Forma i typ
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Jaros Agnieszka
(2)
Szczepanik Renata
(2)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Agresywność
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Psychoterapia
(1)
Socjoterapia
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 18.01.2024
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 161-163.
Socjoterapia jest tu rozumiana jako metoda i jako proces pracy terapeutycznej. W części teoretycznej przedstawiono definicję socjoterapii, omówiono: diagnozę problemów dziecka, budowanie grupy socjoterapeutycznej, zasady prowadzenia zajęć, etapy rozwoju grupy, kompetencje socjoterapeuty, techniki socjoterapeutyczne - ze szczególnym uwzględnieniem bajkoterapii. Zaproponowano scenariusze zajęć wychowawczych do szkół podstawowych ujęte w bloki służące: integracji grupy, terapii agresji, rozwijaniu empatii, rozwijaniu umiejętności reagowania na zachowania agresywne rówieśników. Zamieszczono m.in. ćwiczenie z wykorzystaniem ┬Bajki o Słodziaczku, który bał się ziemniaków├ oraz ćwiczenie wizualizacyjne w oparciu o tekst relaksacyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44478 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6–9-letnich oraz 10–12-latków). Przedstawione scenariusze stanowią jedynie przykład możliwego przebiegu zajęć i mają być inspiracją dla prowadzącego. Po uprzednio dokonanej diagnozie – uczestników zajęć i całej grupy (jej specyficznej osobowości, właściwości socjodynamicznych) – sam powinien ocenić „podatność” dzieci na niektóre zajęcia. Ponadto, planując zajęcia, należy uwzględniać możliwości organizacyjne (miejsce, czas, rytm pracy), dobór i frekwencję uczestników zajęć, posiadane umiejętności oraz specyficzne cele (sformułowane w oparciu o diagnozę). W proponowanych blokach zajęć wykorzystano wieloletnie doświadczenia dydaktyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą. Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej