Form of Work
Artykuły
(9039)
Publikacje fachowe
(3095)
Publikacje naukowe
(1982)
Publikacje dydaktyczne
(1724)
Książki
(1473)
E-booki
(160)
IBUK Libra
(160)
Publikacje popularnonaukowe
(136)
Poradniki i przewodniki
(87)
Druki ulotne
(60)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(48)
Proza
(25)
Dramat (rodzaj)
(19)
Poezja
(9)
Filmy i seriale
(7)
Publikacje informacyjne
(7)
Czasopisma
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Publikacje promocyjne
(2)
Muzyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Status
available
(1366)
unavailable
(145)
only on-site
(13)
Branch
Wypożyczalnia
(1511)
Czytelnia
(13)
Author
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(127)
Dziamska Dorota
(101)
Łoskot Małgorzata
(77)
Goetz Magdalena
(74)
Bukowińska Agnieszka
(63)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(61)
Skrzyński Dariusz
(54)
Ostarek Ewa
(41)
Litwinow Monika
(39)
Baj-Lieder Marta
(35)
Krzemińska Joanna
(35)
Tyl Marzena
(35)
Kloskowska Adriana
(33)
Kozłowska Beata
(33)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(33)
Obuchowska Joanna
(32)
Niemiec Katarzyna
(31)
Jankowska Anna
(30)
Majchrzak Marcin
(29)
Majkusiak Danuta
(28)
Szymczak Emilia
(28)
Wykurz Urszula
(28)
Bartkowiak Kinga
(27)
Kuszak Kinga
(26)
Trojan Elżbieta
(26)
Kostrzewa Joanna
(25)
Bartol Izabella
(24)
Jakubowska Alina
(24)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(24)
Małochleb Paulina
(23)
Nowel Ewa
(23)
Piechota Feliksa
(23)
Rusaczyk Janusz
(22)
Forecka-Waśko Katarzyna
(21)
Grudzińska Zofia
(21)
Matusiak Barbara
(21)
Bomba Anna
(20)
Gudro Maria (1946- )
(20)
Kalbarczyk Anna
(20)
Majorczyk Marta
(20)
Sasin Małgorzata
(20)
Wentrych Agnieszka
(20)
Hinz Magdalena
(19)
Pokrzycka Lidia
(19)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(19)
Talaga-Duma Małgorzata
(19)
Zielińska Ewa
(19)
Winczewski Piotr
(18)
Wiśniewska Krystyna
(18)
Małyska Małgorzata
(17)
Jastrzębska Lidia
(16)
Szuścik Urszula
(16)
Winczewska Aneta
(16)
Zając Dorota
(16)
Faleńczyk Izabela
(15)
Kozak Wioletta
(15)
Ludorowska Agnieszka
(15)
Cysak Paulina
(14)
Czyż Dagmara
(14)
Ippoldt Lidia
(14)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(14)
Kamińska-Holc Katarzyna
(14)
Kłysz-Sokalska Natalia
(14)
Luberda Michał
(14)
Olszewska Margareta
(14)
Wróblewska Małgorzata
(14)
Kasprzyszak Elżbieta
(13)
Magda-Adamowicz Marzenna
(13)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(13)
Podemska-Kałuża Anna
(13)
Skolimowska Katarzyna
(13)
Sobkowiak Monika
(13)
Swędrowska Małgorzata
(13)
Szczepkowska Edyta
(13)
Błeszyński Jacek (1963- )
(12)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(12)
Górna Hanna M
(12)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(12)
Palka Ewa
(12)
Wiśniewska Katarzyna
(12)
zbiorowa Praca
(12)
Baranowska-Jojko Ewa
(11)
Breguła Izabela
(11)
Brewczyńska Magdalena
(11)
Majewska Monika
(11)
Szurowska Beata (1973- )
(11)
Wiśniewska-Olejnik Małgorzata
(11)
Zakrzewska-Okrojek Agata
(11)
Bonk Gabriela
(10)
Chojnacka-Musiał Katarzyna
(10)
Hoffmann Joanna
(10)
Larek Michał
(10)
Melosik Zbyszko (1956- )
(10)
Sadowska Katarzyna
(10)
Sobczyńska Ewa
(10)
Szczygieł Marta
(10)
Woynarowska Barbara (1940- )
(10)
Wychowanie
(10)
Łoza Bartosz
(10)
Brzezińska Anna
(9)
Year
2020 - 2022
(2240)
2010 - 2019
(7469)
2000 - 2009
(614)
1990 - 1999
(287)
1980 - 1989
(36)
1970 - 1979
(51)
1960 - 1969
(18)
1950 - 1959
(8)
Time Period of Creation
2001-
(7439)
1989-2000
(120)
1945-1989
(52)
1901-2000
(21)
1918-1939
(1)
Country
Poland
(10727)
Language
Polish
(10678)
English
(30)
Russian
(2)
French
(1)
Slovak
(1)
Audience Group
Przedszkola
(992)
Nauczyciele
(822)
Nauczyciele przedszkoli
(762)
Szkoły podstawowe
(668)
Nauczyciele języka polskiego
(366)
Nauczanie początkowe
(317)
Nauczyciele nauczania początkowego
(182)
Klasa 3.
(162)
Rodzice
(157)
Bibliotekarze
(156)
Klasa 2.
(150)
Klasa 1.
(146)
Szkoły średnie
(134)
Klasa 8.
(125)
Klasa 6.
(114)
Klasa 4.
(112)
Klasa 7.
(110)
Klasa 5.
(108)
Dzieci
(99)
Gimnazja
(89)
Szkoły ponadgimnazjalne
(80)
Szkoły ponadpodstawowe
(78)
Szkoły wyższe
(61)
Pedagodzy
(60)
Pedagodzy szkolni
(52)
Psycholodzy
(50)
6-8 lat
(48)
Studenci
(46)
9-13 lat
(35)
Pracownicy socjalni
(30)
0-5 lat
(29)
Młodzież
(28)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Doradcy zawodowi
(23)
Nauczyciele języka angielskiego
(22)
Dyrektorzy szkół
(21)
Terapeuci zajęciowi
(20)
Logopedzi
(19)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(18)
14-17 lat
(17)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(16)
Licea
(14)
Gimnazjum
(12)
Nauczyciele bibliotekarze
(10)
Nauczyciele gimnazjów
(10)
Szkoły specjalne
(9)
Uczniowie
(9)
Nauczyciele historii
(8)
Terapeuci
(8)
Nauczyciele języków
(7)
Dyrektorzy przedszkoli
(6)
Klasa 0.
(6)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Nauczyciele matematyki
(6)
Nauczyciele szkół średnich
(6)
Pedagodzy specjalni
(6)
Psychoterapeuci
(6)
Szkoła podstawowa
(6)
Wychowawcy małych dzieci
(6)
Biblioterapeuci
(5)
Nauczyciele geografii
(5)
Dorośli
(4)
Nauczyciele etyki
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Wychowawcy klas
(4)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(3)
B1 poziom biegłości językowej
(2)
Edukatorzy ekologiczni
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Katecheci
(2)
Nauczyciele fizyki
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Edukatorzy
(1)
Językoznawcy
(1)
Konsultanci
(1)
Kulturoznawcy
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele muzyki, historii muzyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Promotorzy zdrowia
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Rehabilitanci
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkoła średnia
(1)
Szkoły ponadgimnazjalna
(1)
Technika
(1)
Technikum
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(68)
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Wychowanie przedszkolne
(1533)
Metody nauczania
(660)
Nauczanie początkowe
(613)
Nauczyciele
(488)
Uczniowie
(427)
Język polski (przedmiot szkolny)
(424)
Dzieci
(389)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(364)
Edukacja ekologiczna
(341)
Edukacja zdrowotna
(321)
Wychowanie
(292)
Szkolnictwo
(289)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(283)
Biblioteki szkolne
(282)
Nauczanie
(275)
Edukacja regionalna
(265)
Edukacja
(233)
Edukacja medialna
(227)
Promocja czytelnictwa
(218)
Młodzież
(194)
Wychowanie w rodzinie
(185)
Kształcenie
(174)
Rodzice
(173)
Język polski
(172)
Pedagogika
(160)
Uczenie się
(147)
Edukacja międzykulturowa
(143)
Przysposobienie biblioteczne
(141)
Świetlice szkolne
(138)
Tematy i motywy
(133)
Literatura polska
(125)
Dziecko z niepełnosprawnością
(124)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(118)
Relacje międzyludzkie
(110)
Gry i zabawy
(106)
Rodzina
(102)
Pedagogika społeczna
(101)
Edukacja czytelnicza i medialna
(98)
Internet
(98)
Uczucia
(98)
Edukacja europejska
(96)
Diagnoza pedagogiczna
(95)
Edukacja filmowa
(95)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(92)
Dysleksja i dysgrafia
(91)
Dziecko autystyczne
(91)
Reforma edukacji
(90)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(90)
Uczniowie klas początkowych
(90)
Podstawa programowa
(86)
Edukacja włączająca
(85)
Kompetencje społeczne
(85)
Logopedia
(85)
Nauczanie na odległość
(85)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(85)
Unia Europejska
(85)
Godzina wychowawcza
(84)
Oświata
(84)
Współdziałanie
(81)
Kompetencje kluczowe
(80)
Boże Narodzenie
(78)
Czytanie
(78)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(78)
Nauczyciele nauczania początkowego
(78)
Papieroplastyka
(78)
Arteterapia
(77)
Zastosowania internetu w edukacji
(77)
Gry edukacyjne
(76)
Kreatywność
(72)
Przyroda
(72)
Biblioterapia
(71)
Dziecko
(70)
Czytelnictwo dzieci
(69)
Roboty ręczne
(69)
Edukacja muzyczna
(68)
Zastosowania multimediów w edukacji
(68)
Szkolnictwo wyższe
(67)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(66)
Jesień
(65)
Pedagogika resocjalizacyjna
(65)
Edukacja globalna
(63)
Komunikacja interpersonalna
(63)
Poezja
(63)
Wychowanie do wartości
(62)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(61)
Metoda Montessori
(61)
Psychologia dziecka
(61)
Komunikacja społeczna
(60)
Nauczanie zintegrowane
(60)
Wsparcie społeczne
(60)
Wychowanie fizyczne
(60)
Edukacja teatralna
(59)
Opieka społeczna
(59)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(58)
Myślenie twórcze
(58)
Pedagogika specjalna
(58)
Promocja zdrowia
(58)
Wychowanie estetyczne
(58)
Literatura dla dzieci
(57)
Czytelnictwo dziecięce
(56)
Subject: work
Ballady i romanse
(6)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze (czasopismo)
(6)
Wesele
(6)
Pan Tadeusz
(5)
Chronicles of Narnia
(4)
Lalka
(4)
Wiedźmin
(4)
Book thief
(3)
Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi
(3)
Hobbit, or there and back again
(3)
Latarnik
(3)
Ostatnie życzenie
(3)
Petit Prince
(3)
Quo vadis
(3)
Akademia Pana Kleksa
(2)
Amelia i Kuba
(2)
Balladyna
(2)
Biblia
(2)
Bogurodzica
(2)
Dziady
(2)
Fraszki
(2)
Granica
(2)
Harry Potter and the philosopher's stone
(2)
Hunger Games
(2)
Janko Muzykant
(2)
Kajko i Kokosz
(2)
Kamienie na szaniec
(2)
Konstytucja Polski (1791)
(2)
Lion, the witch, and the wardrobe
(2)
Little princess
(2)
Nie ma
(2)
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)
(2)
Pokot (film)
(2)
Prowadź swój pług przez kości umarłych
(2)
Przedwiośnie
(2)
Pál-utcai fiúk
(2)
Teach like Finland
(2)
Zemsta
(2)
Jesteś wyjątkowy
(1)
Olbrzym. Magiczne drzewo
(1)
A ta dudka z zielonej wierzbiny
(1)
Abecadło Pierdziołki
(1)
Adventures of Tom Sawyer
(1)
Afryka Kazika
(1)
Agresja u dzieci
(1)
Ala ma kota
(1)
Ala ma kota, a Ali?
(1)
Alice's adventures in Wonderland
(1)
All the bright places
(1)
Animal farm
(1)
Anne of Green Gables
(1)
Another Day of Life (film)
(1)
Antigónī
(1)
Arrival
(1)
Asiunia
(1)
Athenæ gedanenses Ephraima Prætoriusa
(1)
Atlantyda
(1)
Avventure di Pinocchio
(1)
BFG (film)
(1)
Bad Guys
(1)
Badanie, dojrzewanie, rozwój (Warszawa ; Radom, 2016)
(1)
Bajka
(1)
Bajki
(1)
Ballada o kapciach
(1)
Bankructwo małego Dżeka
(1)
Beauty and the Beast (film)
(1)
Biblioteka w Szkole (czasopismo)
(1)
Biuro detektywistyczne Lessego i Mai. Stella Nostra (film)
(1)
Bolało jeszcze bardziej
(1)
Book Thief (film)
(1)
Buntschatten und Fledermaüse
(1)
Catcher in the rye
(1)
Chowanna
(1)
Christmas stories
(1)
Chłopi
(1)
Chłopiec jeziorny
(1)
Co dzień
(1)
Cudaczek-Wyśmiewaczek
(1)
Cudzoziemka
(1)
Cuore
(1)
Cyklon
(1)
Czarny młyn
(1)
Czas lektury
(1)
Czując : rozmowy o emocjach
(1)
Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego (Warszawa ; 2014)
(1)
De rerum natura
(1)
Delta Dietla
(1)
Diady, kliki, gangi
(1)
Doctor Dolittle
(1)
Drach
(1)
Dręczenie szkolne
(1)
Dybuk
(1)
Dydaktyka specjalna
(1)
Dywizjon 303
(1)
Dziady część II
(1)
Dziady część III
(1)
Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy
(1)
Dziecko i nastolatek w żałobie
(1)
Dziesięć stron świata
(1)
Dziewczynka z parku
(1)
Subject: time
2001-
(4085)
1901-2000
(451)
1989-2000
(239)
1945-1989
(150)
1801-1900
(111)
1918-1939
(57)
1701-1800
(18)
1501-1600
(16)
1901-1914
(16)
1914-1918
(16)
1939-1945
(16)
1601-1700
(15)
1401-1500
(9)
1989-
(8)
1301-1400
(7)
2001-0
(7)
1201-1300
(5)
1001-1100
(4)
1101-1200
(4)
100-1 p.n.e.
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
500-401 p.n.e.
(3)
901-1000
(3)
do 801 p.n.e.
(3)
1-100
(2)
1801-
(2)
1901-
(2)
401-500
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
101-200
(1)
1878-1879
(1)
1945-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
Subject: place
Polska
(1172)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(28)
Niemcy
(22)
Europa
(21)
Stany Zjednoczone (USA)
(18)
Wielka Brytania
(16)
Kraków (woj. małopolskie)
(13)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(13)
Białystok (woj. podlaskie)
(12)
Lublin (woj. lubelskie)
(12)
Kraje Unii Europejskiej
(9)
Wielkopolska
(9)
Finlandia
(8)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(8)
Ukraina
(8)
Francja
(7)
Galicja (kraina historyczna)
(7)
Łódź (woj. łódzkie)
(7)
Czechy
(6)
Holandia
(6)
Województwo śląskie (1999- )
(6)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(5)
Katowice (woj. śląskie)
(5)
Opole (woj. opolskie)
(5)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(5)
Województwo małopolskie (1999- )
(5)
Województwo podlaskie (1999- )
(5)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(5)
Chiny
(4)
Kanada
(4)
Norwegia
(4)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(4)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(4)
Słowacja
(4)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(4)
Województwo lubelskie (1999- )
(4)
Województwo lubuskie (1999- )
(4)
Województwo mazowieckie (1999- )
(4)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(4)
Węgry
(4)
Świat
(4)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(3)
Białoruś
(3)
Bytom (woj. śląskie)
(3)
Kaszuby
(3)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(3)
RPA
(3)
Rybnik (woj. śląskie)
(3)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(3)
Tychy (woj. śląskie)
(3)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Województwo pomorskie (1999- )
(3)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(3)
Śląsk Cieszyński
(3)
Afryka
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Arktyka (region)
(2)
Australia
(2)
Benin
(2)
Brazylia
(2)
Bytów (woj. pomorskie)
(2)
Człuchów (woj. pomorskie)
(2)
Dania
(2)
Grecja
(2)
Indie
(2)
Japonia
(2)
Jaworzno (woj. śląskie)
(2)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(2)
Kolumbia
(2)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Lubelszczyzna
(2)
Madagaskar
(2)
Malawi
(2)
Mielec (woj. podkarpackie)
(2)
Pabianice (woj. łódzkie)
(2)
Portugalia
(2)
Rosja
(2)
Starożytna Grecja
(2)
Starożytny Rzym
(2)
Szwecja
(2)
Tanzania
(2)
Timor
(2)
Wietnam
(2)
Wisła (rzeka)
(2)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Włochy
(2)
Afganistan
(1)
Atlanta (Stany Zjednoczone ; stan Georgia)
(1)
Atlantyda (kraina mitologiczna)
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Ałma Ata (Kazachstan)
(1)
Bawaria (Niemcy ; kraj związkowy)
(1)
Bałtyk (morze)
(1)
Belgia
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Białystok (województwo podlaskie)
(1)
Bolechowo (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Czerwonak)
(1)
Bolesławiec (woj. dolnośląskie)
(1)
Bośnia i Hercegowina
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4158)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1765)
Artykuł problemowy
(1686)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1459)
Scenariusz zajęć
(1170)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(889)
Artykuł z czasopisma naukowego
(501)
Artykuł fachowy
(366)
Raport z badań
(241)
Ćwiczenia i zadania
(218)
Praca zbiorowa
(168)
Poradnik
(139)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(133)
Materiały pomocnicze
(105)
Podręcznik
(89)
Scenariusze zajęć
(68)
Opracowanie
(60)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(60)
Gry i zabawy
(58)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(54)
Case study (studium przypadku)
(52)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(51)
Artykuł przeglądowy
(46)
Wywiad dziennikarski
(46)
Monografia
(41)
Recenzja naukowa
(40)
Publikacje fachowe
(39)
Scenariusz imprezy szkolnej
(38)
Utwory sceniczne dla dzieci
(36)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(34)
Literatura dziecięca
(33)
Scenariusz teatralny
(32)
Bibliografia
(31)
Poradniki
(31)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(30)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(28)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(28)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(26)
Materiały konferencyjne
(25)
Poradniki dla nauczycieli
(25)
Karty pracy ucznia
(22)
Artykuł publicystyczny
(21)
Gry i zabawy ruchowe
(20)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(19)
Sprawdziany i testy
(19)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(19)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(18)
Biogram
(17)
Publikacje
(17)
Vademecum
(16)
Wydawnictwa popularne
(16)
Recenzja
(15)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(14)
Biografia
(14)
Gry i zabawy dziecięce
(14)
Artykuł z czasopisma
(13)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(13)
Gry i zabawy umysłowe
(13)
Relacja
(13)
Bajki i baśnie
(12)
Artykuł monograficzny
(11)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(11)
Ćwiczenia i zadania dla przedszkoli
(11)
Program nauczania
(10)
Encyklopedia
(9)
Księga pamiątkowa
(9)
Opowiadania i nowele
(9)
Poradniki dla rodziców
(9)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Literatura
(8)
Opowiadanie dziecięce polskie
(7)
Podręczniki
(7)
Scenariusz z zajęć
(7)
Wydawnictwa dla dzieci
(7)
Relacja z wydarzenia
(6)
Scenariusz
(6)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadpodstawowych
(6)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(6)
Wiersze
(6)
Artykuł naukowy
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Wywiady
(5)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(5)
Antologia
(4)
Broszura
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Projekty
(4)
Publicystyka
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Studium przypadku (case study)
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(4)
Analiza i interpretacja
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskie
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Dramat (gatunek literacki)
(3)
Dyktando
(3)
Film
(3)
Film edukacyjny
(3)
Gry planszowe
(3)
Kalendarium
(3)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8110)
Psychologia
(828)
Socjologia i społeczeństwo
(733)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(567)
Literaturoznawstwo
(353)
Medycyna i zdrowie
(308)
Historia
(214)
Językoznawstwo
(197)
Kultura i sztuka
(190)
Informatyka i technologie informacyjne
(169)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(166)
Media i komunikacja społeczna
(117)
Filozofia i etyka
(69)
Nauka i badania
(61)
Matematyka
(58)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(51)
Ochrona środowiska
(39)
Religia i duchowość
(36)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(36)
Zarządzanie i marketing
(26)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(25)
Biologia
(24)
Geografia i nauki o Ziemi
(22)
Kultura fizyczna i sport
(22)
Praca, kariera, pieniądze
(20)
Fizyka i astronomia
(7)
Hobby i czas wolny
(7)
Styl życia, moda i uroda
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Inżynieria i technika
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Chemia
(2)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Kulinaria
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
10729 results Filter
No cover
Article
In basket
Date of change: 18.01.2022
Nauka programowania od klasy pierwszej / Ewa Stolarczyk. W: Życie Szkoły. 2018, nr 1, s. 10-16. - 2017, nr 7, s. 10-14.
No cover
Article
In basket
Date of change: 18.01.2022
Wspomaganie koncentracji u dziecka / Anna Meslin. W: Życie Szkoły. 2018, nr 3, s. 28-32. - 2018.
No cover
Article
In basket
Article
In basket
Date of change: 18.01.2022
Noc TIK-owych naukowców / Mateusz Paradowski. W: BIBLIOTEKA W SZKOLE/ Dodatek: BIBLIOTEKA. Centrum informacji 2019, nr 2, s. 14-17. - 2019.
Article
In basket
E-book
In basket
Date of change: 17.01.2022
Artykuły zaprezentowane w monografii są odpowiedzią na sytuację, jaka zaistniała w związku z pandemią COVID-19 i jej konsekwencjami odnoszącymi się zarówno do obecności technologii informatycznych we wszystkich obszarach życia społecznego, jak i powszechności ich wykorzystania. Celem publikacji jest więc zobrazowanie złożoności i dynamiki zachodzących procesów wirtualizacji życia społecznego i ich wpływu na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami, także z uwzględnieniem ostatnich wydarzeń związanych ze światową epidemią. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się m.in. na: sposobach wykorzystania Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami, edukacji online i kompetencjach cyfrowych osób z niepełnosprawnościami, wirtualnej aktywności obywatelskiej oraz aktywności społecznej i politycznej osób z niepełnosprawnościami. Istotny nacisk został też położony na wymiar aplikacyjny przygotowywanych tekstów. Publikacja łączy w sobie zarówno cechy opracowania naukowego, opartego na badaniach własnych poszczególnych autorów, jak i wnioski mające charakter rekomendacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 17.01.2022
Tom gromadzi refleksje i analizy dotyczące szerokiego ujęcia i rozumienia interdyscyplinarnych już dzisiaj terminów takich, jak dobrostan i zdrowie. Rozważania podjęto z perspektywy pedagogicznej i odniesiono do kontekstów indywidualnych i zbiorowych – społecznych. Do tomu swoje wypowiedzi złożyli zarówno główni reprezentanci polskiej pedagogiki, zwłaszcza pedagogiki społecznej, jak i początkujący badacze. W prezentowanych treściach konteksty zdrowia, dobrostanu i ich uwarunkowań rozpatrywane są na poziomie metaspołecznym oraz w świetle mniejszych struktur społecznych (rodzina, środowisko lokalne), a także w pryzmacie indywidualnych biografii i konkretnych wzorów osobowych. Zbiór jest dedykowany jako akademicki hołd profesor Ewie Syrek, jednej z czołowych postaci pedagogiki społecznej i pedagogiki zdrowia w Polsce.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Clearly, wherever myth forms part of an educational syllabus, value judgements have been made by those who chose the texts, with regard to content, approach, usage, emphases, purpose and many other elements. [...] the present volume examines the reception of such myth within formal education in the twentieth and twenty-first centuries […]. It focuses for the most part on school education, but with forays into post-high school where relevant, and includes a wide geographical and chronological range. With regard to the latter limitations, the general emphasis is on modern day, and the current situation, but as a result of individual historical circumstances in each example (Lisa Maurice, Editor of the Volume). This is a task of paramount importance, as educational processes have a lasting influence on us – all the more so as we are exposed to them already in childhood, when the capacity for critical thinking is being formed by none other than school curricula shaped and developed in specific circumstances. This volume makes us aware of these complex processes, their implications, and the opportunities they create for the future of Classical Antiquity (Katarzyna Marciniak, Editor of the Series).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach. Sekret dobrego nauczania polega na tym, żeby uznać inteligencję dziecka za żyzne pole, gdzie można zasiać ziarna, które wyrosną w żarze rozpalonej wyobraźni. Zatem nie dążymy jedynie do tego, żeby dziecko coś zrozumiało, ani tym bardziej nie chcemy go zmuszać, żeby nauczyło się czegoś na pamięć; nasz cel to poruszyć jego wyobraźnię i zarazić je do głębi entuzjazmem. Nie chcemy mieć uczniów pełnych samozadowolenia, tylko chętnych do nauki; próbujemy zasiać w dziecku życie zamiast teorii, żeby pomóc mu w rozwoju psychicznym, emocjonalnym, a także fizycznym, a zatem musimy przedstawiać ważne i wzniosłe idee ludzkiemu umysłowi, który wydaje nam się nieustannie gotowy na ich przyjęcie, gdyż domaga się ich coraz więcej. Z tekstu Dziecko nie jest już tylko odbiorcą, który bezkrytycznie chłonie wrażenia, lecz chce samo je rozumieć, nie zadowala się przyjmowaniem do wiadomości czystych faktów. W miarę jak rozwija się w nim aktywność moralna, chce odwoływać się do własnej oceny sytuacji, która często będzie zupełnie inna od oceny jego nauczycieli. Nie ma nic trudniejszego niż uczenie wartości moralnych dziecka w tym wieku; ma błyskawiczną ripostę na wszystko, co mówimy, gdyż stało się buntownikiem. Matkom często jest przykro, ponieważ ich dzieci, które wcześniej okazywały im tylko miłość i oddanie, teraz stały się impertynenckie i nieprzyjemnie apodyktyczne. Dokonała się w nich przemiana wewnętrzna, ale natura postępuje całkowicie logicznie, wzbudzając teraz w dziecku nie tylko głód wiedzy i zrozumienia, lecz także żądanie niezależności mentalnej, pragnienie odróżniania dobra od zła własnymi siłami oraz niechęć do ograniczeń narzucanych przez arbitralny autorytet. W obszarze moralności dziecko potrzebuje teraz własnego wewnętrznego światła. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. Zawiera artykuły w języku angielskim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Książka dotyczy najważniejszych mechanizmów i uwarunkowań procesu włączania w system bankowy poprzez podnoszenie świadomości finansowej społeczeństwa. Ze względu na prognozowane trendy demograficzne, prowadzące do zjawiska starzenia się całego społeczeństwa, w książce opisano wybrany element koncepcji silver economy, jakim jest aktywne uczestnictwo osób w wieku powyżej 50. roku życia w życiu społecznym, warunkowane świadomym i odpowiedzialnym korzystaniem z dostępnych produktów i usług finansowych. Diagnoza skali wykluczenia finansowego i poziomu wiedzy finansowej pozwoliła na wskazanie zależności między posiadaną wiedzą (zarówno teoretyczną, jak i praktyczną) a zakresem włączenia w system finansowy (w tym zwłaszcza bankowy). Analiza dostępności i atrakcyjności ofert bankowych dedykowanych osobom z segmentu 50+ oraz przegląd i ocena działań prowadzonych na rzecz zwiększenia wiedzy finansowej były podstawą do sformułowania rekomendacji pod adresem instytucji sektora bankowego oraz organizacji rządowych i pozarządowych, które mogą przyczynić się do wzmacniania kompetencji finansowych konsumentów powyżej 50. roku życia. Monografia jest efektem badań prowadzonych w ramach działalności statutowej oraz projektu „«Włączenie bankowe» jako kluczowy standard w realizacji koncepcji silver economy w województwie łódzkim”, finansowanego przez Bank Zachodni WBK w ramach programu „Santander Universidades”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Publikacja dotyczy społecznego postrzegania aborcji w dyskursie publicznym i wpisuje się w krytyczną refleksję na ten temat. Autorka przedstawia różne krzyżujące się pola dyskursu publicznego, dotyczącego aborcji, w szczególności zaś pola dyskursu ideologicznego oraz dyskursu elit symbolicznych (kościelny, naukowy i nienaukowy, artystyczny). Publikacja pokazuje, że w polskim dyskursie o aborcji wciąż mamy do czynienia z fazą "rytualnego chaosu", opisywaną przez socjologów dwie dekady temu. W książce wykazano, że najbardziej wszechstronna i bezstronna w kwestii aborcji okazuje się sztuka. Autorka analizując różnorodne dyskursy opisuje wiele strategii i reguł jakimi rządzi się publiczny dyskurs o aborcji. Ukazuje kwestie ukrywane, przemilczane, kwestie tabu. Wreszcie pokazuje jak bardzo oficjalny dyskurs o przerwaniu ciąży zdominowany jest przez "męski punkt widzenia". Część pierwsza książki ukazuje dyskurs religijny przez pryzmat jego historycznych początków, rozwoju i wpływu katolickiej doktryny małżeństwa na postrzeganie sfery cielesnej i seksualnej życia człowieka. W części drugiej zaprezentowano dyskurs naukowy i nienaukowy poprzez ukazanie najważniejszych "głosów nauki" i "głosów naukowców". Autorka odwołuje się do najistotniejszych aspektów i ustaleń naukowych (empirycznych i teoretycznych), dotyczących kwestii przerwań ciąży, a także opisuje różne mechanizmy i płaszczyzny przenikania się dyskursów (np. naukowy oraz ideologiczny). Ostatnia część pracy dotyczy wybranego dyskursu elit symbolicznych, dyskursu artystycznego. Analizie poddano prace plastyczne meksykańskiej malarki Fridy Kahlo, a także dzieła literatury pięknej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
W ostatnich latach szkolnictwo w krajach europejskich przechodzi bardzo intensywną ewolucję. Zmiany obejmują organizację oświaty, ale sięgają także głębiej – do koncepcji, założeń i celów procesu kształcenia. W tym kontekście istotny okazuje się problem pozycji, jaką zajmuje, ale przede wszystkim roli, jaką odgrywa szkolna geografia. Pozytywny wkład tego przedmiotu w kształcenie młodego człowieka jest bezsprzeczny. Niestety, obserwuje się coraz częstsze przypadki kontestowania statusu geografii jako obowiązkowego, niezależnego i wartościowego przedmiotu nauczania. Niniejsza książka stanowi wielowymiarowe studium porównawcze pozycji i zadań stawianych szkolnej geografii w Polsce, Anglii, we Francji i w Niemczech. Pojawienie się opracowań osadzonych w szerszym, międzynarodowym kontekście z pewnością przyczyni się do wymiany doświadczeń i skorzystania z istniejących wzorców dobrej praktyki edukacyjnej, co przyniesie pozytywne skutki przede wszystkim w przypadku młodych ludzi opuszczających mury szkolne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Zamieszczone w zeszycie artykuły, które są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych w różnych ośrodkach akademickich, zawierają wiele ciekawych poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W zgromadzonych tu publikacjach Czytelnik może znaleźć sporo oryginalnych ujęć teoretycznych dotyczących prawnych aspektów promocji zatrudnienia osób bezrobotnych, metod poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, zasad i przepisów prawnych ochrony własności intelektualnej oraz kierunków rozwoju edukacji w zakresie ergonomii i ochrony środowiska w sektorze turystycznym i energetycznym. Głównym celem tej publikacji jest zebranie wybranych, ważniejszych elementów, które decydują o efektywnym i kreatywnym zarządzaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi w przedsiębiorstwie. Zeszyt ten może posłużyć jako skrótowy, lecz pełen wnikliwych spostrzeżeń podręcznik i przewodnik po zagadnieniach produktywności, ergonomii oraz ochrony pracy. Problematyka zawarta w artykułach ergonomicznych została zaprezentowana na II Międzynarodowym Kongresie Ergonomii w Poznaniu w 2015 roku, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Ergonomiczne i Politechnikę Poznańską. Teksty te są rezultatem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, jak również stanowią pokłosie ożywionej dyskusji odbywającej się w trakcie obrad Kongresu, prezentując wiele interesujących informacji. (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Jest to pierwszy tom artykułów rozproszonych Katarzyny Olbrycht, uczonej cenionej nie tylko w środowisku pedagogów, autorki prac Prawda, dobro i piękno w wychowaniu człowieka jako osoby (2000r.) oraz O roli przykładu, wzoru, autorytetu i mistrza w wychowaniu osobowym (2007r.), które stanowią inspirację i odniesienie zarówno dla teoretyków jak i praktyków wychowania. Prezentowana publikacja powstała z inicjatywy wychowanków i współpracowników Pani Profesor, która na Uniwersytecie Śląskim utworzyła i prowadziła Instytut/ Zakład Edukacji Kulturalnej. W tomie, na który składają się artykuły konferencyjne publikowane w monografiach zbiorowych jak i artykuły publikowane w czasopismach naukowych, szczególną „klamrę” stanowią dwa teksty - otwierający O roli zachwytu w rozwoju człowieka i zamykający Współczesne pytania wokół relacji „mistrz-uczeń” wygłoszone jako akademickie wykłady inauguracyjne, pierwszy w 1998 roku, a ostatni w 2008 roku. Tym samym tworząc monografię – świadectwo drogi naukowej Katarzyny Olbrycht, pragniemy podkreślić, że oddajemy do rąk czytelników książkę, nie tylko zawodowej humanistki, ale przede wszystkim osoby, która będąc uczoną publicznie mówiła i zaświadczała o prawdzie, dobru i pięknie. Katarzyna Olbrycht, profesor doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, profesor zwyczajny Uniwersytetu Śląskiego w Zakładzie Edukacji Kulturalnej, w Instytucie Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji (w Cieszynie). Zainteresowania badawcze: edukacja aksjologiczna, edukacja kulturalna, wychowanie personalistyczne, pedagogika chrześcijańska. Wybrane publikacje: Sztuka a działania pedagogów (Katowice 1987 ); Edukacja aksjologiczna T. 1–4: Wymiary, kierunki, uwarunkowania (t. 1. Katowice 1994); Odpowiedzialność pedagoga (t. 2. Katowice 1995); O tolerancji (t. 3. Katowice 1995), Wybrane problemy przekazu wartości (t. 4. Katowice 1999); Prawda, dobro i piękno w wychowaniu człowieka jako osoby (Katowice 2000); Rola przykładu, autorytetu, wzoru i mistrza w wychowaniu osobowym (Toruń 2007); Upowszechnianie kultury – wyzwaniem dla edukacji kulturalnej (red.) K. Olbrycht, E. Konieczna, J. Skutnik (Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 2008); Inspiratorzy, projektodawcy i realizatorzy edukacji kulturalnej (red.) K. Olbrycht, D. Sieroń-Galusek (Toruń 2010). [03.10.2013].
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Autorzy podejmują niezwykle ważne i aktualne problemy związane z pedagogiką i edukacją w obliczu coraz silniej zaznaczającego się kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii w różnych sferach życia. Na podstawie badań, kierując się troską o polskie społeczeństwo, a zwłaszcza o młode pokolenie, które doświadcza życia w warunkach podziałów i destrukcji wspólnoty obywatelskiej, postulują podejmowanie działań na rzecz poprawy jej kondycji i jakości oraz rewitalizacji życia społeczno-edukacyjnego z wykorzystaniem kanonu wartości edukacyjnych, społecznych i kulturowych, a także regeneracji i wzmocnienia więzi społecznych. Książka jest adresowana do odbiorców ze środowiska akademickiego i oświatowego, szczególnie do naukowców zajmujących się pedagogiką i naukami pokrewnymi, nauczycieli, dyrektorów szkół, studentów studiów pedagogicznych i nauczycielskich, oraz do przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej. Inicjatywa wydania tomu wiąże się bezpośrednio z jubileuszowym X Ogólnopolskim Zjazdem Pedagogicznym „Pedagogika i edukacja wobec kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii”, który odbył się w dniach 18–20 września 2019 roku w Warszawie. Prezentowane na Zjeździe referaty skłoniły do namysłu nad kondycją polskiej pedagogiki i edukacji. Odsłoniły „janusowe oblicze” zjawiska kryzysu, złożoność uwarunkowań kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii, w tym w instytucjach edukacyjnych, oraz sposoby jego przezwyciężania. The authors call for taking measures to improve the state and the quality of civic community and to revitalize socio-educational life, using the canon of educational, social and cultural values, as well as to regenerate and strengthen social bonds. The book is addressed to scholars, especially those whose main fields of study are pedagogy and related sciences, to teachers, school headmasters, students of pedagogy and education and to local and government administration members.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Książka stanowi oryginalny wkład w refleksję nad polską pedagogiką filozoficzną, ze szczególnym uwzględnieniem dzieła Tadeusza Kotarbińskiego. Autorzy badają zagadnienia dotyczące kształtującego wpływu przeszłości, ale przede wszystkim koncentrują się wokół wciąż aktualnych problemów współczesnej edukacji, pytając o etyczność jednostki ludzkiej w świecie, który próbuje nas zwolnić z myślenia, w którym – cytując Herberta – „wybuchła epidemia instynktu samozachowawczego”. W ich rozważaniach powraca również kwestia roli, jaką może odegrać nauczyciel – spolegliwy opiekun – w tej edukacyjnej rzeczywistości, stawiającej nowe wyzwania i – pilniej niż kiedykolwiek – wymagającej od nas odpowiedzi na pytanie o kształt świata i nasze w nim miejsce. The book discusses Polish philosophical pedagogy against the European background. It examines the work of Tadeusz Kotarbiński and the figure of a docile tutor. The publication concentrates not only on examining the past, but also on diagnosing the present state of Polish philosophical pedagogy and its formative influence on contemporary education. It also looks into the future in order to make possible prognoses.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 16.01.2022
Oddając do rąk Czytelnika publikację Znaczenie edukacyjne projektu „Jestem fair” opartego na idei neoolimpizmu, wyrażam nadzieję, że jej lektura wyzwoli chęć poszukiwania nowych metod kształtujących wszechstronnie osobowość młodego człowieka, które można wykorzystać w pracy pedagogicznej w różnych środowiskach wychowawczych. W monografii, poza opisem pewnego wycinka rzeczywistości społecznej, jakim było wprowadzenie do szkół przed EURO 2012 projektu edukacyjnego Jestem fair, podjęto próbę – na podstawie przedstawionych wyników badań – odniesienia się do oczekiwań pedagogicznych i wskazania na skuteczność podjętych działań. Zawarte w książce wnioski i wskazówki mogą przyczynić się nie tylko do usprawnienia sposobu pracy na specyficznym obszarze oddziaływań wychowawczych, jakim jest praca z młodzieżą (szczególnie w okresie dorastania), ale także można je wykorzystać jako sugestie przy projektowaniu programów edukacyjnych przez różne podmioty (w tym nauczycieli wychowania fizycznego i trenerów sportowych). Aby jednakże zmiany te były skuteczne, więcej uwagi należy poświęcić wartościom o charakterze uniwersalnym, które są zrozumiale i cenione przez młodzież z różnych środowisk (w tym przez kibiców). Takimi mogą się stać wartości wyniesione ze sportu, z główną zasadą olimpizmu – fair play.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again