Forma i typ
Artykuły
(8)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Autor
Kostrzewa Joanna
(1)
Kończewska-Murdzek Zofia
(1)
Kraśniewska Jolanta
(1)
Majer Halina
(1)
Matusek Beata
(1)
Okraj Zofia
(1)
Palka Ewa
(1)
Piotrowska Klaudia
(1)
Piotrowski Marek (pedagog)
(1)
Przybyła Mariusz
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Sochacka Monika
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(1)
Wiśniewska Angelika
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Bibliotekarze
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
E-booki
(2)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Aplikacja internetowa
(1)
Audiobooki
(1)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Dyskurs podręcznikowy
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-podręcznik
(1)
Empik
(1)
Gruber, Howard E. (1922-2005)
(1)
Grywalizacja
(1)
Hinton, S. E. (1948- )
(1)
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
(1)
Kreatywność
(1)
Legimi (Poznań)
(1)
Logoterapia
(1)
Metody nauczania
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzina
(1)
Samorealizacja
(1)
Społeczeństwo
(1)
Terapia egzystencjalna
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Temat: dzieło
Outsiders
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
E-podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
12 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Celem badań opisywanych w niniejszej monografii uczyniono analizę związków zachodzących pomiędzy korzystaniem z nowoczesnych technologii informacyjnych a zagrożeniami płynącymi z mass mediów z perspektywy nauczyciela, rodzica i dziecka. W niniejszym opracowaniu poruszamy kwestię kompetencji informatycznych i społeczno-wychowawczych nauczyciela i rodzica w odniesieniu do wykorzystywania nowoczesnych narzędzi technologicznych, monitorowania kontaktu z cyberświatem, w tym gier komputerowych oraz poziomu dostępności cyberprzestrzeni dla młodego użytkownika – ucznia. Spośród wielu metod badawczych w wybranych i omawianych w niniejszym opracowaniu pracach dotyczących kwestii cyberprzestrzeni, podstawową metodą badawczą była metoda sondażu diagnostycznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika Pedagogika medialna, uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny. W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia. Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej: • procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo; • podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej; • zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych; • kształcenie z wykorzystaniem mediów – ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę; • metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli. Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi. Z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.10.2023
Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną Autora są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (online); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 13.10.2020
Podręczniki elektroniczne drogą do autonomii ucznia? / Halina Majer ; Społeczna Akademia Nauk, Łódź. W: Autonomia w nauce języka obcego : techniki, strategie, narzędzia. s. 135-149. - 2015.
Bibliografia na stronach 147-149.
Streszczenie w języku angielskim.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 25.07.2018
Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem elektronicznych książeczek / Ewa Palka W: Język Polski w Gimnazjum. 2017/2018, nr 3, s. 49-81. - 2018.
W artykule zaprezentowano i omówiono programy i narzędzia do tworzenia oraz generowania e-książeczek: Bookmen, Storybird, StoryJumper, FlipSnak, Youblisher.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej