Form of Work
Artykuły
(6)
Druki ulotne
(1)
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Aouil Bassam (1962- )
(1)
Biaduń-Korulczyk Edyta
(1)
Deputowski Piotr
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Kajdasz-Aouil Maria
(1)
Kania Sławomir
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kuźmicz Maria
(1)
Sochocka Kinga
(1)
Van Laere Karolina (1978- )
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Subject
Cyberprzemoc
(8)
Internet
(4)
Zapobieganie
(4)
Uzależnienia medialne
(3)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Uczniowie
(2)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stowarzyszenie na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia"
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Broszura
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 results Filter
No cover
Book
In basket
Date of change: 09.03.2018
Opis według okładki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45318 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Date of change: 06.12.2016
Jak przeciwdziałać cyberbullyingowi / Tomasz Garstka // DYREKTOR SZKOŁY. - 2015, nr 5, s. 78-80.
Book
In basket
Date of change: 28.10.2016
(Engram)
Bibliogr. s. [295]-302.
Streszczenie: Spis treści: 1. Rodzina w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym. 1.1. Definicje i funkcje rodziny; 1.2. Czynniki integrujące i dezintegrujące rodzinę; 1.3. Eurosieroctwo ─ patologiczne skutki dla członków rodziny ─ rodziców i dzieci; 1.4. Pracoholizm, nowe groźne uzależnienie w XXI wieku; 1.5. Inne patologiczne zachowania (uzależnienia) dotyczące rodziny. 2. Edukacja cyfrowa dzieci i młodzieży we współczesnych szkołach. 2.1. Proces nauczania i wychowania w szkołach - kształtowanie osobowości dzieci i młodzieży; 2.2. Program digitalizacji (cyfryzacji) i działalność Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego dotyczący kultury i szkolnictwa w Polsce; 2.3. Kompetencje i umiejętności dzieci w szkołach w zakresie korzystania z Internetu; 2.4. Edukacja dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie cyberprzemocy w Internecie i bezpieczeństwa psychologicznego oraz prawnego. 3. Patologiczne formy komunikowania się dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni. 3.1. Internetoholizm. Komunikowanie się dzieci i młodzieży w Internecie ─ od pokusy do hikikomori, choroby cywilizacyjnej na świecie; 3.2. Cyberprzemoc w cyberprzestrzeni ─ patologiczne formy komunikowania w opinii studentów; 3.3. Portale społecznościowe, grupy komputerowe i inne zagrożenia dla osobowości dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni; 3.4. Fonoholizm ─ uzależnienie od telefonów komórkowych dzieci i młodzieży. Atrakcje i niebezpieczeństwa; 3.5. Seksting, seksoholizm, pedofilia, prostytucja nieletnich ─ niemoralne i przestępcze komunikowanie się wśród dzieci, młodzieży i dorosłych; 3.6. Tożsamość dzieci i młodzieży w Internecie ─ JA realne ─ JA wirtualne. 4. Samotność dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni. 4.1. Pojęcie, rodzaje, przyczyny i skutki samotności w ujęciu interdyscyplinarnym; 4.2. ┬Samotność razem├ dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni; 4.3. Komunikowanie się patologiczne w Internecie na przykładzie sprzedaży i zakupu leków; 4.4. Sytuacje trudne w cyberprzestrzeni (stresowe) w komunikowaniu się dzieci i młodzieży. 5. Jak zapobiegać patologii cyfrowej, ograniczać ją i leczyć dzieci i młodzież z uzależnień? 5.1. Czy istnieje i jak powstaje demencja cyfrowa w mózgu człowieka pod wpływem technologii komunikowania się w cyberprzestrzeni? 5.2. Jak powstaje JA wirtualne oraz tożsamość internetowa? 5.3. ┬Cyfrowa głupota├ ─ ekshibicjonizm psychiczny i fizyczny w cyberprzestrzeni wśród dzieci i młodzieży; 5.4. Leczenie uzależnienia od urządzeń cyfrowych ─ detoks indywidualny i w ośrodkach zamkniętych. Zakończenie i wnioski.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43686 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again