Forma i typ
Publikacje naukowe
(65)
Artykuły
(47)
Książki
(47)
Publikacje fachowe
(8)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
Placówka
Wypożyczalnia
(47)
Autor
Lew-Koralewicz Aneta
(2)
Michalak Marek (1971- )
(2)
Rembowski Józef (1923-1995)
(2)
Sokołowska Jolanta (pedagog)
(2)
Aksamit Katarzyna
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Aliieva Elina
(1)
Appelt Karolina (1976- )
(1)
Arczewska Magdalena
(1)
Baluch Alicja (1944- )
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Burczyk Irena
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Błeszyńska Krystyna
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cabalski Marian
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Czyżkowska Anna (psycholog)
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Ferenz Krystyna (1946- )
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Fleck-Bangert Rose
(1)
Galifret-Granjon Nadine
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Grygiel Paweł
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana (1978- )
(1)
Głowacka Natalia
(1)
Hałasowska Elżbieta (1974- )
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Hughes Claire
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Jabłonowska-Turkiewicz Agata
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Janowska Patrycja (psycholog)
(1)
Januszewska Edyta (1989- )
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Jazłowska Anna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
John Maria
(1)
John-Borys Maria
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Jędruszczak Maja
(1)
Kaliszewska-Czeremska Katarzyna (1978- )
(1)
Karczmarzyk Małgorzata
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Kruszko Krzysztof
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kucharczyk Magdalena
(1)
Kulesza Katarzyna
(1)
Kwiatkowska Katarzyna (psycholog)
(1)
Kwiatkowski Stefan
(1)
Lesiuk Anna
(1)
Lewandowska Ewa (pedagog)
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Lubińska-Bogacka Magdalena
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Malenta Paulina
(1)
Manicka Maria
(1)
Masłowska Monika
(1)
Matuszewski Andrzej
(1)
Michalska Paulina Magdalena
(1)
Molicka Maria (psycholog)
(1)
Mężyk Agata
(1)
Narkun Zuzanna
(1)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Piasecka Agata (psycholog)
(1)
Podgórska Anna (nauczyciel)
(1)
Podgórska Beata (pedagog)
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Pufal-Struzik Irena
(1)
Rudnik Agata
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(1)
Skoczylas Joanna
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Smogorzewska Joanna
(1)
Sokal Urszula
(1)
Sokołowska Alicja (?-2004 )
(1)
Sordyl-Lipnicka Barbara
(1)
Stańkowski Bogdan
(1)
Szendoł Magdalena
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szymanik Anna
(1)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(67)
1989-2000
(5)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(95)
Język
polski
(93)
angielski
(1)
Odbiorca
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Biblioterapeuci
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Temat
Dzieci
(19)
Dziecko
(15)
Rodzice
(15)
Młodzież
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Rodzina
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(8)
Psychologia dziecka
(8)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Przemoc w rodzinie
(6)
Uczniowie
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Obraz własnego ciała
(4)
Psychologia
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Badania longitudinalne
(3)
Badania naukowe
(3)
COVID-19
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Kształcenie
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczyciele
(3)
Postawy
(3)
Przemoc wobec dzieci
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozwód
(3)
Teoria umysłu
(3)
Uczucia
(3)
Zachowanie
(3)
Zapobieganie
(3)
Agresywność
(2)
Autyzm
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dotyk
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko zaniedbane
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje wychowawcze
(2)
Konflikt rodzinny
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Macierzyństwo
(2)
Matki i córki
(2)
Matki i synowie
(2)
Metody nauczania
(2)
Mowa
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Oceny szkolne
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Poczucie koherencji
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Raport z badań
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzina niepełna
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Rysunek
(2)
Samobójstwo
(2)
Smogorzewska, Joanna
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Techniki projekcyjne (psychol.)
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowanie
(2)
Zdolności
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Żłobki
(2)
Adaptacja testu psychologicznego
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Aspiracje
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania pilotażowe
(1)
Badania porównawcze
(1)
Badania przesiewowe
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barwy
(1)
Temat: dzieło
Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym
(2)
Temat: czas
2001-
(57)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(31)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Liban
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mysłowice (woj. śląskie)
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Owińska (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Czerwonak ; okolice)
(1)
Podhale
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(65)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(20)
Artykuł z pracy zbiorowej
(17)
Artykuł z czasopisma naukowego
(14)
Opracowanie
(9)
Artykuł problemowy
(7)
Monografia
(7)
Publikacje
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Recenzja naukowa
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(65)
Edukacja i pedagogika
(34)
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Nauka i badania
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
95 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.04.2024
Bibliografia na stronach 183-198.
Przedstawiono teoretyczny model skuteczności ucznia obejmujący szkołę jako źródło specyficznych wymogów poznawczych i społecznych oraz podmiotowe determinanty skutecznosci ucznia, analizę i interpretacje wyników badań własnych. W 2002 r. badano uczniów klas III gimnazjów i liceów w Lubelinie - uczniów uznanych za najbardziej skutecznych (grupa zasadnicza) i wszystkich uczniów losowo wybranych klas (grupa kontrolna).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39816 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 29.03.2024
Nauczyciel a uczeń z ADHD / Wanda Baranowska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 194 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 169-185.
Autorka omawia definicję, etiologię, objawy i powikłania nadpobudliwości psychoruchowej, diagnozowanie i terapię dzieci (metody i proces rozpoznawania, metody: leczenie farmakologiczne, psychoterapia rodzin, terapia indywidualna lub grupowa, programy terapeutyczne, akupunktura, biofeedback, homeopatia, dieta). Zwraca uwagę na szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD (prawo oświatowe, wymagania społeczno-wychowawcze, wymagania dydaktyczne), percepcję uczniów przez nauczycieli (nauczycielskie uogólnienie sądu o uczniu, wnioskowanie o cechach ucznia, zachowanie i postawy dzieci z ADHD wobec oczekiwań nauczyciela. Publikacja zawiera badania na temat stanu nauczycielskiej percepcji ucznia z ADHD w Polsce, stanu funkcjonowania ucznia z ADHD oraz określenia struktury zależności pomiędzy nauczycielską percepcją ucznia z nadpobudliwością psychoruchową a jego funkcjonowaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42305 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43545 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Data zmiany: 06.02.2024
Bibliografia na stronach 197-210.
Streszczenie angielskie.
W pracy przedstawiono zjawisko rozwodów i ich konsekwencje dla dzieci. Scharakteryzowano więzi uczuciowe w rodzinach rozwiedzionych i pełnych. Zaprezentowano uwarunkowania zarówno pozytywnej, jak i negatywnej więzi córek i synów z matkami i ojcami w rodzinach po rozwodzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 18.01.2024
Bibliografia na stronach 245-[250].
W cz. 1 przedstawiono problem przemocy w świetle literatury przedmiotu: teorie agresji i definicje agresji i przemocy, formy przemocy w domu i jej konsekwencje, przemoc w środowisku szkolnym, społ. i kulturowe uwarunkowania przemocy. Cz. 2 zawiera opis wyników i podsumowanie sześciu badań (z lat 90.) dot.: percepcji potrzeb dziecięcych przez same dzieci, przemocy w szkole w percepcji nauczycieli, przemocy wobec dzieci w percepcji dzieci, psychologicznych i socjologicznych mechanizmów przemocy doświadczanej w dzieciństwie wśród młodzieży, odległych konsekwencji przemocy doświadczanej w dzieciństwie - gwałtów na dzieciach i przestępczości (jako czynnik w badaniach uwzględniono też wpływ izolacji więziennej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35683 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 17.01.2024
Bibliografia na stronach 241-2256.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41472 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.01.2024
Funkcjonowanie dzieci z małżeństw rozwiedzionych / Henryk Cudak. - Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, copyright 2004. - 243 strony : wykesy. ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 200-208.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 04.12.2023
Bibliografia na stronach 192-199.
Publikacja w części teoretycznej przedstawia m.in. charakterystykę zjawiska agresji u dzieci, charakterystykę rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz wpływ rodziny na agresję. Autorka omawia znaczenie muzykoterapii w pracy z dziećmi mającymi problemy z zachowaniem, w szczególności Model Mobilnej Rekreacji Muzycznej (muzykoterapia wychowawcza). W swoich badaniach analizuje zastosowanie Modelu Mobilnej Rekreacji Muzycznej w zajęciach obniżających zachowania agresywne dzieci 10-12 letnich. Książka zawiera 9 scenariuszy takich zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 29.11.2023
Bibliografia na stronach 111-116.
Streszczenie w języku angielskim.
Praca będąca efektem eksperymentalnych badań własnych nad skutecznością oddziaływań wyrównawczych prowadzonych z muzyką i bez muzyki przeprowadzonych w l. 1985-86. Przedmiotem badań były dzieci sześcioletnie z bydgoskich przedszkoli wykazujące fragmentaryczne deficyty rozwojowe. W rozdz. 1. stanowiącym podstawę teoretyczną zarysowano perspektywy nauczania dzieci z trudnościami w nauce, omówiono warunki efektywnego oddziaływania korekcyjno-wyrównawczego i znaczenie terapeutyczne muzyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 24.11.2023
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 134)
Materiały z konferencji naukowej, która odbyła się w dniach 23-24 maja 2005 r. z okazji 30-lecia poznańskiej pedagogiki specjalnej.
Bibliografia przy referatach.
Artykuły dot. zarówno rozwoju pedagogiki specjalnej w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (w tym o działalności prof. I. Obuchowskiej), jak i zagadnień z zakresu pedagogiki specjalnej, np.: wielowymiarowość zjawiska niepełnosprawności, stereotypy w myśleniu o seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną, podmiotowa rola rodziców w rehabilitacji dziecka z zaburzeniami rozwoju, karanie dzieci o zaburzonym rozwoju, dziecko z cukrzycą, pedagogiczne aspekty kształtowania zachowań żywieniowych dzieci, osiągnięcia Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych w Owińskach, przeżycia matki dziecka z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42418, 39871 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42012 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.09.2023
[Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym - recenzja] / Amanda Błaszczak. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. R. 63, nr 4 (2023), s. 62-65. - 2023.
Tytuł nadany przez katalogującego.
Zawiera recenzję książki: Środowisko szkolne a rozwój teorii umysłu u dzieci w młodszym wieku szkolnym : badanie podłużne uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności / Joanna Smogorzewska. - Warszawa, 2019.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 06.09.2023
Bibliografia, netografia na stronach 49-51.
Streszczenie w języku angielskim.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 08.08.2023
Wielu ludzi dorasta z co najmniej jednym bratem lub jedną siostrą. Rodzeństwo to często „towarzysze podróży” przez życie wraz ze składającymi się na nie przeciwnościami i istotnymi wydarzeniami. Z tych powodów rodzeństwo potencjalnie może wywierać znaczący wpływ na rozwój człowieka. Książka ta, jako jedna z pierwszych, przedstawia przegląd pionierskich badań psychologicznych dotyczących tej istotnej relacji. Rodzeństwo. Znaczenie relacji z braćmi i siostrami dla naszego rozwoju i dobrostanu to fundamentalny tekst na temat relacji między rodzeństwem. Zestawiając wyniki trwającego 10 lat badania podłużnego z wynikami innych badań, z perspektywy biegu życia, Autorki analizują znaczenie relacji między rodzeństwem dla rozwoju i dobrostanu dziecka. Uwzględniają także historyczny, rozwojowy i rodzinny kontekst, w jakim funkcjonują rodzeństwa, przedstawiają wpływ rodzeństwa na rozwój i adaptację dziecka oraz relacjonują nowe badania nad rodzeństwami funkcjonującymi w różnorodnych kontekstach. Naomi White i Claire Hughes omawiają relacje między rodzeństwem w zróżnicowanych populacjach, takich jak rodzeństwa dzieci z niepełnosprawnością, rodzeństwa żyjące w różnych kulturach oraz rodzeństwa z rodzin nietradycyjnych. Przedstawiają również praktyczne implikacje istniejących badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej