Form of Work
Artykuły
(42)
Publikacje naukowe
(13)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Status
available
(3)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
Baumann Katarzyna
(2)
Otwinowska-Kasztelanic Agnieszka
(2)
Świerczyńska Elżbieta
(2)
Bzdak Rafał
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Celichowski Jerzy (1965- )
(1)
Chlipalski Karol
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Dobkowska Joanna (filolog)
(1)
Dudziak-Czajkowska Barbara
(1)
Foryś Małgorzata
(1)
Gozdawa-Gołębiowski Romuald
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Głuszkowski Michał
(1)
Kaczmarek Andrzej
(1)
Karkowska Ewa
(1)
Kawa Marek (1975- )
(1)
Korendo Marta
(1)
Kornaś Monika
(1)
Krawczyk Violetta
(1)
Kucharz Ewelina
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kuros-Kowalska Kamila
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Langdon Henriette W
(1)
Maliszewska Maria
(1)
Marchwian Aleksandra
(1)
Markowska Agnieszka
(1)
Mounis Faustyna
(1)
Możejko Zbigniew P
(1)
Multańska Małgorzata
(1)
Myczko Kazimiera
(1)
Nowicki Michał (pedagog)
(1)
Olpińska Magdalena
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pearson Barbara Zurer
(1)
Pilarska Paula
(1)
Pułaczewska Hanna (1965- )
(1)
Ratuszniak Aleksandra
(1)
Roda-Sroka Magda
(1)
Różycka Jolanta B
(1)
Sambor Barbara
(1)
Schmidt Anna (pedagogika)
(1)
Steur Agnieszka
(1)
Stępkowska Agnieszka (1971- )
(1)
Waniek-Klimczak Ewa
(1)
Widyńska Karolina
(1)
Wilkowska Monika
(1)
Wodniecka Zofia
(1)
Zagner Aleksandra
(1)
Zagórska Ewa
(1)
Zawichrowska Marta
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(48)
Time Period of Creation
2001-
(18)
Country
Poland
(50)
Language
Polish
(50)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Subject
Dwujęzyczność
(46)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(17)
Języki
(11)
Dzieci
(6)
Polacy za granicą
(5)
Język polski
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Psycholingwistyka
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Cudzoziemcy
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Język niemiecki
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kształcenie
(2)
Metoda projektów
(2)
Nauczanie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
badanie
(2)
Argumentacja
(1)
Bilingwizm
(1)
Biologia
(1)
Dyslalia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Frazeologia
(1)
Geografia
(1)
Glottodydaktyka
(1)
Głusi
(1)
Imigranci
(1)
Język dziecka
(1)
Język migowy
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Języki obce
(1)
Kontakt językowy
(1)
Literatura polska
(1)
Małżeństwo międzyetniczne
(1)
Metoda Krakowska
(1)
Metody nauczania
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Myślenie
(1)
Nauczanie dwujęzyczne
(1)
Nauczanie języków
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauka czytania
(1)
Obcokrajowcy
(1)
Onichimowska, Anna
(1)
Oświata
(1)
Polski Związek Głuchych. Oddział (Łódź)
(1)
Postawy
(1)
Przekłady węgierskie
(1)
Przysłowia
(1)
Relacja romantyczna
(1)
Retoryka
(1)
Rodzina
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Socjologia
(1)
Surdologopedia
(1)
Szkoły polonijne
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Świadomość językowa
(1)
Subject: work
Dziesięć stron świata
(1)
Subject: time
2001-
(12)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Subject: place
Polska
(3)
Budapeszt (Węgry)
(1)
Europa
(1)
Monachium (Niemcy)
(1)
Ratyzbona (Niemcy)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(11)
Artykuł z pracy zbiorowej
(10)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Relacja
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(14)
Językoznawstwo
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
50 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 23.06.2022
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 19.05.2022
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42507 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 20.11.2021
Publikacja jest adresowana do wszystkich zainteresowanych zagadnieniem dwujęzyczności oraz poszukujących sposobów rozwijania słownictwa w języku polskim u dzieci przebywających poza granicami Polski. Tytuł pracy jasno ukazuje, jaki kontekst dwujęzyczności i teren badań znalazł się w centrum zainteresowań. Wnioski przedstawione w publikacji zostały dogłębnie przemyślane i zweryfikowane w praktyce. Wysiłek badawczy Autorki wpisuje się w indeks ważnych problemów i pytań, jakie stawia dziś lingwistyka stosowana i cała humanistyka. Jednym z celów pracy była próba oceny efektywności różnych sposobów służących rozwojowi słownictwa dzieci na emigracji, ze szczególnym zwróceniem uwagi na nowoczesne metody. W pracy zwięźle opisano dwie, opozycyjne w stosunku do siebie metody stymulacji: tradycyjną, która sprowadza się do rozwijania poziomu słownictwa poprzez kanał słuchowy oraz nowoczesną, w której wykorzystano multimedialne narzędzie umieszczone na platformie internetowej. Opisane w pracy autorskie narzędzia dają możliwość praktycznego zastosowania, co może okazać się cennym walorem dla nauczycieli, terapeutów czy rodziców poszukujących różnych metod rozwijania leksyki dzieci na emigracji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of change: 30.09.2021
Bibliografia na stronach 317-348. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46539 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Streszczenie: Refleksje na temat tworzenia i rozwijania szkoły integrującej nauczanie przedmiotów i języka z perspektywy zastępcy dyrektora ds. klas dwujęzycznych.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Streszczenie: Omówienie metodyki treningu strategii uczenia się i pokazanie, jak strategie te są wprowadzane do lekcji dwujęzycznych. Strategie metakognitywne, kognitywne i kompensacyjne.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Streszczenie: Definicje kształcenia typu CLIL oraz prezentacja elementów charakterystycznych dla nauczania przedmiotowo-językowego, które można odnaleźć w podręcznikach do języka angielskiego w starszych klasach szkoły podstawowej. Wprowadzanie elementów CLIL w nauczaniu wczesnoszkolnym. Przedstawienia cyklu lekcji dla ośmiolatków wraz z wynikami badań nad efektywnością tych zajęć.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Streszczenie: Prezentacja postulatów dotyczących efektywnego kształcenia językowego, w tym kształcenia typu CLIL, przez które należy rozumieć integrację międzyprzedmiotową na lekcjach języka obcego w szkole podstawowej i w gimnazjum, a nie nauczanie dwujęzyczne w szkołach ponadgimnazjalnych. Przedstawienie najczęściej pojawiających się błędów w ćwiczeniach CLIL stosowanych na zajęciach prowadzonych z elementami nauczania przedmiotowo-językowego oraz źródła tych błędów. Procedura przydatna w samodzielnym tworzeniu materiałów dydaktycznych o charakterze CLIL.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Streszczenie: Prezentacja wybranych aspektów , na które zwracają uwagę badacze kształcenia dwujęzycznego. Prezentacja korzyści językowych oraz poznawczych wynikających ze stosowania podejścia bilingwalnego.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Psychologiczne aspekty pracy z uczniem - emigrantem / Katarzyna Baumann // EDUKACJA I DIALOG. - 2012, nr 1-2, s. 38-41.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Wokół dyskusji na temat dwujęzyczności / Magdalena Sadowska-Gronert // JĘZYKI OBCE W SZKOLE. - 2009, nr 4, s. 10-17.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Streszczenie: Założenia i wyniki badania na temat plusów i minusów uczenia się w klasie dwujęzycznej przeprowadzonego w Gimnazjum nr 83 im. Konstancji Markiewicz w Warszawie. Omówienie wyników.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Wychowanie fizyczne i język niemiecki : zgrany duet / Agnieszka Markowska // JĘZYKI OBCE W SZKOLE. - 2010, nr 6, s.122-125.
Streszczenie: Poszerzanie słownictwa na lekcjach wf poprzez wykonywanie poleceń nauczyciela wypowiadanych w języku niemieckim. Doskonalenie warsztatu nauczycela - źródła w języku niemieckim do nauczania przedmiotu wf.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again