Form of Work
Artykuły
(21)
Książki
(14)
E-booki
(13)
IBUK Libra
(13)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Status
available
(13)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(14)
Author
Tyszka Tadeusz (1939- )
(5)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Kozielecki Józef (1936- )
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Barteczek Andrzej
(1)
Chmielińska Aleksandra
(1)
Chybalski Filip
(1)
Coombs Clyde Hamilton (1912- )
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Dawes Robyn M (1936- )
(1)
Diyanni Robert
(1)
Drucker Peter F (1909-2005)
(1)
Fischer Benjamin
(1)
Gaspars-Wieloch Helena
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Grzesik Katarzyna
(1)
Gulatowska Judyta
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Kaczmarski Marek
(1)
Kahneman Daniel (1934- )
(1)
Karaś Mirosław
(1)
Katra Grażyna
(1)
Klasik Andrzej
(1)
Korporowicz Violetta
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kołodziejczyk Joanna (pedagog)
(1)
Kubiak Jarosław
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewczuk Karol
(1)
Lewicka Maria
(1)
Ludwig Magdalena
(1)
Mackiewicz Robert
(1)
Malewska Kamila
(1)
Mizerka Jacek
(1)
Modrzejewska-Świgulska Monika
(1)
Mużdżak Antonina
(1)
Naumczyk Patrycja
(1)
Nęcka Edward
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Pispers Ralf
(1)
Postek Slawomir
(1)
Rafałowski Wojciech
(1)
Rode Joanna
(1)
Skorupska Justyna
(1)
Sobotka Aneta
(1)
Sokołowska Joanna
(1)
Szymańska Julia Małgorzata
(1)
Szymczak Emilia
(1)
Szymczak Piotr
(1)
Szymura Błażej
(1)
Targalski Jan
(1)
Trojan Maciej
(1)
Trzaskalik Tadeusz (1950- )
(1)
Tversky Amos
(1)
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Wydawnictwo
(1)
Wachowicz Tomasz
(1)
Walczak Bartłomiej (1977- )
(1)
Wichary Szymon
(1)
Wierzbicki Andrzej Piotr
(1)
Witkowska Marta
(1)
Zaleśkiewicz Tomasz
(1)
Zaleśny Leszek
(1)
Year
2020 - 2022
(9)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(4)
Time Period of Creation
2001-
(20)
Country
Poland
(48)
Language
Polish
(47)
English
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Subject
Decyzje
(26)
Decyzje edukacyjne
(6)
Poznanie
(4)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Młodzież
(3)
Psychologia
(3)
Reklama
(3)
Zarządzanie
(3)
Kariera
(2)
Marketing
(2)
Matematyka
(2)
Sukces
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Wybór kierunku kształcenia
(2)
Wybór zawodu
(2)
Zachowanie
(2)
Badania operacyjne
(1)
Błędy
(1)
Decyzje administracyjne
(1)
Dorastanie. dorosłość
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emerytura
(1)
Gimnazja
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informacja
(1)
Intuicja
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kobieta
(1)
Kształcenie
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Mężczyzna
(1)
Organizacja
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Podejmowanie decyzji
(1)
Polityka
(1)
Poradnictwo psycho
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychologia ekonomiczna
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Relacje biznesowe
(1)
Rodzice
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Społeczeństwo
(1)
Styl życia
(1)
Systemy wspomagania decyzji
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Technika
(1)
Teoria informacji
(1)
Teoria wyboru konsumenta
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Uczenie się
(1)
Umysł
(1)
Współdziałanie
(1)
Wybory życiowe
(1)
Zakupy
(1)
Zawód
(1)
Zdrowie fizyczne
(1)
Subject: time
2001-
(15)
Subject: place
Polska
(3)
Świat
(2)
Europa
(1)
Powiat gnieźnieński (woj. wielkopolskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(9)
Artykuł problemowy
(8)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Raport z badań
(4)
Podręcznik
(3)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badImpact of Information Provision on Investments in Human Capital. Review of Experimental Studies
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(5)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
48 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Materiały dydaktyczne dla studentów kierunku zarządzanie ryzykiem finansowym i źródło wiedzy dla każdego zainteresowanego tytułową tematyką. Zawiera podstawy teoretyczne, przykłady i zadania dotyczące: zarządzania ryzykiem kredytowym, modelu podejmowania decyzji kredytowych, wykorzystania coachingu w oddziale banku detalicznego, zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie niefinansowym, wartości pieniądza w czasie, rynku kapitałowego, roli obligacji w ograniczaniu ryzyka, analizy akcji, teorii portfela papierów wartościowych, instrumentów pochodnych w zarządzaniu ryzykiem, kosztu kapitału i dźwigni finansowej w przedsiębiorstwie, oceny opłacalności inwestycji rzeczowych oraz opcji rzeczowych. Zespół autorski tworzą badacze i dydaktycy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz praktycy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Czasopismo bezpośrednio nawiązuje do Studiów Socjologiczno-Politycznych założonych w 1957 roku przez Juliana Hochfelda i wydawanych do roku 1968. Jest to tradycyjny półrocznik naukowy otwarty na różne nurty teorii społecznej, wpisujący się w program socjologii i politologii zaangażowanej, odwołujący się do idei wolności, równości, solidarności i sprawiedliwości i łączący diagnozy rzeczywistości społecznej z projektami zmian. W centrum zainteresowania czasopisma jawi się zjawisko władzy politycznej, która spaja różnego rodzaju wspólnoty, w tym najważniejszą z nich - państwo. Inne wielkie tematy żywo interesujące Redakcję to demokracja, kondycja obywatelstwa i społeczeństwa obywatelskiego. Kwestie państwa, demokracji, obywatelstwa, społeczeństwa obywatelskiego rozpatrywane są zarówno w porządku normatywnym, jak i deskryptywnym. Prymat w czasopiśmie ma problematyka funkcjonowania polskiego systemu politycznego, ale Redakcja zabiega też o studia komparatystyczne oraz o teoretyczne analizy procesów globalnych, jak również o równowagę artykułów o charakterze teoretycznym i artykułów referujących badania empiryczne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Publikacja zawiera podstawowe pojęcia teorii decyzji, teorii wartości i użyteczności, optymalizacji wielokryterialnej, teorii gier i metod wspomagania negocjacji, które mają decydujące znaczenie dla umiejętnego konstruowania systemów wspomagania decyzji. Autor omawia również metody zastosowań optymalizacji we wspomaganiu decyzji, które pozwalają decydentowi czy użytkownikowi systemu wspomagania decyzji na zachowanie możliwie maksymalnej suwerenności. Komputerowe wspomaganie decyzji jest dziś dziedziną bardzo szeroką ze względu na stosowane podejścia teoretyczne i metodyczne oraz dziedziny i metodykę zastosowań. Ponieważ wspomaganie decyzji zawsze obejmuje automatyzację pewnych etapów czy czynności w procesie decyzyjnym, nieuchronny jest spór o zakres i prawomocność takiej automatyzacji. Autor książki reprezentuje w tym sporze bardziej praktyczny i psychologiczny punkt widzenia (oparty na ponad 40-letnim doświadczeniu w tej dziedzinie), podkreślając rolę decydenta lub użytkownika systemu wspomagania decyzji oraz znaczenie jego intuicji i zakładając, że może on być wprawdzie wspomagany przez automatyzację niektórych etapów procesu decyzyjnego, ale powinien suwerennie i w pełni świadomie dokonywać ostatecznego wyboru decyzji. Do grupy metod optymalizujących systemy wspomagania decyzji należą m.in. interaktywne systemy wspomagania decyzji, oparte na optymalizacji wielokryterialnej, szeroko omówione w książce. Basic concepts of the decision theory, theory of value and utility, multi-criteria optimization, game theory and methods of supporting negotiations that are essential for skillful construction of decision support systems. The author describes the methods of optimization applications in decision support that allow the decision maker or the user of the decision support system to maintain the maximum autonomy possible.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
W książce poruszono problematykę podejmowania decyzji ekonomicznych w warunkach niepewności. Pokazano, jak różnie można definiować i modelować niepewność. Przedstawiono też liczne definicje pojęć z nią związanych, tj. ryzyka i prawdopodobieństwa. Praca traktuje o grach z naturą opartych na planowaniu scenariuszowym. Pozwala ono ukazać problem decyzyjny w postaci jednej bądź wielu macierzy wypłat zawierających informacje o potencjalnych scenariuszach, możliwych wariantach decyzyjnych i przewidywanych wynikach. W rozprawie dokonano krytycznej analizy istniejących reguł decyzyjnych (możliwość uzyskiwania nielogicznych rozwiązań i bezużytecznych rankingów, niewłaściwe uwzględnienie preferencji decydenta) i zaprezentowano nowe jedno- i wielokryterialne procedury dla decydentów zarówno pasywnych, jak i aktywnych. Rozpatrywano jedynie takie sytuacje, w których podmiot decyzyjny, z uwagi na duży stopień nowości rozwiązywanego problemu i jednokrotną realizację samej decyzji, nie jest w stanie bądź nie zamierza szacować prawdopodobieństwa wystąpienia poszczególnych stanów natury. Przy formułowaniu nowych reguł i modyfikowaniu istniejących metod zadbano przede wszystkim o to, by generowane przez nie rekomendacje odzwierciedlały preferencje decydenta wyrażone między innymi za pomocą współczynnika pesymizmu, wag przypisywanych kryteriom oceny, punktu referencyjnego, użyteczności wypłat i dopuszczalnych odchyleń wypłat od wartości skrajnych. Zaletą proponowanych podejść jest to, iż uwzględniają one strukturę macierzy wypłat (tj. pozycję danej wypłaty na tle pozostałych realizacji wybranego kryterium w obrębie konkretnej decyzji bądź konkretnego scenariusza), asymetryczność wypłat i zróżnicowanie rozstępów wypłat. Autorskie reguły decyzyjne zostały zilustrowane wybranymi zagadnieniami ekonomicznymi (ocena efektywności i rentowności projektów inwestycyjnych, zagadnienie gazeciarza, optymalizacja czasowo-zasobowa projektu, konstrukcja portfela papierów wartościowych).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 09.05.2022
Monografia pt. "Intuicja w podejmowaniu decyzji kierowniczych" stanowi interesującą poznawczo i oryginalną pracę dotyczącą problematyki intuicji w procesach podejmowania decyzji. Przemawia za tym ważkość podjętego problemu i jego wnikliwe ujęcie, oparte na solidnych podstawach teoretycznych, jednocześnie wzmocnione rzetelnymi badaniami empirycznymi. Na podstawie szeroko zakrojonej analizy literatury przedmiotu dokonano udanej konceptualizacji i operacjonalizacji intuicji w praktyce podejmowania decyzji poprzez zaprojektowanie autorskiego narzędzia umożliwiającego pomiar poziomu potencjału intuicyjnego oraz stopnia jego wykorzystania w procesach decyzyjnych. Narzędzie to może być z powodzeniem wykorzystane przez praktyków zarządzania w celu określenia braków kompetencyjnych w tym obszarze. W wyniku realizacji części empirycznej pracy zidentyfikowano i stworzono także typologię determinant wykorzystania intuicji w procesach decyzyjnych oraz dokonano hierarchizacji sytuacji i warunków decyzyjnych wymagających odwołania się do intuicji. Otrzymane w tym obszarze rezultaty mają także wymiar aplikacyjny poprzez uświadomienie decydentom szczególnej roli intuicji w określonych sytuacjach decyzyjnych. Za kolejny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu uznać można nakreślenie i empiryczną weryfikację profilu intuicyjnego decydenta. Jako bardzo wartościowy recenzenci wydawniczy monografii ocenili opracowany przez autorkę konceptualny model procesu podejmowania decyzji integrujący intuicję z racjonalną analizą. W trakcie realizacji postępowania badawczego model ten został poddany rekonstrukcji, w wyniku której został sformułowany model empiryczny. W tym modelu sprecyzowano poszczególne etapy oraz podjęto próbę odtworzenia przebiegu procesu decyzyjnego zakładającego współistnienie podejścia intuicyjnego i racjonalnego w praktyce podejmowania decyzji. Zidentyfikowano etapy wspólne dla obydwu podejść oraz te, które je różnicują. Opinie menedżerów przyczyniły się do wyróżnienia faz procesu, w których szczególną rolę odgrywa intuicja, oraz tych o charakterze analitycznym. Efektem dialogu z decydentami było także zidentyfikowanie występujących między poszczególnymi fazami sprzężeń zwrotnych. Dodatkowo model ten został uzupełniony o determinanty, które decydują o przewadze podejścia intuicyjnego lub racjonalnego w realizowanym procesie decyzyjnym. Uzyskane w tym obszarze rezultaty poznawcze z pewnością mogą stanowić punkt wyjścia dla przyszłych zamierzeń badawczych podejmowanych przez przedstawicieli nauki. Przeprowadzone studia literaturowe oraz badania empiryczne na reprezentatywnej grupie przedsiębiorstw pozwalają na sformułowanie implikacji dla praktyki gospodarczej. Podstawową kwestią w tym aspekcie jest uświadomienie decydentom roli intuicji we współczesnych procesach decyzyjnych oraz możliwości jej doskonalenia, a także sformułowanie rekomendacji dla kadry zarządzającej dotyczących perspektyw wykorzystania intuicji w przyszłości. Podsumowując, można stwierdzić, że uzyskane rezultaty poznawcze wnoszą nowe treści do nauk o zarządzaniu, a opracowana monografia jest pierwszą w Polsce pracą, która gruntownie przedstawia problematykę intuicji w procesach podejmowania decyzji kierowniczych w wymiarze zarówno teoretycznym, jak i empirycznym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
W numerze [Contents] Marta Witkowska, Patrycja Naumczyk, Krzysztof Jodzio: Nadciśnienie tętnicze w ujęciu neuropsychologicznym [Neuropsychology of hypertension], s. 7–22; Judyta Gulatowska, Paweł Ostaszewski, Maciej Trojan: Stabilność grupy społecznej jako czynnik wpływający na nasilenie wokalizacji 22 kHz u szczurów [Social group stability as a factor influencing 22 kHz ultrasound vocalizations in rats], s. 23–36; Karol Lewczuk: Dwie strony medalu? Impulsywność oraz skłonność do ryzyka w kontekście Regulacyjnej Teorii Temperamentu oraz efektywności podejmowania decyzji [Two sides of the same coin? Impulsivity and venturesomeness in the context of Regulative Theory of Temperament and decision making effectiveness], s. 37–54; Julia Małgorzata Szymańska: Osobowość a centralność wybranych aspektów religijności [Personality and centrality of chosen religiosity dimensions], s. 55–68; Sławomir Postek, Maria Ledzińska: Temperamentalne predyktory stresu informacyjnego w grupie menadżerów wysokiego szczebla [Temperamental predictors of information stress in high ranking managers], s. 69–87.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Oddajemy w ręce Czytelnika drugą publikację stanowiącą rezultat projektu badawczego z cyklu Sukces w zarządzaniu kadrami. Przewodnim tematem edycji w roku 2016 - o czym już była mowa we Wstępie do PN 429 – są Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Przypomnijmy też, że o ile w PN 429 dylematy były rozpatrywane w kontekście problemów zarządczo-ekonomicznych, to w tomie niniejszym akcent zostaje przesunięty na problemy zarządczo-psychologiczne. Zatem i w jednym, i w drugim tomie wspólnym punktem odniesienia jest zarządzanie, którego podmiotem oddziałującym i jednocześnie przedmiotem oddziaływania są pracownicy. Z tego też względu obydwie publikacje mają charakter komplementarny. Przy okazji warto zauważyć, że w obu publikacjach terminy „zarządzanie kadrami”, „zarządzanie zasobami ludzkimi” czy „zarządzanie kapitałem ludzkim” są często stosowane zamiennie. W PN 429 zidentyfikowano sześć zasadniczych obszarów problemowych, do których nawiązywali poszczególni autorzy. Były to: wybrane narzędzia realizacji celów zarządzania zasobami ludzkimi, ewaluacja kompetencji i inwestycje w rozwój kapitału ludzkiego, kapitał ludzki i kompetencje pracownicze w perspektywie międzynarodowej, przywództwo i rozwiązania kadrowo-zarządcze w sektorze publicznym, dylematy logiczne i analityczne w teorii i praktyce zarządzania zasobami ludzkimi oraz nowa gospodarka i nowe trendy. Zatem przyjmowana przez autorów perspektywa dotycząca dylematów była stosunkowo szeroka. Podobnie rzecz się ma w niniejszym tomie. Chociaż i tutaj artykuły uporządkowano według kolejności alfabetycznej nazwisk ich autorów, to w strukturze problemowej PN 430 można wyodrębnić sześć zasadniczych obszarów tematycznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Dostosowanie współczesnych organizacji do niespotykanej wcześniej złożoności i dynamiki otoczenia, a co za tym idzie − do nieprzewidywalności zachodzących w nim zjawisk, wymaga od funkcjonujących przedsiębiorstw ciągłej i szybkiej adaptacji stosowanych systemów zarządzania i modeli biznesowych. Jest to warunkiem koniecznym realizacji zamierzeń strategicznych i uzyskania przewagi konkurencyjnej. Przedstawione w niniejszym opracowaniu artykuły lokują się w następujących obszarach: modeli biznesowych, sieci międzyorganizacyjnych, systemów zarządzania, orientacji procesowej i zarządzania projektami. Rozważania autorów osadzone są w kontekście paradoksów i antynomii − wszechobecnych w nauce i praktyce zarządzania. Poszczególne artykuły są oparte na solidnych fundamentach: na szerokich studiach literatury, na interesujących wynikach badań empirycznych, a tym samym nie tylko ukazują wielowymiarową naturę współczesnych organizacji i złożoność problematyki zarządzania w erze paradoksów, ale również zachęcają do dyskusji. Autorzy wskazują na nowe kierunki badań i inspirują do ich podejmowania. Zaprezentowane wyniki badań i poglądy mają również wymiar aplikacyjny, ich lektura może bowiem ułatwić przedstawicielom praktyki sprawne poruszanie się w „dżungli teorii zarządzania”. Janusz Lichtarski, Witold Szumowski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.05.2022
Spis treści [Contents] Dorota Rutkowska, Krzysztof Przybyszewski: Efekt sformułowania (framing effect): zaangażowanie poznawczego wysiłku a wpływ kontekstualnych informacji o zysku lub stracie na podejmowanie decyzji [Framing effect: Cognitive effort and influence of contextual cues about gains and losses on decision making], doi: 10.7366/1896180020153401, s. 248–265; Oleg Gorbaniuk, Ewelina Włodarska: Markery Wielkiej Szóstki polskiego leksykonu osobowości w badaniach samoopisowych, [Adjective markers of Polish indigenous lexical personality factors: A self-rating study], doi: 10.7366/1896180020153402, s. 266–282; Tomasz Besta, Maria Kaźmierczak, Magdalena Błażek: Przynależność grupowa i poczucie osobistego sprawstwa: rola fuzji tożsamości i klarowności Ja, [Group adherence and personal agency: The role of identity fusion and self-concept clarity], doi: 10.7366/1896180020153403, s. 283–295; Andrzej Nowak, Karolina Ziembowicz, Agata Zabłocka-Bursa, Wiesław Bartkowski: Wpływ społeczny z perspektywy obiektu wpływu: teoria i modele symulacyjne [Social influence from the ‘object of impact’ perspective: Theory and a simulation model], doi: 10.7366/1896180020153404, s. 296–309; Anna Filip, Marta Białecka-Pikul: Rozumienie autoprezentacji przez dzieci: rola teorii umysłu i trafności wiedzy matek o myśleniu ich dzieci, [Understanding self-presentation by children: The role of theory of mind and accuracy of mothers’ knowledge about their children’s thinking], doi: 10.7366/1896180020153405, s. 310–323; Elżbieta Stojanowska: Wpływ rodzaju wzbudzonego Ja na efektywność autopromocji i ingracjacji osób o różnej płci psychologicznej [Influence of self – construal priming on effectiveness of self: Promotion and ingratiation in people differing in psychological gender], doi: 10.7366/1896180020153406, s. 324–334; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relationships: Initial test of the theory and method], doi: 10.7366/1896180020153407, s. 335–351.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.04.2022
Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia. Autorzy Blisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego. Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze: • Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. • Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. • Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu. Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
Granica wchodzenia przez marketerów w świat klienta przesuwa się od obserwacji jego zachowań i preferencji do zrozumienia, dlaczego odbiorca myśli i działa w taki, a nie inny sposób. Narzędziem umożliwiającym precyzyjne poznanie oraz wykorzystywanie tych zjawisk jest neuromarketing. To nauka pozwalająca sprawdzić, co dzieje się w głowach konsumentów, gdy podejmują decyzje zakupowe. Opisuje ich zachowania, stosując wiedzę o funkcjonowaniu ludzkiego mózgu oraz dane z różnych dyscyplin nauki, m.in. badań marketingowych, psychofizyki, psychologii czy kulturoznawstwa. Publikacja w sposób praktyczny i na powszechnie znanych przykładach ukazuje przyszłościowy trend marketingu, w którym wykorzystuje się mózg do kierunkowania decyzji zakupowych. Z tej książki dowiesz się: — jak zastosować neuromarketing w e-commerce; — jak dotrzeć do klientów w Internecie w sposób ich angażujący; — jak zapewnić pozytywne doświadczenia w świecie cyfrowym na poziomie emocjonalnym; — na jakie typowe bariery i zachowania zakupowe możesz się natknąć w Internecie; — jak wykorzystuje się neuromarketing w mediach społecznościowych; — jakie będą internetowe narzędzia przyszłości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 08.03.2022
Krytyczne i kreatywne podejście do życia - trudno wyobrazić sobie większe przeciwieństwa… Według powszechnie znanych definicji tych postaw, z jednej strony mamy do czynienia z intelektualną i rzeczową selekcją faktów, z drugiej z otwieraniem się na nowe, nietypowe pomysły. Ale czy na pewno? Zdaniem Roberta DiYanniego krytyczne i kreatywne myślenie to w rzeczywistości dwie strony tego samego medalu, które umiejętnie wykorzystane mogą znacząco ułatwić nam życie. Autor rozprawia się ze stereotypami na temat myślenia i uczy zupełnie nowych metod twórczego rozwiązywania problemów i analizowania otaczającego nas świata. Pokazuje na przykład, jak krytyczna ocena argumentów i uważna lektura prasy czy tekstów reklamowych mogą uratować nas przed polityczną, medialną czy marketingową manipulacją. Towarzyszy mu Leonardo da Vinci – jeden z najwybitniejszych umysłów w historii ludzkości, który w niespotykany sposób łączył krytyczne i twórcze podejście do rzeczywistości. Twoja inteligencja jest sumą nawyków twojego umysłu – tego, jak te nawyki wykorzystujesz, żeby myśleć i rozwiązywać problemy. Celem tej książki jest wzmocnienie twoich istniejących dobrych nawyków umysłu i pomoc w zmodyfikowaniu lub wyeliminowaniu tych złych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 16.12.2021
Ideą przewodnią książki jest założenie, że jedną z dróg prowadzących do samorealizacji kobiety jest wprowadzenie zmiany redefiniującej jej dotychczasowe życie, co określiłyśmy mianem re-decyzji życiowej. Publikacja jest efektem badań – wywiadów z kobietami, które dokonały takiej wieloaspektowej zmiany w poszukiwaniu autentyczności. Koncentrujemy się na zagadnieniach stawania się bardziej sobą, docierania do własnego głosu oraz na tym, kim naprawdę chce się być i jak chce się żyć. Mamy nadzieję, że książka będzie inspirująca zarówno poznawczo, jak i życiowo, a w zaproponowanych treściach – modelu re-decyzji życiowych i trzech porządkach biograficznych – Czytelniczki odnajdą własne doświadczenia lub kierunek rozwoju osobistego. Publikacja powstała w atmosferze naszej wieloletniej przyjaźni. Jest o kobietach i dla kobiet. Autorki Książka autorstwa Aleksandry Chmielińskiej i Moniki Modrzejewskiej-Świgulskiej stanowiła dla mnie poznawczą i intelektualną przyjemność. Przedmiot zainteresowania Autorek stanowią tzw. re-decyzje w kontekście działań podmiotowych kobiet. Sposób ujęcia i przedstawienia problematyki, jak również podejście metodologiczne to przykład dojrzałej, refleksyjnej postawy badawczej. Monografia ma charakter empiryczno-analityczny, pod wieloma względami nowatorski i wyróżniający się na tle innych publikacji polskich. Tym, co ją szczególnie wyróżnia, jest próba kompleksowego wyjaśnienia opisywanej rzeczywistości poprzez wprowadzenie autorskiego modelu koncepcyjno-analitycznego. Z recenzji dr hab. Anety Ostaszewskiej
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 30.07.2021
Psychologia zachowań konsumenckich / Andrzej Falkowski, Tadeusz Tyszka. - Wyd. 2 poszerz. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. - 424 s. : ilustracje (gł. kolor.) ; 25 cm.
Bibliogr. s. 383-397. Indeksy.
W pracy przedstawiono psychologiczną analizę procesu spostrzegania i jej znaczenie dla opracowania strategii reklamowych. Scharakteryzowano procesy uczenia się i pamięci - kształtujące zachowania konsumenckie. Omówiono: rolę emocji w zachowaniach konsumenckich i reklamie; mechanizmy psychologiczne postaw konsumenckich; problematykę segmentacji rynku ze szczególnym uwzględnieniem podziału ze względu na cechy osobowości konsumentów; sytuacje konsumenta-decydenta zdobywającego informację i dokonującego zakupu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41046 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again