Form of Work
Artykuły
(61)
Książki
(36)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje naukowe
(15)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(26)
unavailable
(10)
Branch
Wypożyczalnia
(36)
Author
Kołakowski Artur
(7)
Jerzak Marta
(6)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Paszkiewicz Aneta
(4)
Kajka Natalia
(3)
Pawlak Piotr (psychologia)
(3)
Wolańczyk Tomasz
(3)
Baranowska Wanda
(2)
Gosk Urszula
(2)
Grzechowiak Marta
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Orkisz Katarzyna
(2)
Skórczyńska Małgorzata
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Wasiński Dariusz
(2)
Wentrych Agnieszka
(2)
Wrona Joanna (recenzent)
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baker Jed E
(1)
Baranowska Ewa
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bekker-Goska Monika
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Carter Cheryl R (1962- )
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Chudnicki Andrzej
(1)
Czapiga Alina
(1)
Damian Magdalena
(1)
Dryjańska Joanna
(1)
Dudek Mieczysław (pedagog)
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Gamon David
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Giers Magdalena
(1)
Gottlieb Bill (1953- )
(1)
Graczyk Agnieszka
(1)
Greenblatt James
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Hinshaw Stephen P
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Hudson Diana
(1)
Irla Karolina
(1)
Kaczmarska Dagmara
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kamińska Magdalena (psycholog)
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kochurova Olga
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kraczkowska Karolina
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Kulewska Ewa
(1)
Kuracki Kamil
(1)
Kuros Kamila
(1)
Kurtyka-Chałas Justyna
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Mangrum Charles T
(1)
Miller Kelly
(1)
Miłkowska Monika
(1)
Monastra Vincent J
(1)
Neuhaus Cordula
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Oleksa Karolina
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Peplińska Lidia
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Przepióra Małgorzata
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Pudło Monika
(1)
Radkowska-Walkowicz Magdalena
(1)
Reimann Maria
(1)
Skibska Joanna
(1)
Smykaj Joanna
(1)
Srebnicki Tomasz
(1)
Srebnicki Tomasz (1979- )
(1)
Strichart Stephen S
(1)
Stępień-Kęsik Małgorzata
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szeremeta Karolina
(1)
Szymona Kinga
(1)
Trojan Elżbieta
(1)
Walerych Sylwia
(1)
Waliś Robert
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wieczorek Emilia
(1)
Wielowiejska-Comi Irena
(1)
Witeska-Młynarczyk Anna
(1)
Wolff Robert R
(1)
Year
2020 - 2022
(13)
2010 - 2019
(76)
2000 - 2009
(14)
Time Period of Creation
2001-
(50)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(103)
Language
Polish
(102)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(10)
Rodzice
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Dziecko z ADHD
(68)
Zespół ADHD
(42)
Dziecko autystyczne
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Zaburzenia zachowania
(7)
Dziecko
(6)
Wychowanie
(6)
Zespół AD/HD
(6)
Dziecko trudne
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Dziecko zdolne
(3)
Klasa szkolna (socjologia)
(3)
Nauczyciele
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Osoby z ADHD
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzina
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Asystenci dzieci z ADHD
(2)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dyspraksja
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Poradniki
(2)
Rodzice
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Zaburzenia lękowe
(2)
Zespół Tourette'a
(2)
2001
(1)
ADHD
(1)
Alkoholizm
(1)
Ankieta
(1)
Asystenci dzieci autystycznych
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Bibliografia
(1)
Biblioteka
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Drugoroczność
(1)
Dziecko chore na padaczkę
(1)
Dziecko indygo
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Farmakoterapia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Leczenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Melillo, Robert
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mindfulness
(1)
Motywacja
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka pisania
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Odżywianie
(1)
Osoby z depresją
(1)
Paszkiewicz, Aneta
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Subject: time
2001-
(20)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Rosja
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(27)
Artykuł problemowy
(19)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(14)
Poradnik
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Recenzja
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(27)
Psychologia
(20)
Medycyna i zdrowie
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
103 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 05.08.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 30.06.2022
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Bibliografia na stronach 116-[122].
Wiek: 7-12 lat.
Autorka proponuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie. Dzięki tej książce twoje dziecko: • zrozumie, czym jest ADHD; • pozna swoje mocne i słabe strony; • dowie się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami; • pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie dobrych decyzji; • nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb; • uwierzy w siebie i w to, że może osiągnąć sukces. Dzieci z ADHD potrzebują leczenia, terapii i wsparcia przez kilkanaście lat. Ta ważna i niestety trudna do wprowadzenia w życie zasada nie tylko daje im szansę na wejście w dorosłość bez powikłań w postaci zaburzeń zachowania, depresji czy uzależnień, ale także pozwala na wykorzystanie posiadanych zdolności i uzyskanie dobrego wykształcenia. Jak w leczeniu każdego przewlekłego problemu zdrowotnego, tak samo w przypadku ADHD istotna jest kompleksowość oddziaływań. W leczeniu cukrzycy obok zażywania leków i stosowania diety ważny jest styl życia czy uprawianie sportu. W przypadku ADHD oprócz leków, terapii, pracy rodziców w domu i nauczycieli w szkole konieczne jest pokazywanie dzieciom ich mocnych stron i uczenie ich przezwyciężania trudności, a także wzmacnianie samooceny. Książka Kelli Miller pomoże zarówno rodzicom, jak i terapeutom rozmawiać z dzieckiem o ADHD i wspierać je. Jest niczym zbiór przepisów terapeutycznych, który można potraktować jako całościowy program, ale także jako źródło, do którego wraca się wielokrotnie w razie potrzeby. Autorka opisuje wiele pomysłów do pracy nad samooceną, nad lubieniem i akceptowaniem siebie. Nad dostrzeżeniem, że każdy z nas jest wyjątkowy, wiele potrafi, ma umiejętności, które warto rozwijać. Nad rozpoznaniem swoich problemów z koncentracją, nadruchliwością czy nadmierną impulsywnością. Podpowiada też, jak sobie radzić z tymi problemami. Uczy rozpoznawać i oswajać emocje. Są to ważne i pomocne umiejętności, które warto ćwiczyć. dr n. med. Artur Kołakowski specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta ... [czytam.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46816 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 06.06.2022
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń oraz przybliżają przyczyny i objawy zaburzeń (np. zespołu nadpobudliwości psychoruchowej-ADHD, zaburzeń ze spektrum autystycznego, zespołu Aspergera, zaburzeń lękowych i obsesyjno-kompulsywnych, zaburzeń integracji sensorycznej, tików i zespołu Tourette'a, depresji, zaburzeń opozycyjno-buntowniczych, zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego), a także ich wzajemny wpływ na siebie i sposoby leczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40011 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 31.05.2022
(Reportaż)
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy „normalności” to codzienność moich bohaterek i bohaterów.
Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje. [Jacek Hołub]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46711 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Na kartach tej książki nie znajdziemy stwierdzeń w rodzaju „ADHD nie istnieje”, „lekarze z premedytacją farmakologizują dzieci” czy „ADHD to wymysł koncernów farmaceutycznych”. Dużą rolę odegrała tutaj, jak sądzę, etnografia. Wgląd w świat przeżywany pozwala bowiem za jednym zamachem uchwycić realność i problematyczność ADHD. W narracji Autorki ADHD jest problematyczną jednostką diagnostyczną, ale jest jednocześnie czymś realnie istniejącym w praktykach społecznych, doświadczeniach, codziennych zmaganiach. Książka jest zarazem oryginalna i inspirująca. ADHD jest w niej fenomenem niejednoznacznym, płynnym, wymagającym nieustannej pracy, a zarazem zaskakującym i niezwykle ciekawym. Czytając ją, mamy bowiem przekonanie, że nawet tak oklepany medialnie temat, jak nadpobudliwe dzieci, może ukazać swoje nieznane oblicze. Jest to zasługa głównie drobiazgowej pracy etnograficznej, która ujawniła nieznane aspekty życia z ADHD. Z recenzji Michała Wróblewskiego , , , , ,
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 02.02.2022
Kiedy rozmawiamy z dziećmi o zdrowiu, rozmawiamy o czymś więcej niż ciało, choroba, kondycja fizyczna. Próbując usłyszeć i zrozumieć to, co o zdrowiu mówią dzieci, uzyskujemy dostęp do ich sposobu rozumienia świata. Chcąc przekazać dzieciom, w jaki sposób zostały zrozumiane ich opowieści, autorki stworzyły wersję dla dzieci książki, która pierwotnie została przeznaczona dla dorosłych. A dzieci ją zilustrowały. Opowieści dzieci o zdrowiu, chorobie i cielesności mówią jednocześnie o tym, jak postrzegają one inne kategorie społeczne świata dorosłych – kiedy na przykład dyskurs o zdrowym człowieku łączy się w dziecięcych opowieściach z dyskursem moralnym: człowiek zdrowy to człowiek dobry. Dyskurs publiczny, mimo deklaratywnych postulatów uznania wartości dzieci jako pełnoprawnych członków społeczności, w praktyce nieustannie sprowadza je raczej do biernych odbiorców dorosłej wiedzy, opieki i władzy. Prowadzenie badań z dziećmi w duchu childhood studies to obok etycznej uważności również kwestia przyjęcia perspektywy dziecięcego sprawstwa, uznania dzieci za kompetentnych aktorów społecznych, ekspertów w światach swoich codziennych doświadczeń, aktywnych w procesach nadawania znaczeń i eksplorowania społecznej rzeczywistości. Przyjęcie perspektywy childhood studies oznacza nie tylko wiarę w sprawczy potencjał dzieci uznanych za aktywnych aktorów społecznych, ale także idący za nią nakaz etyczny takiego prowadzenia badań, które dziecięce refleksje i doświadczenia stawia w centrum. Z recenzji Mai Brzozowskiej-Brywczyńskiej , , , , , , , , , ,,
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 29.12.2021
Bibliografia na stronach 189-201.
Główną zaletą monografii jest wieloaspektowe podejście do zależności występujących między objawami ADHD i wykolejenia społecznego. Pod tym względem różni się ona na korzyść od innych opracowań podejmujących tę problematykę, które najczęściej koncentrują się jedynie na roli wybranych czynników determinujących rozwój tej kategorii zaburzeń zachowania. Wysoką wartość poznawczą książki zapewniają empirycznie zweryfikowane dane oparte na wynikach badań przeprowadzonych w kraju i za granicą. Należy podkreślić, że Autor nie ukrywa tych wyników, które ujawniają niedostatki obecnego modelu resocjalizacji nieletnich oraz niską skuteczność oddziaływań stosowanych przez Młodzieżowe Ośrodki Wychowawcze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46179 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 16.12.2021
Temat: ADHD
Nasilającym się problemem zarówno w rodzinach, jak i placówkach przedszkolnych i szkolnych [...] jest obecnie nadpobudliwość, impulsywność oraz zespół nadpobudliwości psychoruchowej określanych skrótem ADHD. Problem ten zaczyna być nie tylko zauważany, ale podejmuje się coraz szersze działania zmierzające do wczesnego objęcia opieką dzieci z tym zespołem, jak również stworzenia im odpowiednich warunków, aby mogły w sposób jak najpełniejszy stać się współuczestnikami życia społecznego. Książka ta może spełnić to zadanie – poza informacyjnym, teoretycznym został podjęty przez współautorów trud zaprezentowania indywidualnie przedstawionych prób rozwiązań trudności występujących w pracy z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, Praktyczna część stanowi istotny wkład w niesienie pomocy nauczycielom, terapeutom i rodzicom w pokonywaniu trudności i wyznaczaniu celów działań wspomagających. Jestem pewien, iż książka będzie istotnym wkładem z jednej strony w przedstawienie w oparciu o rzetelne opracowania najnowszych i bardzo konkretnych czynników mogących mieć wpływ na występowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, z drugiej strony – ukazaniem możliwości i perspektywy praktycznie ukierunkowanej modelowej pracy z dzieckiem i jego rodziną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46618 (1 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
Date of change: 27.07.2021
Indeks.
Autorzy opisują 10 rodzajów nieprawidłowości występujących w ludzkim mózgu, które mają duży wpływ na prywatne życie wielu rodzin oraz na programy nauczania instytucji oświatowych. W książce można znaleźć odpowiedź m.in. na pytania: jaki jest związek zjawiska d'ej~0a vu z marzeniami sennymi? Na czym polega synestezja? Jakie struktury mózgu są odpowiedzialne za specyficzne zdolności i dysfunkcje? Jakie niezwykłe zdolności posiadali tacy geniusze jak Mozart, Einstein, Nabokow?.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38296 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again