Form of Work
Książki
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Limont Wiesława (1949- )
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(1)
Subject
Dziecko zdolne
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Zdolności
(1)
1 result Filter
Book
In basket
Date of change: 28.10.2016
Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. - Gdańsk : GWP, [2010]. - 317 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
Bibliogr. s. [272]-304.
Streszczenie: Zagadnienie zdolności omówiono kompleksowo. Przedstawiono definicje zdolności oraz jej typologię wg A.J. Tannenbauma. Opisano różne koncepcje zdolności: modele zdolności ogólnych, specyficznych, modele systemowe (m.in. R. Sternberga), rozwojowe (tj. Wieloczynnikowy Model Zdolności F.J. Mönksa, model A.J. Tannenbauma, Piramida Rozwoju Talentu J. Piirto, Zróżnicowany Model Zdolności i Talentu F. Gagné). Przedstawiono charakterystykę dzieci zdolnych z uwzględnieniem zagrożeń rozwojowych (asynchrronia) i metody identyfikacji zdolnych uczniów. Scharakteryzowano koncepcje kształcenia uzdolnionych uczniów na świecie i w Polsce (m.in.: kształcenie przyspieszone, wzbogacone, zindywidualizowane, Trójetapowy Model Purdue, rosyjski program "Konstelacja"), podano przykłady programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze (np. Inkubacyjny Model Nauczania E.P. Torrancea'a) oraz metody ewaluacji tych programów. Podano charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego, jako osoby o szczególnych cechach osobowości - osoby będącej zarówno mistrzem i mentorem, jak i przewodnikiem dla swych wychowanków. Poruszono kwestię uczniów zdolnych mających problemy w uczeniu się (np. osoby uzdolnione z zespołem Aspergera) i osiągających niskie wyniki w nauce nieadekwatne do posiadanych możliwości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41512 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again