Form of Work
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Prucha Jan
(1)
Průcha Jan
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Year
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Pedagogika
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Wychowanie
(1)
2 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 14.01.2022
Kompleksowa i aktualna wiedza na temat kształcenia i szkolnictwa na świecie! Podręcznik: -przedstawia komplementarną wiedzę na temat naukowych podstaw pedagogiki porównawczej, - omawia struktury i funkcjonowanie różnych systemów oświatowych (zwłaszcza szkolnych) w Europie i innych rozwiniętych krajach świata, - opisuje najnowsze światowe trendy, problemy i perspektywy w edukacji w skali międzynarodowej, - pokazuje współczesne problemy kształcenia m.in. równość szans edukacyjnych, kształcenie a rynek pracy, niepowodzenia szkolne, - prezentuje aktualne tendencje w ogólnoświatowej debacie nad prowadzeniem badań porównawczych w oświacie i dla oświaty, - formułuje problemy badawcze, sięgając do metodologii badań obowiązującej w Unii Europejskiej. Książka niezbędna jest studentom pedagogiki, kierunków nauczycielskich i nauk społecznych. Stanowi też cenne źródło informacji dla nauczycieli oraz pracowników administracji rządowej związanych ze szkolnictwem. Opinie o książce : Praca napisana jest z perspektywy edukacji czeskiej, niemniej sposób, w jaki autor przedstawia wyniki badań, czyni książkę uniwersalną, międzynarodową.(...) Autor porównuje poszczególne poziomy systemów kształcenia na świecie od wychowania przedszkolnego, aż po edukację dorosłych, ukazując to nie tylko w ujęciu synchronicznym, tj. dotyczącym danej chwili, ale również z punktu widzenia historycznego. W książce zawarte są również zagadnienia dotyczące problemów oraz perspektyw kształcenia na świecie, jak współpraca rodziców i szkoły, zależności pomiędzy edukacją, a rynkiem pracy, które w dzisiejszych czasach są dla nas decydujące. [...] Książka Jana Průchy pt. "Pedagogika porównawcza" jest wartościową pozycją, która w obecnych czasach tak szerokiego centralizmu, w którym z jednej strony dążymy do tworzenia w edukacji aspektów globalizacyjnych, z drugiej zaś chcemy zachować własną specyfikę narodowych systemów oświatowych, pozwala nam poruszać się po tak złożonej tematyce, jaką jest porównywanie oświaty na świecie. (dr Justyna Gulczyńska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu). Sądzę, że dla celów dydaktycznych dużą wartość poznawczą ma zastosowana w podręczniku zasada egzemplifikowania analizowanych problemów przy pomocy licznych przykładów zaczerpniętych z literatury przedmiotu lub też stanowiących wyniki badań międzynarodowych. Z dydaktycznego punktu widzenia cenny jest też sposób konstruowania tekstu, który zawiera graficznie wyeksponowane najważniejsze problemy. (dr K. Kabziński, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie). Zaletą jest precyzyjne ukazywanie tego, co porównywalne i tego co nieporównywalne, a także ostrożna interpretacja danych. Z tego względu książka jest znakomitym wzorcem metodologicznym. Wielką zaletą książki jest problemowe ujęcie zagadnień oraz ukazanie tendencji rozwojowych w systemach szkolnych . (prof. E. Potulicka, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39172, 38723 (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again