Form of Work
Artykuły
(48)
Książki
(22)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(16)
unavailable
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(22)
Author
Kołakowski Artur
(5)
Jerzak Marta
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Paszkiewicz Aneta
(4)
Kajka Natalia
(3)
Grzechowiak Marta
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Orkisz Katarzyna
(2)
Pawlak Piotr (psychologia)
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Wasiński Dariusz
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Wrona Joanna (recenzent)
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baker Jed E
(1)
Baranowska Ewa
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Bekker-Goska Monika
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Damian Magdalena
(1)
Dryjańska Joanna
(1)
Dudek Mieczysław (pedagog)
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Giers Magdalena
(1)
Gosk Urszula
(1)
Graczyk Agnieszka
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Hinshaw Stephen P
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Irla Karolina
(1)
Kaczmarska Dagmara
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kamińska Magdalena (psycholog)
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kochurova Olga
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kulewska Ewa
(1)
Kuracki Kamil
(1)
Kuros Kamila
(1)
Kurtyka-Chałas Justyna
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Miller Kelly
(1)
Miłkowska Monika
(1)
Oleksa Karolina
(1)
Peplińska Lidia
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Radkowska-Walkowicz Magdalena
(1)
Reimann Maria
(1)
Skórczyńska Małgorzata
(1)
Smykaj Joanna
(1)
Srebnicki Tomasz (1979- )
(1)
Stępień-Kęsik Małgorzata
(1)
Szymona Kinga
(1)
Trojan Elżbieta
(1)
Walerych Sylwia
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wieczorek Emilia
(1)
Wolff Robert R
(1)
Zamęcka Natalia
(1)
Zbyrad Teresa
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Święcicka Małgorzata
(1)
Year
2020 - 2022
(10)
2010 - 2019
(56)
2000 - 2009
(6)
Time Period of Creation
2001-
(39)
Country
Poland
(72)
Language
Polish
(72)
Audience Group
Nauczyciele
(9)
Rodzice
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Dziecko z ADHD
(67)
Zespół ADHD
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Dziecko autystyczne
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Zespół AD/HD
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko trudne
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Uczniowie
(4)
Dziecko zdolne
(3)
Klasa szkolna (socjologia)
(3)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzina
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Asystenci dzieci z ADHD
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Rodzice
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Zaburzenia lękowe
(2)
Zespół Tourette'a
(2)
2001
(1)
Ankieta
(1)
Asystenci dzieci autystycznych
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Autyzm
(1)
Bibliografia
(1)
Biblioteka
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Drugoroczność
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dyspraksja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore na padaczkę
(1)
Dziecko indygo
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Farmakoterapia
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Macierzyństwo
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka pisania
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z depresją
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Poradniki
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzeństwo
(1)
Samokontrola (psychol.)
(1)
Samopoznanie
(1)
Schematy poznawcze
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły
(1)
Temperament
(1)
Subject: time
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Rosja
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(21)
Artykuł problemowy
(17)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Poradnik
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(23)
Psychologia
(15)
Medycyna i zdrowie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
72 results Filter
Book
In basket
Date of change: 30.06.2022
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Bibliografia na stronach 116-[122].
Wiek: 7-12 lat.
Autorka proponuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie. Dzięki tej książce twoje dziecko: • zrozumie, czym jest ADHD; • pozna swoje mocne i słabe strony; • dowie się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami; • pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie dobrych decyzji; • nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb; • uwierzy w siebie i w to, że może osiągnąć sukces. Dzieci z ADHD potrzebują leczenia, terapii i wsparcia przez kilkanaście lat. Ta ważna i niestety trudna do wprowadzenia w życie zasada nie tylko daje im szansę na wejście w dorosłość bez powikłań w postaci zaburzeń zachowania, depresji czy uzależnień, ale także pozwala na wykorzystanie posiadanych zdolności i uzyskanie dobrego wykształcenia. Jak w leczeniu każdego przewlekłego problemu zdrowotnego, tak samo w przypadku ADHD istotna jest kompleksowość oddziaływań. W leczeniu cukrzycy obok zażywania leków i stosowania diety ważny jest styl życia czy uprawianie sportu. W przypadku ADHD oprócz leków, terapii, pracy rodziców w domu i nauczycieli w szkole konieczne jest pokazywanie dzieciom ich mocnych stron i uczenie ich przezwyciężania trudności, a także wzmacnianie samooceny. Książka Kelli Miller pomoże zarówno rodzicom, jak i terapeutom rozmawiać z dzieckiem o ADHD i wspierać je. Jest niczym zbiór przepisów terapeutycznych, który można potraktować jako całościowy program, ale także jako źródło, do którego wraca się wielokrotnie w razie potrzeby. Autorka opisuje wiele pomysłów do pracy nad samooceną, nad lubieniem i akceptowaniem siebie. Nad dostrzeżeniem, że każdy z nas jest wyjątkowy, wiele potrafi, ma umiejętności, które warto rozwijać. Nad rozpoznaniem swoich problemów z koncentracją, nadruchliwością czy nadmierną impulsywnością. Podpowiada też, jak sobie radzić z tymi problemami. Uczy rozpoznawać i oswajać emocje. Są to ważne i pomocne umiejętności, które warto ćwiczyć. dr n. med. Artur Kołakowski specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta ... [czytam.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46816 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 06.06.2022
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń oraz przybliżają przyczyny i objawy zaburzeń (np. zespołu nadpobudliwości psychoruchowej-ADHD, zaburzeń ze spektrum autystycznego, zespołu Aspergera, zaburzeń lękowych i obsesyjno-kompulsywnych, zaburzeń integracji sensorycznej, tików i zespołu Tourette'a, depresji, zaburzeń opozycyjno-buntowniczych, zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego), a także ich wzajemny wpływ na siebie i sposoby leczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40011 (1 egz.)
Book
In basket
Date of change: 31.05.2022
(Reportaż)
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy „normalności” to codzienność moich bohaterek i bohaterów.
Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje. [Jacek Hołub]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46711 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of change: 02.02.2022
Kiedy rozmawiamy z dziećmi o zdrowiu, rozmawiamy o czymś więcej niż ciało, choroba, kondycja fizyczna. Próbując usłyszeć i zrozumieć to, co o zdrowiu mówią dzieci, uzyskujemy dostęp do ich sposobu rozumienia świata. Chcąc przekazać dzieciom, w jaki sposób zostały zrozumiane ich opowieści, autorki stworzyły wersję dla dzieci książki, która pierwotnie została przeznaczona dla dorosłych. A dzieci ją zilustrowały. Opowieści dzieci o zdrowiu, chorobie i cielesności mówią jednocześnie o tym, jak postrzegają one inne kategorie społeczne świata dorosłych – kiedy na przykład dyskurs o zdrowym człowieku łączy się w dziecięcych opowieściach z dyskursem moralnym: człowiek zdrowy to człowiek dobry. Dyskurs publiczny, mimo deklaratywnych postulatów uznania wartości dzieci jako pełnoprawnych członków społeczności, w praktyce nieustannie sprowadza je raczej do biernych odbiorców dorosłej wiedzy, opieki i władzy. Prowadzenie badań z dziećmi w duchu childhood studies to obok etycznej uważności również kwestia przyjęcia perspektywy dziecięcego sprawstwa, uznania dzieci za kompetentnych aktorów społecznych, ekspertów w światach swoich codziennych doświadczeń, aktywnych w procesach nadawania znaczeń i eksplorowania społecznej rzeczywistości. Przyjęcie perspektywy childhood studies oznacza nie tylko wiarę w sprawczy potencjał dzieci uznanych za aktywnych aktorów społecznych, ale także idący za nią nakaz etyczny takiego prowadzenia badań, które dziecięce refleksje i doświadczenia stawia w centrum. Z recenzji Mai Brzozowskiej-Brywczyńskiej , , , , , , , , , ,,
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46618 (1 egz.)
Article
In basket
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46430 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Uczeń z ADHD - moja recepta na problem / Ewa Baranowska // ŻYCIE SZKOŁY. - 2012, nr 11, s. 28-29.
No cover
Article
In basket
Date of change: 22.05.2021
Streszczenie: Diagnoza i terapia w zaburzeniach ADHD. Metody przekazywania wiedzy dzieciom z ADHD - Program Aktywności Knilla, metody psychoedukacyjne, biofeedback. Planowanie zajęć, działania wielokierunkowe obejmujące zdolność słuchania, pobudzania i skupiania uwagi, poprawienie umiejętności organizacyjnych dziecka z ADHD w szkole. Zabawy, ćwiczenia i gry wspomagające rozwój dziecka z ADHD.
Article
In basket
Date of change: 04.03.2021
Rodzina z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo / Mieczysław Dudek. W: Wybrane obszary dysfunkcjonalności rodziny, s. 113-128. - 2010.
Bibliografia na stronach 126-128.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again