Forma i typ
Artykuły
(38)
Publikacje naukowe
(23)
Publikacje fachowe
(16)
Książki
(6)
E-booki
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Pawłowska Sylwia
(4)
Michalak Marek (1971- )
(2)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Brodzikowska Maria
(1)
Brzeziński Jerzy M
(1)
Chmurzyński Bogusław
(1)
Cieciuch Jan (1974- )
(1)
Czerniec Iwona
(1)
Engler Maria
(1)
Gaś Zbigniew B
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Grygiel Paweł
(1)
Grzelak Agnieszka
(1)
Jabłonowska-Turkiewicz Agata
(1)
Jabłoński Sławomir (1972- )
(1)
Janowska Patrycja (psycholog)
(1)
Jaroszewski Marcin
(1)
Kalkowska Magda
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kulesza Katarzyna
(1)
Kłodecki Adam
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lewoc Michał
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Maksymiuk Renata A
(1)
Mianowska Edyta
(1)
Mudło-Głagolska Karolina
(1)
Mężyk Agata
(1)
Młody Lidia
(1)
Napora Elżbieta
(1)
Osajda Aldona
(1)
Oszwa Urszula
(1)
Papp Luca
(1)
Papuda-Dolińska Beata
(1)
Pecyna Maria Bogumiła
(1)
Pluta Sebastian
(1)
Sarzyńska-Mazurek Ewa
(1)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(1)
Stasiuk Katarzyna
(1)
Strus Włodzimierz
(1)
Strus Włodzimierz (psycholog)
(1)
Sudoł Wiktoria
(1)
Szeniman-Łysak Anna
(1)
Turska Dorota
(1)
Walentynowicz-Moryl Katarzyna
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Wojnowski Piotr
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Woźniak Agnieszka
(1)
Zielińska Maja (pedagogika)
(1)
Żylicz Piotr Olaf (1964- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(1)
Temat
Testy psychologiczne
(12)
Młodzież
(9)
Diagnoza psychologiczna
(6)
Badania naukowe
(4)
Dzieci
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Edukacja włączająca
(3)
Nauczyciele
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Przemoc wobec dzieci
(3)
Psychologia młodzieży
(3)
Rodzice
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
COVID-19
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Jakość życia
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Psychometria
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Samobójstwo
(2)
Studenci
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Adaptacja testu psychologicznego
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
(1)
Alkohole
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Badania przesiewowe
(1)
Badanie psychiatryczne
(1)
Centrum Psychologiczno-Pastoralne "Więź" (Starogard Gdański)
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Ciąża
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja dla Wszystkich (program)
(1)
Emocje samoświadomościowe
(1)
Epidemie
(1)
Ewaluacja
(1)
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
(1)
Goddard, Sally (1957- )
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hazardziści
(1)
Instytut Psychologii Neurofizjologicznej INPP
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Katolicyzm
(1)
Klasyfikacja
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Loot box
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Matematyka
(1)
Matki i córki
(1)
Metodologia
(1)
Mieszkańcy wsi
(1)
Ministerstwo Sprawiedliwości (Polska)
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niepłodność
(1)
Nosiciele HIV
(1)
Odruchy pierwotne
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Temat: czas
2001-
(34)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Starogard Gdański (woj. pomorskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(30)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(17)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł z czasopisma naukowego
(11)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(11)
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Ankieta
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(24)
Edukacja i pedagogika
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Nauka i badania
(8)
Medycyna i zdrowie
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
46 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 18.01.2024
Bibliografia na stronach 245-[250].
W cz. 1 przedstawiono problem przemocy w świetle literatury przedmiotu: teorie agresji i definicje agresji i przemocy, formy przemocy w domu i jej konsekwencje, przemoc w środowisku szkolnym, społ. i kulturowe uwarunkowania przemocy. Cz. 2 zawiera opis wyników i podsumowanie sześciu badań (z lat 90.) dot.: percepcji potrzeb dziecięcych przez same dzieci, przemocy w szkole w percepcji nauczycieli, przemocy wobec dzieci w percepcji dzieci, psychologicznych i socjologicznych mechanizmów przemocy doświadczanej w dzieciństwie wśród młodzieży, odległych konsekwencji przemocy doświadczanej w dzieciństwie - gwałtów na dzieciach i przestępczości (jako czynnik w badaniach uwzględniono też wpływ izolacji więziennej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35683 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44924, 40994 (2 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 20.10.2023
Młodzież 2021. Cz. 2 / Sylwia Pawłowska. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2022, nr 12, s. 10-13. - 2022.
Artykuł z czasopisma "Remedium".
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych stanowi najbardziej zasadniczy fundament warsztatu pracy psychologa. Bierna znajomość metodologii umożliwia zrozumienie i krytyczną ocenę naukowych tekstów psychologicznych zdających sprawę z przeprowadzonych badań empirycznych. Czynna znajomość z kolei pozwala na samodzielne zaprojektowanie i przeprowadzenie badań, a także przeanalizowanie i zinterpretowanie uzyskanych wyników. Świadomość metodologiczna badacza wykracza daleko poza biegłość w stosowaniu pakietów statystycznych. W nowym, zaktualizowanym wydaniu klasycznego już (ponad 900 cytowań w bazie Google Scholar!) podręcznika Metodologia badań psychologicznych Jerzy M. Brzeziński przedstawia autorski model struktury procesu badawczego w psychologii i innych naukach społecznych, a następnie szczegółowo objaśnia każdy z etapów postępowania. Kolejne części podręcznika autor poświęca: • Naturze procesu badawczego w psychologii – przedstawiono tu istotę poznania naukowego w naukach empirycznych oraz scharakteryzowano psychologię właśnie jako naukę empiryczną, traktującą o związkach między zmiennymi. Czytelnik zapozna się także z definicjami zmiennych, sposobami ich konstruowania oraz z ich klasyfikacjami. Tu także przedstawiono typy problemów badawczych i hipotez oraz strukturę procesu badawczego. • Uwarunkowaniom procesu badawczego w psychologii i innych naukach społecznych – opisano tu zewnętrzne i wewnętrzne determinanty procesu badawczego, a także etyczny kontekst prowadzenia badań naukowych. • Podstawom zastosowań metod statystycznych w badaniach psychologicznych – tę część poświęcono różnym sposobom doboru osób do badań, miarom siły związku między zmiennymi oraz testom istotności różnic – wraz z dobranymi do nich wskaźnikami wielkości efektu. • Modelom sprawdzania hipotez – Czytelnik znajdzie tu prezentację modeli: eksperymentalnego, korelacyjnego oraz nieeksperymentalnego ex post facto. • Podstawom konstrukcji testów psychologicznych oraz kulturowej adaptacji testów – Czytelnik zapozna się tu z podstawowymi wymaganiami stawianymi współcześnie testom psychologicznym – z naciskiem na zagadnienia trafności, rzetelności i błędu standardowego pomiaru oraz przedziałową interpretację uzyskanego wyniku. Autor omówił też zagadnienia analizy wyników testów przedstawionych pod postacią profilów. Tę część uzupełnia bardzo ważna problematyka adaptacji kulturowej testów. Pisząc niniejszy podręcznik, zwracałem uwagę, aby służył on zarówno tym (zwłaszcza studentom pierwszych lat studiów, gdyż do nich jest przede wszystkim adresowany), którzy wpierw chcą zrozumieć przekazywaną im wiedzę psychologiczną, która wszak – przypominam i podkreślam, że psychologia jest nauką empiryczną! – pochodzi z badania empirycznego, zanim przejdą do jej wykorzystywania we własnej praktyce (diagnostycznej, terapeutycznej, profilaktycznej), jak i tym (studentom ostatnich lat studiów magisterskich i studiów doktoranckich), którzy sami chcą wiedzę psychologiczną (naukową!) wzbogacać, prowadząc samodzielne badania empiryczne – dla studentów taką pierwszą, poważną okazją będzie praca magisterska, a dla słuchaczy studiów doktoranckich – doktorska. Z tekstu Nowy podręcznik autorstwa Jerzego Brzezińskiego Metodologia badań psychologicznych stanowi oryginalne osiągnięcie w stosunku do poprzednich edycji. Autor dokonał wielu istotnych zmian edycji poprzednich, a w nowej propozycji uwzględnił najnowszą literaturę światową. Ten podręcznik nie ma sobie równych w kontekście literatury światowej. Wieloletni wysiłek autora zaowocował powstaniem integralnej metodologii badań psychologicznych, uwzględniającej specyfikę psychologii jako dziedziny badań humanistycznych, relację tej metodologii do procesu poznawania naukowego, do metodologii ogólnej i procesu weryfikacji hipotez, relacje do psychometrii i postępowania diagnostycznego oraz reguł etycznych respektowanych w badaniu ludzi. Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 17.10.2023
Gdyby depresja miała twarz, byłaby licealistką / Sylwia Pawłowska. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2023, nr 5, s. 8-11. - 2023.
Bibliografia na stronie 11.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 11.10.2023
Relacje społeczne w polskich szkołach / Sylwia Pawłowska. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2023, nr 4, s. 13-15. - 2023.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 11.10.2023
Oko w oko / Adam Kłodecki. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2023, nr 3, s. 27-28. - 2023.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 09.10.2023
Polscy gracze w gry komputerowe a elementy gier kojarzone z hazardem / Sylwia Pawłowska. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2022, nr 5, s. 11-14. - 2022.
Bibliografia na stronie 14.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 09.10.2023
Zjawisko samobójstwa dzieci i młodzieży w świadomości nauczycieli i pedagogów / Aldona Osajda. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2022, nr 4, s. 20-22. - 2022.
Bibliografia na stronie 22.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 09.10.2023
Wychowawcy a czas epidemii : o znaczeniu wspierania psychicznego uczniów przez nauczycieli w świetle badań / Agnieszka Grzelak. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2022, nr 3, s. 19-21. - 2022.
Bibliografia na stronie 23.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.10.2023
Dlaczego młodzież sięga po e-papierosy? / Maria Engler. W: Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. 2023, nr 1, s. 13-14. - 2023.
Bibliografia na stronie 14.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Książka jest efektem badań skoncentrowanych na analizie obrazów osób uwikłanych w relację korupcyjną, czyli osób skorumpowanych i osób korumpujących oraz ich współzależności z obrazem siebie i celami rozwojowymi nastolatków. Praca przybliża Czytelnikowi istotę zjawiska korupcji, omawiając definicje, formy i klasyfikacje zachowań korupcyjnych, etyczno-prawne aspekty zachowań korupcyjnych, społeczne aspekty zachowań korupcyjnych oraz psychologiczne aspekty zjawiska korupcji. Aktualna wiedza na ten temat to podstawa właściwego zrozumienia istoty prezentowanych badań oraz możliwości ich praktycznego wykorzystania, zwłaszcza w profilowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych. W monografii zaprezentowano specyfikę obrazów siebie oraz obrazów osoby skorumpowanej i osoby korumpującej w ogólnej populacji badanej młodzieży, a także w podgrupach płciowych. Autorzy skoncentrowali się również na identyfikacji wewnątrzgrupowego zróżnicowania obrazów osoby skorumpowanej oraz osoby korumpującej, aby następnie określić ich współzależności z realnym obrazem siebie oraz tendencjami rozwojowymi subgrup młodzieżowych. W końcowej części pracy zostały zasygnalizowane możliwości praktycznego wykorzystania zidentyfikowanych prawidłowości – z jednej strony w kontekście czterech poziomów analiz psychologicznych, a z drugiej w perspektywie trzech obszarów zastosowań w projektowaniu działań profilaktycznych. Możliwości te powinny prowadzić do takiej korekty działań wychowawczych oraz budowania skutecznych programów profilaktycznych, które zwiększą szansę na uczciwe życie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej