Form of Work
Artykuły
(146)
Książki
(70)
Publikacje naukowe
(60)
Publikacje fachowe
(20)
E-booki
(16)
IBUK Libra
(16)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Status
available
(62)
unavailable
(8)
Branch
Wypożyczalnia
(70)
Author
Pisula Ewa (1964- )
(8)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(5)
Okuniewski Juliusz
(5)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(5)
Ławicka Joanna
(5)
Błeszyński Jacek (1963- )
(4)
Grandin Temple (1947- )
(4)
Prokopiak Anna
(4)
Kaczmarek Bogusława Beata
(3)
Korendo Marta
(3)
Kossewska Joanna (1963- )
(3)
Przybyla Olga
(3)
Wojciechowska Aneta (pedagog)
(3)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Bartoszewski Jakub
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Danielewicz Dorota
(2)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(2)
Gołaska Paulina
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Kaufman Barry Neil
(2)
Kawa Rafał
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(2)
Markiewicz Katarzyna (psycholog)
(2)
Pieczara Aleksandra
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Sobocha Ewelina
(2)
Strzałkowska Anna
(2)
Wolska Danuta
(2)
Andruszko Robert
(1)
Augustyniak Agnieszka (pedagog)
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Banasiak Anna
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bilik Andrzej (1939- )
(1)
Bilmin Joanna
(1)
Bobkowicz Lucyna
(1)
Bolak Edward
(1)
Borska-Mądrzycka Zofia
(1)
Bowers Keri
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brauner Alfred
(1)
Brauner Alfred (1910-2002)
(1)
Brauner Francoise
(1)
Brauner Françoise
(1)
Brauns Axel (1963- )
(1)
Bryńska Anita
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Brzezińska Beata
(1)
Buchholz Aleksandra
(1)
Burczyk Agata
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(1)
Clark Trevor
(1)
Colman Andrew M
(1)
Costley Debra
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czyżewska-Dyrała Izabela
(1)
Dobiała Ewa
(1)
Domasiewicz Zuzanna
(1)
Drabata Agnieszka
(1)
Drała Dorota
(1)
Faherty Catherine
(1)
Ferenc Kinga
(1)
Filip Maria
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Furgał Ewa (1979- )
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gambin Małgorzata
(1)
Gamon David
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Gerc Krzysztof
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Gołąbek-Jonak Patrycja
(1)
Grand Claire
(1)
GrandPré Mary (1947- )
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Gregušová Hedviga
(1)
Grochowska Joanna
(1)
Gumuła Teresa
(1)
Guzek Izabela
(1)
Głód Monika
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hałasowska Elżbieta (1974- )
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Year
2020 - 2022
(36)
2010 - 2019
(164)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(12)
Time Period of Creation
2001-
(118)
1989-2000
(7)
1901-2000
(2)
Country
Poland
(232)
Language
Polish
(229)
English
(1)
Audience Group
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Demographic Group
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Subject
Autyzm
(171)
Dziecko autystyczne
(94)
Osoby z autyzmem
(25)
Komunikacja wspomagająca
(19)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(17)
Zespół Aspergera
(14)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(11)
Chorzy w rodzinie
(10)
Dziecko z zespołem Aspergera
(10)
Kształcenie integracyjne
(10)
Leczenie
(10)
Kompetencje społeczne
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Psychoterapia
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Zespół ADHD
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko chore
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nauczanie
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Rodzice
(4)
Teoria umysłu
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dogoterapia
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Grandin, Temple
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Macierzyństwo
(3)
Metoda Krakowska
(3)
Metody nauczania
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Alalia
(2)
Autodestruktywność
(2)
Choreoterapia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dorosłość
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Gry i zabawy
(2)
Hipoterapia
(2)
Integracja
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Jakość życia
(2)
Kobieta
(2)
Korekcja mowy
(2)
Mentoring
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Psychiatria dziecięca
(2)
Schizofrenia
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Teatroterapia
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczucia
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Współdziałanie
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zespół Retta
(2)
Zmysły
(2)
Życie codzienne
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Affolter, Félicie
(1)
Alkoholizm
(1)
Arteterapia
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Subject: work
Integracja sensoryczna w autyzmie
(1)
Kosmita
(1)
Subject: time
2001-
(87)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(21)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(56)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(38)
Artykuł problemowy
(35)
Artykuł z czasopisma naukowego
(17)
Poradnik
(13)
Praca zbiorowa
(10)
Case study (studium przypadku)
(9)
Opracowanie
(8)
Raport z badań
(7)
Artykuł fachowy
(4)
Podręcznik
(4)
Monografia
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Narracje osobiste [Typ Publikacji]
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(78)
Medycyna i zdrowie
(52)
Psychologia
(40)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
232 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 04.07.2022
Zanim autyzm dziecięcy opisano jako chorobę, jego fenomen był znany i opisywany w baśniach i legendach. Opowiadały one o dzieciach, które do pewnego momentu prawidłowo się rozwijały, a potem zostały zaczarowane, podmienione przez wróżki lub owładnięte przez złe duchy. Zachowania tych bohaterów baśni odpowiadają dokładnie objawom choroby zwanej dziś autyzmem. Książka przedstawia aktualny stan wiedzy o autyzmie. Nie można go wyleczyć, jedyną znaną na razie formą pomocy jest zindywidualizowana terapia prowadzona z udziałem dzieci i rodziców. Wymaga ona stałego kontaktu z całą grupą specjalistów – ale w konsekwencji może ona bardzo korzystnie wpłynąć na społeczne funkcjonowanie dziecka autystycznego, a zwłaszcza na jego sprawność intelektualną. „Autyzm i zespół Aspergera” to książka adresowana do rodziców, którzy poszukują porad dotyczących opieki nad dziećmi z tego typu zaburzeniami, ale też dla specjalistów poszukujących najnowszych danych o zaburzeniach neurorozwojowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Date of change: 24.06.2022
Jak pomóc dzieciom zrozumieć autyzm? / Iwona Karpińska. W: Życie Szkoły. 2022, nr 5, s. 28-29. - 2022.
Bibliografia na stronie 29.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu. Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 06.06.2022
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń oraz przybliżają przyczyny i objawy zaburzeń (np. zespołu nadpobudliwości psychoruchowej-ADHD, zaburzeń ze spektrum autystycznego, zespołu Aspergera, zaburzeń lękowych i obsesyjno-kompulsywnych, zaburzeń integracji sensorycznej, tików i zespołu Tourette'a, depresji, zaburzeń opozycyjno-buntowniczych, zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego), a także ich wzajemny wpływ na siebie i sposoby leczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40011 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 31.05.2022
(Reportaż)
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy „normalności” to codzienność moich bohaterek i bohaterów.
Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje. [Jacek Hołub]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46711 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 27.05.2022
Autyzm wczesnodziecięcy : diagnoza, przebieg, leczenie / Hanna Jaklewicz. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 1993. - 102 strony, [16] stron tablic ; ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 97-102.
Książka będąca podsumowaniem obecnego stanu wiedzy i doświadczenia klinicznego autorki będącej pracownikiem Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego i lekarzem w Poradni Nerwic dla Dzieci. Omówiono historyczne i najnowsze koncepcje zaburzenia oraz wyniki badań własnych. Zasygnalizowano kierunki leczenia dzieci autystycznych oraz przedstawiono obecnie stosowaną metodę wymuszonego kontaktu opartą na bliskim, fizycznym kontakcie z matką - holding therapy. Zamieszczono opisy trzech przypadków dzieci z autyzmem oraz rysunki wykonane przez dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33212 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 21.05.2022
Temat: Autyzm
Monografia stanowi próbę wyjaśnienia złożoności funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną, zawiera ciekawe wyzwania i propozycje dotyczące działań terapeutycznych i pomocowych. Stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii, jak i dla osób na co dzień zajmujących się działalnością opiekuńczą, wychowawczą, profilaktyczną i terapeutyczną. Może być inspiracją w planowaniu i tworzeniu programów opiekuńczych i terapeutycznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 20.05.2022
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 13.04.2022
Czy masz kłopoty z identyfikacją i wsparciem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Twojej klasie? Jeśli potrzebujesz wsparcia w rozpoznawaniu, rozumieniu i wspomaganiu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – ta książka jest dla Ciebie. Znajdziesz w niej omówienie siedmiu typów SPE wraz z: – praktycznymi wskazówkami, jak pracować z uczniem, – radami doświadczonych praktyków, – pytaniami sprawdzającymi, – zagadnieniami do przemyślenia. Opisy przypadków uczniów z: – zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi (ADHD), – zaburzeniami w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzeniami zachowania, – dysleksją, – dyspraksją, – zaburzeniami ze spektrum autyzmu, – niepełnosprawnością słuchową, – niepełnosprawnością wzrokową. Jenny Thompson jest starszym wykładowcą pedagogiki na University od Derby i koordynatorem do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych na uniwersyteckim Wydziale Pedagogiki. Jest także doświadczonym nauczycielem z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 18.03.2022
Temat: Autyzm
Monografia stanowi efekt współpracy zespołu wybitnych profesjonalistów, którzy zajęli się wykorzystaniem nowych koncepcji dotyczących roli analizy ruchów gałek ocznych w ocenie funkcjonowania percepcyjnego oraz aktywności poznawczej dzieci przejawiających autystyczne spektrum zaburzeń. Autorzy ukazali wiele złożonych uwarunkowań dotyczących znaczenia tej zdolności dla ogólnej aktywności poznawczej dzieci z autyzmem. Istotne są tu możliwości poszerzenia repertuaru oddziaływań, które mogą skutecznie wzbogacać stosowane aktualnie programy wspomagania funkcji percepcyjnych o nowe, istotne dla ogólnego rozwoju, formy aktywności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46631 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
Autorka w nowatorski sposób opisuje kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem i analizuje zachowania uznane za typowe dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi. The books contains descriptions and analyses of communicative behaviours of autistic children; it also shows the influence of deficiency in communicative competence on the communicative function of the utterance.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
„Neurologia dziecięca w przypadkach klinicznych” to publikacja przygotowana przez znanych i wybitnych neurologów dziecięcych, radiologów, genetyków, pediatrów i psychologów. Dotychczas brakowało na rynku książki, która ilustrowałaby w praktyczny sposób terapię w schorzeniach układu nerwowego dzieci i młodzieży. To ciekawe źródło informacji na temat etiologii, patofizjologii, diagnostyki i postępowania w wybranych chorobach neurologicznych. Książka z pewnością zainteresuje nie tylko neurologów dziecięcych i pediatrów oraz osoby specjalizujące się w tych dziedzinach medycyny, lecz także fizjoterapeutów, psychologów, logopedów i ambitnych studentów medycyny. Publikacja stanowi doskonałe uzupełnienie bestsellerowego dzieła „Neurologia wieku rozwojowego”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again