Form of Work
Artykuły
(70)
Publikacje naukowe
(44)
Książki
(18)
E-booki
(10)
IBUK Libra
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(10)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(11)
Author
zbiorowa Praca
(5)
Kowalska Ewa (pedagog)
(3)
Chęcińska Urszula
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Matyjas Bożena
(2)
Pastuszek Ewa
(2)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(2)
Sporek Paweł
(2)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(2)
Anweiler Oskar (1925-2020)
(1)
Baluch Alicja (1944- )
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Beisert Maria
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bolińska Marta
(1)
Brockman John (1941- )
(1)
Brzozowska-Brywczyńska Maja
(1)
Budrewicz Zofia (1951- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chrabąszcz Marta
(1)
Dufner Hanna
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Fidowicz Alicja
(1)
Gomułka Izabela
(1)
Graczyk Ewa (1953- )
(1)
Grzebałkowska Magdalena (1972- )
(1)
Górny Andrzej (socjolog)
(1)
Głowacka Natalia
(1)
Głowacka Paulina (pedagog)
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jakubczak Małgorzata
(1)
Jakubiak Krzysztof
(1)
Jakubowska Emilia (pedagog)
(1)
Jakubowska-Krawczyk Katarzyna
(1)
Kasperkiewicz Katarzyna (1984- )
(1)
Klichowski Michał
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Koziołek Krystyna
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Krzyżanowska Agnieszka (filozofia)
(1)
Leszczyński Grzegorz (1956- )
(1)
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(1)
Malinowska Joanna (1962- )
(1)
Marciniak Katarzyna
(1)
Mazan-Mazurkiewicz Alicja (1972- )
(1)
Małochleb Paulina
(1)
Mielhorski Robert (1967- )
(1)
Mityk Iwona (1961- )
(1)
Mizińska Jadwiga (1945- )
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Mytych-Forajter Beata (1974- )
(1)
Nowak Joanna
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Olek-Redlarska Zofia (1955- )
(1)
Pater Ewa
(1)
Popek Lidia
(1)
Ptak Justyna
(1)
Ratajczak Krzysztof (1973- )
(1)
Rusek Marta
(1)
Shapiro Jordan
(1)
Sikorska Joanna (pedagog)
(1)
Stawecka Anna
(1)
Szaro Marta
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wawerska-Kus Joanna
(1)
Wawrzkowicz Joanna
(1)
Wójcik-Dudek Małgorzata
(1)
Zygmunt Agata (socjolog)
(1)
Ługowska Jolanta (1948- )
(1)
Żychlińska Justyna
(1)
Year
2020 - 2023
(16)
2010 - 2019
(75)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(51)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Country
Poland
(98)
Language
Polish
(97)
English
(1)
Audience Group
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Bibliotekarze
(1)
Rodzice
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Dzieciństwo
(86)
Dzieci
(23)
Tematy i motywy
(20)
Literatura polska
(14)
Dziecko
(12)
Rodzina
(8)
Wychowanie
(7)
Pedagogika
(6)
Poezja
(6)
Powieść
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Literatura dla dzieci
(4)
Badania naukowe
(3)
Dorosłość
(3)
Internet
(3)
Literatura dla młodzieży
(3)
Rodzice
(3)
Bezrobocie
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dorośli
(2)
Film animowany
(2)
Język polski
(2)
Kulmowa, Joanna (1928- )
(2)
Literatura
(2)
Metodologia
(2)
Młodzież
(2)
Niemcy
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Pedagogika współczesna
(2)
Polska
(2)
Prawa dziecka
(2)
Problemy współczesności
(2)
Psychologia
(2)
Recenzje
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Samotność
(2)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(2)
Szymborska, Wisława
(2)
Telewizja
(2)
Wartość
(2)
Więź rodzinna
(2)
Zabawki
(2)
Życie codzienne
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Anweiler, Oskar
(1)
Bieńczyk, Marek
(1)
Budownictwo jednorodzinne
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dotyk
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Epoka brązu
(1)
Epoka żelaza
(1)
Esej
(1)
Estetyka
(1)
Fonoholizm
(1)
Fundacja
(1)
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo (Lublin)
(1)
Glück, Louise
(1)
Gombrowicz, Witold
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Holokaust
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Jakość
(1)
Jakość życia
(1)
Jastrun, Mieczysław
(1)
Kamieńska, Anna
(1)
Kendall, Philip C. Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji
(1)
Kobieta
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Kwaśniewski, Tomasz
(1)
Lektura szkolna
(1)
Lindgren, Astrid
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Maleszka, Andrzej
(1)
Media społecznościowe
(1)
Medykalizacja
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda biograficzna
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody nauczania
(1)
Miasta
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Monografia
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Müller, Herta
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka
(1)
Subject: work
Ararat
(1)
Dzieci wracające ze szkoły
(1)
Książka twarzy
(1)
Maša i Medved' (serial filmowy)
(1)
Pan Samochodzik
(1)
Subject: time
2001-
(27)
1901-2000
(17)
1945-1989
(7)
1989-2000
(6)
1001-1100
(3)
1101-1200
(3)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1918-1939
(3)
901-1000
(3)
1401-1500
(2)
1801-1900
(2)
1939-1945
(2)
401-500
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
1-100
(1)
101-200
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
201-300
(1)
301-400
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Subject: place
Polska
(9)
Europa
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Iwano-Frankiwsk (Ukraina, obw. iwanofrankiwski)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(41)
Artykuł z pracy zbiorowej
(41)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Poradnik
(2)
Publikacje
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Felieton
(1)
Komiks
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Recenzja
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(27)
Literaturoznawstwo
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Psychologia
(7)
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Nauka i badania
(4)
Architektura i budownictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
98 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 05.02.2023
Classical Antiquity is a particularly important field in terms of “Hope studies” […]. For centuries, the ancient tradition, and classical mythology in particular, has been a common reference point for whole hosts of creators of culture, across many parts of the world, and with the new media and globalization only increasing its impact. Thus, in our research at this stage, we have decided to study how the authors of literary and audiovisual texts for youth make use of the ancient myths to support their young protagonists (and readers or viewers) in crucial moments of their existence, on their road into adulthood, and in those dark hours when it seems that life is about to shatter and fade away. However, if Hope is summoned in time, the crisis can be overcome and the protagonist grows stronger, with a powerful uplifting message for the public. […] Owing to this, we get a chance to remain true to our ideas, to keep faith in our dreams, and, when the decisive moment comes, to choose not hatred but love, not darkness but light. (Katarzyna Marciniak, University of Warsaw; From the introductory chapter) The book is to be recommended for academics as well as graduate and postgraduate students working on the reception of Classical Antiquity and its transformations around the world. (David Movrin, University of Ljubljana) "Our Mythical Hope" is the latest collection of articles by scholars participating in an ongoing collaboration to ensure that the beauty and profundity of Classical myth remain known, and (hopefully) remain part of our modern culture. The size of this compendium, the sweep of subjects considered, the involvement of leading experts from around the world, all testify to how important and extensive this initiative has become over the last decade. The project’s continued commitment to engage all ages, especially the young, and to extend its outreach beyond the Academy merely, makes it a leading model for how research retains its relevance. (Mark O’Connor, Boston College) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* PhD Hab. Katarzyna Marciniak - is Professor, Director of the Centre for Studies on the Classical Tradition (OBTA), and Vice-Dean for International Cooperation at the Faculty of “Artes Liberales” at the University of Warsaw. She heads the Cluster “The Past for the Present – International Research and Educational Programme”. Her doctoral thesis, under the supervision of Prof. Jerzy Axer, focused on Cicero’s translations from Greek into Latin. In 2011, she established the international team programme Our Mythical Childhood, bringing together scholars from various continents with the aim of studying the reception of Classical Antiquity in children’s and young adults’ culture. She is a laureate of the Loeb Classical Library Foundation Grant for the project Our Mythical Childhood… The Classics and Children’s Literature between East and West (2012–2013), the Alexander von Humboldt Foundation Alumni Award for Innovative Networking Initiatives for the project Chasing Mythical Beasts… The Reception of Creatures from Graeco-Roman Mythology in Children’s and Young Adults’ Culture as a Transformation Marker (2014–2017), and the European Research Council Consolidator Grant for the project Our Mythical Childhood… The Reception of Classical Antiquity in Children’s and Young Adults’ Culture in Response to Regional and Global Challenges (2016–2022). She also writes for children and has published two volumes of myths for young readers. Her poems about a cat that surfs the Internet and a lion visiting a hairdresser received a nomination for the Book of the Year 2016 award of the Polish Section of the International Board on Books for Young People (IBBY). --------- Dr hab. K (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.02.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.02.2023
Współczesność to czas wymagający głębokiej refleksji nad dzieciństwem. Wymaga ona przede wszystkim podmiotowego spojrzenia na dziecko jako na Osobę wpisaną w historię, kulturę i społeczeństwo. Współczesność obliguje zatem w pewnym sensie do rekonstrukcji Korczakowskich pytań o dziecko i zapytania o to, kim tak naprawdę jest dziecko, jakie są jego prawdziwe cechy, prawdziwe potrzeby, jakie kryją się w nim prawdziwe możliwości? Taka refleksja nad dzieciństwem towarzyszy od wielu lat organizowanym przez nas na Wydziale Studiów Edukacyjnych UM w Poznaniu konferencjom z cyklu Świat małego dziecka oraz wydawanym przez Wydawnictwo Naukowe UAM pod naszą redakcją książkom o takim samym tytule. Podczas piątej edycji konferencji (odbywają się one co dwa lata od roku 2010) i w chwili wydania piątego naukowego tomu Świata małego dziecka, podjęliśmy decyzję o wydaniu Świata małego dziecka w formie podręcznika akademickiego, który będzie wykorzystywany przez nasze środowisko zajmujące się pedagogiką dziecka, podczas zajęć dla studentów, które prowadzimy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.02.2023
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.02.2023
Od Redakcji Prezentowany zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony różnym interpretacjom polskiej odmiany kapitalizmu. W szczególności interesuje nas zależność między gospodarką kapitalistyczną a przemianami ustrojowymi po 1989 roku. Jerzy Stachowiak analizuje oryginalną propozycję teoretyczną pod hasłem „nowego ducha kapitalizmu” autorstwa Luca Boltanskiego i Ève Chiapello. Krzysztof Jasiecki omawia różne praktyki współczesnego kapitalizmu jako tło transformacji. Z kolei Adam Mrozowicki pokazuje perspektywę krytyki rynku oraz społeczne nań reakcje. Autor zwraca uwagę na powszechność strategii indywidualistycznych i nowe przejawy reakcji zbiorowej w postaci związkowej lub narodowej. Natomiast Piotr Michoń analizuje ukierunkowanie polityki społecznej wobec dzieci na przygotowanie ich do dorosłego życia w warunkach konkurencji, czemu towarzyszy niedocenianie dzieciństwa jako samodzielnego etapu życia. Jednym z ważnych aspektów polskiego kapitalizmu jest tzw. szara strefa, tzn. funkcjonowanie przedsiębiorstw i zatrudnienia poza legalnymi formami. Przedstawione przez Annę Baczko-Dombi i Annę Gizę wyniki badań wskazują na społeczne ramy i skutki szarej strefy oraz na jej wewnętrzną strukturę i miejsce w porządku społecznym. W artykułach ukazujemy cechy charakterystyczne kapitalizmu nie tyle jako systemu gospodarczego, ile raczej jako skomplikowanego systemu społeczno- -kulturowego. Socjologiczne interpretacje są tu oczywiście cząstkowe, a debata nad nimi jest otwarta. W dziale „Wokół książek” publikujemy dwa zestawy tekstów: polemikę Bartosza Miki i Marty Bucholc, dotyczącą w dużej mierze koncepcji Maksa Webera i jej zastosowania w książce Marty Bucholc Konserwatywna utopia kapitalizmu, oraz eseje Aleksandra Manterysa i Juliusza Gardawskiego na temat pracy zbiorowej pod redakcją Marii Jarosz pt. Polska europejska czy narodowa? Tom dopełnia recenzja książki pod redakcją Kazimiery Wódz pt. Zapomniane miejsca, zapomniani ludzie, poświęconej przemianom kulturowym na Śląsku w związku ze znaczną dezindustralizacją i restrukturyzacją gospodarki tego regionu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.02.2023
Temat: Intergenerational relations ; Społeczeństwo postindustrialne ; Teoria społeczeństwa ryzyka ; Zmiany kulturowe ; Transformation of class structure ; The ‘death of class’ ; The new forms of inequality ; Transformacja struktury klasowej ; „śmierć klasy” ; Nowe formy nierówności ; Post-komunistyczna transformacja ; Prorynkowe postawy ; Prodemokratyczne postawy ; Polskie Badanie Panelowe ; Social classes ; Post-communist transformation ; Pro-market attitudes ; Jakość życia ; Polish Panel Survey ; Pozycja stratyfikacyjna ; Subiektywna ocena położenia społecznego ; Położenie społeczne ; Position stratification ; Subjective evaluation of social position ; Measurement scales ; Social position ; Gender inequality ; Gender segregation ; Gender status ; Occupation attainment ; Estonian labour market ; Nierówności płci ; Segregacja ze względu na płeć ; Status płci ; Osiąganie pozycji zawodowej ; Estoński rynek pracy ; Wieś i rolnictwo ; Struktura agrarna ; Różnorodność i zróżnicowanie ; Trzy dynamiki rozwoju wiejskiego ; Agriculture and countryside ; Systemic change ; Agrarian change ; Diversity and differentiation ; Zaburzenia psychiczne ; Strukturalna koncepcja dzieciństwa ; Relacje międzygeneracyjne ; Zagrożenie biedą ; Inicjatywy Unii Europejskiej na rzecz dzieci ; Structural concept of childhood ; Pro-democratic attitudes ; Risk of poverty ; EU initiatives for children ; Tatus społeczno –ekonomiczny ; Klasy społeczne ; Quality of life ; Subjective quality of life ; Nowa gospodarka ; Subiektywna jakość życia ; The three competing rural development dynamics ; Samobójstwa ; Zmiana systemowa ; Skale pomiarowe
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 05.02.2023
Pierwszy numer „Studiów Kulturoznawczych” zawiera blok artykułów tematycznie powiązanych z problematyką dzieciństwa, ujmowanego z różnych punktów widzenia: badań nad językiem oraz teorii mediów, praktyki animacyjnej i kulturowej, psychoanalizy i twórczości literackiej. W ujęciu badaczy dzieciństwo jawi się jako teoretyczny problem dla tych twórców, którzy próbują spojrzeć na nie „po czasie”, z perspektywy dorosłości. Zmaganie się z dzieciństwem okazuje się doświadczeniem, którego nie sposób pominąć w refleksji kulturowej. Z drugiej strony analiza problemów dzieciństwa otwiera obszar dla działań praktycznych, opartych na starannej obserwacji zachowań dziecięcych. Jak sprawić, by wprowadzić dzieci do przestrzeni kulturowej i stworzyć możliwości uczestniczenia w niej? Połączenie tych perspektyw tworzy podejście kulturoznawcze, w którym poprzez staranną analizę rzeczywistości wyznaczamy ramy dla integrujących działań codzienności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Masturbacja dziecięca – jedna z powszechnych postaci ekspresji seksualnej – jest źródłem wielu kontrowersji i burzliwych debat. Po pierwsze dlatego, że należy do praktyk seksualnych uprawianych samotnie, wykluczających funkcję prokreacyjną i obecność partnera i z tego powodu nierzadko uznawanych za patologiczne. Po drugie, ponieważ dotyczy dzieci – istot, które uznawane są za aseksualne. Ten podwójnie umocowany niewiedzą lęk o los dziecka rodzi niepokój dorosłych i skutkuje poszukiwaniem rozwiązań. Celem tej publikacji jest dostarczenie rzetelnej wiedzy, opartej na koncepcjach teoretycznych i wynikach badań empirycznych, pozwalających opisać, wyjaśnić i przewidzieć zjawiska związane z seksualnością człowieka. Autorka opisała zjawisko masturbacji dziecięcej i podała kryteria pozwalające odróżnić zjawiska należące do normy rozwojowej od takich, które od tej normy odbiegają. W kolejnych rozdziałach czytelnik znajdzie charakterystykę masturbacji dziecięcej na każdym etapie dzieciństwa. Książkę wieńczą rozdziały o postępowaniu diagnostycznym oraz planowaniu interwencji. Ostatecznie pomysł napisania książki zawdzięczam dziennikarzom zadręczającym mnie pytaniem: Co należy mówić rodzicom, których dziecko się masturbuje? i cierpliwie przyjmującym moje sakramentalne Nie wiem. Gwoli sprawiedliwości jednak dodam, że tym, którzy wytrzymywali rozczarowanie specjalistą nieumiejącym błysnąć medialną radą, wyjaśniałam: Wiem jednak, jak postąpić w tej sprawie: zebrać informacje, postawić diagnozę, zaplanować interwencję i ją wdrożyć. Niezmiennie bowiem uważam, że to jedyna skuteczna forma pomocy, jeśli masturbacja dziecięca stwarza problem. Z tekstu To książka bardzo ważna i prawdziwie oczekiwana przez środowisko specjalistów. Czytając ją, miałam na myśli dwie metafory – kopalni i latarni. Kiedy jakaś praca zawiera ogromną liczbę najbardziej aktualnych informacji naukowych na dany temat, to mówimy o niej, że jest kopalnią wiedzy. Tak oceniam pierwszą część książki, która przedstawia zjawisko masturbacji dziecięcej w różnych okresach rozwojowych. Druga część książki, moim zdaniem, oświetla niczym latarnia ciemną dotąd drogę w kierunku diagnozy i oddziaływań leczniczych. Z recenzji prof. dr hab. Katarzyny Schier
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Date of change: 18.10.2022
Koncepcje dziecka i dzieciństwa na przestrzeni wieków / Joanna Wawrzkowicz. W: Edukacja Wczesnoszkolna. 2022/2023, nr 1, s. 121-149. - 2022.
Bibliografia na stronach 145-149.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46824 (1 egz.)
Article
In basket
Date of change: 01.02.2022
Czy można być dorosłym pięciolatkiem? / Paweł Sporek. W: Polonistyka. 2011, nr 6, s. 53-59.
Streszczenie: analiza powieści J. M. de Vasconselosa "Moje drzewko pomarańczowe"
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35294 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again