Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Limont Wiesława (1949- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Dziecko zdolne
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Zdolności
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 28.10.2016
Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. - Gdańsk : GWP, [2010]. - 317 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
Bibliogr. s. [272]-304.
Streszczenie: Zagadnienie zdolności omówiono kompleksowo. Przedstawiono definicje zdolności oraz jej typologię wg A.J. Tannenbauma. Opisano różne koncepcje zdolności: modele zdolności ogólnych, specyficznych, modele systemowe (m.in. R. Sternberga), rozwojowe (tj. Wieloczynnikowy Model Zdolności F.J. Mönksa, model A.J. Tannenbauma, Piramida Rozwoju Talentu J. Piirto, Zróżnicowany Model Zdolności i Talentu F. Gagné). Przedstawiono charakterystykę dzieci zdolnych z uwzględnieniem zagrożeń rozwojowych (asynchrronia) i metody identyfikacji zdolnych uczniów. Scharakteryzowano koncepcje kształcenia uzdolnionych uczniów na świecie i w Polsce (m.in.: kształcenie przyspieszone, wzbogacone, zindywidualizowane, Trójetapowy Model Purdue, rosyjski program "Konstelacja"), podano przykłady programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze (np. Inkubacyjny Model Nauczania E.P. Torrancea'a) oraz metody ewaluacji tych programów. Podano charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego, jako osoby o szczególnych cechach osobowości - osoby będącej zarówno mistrzem i mentorem, jak i przewodnikiem dla swych wychowanków. Poruszono kwestię uczniów zdolnych mających problemy w uczeniu się (np. osoby uzdolnione z zespołem Aspergera) i osiągających niskie wyniki w nauce nieadekwatne do posiadanych możliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41512 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej