Form of Work
Artykuły
(53)
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(6)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Status
unavailable
(26)
available
(23)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(50)
Author
Pisula Ewa (1964- )
(5)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Gołaska Paulina
(3)
Harmonia Universalis
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Uniwersytet Jagielloński Wydawnictwo
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wydawnictwo Naukowe PWN
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Dawson Geraldine (1951- )
(2)
Fundacja Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
(2)
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
(2)
Haduła Aleksandra
(2)
Hadwin Julie
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Krantz Patricia J
(2)
Lubomirska Anna
(2)
McClannahan Lynn E
(2)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Prokopiak Anna
(2)
Sokołowska-Kasperiuk Agnieszka
(2)
Trojańska Katarzyna
(2)
Wiktorowicz Robert
(2)
Wojciechowska Aneta
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Amenta Charles A
(1)
Antos Izabela
(1)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bilik Andrzej
(1)
Bilmin Joanna
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Budzińska Ewa
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Bąk-Średnicka Anna
(1)
Błądek Małgorzata
(1)
Clark Trevor
(1)
Costley Debra
(1)
Cychowska Magdalena
(1)
Czapiga Alina
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Delaney Tara
(1)
Faherty Catherine
(1)
Gajda Anna
(1)
Grand Claire
(1)
GrandPré Mary (1947- )
(1)
Grandin Temple $d (1947- ). Przedm
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Grochowska Joanna
(1)
Gumińska Natalia
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Jędrzejczyk Iwona
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Keane Elaine
(1)
Kim Cynthia
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Korendo Marta
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Krawczyk Felicyta
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lane Kathie
(1)
Liesenfeld Monika Anna
(1)
Marczewska Elżbieta
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Markiewicz Katarzyna
(1)
Markowska Dorota
(1)
McIlwee Myers Jennifer
(1)
McPartland James C
(1)
Moszyńska Małgorzata
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Notbohm Ellen. Autor
(1)
Nowotnik Anna
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(1)
Omega Stage Systems Jędrzej Cieszyński
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Owsiak Anna
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Panek Richard
(1)
Pardej Katarzyna
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Perekitko Marta
(1)
Pierzanowski Tadeusz
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pikuła Anna
(1)
Piszczek Maria
(1)
Policht-Jaruga Anna
(1)
Pollak Monika
(1)
Year
2020 - 2020
(1)
2010 - 2019
(103)
1970 - 1979
(1)
Time Period of Creation
2001-
(32)
Country
Poland
(105)
Language
Polish
(105)
Audience Group
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
Dyrektorzy szkół
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Dziecko autystyczne
(78)
Autyzm
(50)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Zespół Aspergera
(8)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Rodzice
(5)
Kształcenie integracyjne
(4)
Uczucia
(4)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Nauczanie
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Rodzina
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Leczenie
(2)
Metody nauczania
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Terapia zabawą
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alalia
(1)
Autystycy
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z alalią
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko z zespołem aspergera
(1)
Grandin, Temple
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Integracja społeczna
(1)
Integracja w szkole
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Języki
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kinezyterpia
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Korekcja mowy
(1)
Logopedia
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Motywacja pracy
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polska
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Schizofrenia
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Terapia psychologiczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolność do rozumienia emocji
(1)
Zespół ADHD
(1)
Subject: time
2001-
(17)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(17)
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Poradnik
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(18)
Medycyna i zdrowie
(15)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
105 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 23.10.2020
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 13.10.2020
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46121 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 26.06.2020
Program działań terapeutycznych i edukacyjnych dla rodziców osób z cechami ze spektrum autyzmu (ASC) oraz nauczycieli ukierunkowany na stymulowanie trzech poziomów procesów poznawczych: percepcji (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzy (co ludzie wiedzą) oraz przekonań (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe.
Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy poziomy procesów poznawczych: percepcję (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzę (co ludzie wiedzą) oraz przekonania (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe. Program podzielony został na sześć poziomów: POZIOM 1: PROSTE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY - Rozumienie, że dziecko i nauczyciel mogą widzieć różne rzeczy. POZIOM 2: ZŁOŻONE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY - Rozumienie, że dziecko i nauczyciel patrzą na coś z innej perspektywy. POZIOM 3: ROZUMIENIE ZASADY „WIDZIEĆ ZNACZY WIEDZIEĆ” - Rozumienie, że ludzie wiedzą tylko o rzeczach (stanach), których doświadczyli bezpośrednio lub pośrednio. POZIOM 4: ROZUMIENIE PRAWDZIWYCH PRZEKONAŃ - Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są prawdziwe oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 5: ROZUMIENIE FAŁSZYWYCH PRZEKONAŃ - Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są fałszywe, oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 6: ROZUMIENIE PRZEKONAŃ DRUGIEGO RZĘDU - Rozumienie, że jedna osoba może myśleć o tym, co myśli druga osoba, oraz wykorzystywanie tego do przewidywania zachowania. [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46093 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46092 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 21.12.2019
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami.
Bibliografia przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45936 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 25.06.2019
Bibliografia s. 301-304
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 43056 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 14.06.2019
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 247-253.
Książka skierowana do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurlogopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45720 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 45755 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 10.12.2018
Streszczenie: Poradnik napisany przez doświadczonego pediatrę, od lat pracującego z dziećmi autystycznymi. Książka dla każdego, kto chce zrozumieć dziecko autystyczne i ułatwić mu funkcjonowanie w domu, szkole i wśród rówieśników. Porady dotyczące postępowania z osobą autystyczną są poprzedzone zbiorem podstawowych faktów związanych z ASD (spektrum zaburzeń autystycznych) i jego diagnozą. Całość ilustrowana przykładami z lekarskiej praktyki autora.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44214 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45537 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Date of change: 06.04.2018
Przedszkolak ze spektrum autyzmu / Małgorzata Łoskot. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2018, nr 2, s. 15-19. - 2018
No cover
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
Date of change: 20.12.2017
Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - 144 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 121-129.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45266 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again