p.n.e.
(3)
201-300
(2)
301-400
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
401-500
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
1001-1100
(1)
15-18 w.
(1)
19-20 w.
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(35)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Europa
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Chiny
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Golęczewo (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Suchy Las)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Ziemie Odzyskane
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(43)
Monografia
(22)
Opracowanie
(21)
Podręcznik
(12)
Raport z badań
(8)
Księga pamiątkowa
(6)
Materiały konferencyjne
(4)
Publikacje
(4)
Dzienniki
(2)
Edycja krytyczna
(2)
Literatura polska
(2)
Literatury europejskie
(2)
Wiersze
(2)
Wydawnictwo źródłowe
(2)
Bajka i baśń
(1)
Biografia
(1)
Literatura peruwiańska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Socjologia i społeczeństwo
(42)
Psychologia
(26)
Literaturoznawstwo
(21)
Historia
(11)
Kultura i sztuka
(9)
Językoznawstwo
(6)
Nauka i badania
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
237 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Książka wpisuje się w szeroki nurt badań i dyskusji nas zadaniami rozwojowymi i kryzysami życiowymi osób w wieku adolescencji. Bez wątpienia przejście z wieku dziecięcego do okresu dorosłości stanowi wyzwanie dla każdego nastolatka. Publikacja ma stanowić przyczynek do podjęcia zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych oddziaływań w tak współcześnie ważnym obszarze, jakim jest wspomaganie rozwoju młodzieży. Teksty zostały wzbogacone o opisy przypadków, które mają służyć zilustrowaniu poruszonych problemów. Treścią adolescencji są podejmowane przez młodych ludzi wybory – zależne od konkretnych kontekstów i przestrzeni, w jakich przebiega życie i rozwój poszczególnych osób – co zostało uwzględnione przez Autorki niniejszej pracy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Monografia jest drugą z kolei publikacją autorki poświęconą problemom edukacji dziecka do lat trzech. Autorka dostrzega to, o czym przekonywał także między innymi Włodzimierz Fijałkowski – dziecko „nie jest «nieme», natomiast «głusi» często bywają dorośli”. W najnowszym opracowaniu dokonuje analizy wybranych aspektów polskiej rzeczywistości oświatowej, wskazuje przejawy nadmiernej instrumentalizacji edukacji i proponuje przyjęcie niedyrektywnego towarzyszenia w rozwoju, ukazując także autentyczną gotowość opiekunów małego dziecka do ustawicznego doskonalenia warsztatu ich pracy. Autorka, sięgając do niezwykłych osiągnięć Pani Profesor Lucyny Telki, koncentruje się przede wszystkim na obszarach edukacji w dialogu z małym dzieckiem, zwraca się w stronę uważnej obserwacji, gotowości do podjęcia interakcji ze strony osoby dorosłej, postuluje potrzebę autentycznej wrażliwości dorosłego na dziecięce potrzeby. Autorka przekonuje, że prawdziwa edukacja „dzieje się” we wzajemnej bliskości motywacyjnej dziecka i dorosłego funkcjonującej w oparciu o motto: „chcę pomóc dziecku osiągnąć to, co dostrzegam lub czuję, że chce osiągnąć dziecko”, gdyż dziecko pragnie się rozwijać, jest zmotywowane, eksploruje i doświadcza nie z tego powodu, że ktoś mu każe, że ktoś na to pozwala, lecz czyni to z własnej potrzeby. Nadrzędnym celem Katarzyny Sadowskiej jest zachęta do refleksji nad (jak określił to W. Fijałkowski) „indywidualnością, osobowością i wartością istoty ludzkiej jako niezależnej jednostki na każdym etapie jej rozwoju”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Współczesność to czas wymagający głębokiej refleksji nad dzieciństwem. Wymaga ona przede wszystkim podmiotowego spojrzenia na dziecko jako na Osobę wpisaną w historię, kulturę i społeczeństwo. Współczesność obliguje zatem w pewnym sensie do rekonstrukcji Korczakowskich pytań o dziecko i zapytania o to, kim tak naprawdę jest dziecko, jakie są jego prawdziwe cechy, prawdziwe potrzeby, jakie kryją się w nim prawdziwe możliwości? Taka refleksja nad dzieciństwem towarzyszy od wielu lat organizowanym przez nas na Wydziale Studiów Edukacyjnych UM w Poznaniu konferencjom z cyklu Świat małego dziecka oraz wydawanym przez Wydawnictwo Naukowe UAM pod naszą redakcją książkom o takim samym tytule. Podczas piątej edycji konferencji (odbywają się one co dwa lata od roku 2010) i w chwili wydania piątego naukowego tomu Świata małego dziecka, podjęliśmy decyzję o wydaniu Świata małego dziecka w formie podręcznika akademickiego, który będzie wykorzystywany przez nasze środowisko zajmujące się pedagogiką dziecka, podczas zajęć dla studentów, które prowadzimy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Praca dotyczy problematyki psychologii rodziny. Przedstawione w niej rozważania koncentrują się wokół wybranych zjawisk swoistych dla współczesnych nam czasów, które charakteryzują obecną rodzinę, ze wskazaniem ich skutków dla rozwoju indywidualnego członków rodziny. Obejmują one kwestie takie jak: specyfika funkcjonowania dorosłych w rolach rodzicielskich, także doświadczających długotrwałych chorób i w różnych typach rodzin, relacje międzypokoleniowe w rodzinie (ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji interpersonalnej), rola rodziny w procesie wkraczania w dorosłość młodszych członków rodziny, a także obawy związane z rodzicielstwem osób w fazie preparentalnej oraz trudności w podejmowaniu ról rodzinnych, zwłaszcza małżeńskich, i ich związek z tożsamością młodych dorosłych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Czy czas pandemii COVID-19 i kształcenia zdalnego trwale zmienił polską szkołę? Czy po nadrobieniu zaległości programowych system szkolny będzie dążył do status quo sprzed pandemii? Czy wymuszone sytuację rozwiązania technologiczne i nowe kompetencje nauczycieli i uczniów zostaną wykorzystane? Te i podobne pytania nurtują naukowców i praktyków, a prowadzone w obszarze edukacji badania przybliżają nas do odnalezienia odpowiedzi. Prezentowanym raportem badawczym włączamy się w dyskusję nad rzeczywistością kształcenia zdalnego i przewidywaniami co do jego bliższych i dalszych konsekwencji. Książka jest finalnym raportem z badań nad procesem uczenia się w czasie pandemii COVID-19, prowadzonych w roku szkolnym 2020/2021 przez zespół badawczy z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i firmę VULCAN (operatora jednego z najpopularniejszych dzienników elektronicznych – UONET+). Wyniki badań, które obudowaliśmy ramą teoretyczną dotyczącą sytuacji w Polsce w okresie pandemii, a także dynamiki cyfrowego świata ucznia, teorii uczenia się wspomaganego technologicznie i procesu kształtowania kompetencji cyfrowych, to próba określenia, jak doświadczenia kształcenia na odległość zmieniają wyobrażenia i oczekiwania uczniów i uczennic wobec szkoły, a szczególnie ich preferencje dotyczące uczenia się.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Wśród kompetencji kluczowych niezbędnych ludziom w XXI wieku wymienia się współpracę zwracając uwagę na znaczenie tej kompetencji w całożyciowym procesie uczenia się i rozwoju. Te kompetencje mogą się rozwijać w sytuacji, gdy jednostki funkcjonują w warunkach sprzyjających podejmowaniu wspólnych działań z innymi ludźmi. Dyspozycje do współdziałania przejawiają już dzieci młodsze (na co wskazują np. badania realizowane przez zespół M. Tomasello), zaś dzieci w wieku przedszkolnym są gotowe do podejmowania różnego typu aktywności wspólne z rówieśnikami, osobami starszymi i młodszymi (o czym dowodzą przywołane przez autorki wyniki badań). W monografii poruszono właśnie zagadnienie współpracy dzieci przedszkolnych w zmieniających się kontekstach i perspektywach. Autorki podjęły w niej próbę spojrzenia na to, jak zmieniało się (i nadal zmienia) postrzeganie kompetencji dzieci przedszkolnych do podejmowania i realizacji działań wspólnych z innymi ludźmi. Zwracają uwagę na zmianę na kontinuum: od kategoryzowania dziecka w okresie średniego dzieciństwa jako niezdolnego do współdziałania po propozycje współpracy z innymi dziećmi, nauczycielkami i nauczycielami aż do włączania go w działania wspólne z osobami dorosłymi w przestrzeni środowiska lokalnego. Przywołują mniej i bardziej znane badania i ich rezultaty dotyczące zagadnienia współpracy między dziećmi przedszkolnymi. Podejmują próbę uchwycenia zmian w postrzeganiu roli i zadań przedszkola i relacji nauczycielek i nauczycieli z rodzicami dzieci oraz szerszym środowiskiem lokalnym. Te zmiany zmierzały od kierowniczej, dyrektywnej roli nauczycieli i nauczycielek do co raz szerzej ujmowanego współdziałania jako kluczowego elementu „kultury instytucji edukacyjnej”, obejmującego wspólne określanie celów, zasad, warunków współpracy, sposobów realizacji działań, itp. Przykładem rozwiązania wywiedzionego z nowoczesnych koncepcji psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych na kompetencje współdziałania dzieci przedszkolnych jest projekt „Przedszkolaki na Uniwersytecie” realizowany na Wydziale Studiów Edukacyjnych od 2014 roku, opisany przez autorki w jednym z rozdziałów monografii. Prezentując założenia projektu autorki zwracają uwagę na tworzenie przestrzeni wspólnej, przestrzeni współpracy przez różne podmioty: przedstawicieli uczelni wyższej: nauczycielki i nauczycieli akademickich i studentki oraz studentów, dyrektorki i nauczycielki przedszkoli, dzieci przedszkolne i ich rodziców. Odwołują się do wybranych wypowiedzi i komentarzy uczestników i uczestniczek projektu. W dalszej części przywołują dziecięcą perspektywę ujmowania pojęcia współpracy z drugim człowiekiem na podstawie wypowiedzi dzieci przedszkolnych. W zakończeniu opracowania prezentują wybrane zabawy sprzyjające rozwijaniu współpracy między dziećmi przedszkolnymi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Monografia prezentuje aktualne wyniki badań i analiz naukowych dotyczących charakterystyki i porównania twórczej aktywności plastycznej dzieci pochodzących ze środowisk defaworyzowanych społecznie uczęszczających do lokalnych formach wsparcia i opieki. Na przykładzie funkcjonowania placówek z Poznania i Tarragony została ukazana złożoność podejmowanej problematyki i wzajemne zależności widoczne w pracy obu ośrodków. Zaprezentowane badania stanowią cenne źródło wiedzy w zakresie poznawczym, teoretycznym i praktycznym. Dokonanie rekonstrukcji teoretycznych, jak również wskazanie implikacji pedagogicznych dla praktyki edukacyjnej w kontekście wspierania twórczego rozwoju plastycznego dzieci czynią tę publikację bardzo wartościową.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Monografia stanowi tematyczną kontynuację cyklu prac zainicjowanych w środowisku Zakładu Poradnictwa Społecznego Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, skupionych wokół problemów pomagania, wsparcia społecznego, poradnictwa, w ramach których swoje refleksje, badania i doświadczenia prezentuje szerokie grono teoretyków i praktyków z kraju. W monografii skoncentrowano się na kategorii wsparcia społecznego rozumianego jako pomoc dostępna jednostce w sytuacjach trudnych. Dokonywano analizy jego charakteru strukturalnego, odnoszącego się do obiektywnie istniejących sieci społecznych, w które jednostka jest włączona oraz jego aspektu funkcjonalnego i specyfiki interakcji społecznych, które podejmowane są w zróżnicowanych sytuacjach trudnych. Poszczególne teksty zawarte w niniejszej monografii odwołują się do procesów poszukiwania, doświadczania, planowania, organizowania, optymalizowania wsparcia adresowanego do jednostek i grup w różnych wymiarach życia społecznego, w wielu perspektywach temporalnych w przebiegu ludzkiej biografii. Mają zróżnicowany charakter, ich autorzy skupiają się na analizach teoretycznych, prezentują wybiórczo wyniki badań, odwołują się do przykładów ze społecznej praktyki, prezentując modele pomocy i wsparcia społecznego w relacjach nieformalnych i instytucjonalnych na poziomie makrospołecznym. Teksty podzielono na kilka bloków tematycznych: związanych z wybranymi kategoriami teoretycznymi charakteryzującymi procesy pomocowe, z rodziną jako grupą wsparcia potrzebującą, jak i go udzielającą, wspieraniem jednostek i grup w procesach edukacyjnych, w biegu życia zawodowego oraz organizowaniem wsparcia mającego na celu przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Monografia Polski język migowy w doświadczeniach osób niesłyszących, ich rodziców i rehabilitantów to książka z zakresu surdopedagogiki, poruszająca problematykę miejsca, jakie w procesie wspomagania rozwoju osób niesłyszących i słabosłyszących zajmuje język migowy. Same autorki określają to miejsce jako istotne w odniesieniu do wczesnego wspomagania rozwoju, edukacji, budowania tożsamości, a także szeroko rozumianej integracji społecznej wyżej wymienionej grupy. Ilustracją dla ich rozważań teoretycznych stały się badania zrealizowane w paradygmacie interpretatywnym. Osoby z uszkodzonym słuchem, a także ich rodzice i rehabilitanci, jako osoby badane, podzieliły się z czytelnikami swoim subiektywnym spojrzeniem na znaczenie języka migowego we własnej biografii. Tak oto dla niektórych z badanych opowieść o miejscu języka migowego we własnych doświadczeniach stała się rodzajem walki o prawo do rozpowszechniania tego języka jako sposobu porozumiewania się mniejszości kulturowej w Polsce.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną Autora są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (online); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Książka składa się z czterech głównych rozdziałów stanowiących określone sekcje tematyczne. Pierwsza sekcja przedstawia kulturowe uwarunkowania systemu edukacji w Chinach. Za pomocą autorskiej interpretacji pokazano kulturowe fundamenty edukacji w Państwie Środka. Opisano tradycje konfucjanizmu, buddyzmu, taoizmu oraz legalizmu w edukacji, chińską tradycję guanxi oraz podejście do zmian globalizacyjnych w obszarze edukacji. W drugiej sekcji czytelnik odnajdzie opis systemu edukacji (perspektywa makro) i wyjaśnienie jak działa i jak skonstruowany jest chiński system pod względem organizacyjnym ale także zarządzania, monitorowania i finansowania edukacji. Kolejna sekcja jest poświęcona wybranym aspektom edukacyjnym w dobie przemian globalizacyjnych (perspektywa mezo) w świetle zmian prawa edukacyjnego, ogłoszonego w maju 2021 roku, które oficjalnie nakazuje kształcenie oraz wychowanie w „duchu chińskim”, takim jak: kształcenie moralne, testowanie uczniów, wykorzystanie SI w edukacji, edukacji specjalnej, edukacji „pozaszkolnej” czy edukacji mniejszości etnicznych. Czwarta, ostatnia sekcja przedstawia trzech głównych aktorów systemu edukacji (perspektywa mikro) i wyjaśnia jak w chińskim systemie edukacyjnym funkcjonują nauczyciele, rodzice i uczniowie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Polsko-białoruski zbiór studiów o różnych drogach dochodzenia do niepodległości obu ciężko doświadczonych przez historię narodów, w przypadku Białorusinów – szczególnie przez tę najnowszą, a także dotyczących kwestii etnografii, postrzegania siebie czy pamięci historycznej, głównie porządkuje dotychczasowy stan wiedzy oraz wprowadza do obiegu mniej czasem znane fakty. Białoruś, dla wielu w Polsce obserwatorów terra incognita, niegdyś tak bliska z racji wspólnej historii państwowej, dzisiaj niemalże urasta w potocznej opinii do obszaru jeśli nie egzotycznego, to osobliwego i de facto nieznanego. Publikacja ma w skromnym zakresie stać się przyczynkiem do zmiany na lepsze, zwłaszcza w trudnym dla Białorusinów momencie historycznym, który na krótko niestety, przykuł uwagę opinii międzynarodowej, co stwierdziła w rozmowie z redaktorem tomu prof. Dorota Michaluk, znawczyni białoruskich dziejów najnowszych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Interdyscyplinarna publikacja, w której można znaleźć opracowania z zakresu psychologii, pedagogiki, prawa i literaturoznawstwa. Artykuły koncentrują się na zagadnieniu funkcjonowania dorosłych w rolach rodzicielskich, stylów rodzicielskich, motywacji rodzicielskiej, kryteriów udanego rodzicielstwa, współzależności funkcjonowania rodziców i dzieci, transmisji wartości przez rodziców, konfliktu rodzicielskiego w sytuacji okołorozwodowej, autokreacji rodziców adopcyjnych, a także zróżnicowanych trudności rodzicielskich (np. w przypadku zaburzeń psychicznych rodziców, pozbawienia ich władzy rodzicielskiej, czy niepełnosprawności dziecka). Monografia jest pokłosiem I Ogólnopolskiej Konferencji Parentologicznej, która odbyła się w maju 2019 r. w Instytucie Psychologii UAM w Poznaniu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.10.2023
Przedmiotem rozprawy jest prawna koncepcja spółdzielni rolniczych. Sam termin ”spółdzielnia rolnicza” nie jest pojęciem języka prawnego. Występuje on w literaturze, projektach ustaw oraz obcych porządkach prawnych. Do tego rodzaju spółdzielni należą podmioty spółdzielcze zajmujące się prowadzeniem gospodarstwa rolnego oraz inne przejmujące jeden z etapów działalności rolniczej czy szerzej działające w sektorze rolnym, których członkami są przede wszystkim producenci rolni. Jak dotąd w piśmiennictwie prawniczym nie były podejmowane próby sformułowania całościowej prawnej koncepcji spółdzielni rolniczych, obejmującej różne aspekty związane z ich organizowaniem i funkcjonowaniem. Występują co prawda opracowania monograficzne z zakresu prawa poświęcone spółdzielniom rolniczym, ale odnoszą się one do innego systemu normatywnego, politycznego i gospodarczego, a obecnie mają znaczenie przede wszystkim historyczne. W ramach rozprawy przedstawiona została między innymi ewolucja zasad, koncepcji oraz regulacji prawnych dotyczących spółdzielni; spółdzielni rolniczych w wybranych krajach członkowskich UNII Europejskiej, prawne aspekty organizowania i funkcjonowania spółdzielni rolniczych w Polsce, prawne aspekty relacji spółdzielni rolniczych z otoczeniem gospodarczym w Polsce. Na szczególną uwagę zasługują rozważania końcowe obejmujące m.in. wskazanie cech charakterystycznych spółdzielni rolniczych na tle innych podmiotów spółdzielczych, przedstawienie tendencji rozwoju spółdzielni rolniczych wraz z określeniem rozstrzygnięć pracodawcy odnoszących się do danego rodzaju podmiotu oraz wnioski de lege ferenda dotyczące ustawy o spółdzielni rolniczych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.10.2023
Książka stanowi wartościowy przyczynek do wzbogacenia aktualnej wiedzy o przemianach edukacyjnych w Polsce w relacji ze zmianami warunków społecznych. Treści zawarte w niej uwzględniają i nawiązują do teorii i przesłanek teoretycznych wynikających z najnowszych podstaw filozoficzno-psychologicznych koncepcji człowieka dorosłego i dziecka. Teksty zawarte w publikacji nawiązują wprost do nowych teorii, nowych przemian badań naświetlając odpowiednie sytuacje pedagogiczne wzmacniania kreatywnego rozwoju osobowości oraz wzmacniania pomocowego wobec dzieci z trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.10.2023
Podręcznik składa się z dwóch obszernych części. Część I - to prezentacja współczesnej psychoanalizy z uwzględnieniem koncepcji zjawisk klinicznych i terapii. Wyróżniono tu cztery psychologie i ich reprezentantów. Z. Freud reprezentuje psychoanalizę popędów, A. Freud i H. Hartman psychologię ego, M. Klein, W.R.D. Fairbairn, O. Kernberg i M. Mahler psychologię relacji z obiektem, a H. Kohut, R.A. Spitz i D.W. Winnicott psychologię self. Część II - eksponuje dwa modele - konfliktu i deficytu, ukazując ich zastosowanie w wyjaśnianiu zjawisk psychopatologicznych. Tu autorzy jeszcze raz wracają do koncepcji Heinza Kohuta. Przedstawiają problemy osobowości borderline. Wreszcie pod uwagę biorą przywiązanie i traumę w kontekście psychopatologii. Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunków psychologiczno- pedagogicznych oraz dla specjalistów z tych dziedzin oraz terapeutów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.09.2023
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 252)
Bibliografia na stronach 326-338.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47744 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.09.2023
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej