Forma i typ
Artykuły
(197)
Książki
(85)
Publikacje naukowe
(70)
Publikacje fachowe
(38)
Publikacje dydaktyczne
(8)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Druki ulotne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(78)
wypożyczone
(7)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(85)
Czytelnia
(1)
Autor
Kuszak Kinga
(10)
Bula Danuta
(5)
Porayski-Pomsta Józef
(4)
Błasiak-Tytuła Marzena
(3)
Tońska-Szyfelbein Anna
(3)
Zgółkowa Halina (1947- )
(3)
Bednarkowa Wiga
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Granat Anna
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(2)
Kobosko Joanna
(2)
Korendo Marta
(2)
Krella-Moch Aneta (1969- )
(2)
Matyasik Katarzyna
(2)
Montessori Maria
(2)
Orłowska-Popek Zdzisława
(2)
Rura Grażyna
(2)
Shugar Grace Wales
(2)
Sobańska-Jędrych Joanna
(2)
Socha Katarzyna
(2)
Stecko Elżbieta
(2)
Steur Agnieszka
(2)
Żytko Małgorzata
(2)
Augustyniak Zuzanna
(1)
Bakalarz Tomasz (ilustrator)
(1)
Balcerek Helena
(1)
Baluch Alicja (1944- )
(1)
Baranowski Maciej
(1)
Baudouin De Courtenay Jan
(1)
Biała Monika
(1)
Bloch Anna
(1)
Bojarczuk Agnieszka
(1)
Bokus Barbara
(1)
Boniecka Barbara (1948- )
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Boroń Aleksandra
(1)
Bouvet Danielle
(1)
Brearley Gill
(1)
Briggs Jason R
(1)
Bułczyńska Katarzyna
(1)
Bąk Angelika (psychologia)
(1)
Bąk-Średnicka Anna
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Błaszczyk-Kowalska Sylwia
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błędowski Ernest
(1)
Charczuk Ewa
(1)
Chmura-Klekotowa Maria
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Czarnecka-Zreda Monika
(1)
Czechowska Barbara
(1)
Czerniej Katarzyna
(1)
Czyżak Agnieszka
(1)
Dagiel Małgorzata
(1)
Deńca Marta
(1)
Dmochowska Maria
(1)
Dobosz Zbigniew
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dońska-Olszko Małgorzata
(1)
Duda Hanna
(1)
Duliński Tomasz
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziemidowicz Czesław (1949- )
(1)
Ferdek Anna
(1)
Ferens Halina
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Filipowska Agnieszka
(1)
Franek Anna
(1)
Fórián Éva
(1)
Gacka Ewa (pedagog)
(1)
Gawlińska Jadwiga
(1)
Gałan Beata
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Glinicka-Rutkowska Anna
(1)
Gogolewska Karolina
(1)
Gonigroszek Dorota
(1)
Gramza Grażyna
(1)
Greenberg Janice (1954- )
(1)
Gruszowska Anna
(1)
Gryz Iwona
(1)
Guttmejer Ewa
(1)
Góral Dorota
(1)
Gębka-Wolak Małgorzata (1968- )
(1)
Huma-Sztwiertnia Magdalena
(1)
Inglot-Kulas Joanna
(1)
Iwanowska Alicja
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna (1963- )
(1)
Januszek Cecylia
(1)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jedynak Małgorzata (1974- )
(1)
Jerzakowska-Kibenko Beata
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(189)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(120)
1989-2000
(7)
1901-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(286)
Język
polski
(286)
Odbiorca
Nauczyciele
(11)
Nauczyciele nauczania początkowego
(8)
Rodzice
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Przedszkola
(6)
Logopedzi
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Klasa 1.
(3)
Pedagodzy
(3)
Terapeuci
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Studenci
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Gimnazja
(1)
Językoznawcy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Surdopedagodzy
(1)
Terapeuci wczesnej interwencji
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Język polski
(85)
Język dziecka
(74)
Dziecko
(66)
Mowa
(39)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(27)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(27)
Dzieci
(25)
Wychowanie przedszkolne
(20)
Nauczanie początkowe
(17)
Język polski (przedmiot szkolny)
(14)
Dziecko zdolne
(13)
Nauczanie języków obcych
(13)
Język
(12)
Język migowy
(12)
Logopedia
(12)
Czytanie
(11)
Dziecko niesłyszące
(11)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(10)
Dwujęzyczność
(9)
Dysleksja i dysgrafia
(9)
Języki
(9)
Dziecko niedosłyszące
(8)
Język angielski
(8)
Metody nauczania
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Komunikacja wspomagająca
(7)
Kształcenie
(7)
Kompetencje komunikacyjne
(6)
Komunikacja językowa
(6)
Literatura dla dzieci
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Frazeologia
(5)
Języki obce
(5)
Komunikacja werbalna
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Pisanie
(5)
Polacy za granicą
(5)
Psycholingwistyka
(5)
Surdopedagogika
(5)
Twórczość dzieci i młodzieży
(5)
Dziecko głuche
(4)
Dziecko niewidome
(4)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(4)
Nauczyciele
(4)
Polski język migowy
(4)
Rozwój mowy
(4)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Słuch
(4)
Czytelnictwo dzieci
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Język polski jako obcy
(3)
Językoznawstwo
(3)
Lektura szkolna
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Poznanie
(3)
Promocja czytelnictwa
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzice
(3)
Rozumienie
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Szkolnictwo
(3)
Tematy i motywy
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Wielojęzyczność
(3)
Wychowanie
(3)
Autyzm
(2)
Bajkoterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Czytelnictwo dziecięce
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(2)
Edukacja medialna
(2)
Fonetyka
(2)
Fonogesty
(2)
Gramatyka
(2)
Gry i zabawy
(2)
Głusi
(2)
Holocaust
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Język książki
(2)
Język niemiecki
(2)
Język ukraiński
(2)
Karmienie piersią
(2)
Korekcja mowy
(2)
Metoda Montessori
(2)
Temat: dzieło
Janko Muzykant
(1)
Świat Jest Piękny
(1)
Temat: czas
2001-
(68)
1901-2000
(9)
1989-2000
(5)
1801-1900
(4)
1701-1800
(2)
1601-1700
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Holandia
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Kassel (Niemcy)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Monachium (Niemcy)
(1)
Ratyzbona (Niemcy)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(51)
Artykuł problemowy
(42)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(37)
Artykuł z czasopisma naukowego
(11)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Raport z badań
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Monografia
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Case study (studium przypadku)
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Publikacje
(4)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Literatura dla dzieci
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki dla dzieci
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Sprawozdanie z konferencji
(1)
Synteza
(1)
Słownik wielojęzyczny
(1)
Słowniki dla dzieci angielsko-polskie
(1)
Słowniki dla dzieci wielojęzyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(105)
Językoznawstwo
(41)
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Literaturoznawstwo
(8)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
286 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.03.2024
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 5)
Teksty podzielono na 2 cz. - "Język jako wartość w kształceniu dziecka w domu i szkole" (5 tekstów), "Dziecko w szkole" (7 tekstów). Teksty w cz. 1. dot.: dialogu w działaniach nauczyciela, rzeczywistości szkolnej w żargonie uczniów, edukacji językowej dzieci na Śląsku, uczenia się (ujęcie pedagogiczne) i nauczyciela jako falicytatora, dziecka jako osoby pytającej i pytanej. Art. w cz. 2. dot.: znaczenia przestrzeni w edukacji, znaczenia rodziny w wychowaniu dziecka, ról nauczyciela, samorządności uczniów w teorii i praktyce, rozwijania umiejętności interpersonalnych dziecka, projektu edukacji ekologicznej "Mniszek lekarski" w przedszkolach i początkowych klasach szk. podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35662 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 13.03.2024
Pokonywanie trudności dużych i małych / Jarosław Sarzała // JĘZYKI OBCE W SZKOLE. - 2007, nr 3, s.166-168.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.02.2024
Bibliografia przy rozdziałach.
Przedstawiono dziedziny rozwoju dziecka (rozwój sprawności motorycznej i manualnej, rozwój spostrzegania wzrokowego, rozwój percepcji słuchowej, rozwój mowy, rozwój zabawy, rozwój zachowań społecznych i emocji) z podziałem na: pierwszy rok życia, wiek poniemowlęcy, wiek przedszkolny. Omówiono: kształtowanie się dominacji stronnej, pamięć (krótko), wczesną naukę czytania w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym. Podany w książce czas pojawienia się kolejnych umiejętności dotyczy dzieci prawidłowo rozwijających się i służy ocenie, kiedy brak określonych funkcji należy uznać za niepokojący. Do każdego zagadnienia podano propozycje ćwiczeń usprawniających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43046 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.01.2024
Program stanowi uporządkowany zbiór ćwiczeń, które doskonalą umiejętności związane z rozwojem emocjonalno-społecznym i rozwijają sprawność językową. Program podzielono na cztery obszary funkcjonowania psychospołecznego dzieci: Postrzeganie siebie i rozumienie uczuć (Poznaję swoje ciało, Poznaję swoje uczucia), Współdziałanie i uczestnictwo w grupie (Wszyscy tworzymy klasę, Możemy liczyć na siebie), Sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach (Umiem rozwiązywać problemy, Jestem asertywny), Swobodne porozumiewanie się z otoczeniem (Potrafię się wypowiadać). Każdy obszar zawiera scenariusze podzielone na spotkania. Przeznaczony jest do realizowania z dziećmi w normie intelektualnej lub lekko upośledzonymi umysłowo (na spotkaniu z wychowawcą klasy lub w świetlicy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.01.2024
Bibliografia na stronach 314-325.
Streszczenie angielskie.
Autorka zdefiniowała język oraz określiła jego istotę jako środka porozumiewania się ludzi. Zaprezentowała współczesne koncepcje teoretyczne w badanich nad językiem dziecka. Dokonała opisu funkcjonujących w literaturze koncepcji rozwoju języka. Określiła właściwości języka dzieci klas niższych (od faz rozwoju, poprzez włąściwości języka dziecka w młodszym wieku szkolnym, do zwrócenia uwagi na postępujące zmiany w rozwoju języka w ciągu pierwszych trzech lat nauczania). Omówiła uwarunkowania rozwoju języka uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Przedstawiła różnorodne metody, formy i środki oddziałujące na sprawność językową dziecka. Następnie dokonała opisu przebiegu badań własnych, ich rezultatu oraz weryfikacji założonych wcześniej hipotez badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39785 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.12.2023
Bibliografia na stronach 108-[110].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34754 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.12.2023
Bibliografia na stronach 251-[260].
Streszczenie w języku angielskim.
Autor konstruuje własną koncepcję kształcenia niesłyszących opartą na naukowej teorii języka i negującą tradycyjną dźwiękowo-logopedyczną pedagogikę głuchoty, w której według niego trening dydaktyczny zaburza pozajęzykową sferę osobowości. Problem ontogenezy języka ojczystego dzieci głuchych ukazuje na tle zagadnień lingwistyki, metodologii nauk, zagadnień kulturowych i filozoficznych. Dokonuje próby wstępnej rekonstrukcji Mechanizmu Poznawania Języka w Ciszy Absolutnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.12.2023
Tytuł oryginału: "The mask of benevolence - disabiling the deaf community".
Autor, amerykański specjalista zajmujący się głuchotą, uważa społeczność głuchych za mniejszość językową i kulturową, a nie populację ludzi niepełnosprawnych (w odniesieniu do ludzi głuchych od urodzenia lub tych, którzy wcześnie stracili słuch). Prezentuje wyobrażenia nt. osób głuchych występujące wśród słyszących, politykę wobec osób głuchych, kulturowe modele ludzi głuchych, ukazuje dyskryminowanie języka migowego, analizuje kształcenie integracyjne, problemy rodziców dzieci głuchych, opowiada się za kształceniem dwujęzycznym (jęz. migowy i jęz. angielski), omawia zagadnienia związane z wszczepianiem implantów ślimakowych. Praca z pogranicza socjologii, psychologii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34910 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 04.12.2023
Rozwój komunikacji językowej u dzieci z zespołem Aspergera / Sylwia Błaszczyk-Kowalska, Ewa Gacka. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. R. 55, nr 10 (2015), s. 3-13. - 2015.
Bibliografia.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43032 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 23.11.2023
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47872 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej