Form of Work
Artykuły
(10725)
Publikacje fachowe
(4107)
Publikacje naukowe
(2759)
Publikacje dydaktyczne
(2283)
Książki
(1886)
E-booki
(181)
IBUK Libra
(181)
Czasopisma
(154)
Publikacje popularnonaukowe
(146)
Poradniki i przewodniki
(116)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(83)
Druki ulotne
(69)
Proza
(35)
Dramat (rodzaj)
(23)
Poezja
(9)
Publikacje informacyjne
(9)
Filmy i seriale
(7)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Audiobooki
(2)
Publikacje promocyjne
(2)
Gry i zabawki
(1)
Muzyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Status
available
(1803)
unavailable
(224)
only on-site
(13)
unknown
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(2030)
Czytelnia
(13)
Author
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(145)
Łoskot Małgorzata
(108)
Dziamska Dorota
(101)
Goetz Magdalena
(75)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(72)
Bukowińska Agnieszka
(66)
Skrzyński Dariusz
(55)
Kloskowska Adriana
(52)
Ostarek Ewa
(49)
Baj-Lieder Marta
(41)
Kozłowska Beata
(40)
Krzemińska Joanna
(39)
Litwinow Monika
(39)
Niemiec Katarzyna
(39)
Tyl Marzena
(37)
Zając Dorota
(35)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(32)
Obuchowska Joanna
(32)
Majchrzak Marcin
(31)
Trojan Elżbieta
(31)
Forecka-Waśko Katarzyna
(30)
Jankowska Anna
(30)
Kuszak Kinga
(30)
Majkusiak Danuta
(30)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(29)
Bartol Izabella
(28)
Szymczak Emilia
(28)
Wentrych Agnieszka
(28)
Wykurz Urszula
(28)
Bartkowiak Kinga
(27)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(26)
Jakubowska Alina
(25)
Kostrzewa Joanna
(25)
Majorczyk Marta
(25)
Swędrowska Małgorzata
(25)
Talaga-Duma Małgorzata
(25)
Gudro Maria (1946- )
(23)
Hinz Magdalena
(23)
Litwinow-Cieślewicz Monika
(23)
Ludorowska Agnieszka
(23)
Małochleb Paulina
(23)
Nowel Ewa
(23)
Piechota Feliksa
(23)
Rusaczyk Janusz
(23)
Sasin Małgorzata
(23)
Stępień-Rejszel Kamila Olga
(23)
Kalbarczyk Anna
(22)
Grudzińska Zofia
(21)
Matusiak Barbara
(21)
Bomba Anna
(20)
Kamińska Izabela (pedagog)
(20)
Kamińska-Holc Katarzyna
(20)
Czyż Dagmara
(19)
Góra Dominika
(19)
Górna Hanna M
(19)
Jędrzejko Mariusz (1959-)
(19)
Pokrzycka Lidia
(19)
Zielińska Ewa
(19)
Winczewski Piotr
(18)
Wiśniewska Krystyna
(18)
Cysak Paulina
(17)
Kasprzyszak Elżbieta
(17)
Kłysz-Sokalska Natalia
(17)
Małyska Małgorzata
(17)
Łasocha Natalia
(17)
Faleńczyk Izabela
(16)
Ippoldt Lidia
(16)
Jastrzębska Lidia
(16)
Szuścik Urszula
(16)
Wasilewski Juliusz (1954- )
(16)
Winczewska Aneta
(16)
zbiorowa Praca
(16)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(15)
Kozak Wioletta
(15)
Majewska Monika
(15)
Woynarowska Barbara (1940- )
(15)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(14)
Luberda Michał
(14)
Olszewska Margareta
(14)
Wróblewska Małgorzata
(14)
Bonk Gabriela
(13)
Błeszyński Jacek (1963- )
(13)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(13)
Hoffmann Joanna
(13)
Kluska Dorota
(13)
Magda-Adamowicz Marzenna
(13)
Naprawa Renata
(13)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(13)
Podemska-Kałuża Anna
(13)
Skolimowska Katarzyna
(13)
Sobkowiak Monika
(13)
Szczepkowska Edyta
(13)
Szurowska Beata (1973- )
(13)
Tanajewska Alicja
(13)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(12)
Kołodziejska Lidia
(12)
Melosik Zbyszko (1956- )
(12)
Palka Ewa
(12)
Sobczyńska Ewa
(12)
Szmalec Jacek
(12)
Year
2020 - 2023
(3729)
2010 - 2019
(7876)
2000 - 2009
(788)
1990 - 1999
(408)
1980 - 1989
(55)
1970 - 1979
(58)
1960 - 1969
(26)
1950 - 1959
(8)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(1)
Time Period of Creation
2001-
(9462)
1989-2000
(257)
1901-2000
(132)
1945-1989
(82)
1918-1939
(3)
Country
Poland
(12952)
Ukraine
(3)
Germany
(1)
Lithuania
(1)
Netherlands
(1)
Language
Polish
(12889)
English
(38)
Ukrainian
(3)
Russian
(2)
French
(1)
Audience Group
Przedszkola
(1259)
Nauczyciele przedszkoli
(1042)
Nauczyciele
(1002)
Szkoły podstawowe
(797)
Nauczyciele języka polskiego
(460)
Nauczanie początkowe
(428)
Bibliotekarze
(289)
Nauczyciele nauczania początkowego
(229)
Rodzice
(222)
Klasa 3.
(218)
Klasa 2.
(201)
Klasa 1.
(197)
Klasa 8.
(157)
Dzieci
(151)
Szkoły średnie
(141)
Klasa 7.
(137)
Klasa 4.
(135)
Klasa 6.
(135)
Klasa 5.
(127)
Szkoły ponadpodstawowe
(116)
Gimnazja
(101)
6-8 lat
(91)
Pedagodzy
(86)
Szkoły ponadgimnazjalne
(80)
Szkoły wyższe
(80)
9-13 lat
(64)
Pedagodzy szkolni
(64)
Psycholodzy
(64)
0-5 lat
(58)
Studenci
(55)
Pedagodzy specjalni
(50)
Logopedzi
(44)
Młodzież
(38)
Terapeuci zajęciowi
(31)
Pracownicy socjalni
(30)
Dyrektorzy szkół
(27)
Nauczyciele szkół podstawowych
(27)
Doradcy zawodowi
(23)
14-17 lat
(22)
Nauczyciele języka angielskiego
(22)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(18)
Licea
(16)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(16)
Szkoły specjalne
(14)
Cudzoziemcy
(13)
Psychoterapeuci
(13)
Gimnazjum
(12)
A1 (poziom biegłości językowej)
(11)
Klasa 0.
(11)
Terapeuci
(11)
Uczniowie
(11)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Nauczyciele bibliotekarze
(10)
Nauczyciele gimnazjów
(10)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(10)
Wychowawcy klas
(10)
Nauczyciele biologii
(9)
Nauczyciele historii
(9)
Biblioterapeuci
(7)
Dyrektorzy przedszkoli
(7)
Nauczyciele akademiccy
(7)
Nauczyciele języków
(7)
Szkoła podstawowa
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(7)
Nauczyciele matematyki
(6)
Nauczyciele szkół średnich
(6)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Dorośli
(5)
Nauczyciele etyki
(5)
Nauczyciele geografii
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
A2 (poziom biegłości językowej)
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Katecheci
(3)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(3)
B1 poziom biegłości językowej
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukatorzy ekologiczni
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczyciele fizyki
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
14-17
(1)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Arteterapeuci
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy metodyczni
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Edukatorzy
(1)
Językoznawcy
(1)
Konsultanci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(74)
Literatura ukraińska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura japońska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Subject
Wychowanie przedszkolne
(1835)
Metody nauczania
(857)
Nauczanie początkowe
(714)
Uczniowie
(607)
Nauczyciele
(593)
Język polski (przedmiot szkolny)
(545)
Dzieci
(509)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(437)
Biblioteki szkolne
(391)
Wychowanie
(373)
Edukacja ekologiczna
(370)
Szkolnictwo
(351)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(343)
Nauczanie
(334)
Edukacja zdrowotna
(318)
Młodzież
(283)
Promocja czytelnictwa
(279)
Edukacja regionalna
(272)
Edukacja medialna
(265)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(256)
Kształcenie
(249)
Wychowanie w rodzinie
(245)
Edukacja
(230)
Rodzice
(209)
Język polski
(200)
Pedagogika
(197)
Świetlice szkolne
(196)
Uczenie się
(180)
Edukacja międzykulturowa
(157)
Papieroplastyka
(150)
Rodzina
(150)
Dziecko z niepełnosprawnością
(148)
Relacje międzyludzkie
(147)
Przysposobienie biblioteczne
(146)
Tematy i motywy
(142)
Gry i zabawy
(131)
Pedagogika społeczna
(130)
Literatura polska
(127)
Uczucia
(127)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(123)
Internet
(120)
Współdziałanie
(120)
Uczniowie klas początkowych
(116)
Edukacja włączająca
(115)
Oświata
(115)
Diagnoza pedagogiczna
(113)
Kompetencje społeczne
(109)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(109)
Nauczanie na odległość
(109)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(108)
Kompetencje kluczowe
(104)
Kreatywność
(101)
Edukacja filmowa
(100)
Dziecko autystyczne
(99)
Dysleksja i dysgrafia
(98)
Edukacja czytelnicza i medialna
(98)
Edukacja europejska
(98)
Arteterapia
(97)
Boże Narodzenie
(95)
Godzina wychowawcza
(95)
Logopedia
(95)
Pedagogika resocjalizacyjna
(95)
Roboty ręczne
(93)
Biblioterapia
(91)
Zastosowania internetu w edukacji
(91)
Czytanie
(90)
Reforma edukacji
(90)
Nauczyciele nauczania początkowego
(88)
Podstawa programowa
(88)
Gry edukacyjne
(86)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(86)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(85)
Unia Europejska
(85)
Komunikacja interpersonalna
(81)
Postawy
(80)
Szkolnictwo wyższe
(80)
Filologia polska
(79)
Prawo oświatowe
(79)
Wsparcie społeczne
(79)
Komunikacja społeczna
(78)
Szkoły
(78)
Zastosowania multimediów w edukacji
(78)
Nauczanie zintegrowane
(77)
Przyroda
(76)
Czytelnictwo dzieci
(75)
Myślenie twórcze
(75)
Pedagogika specjalna
(75)
Psychologia dziecka
(75)
Studenci
(74)
Edukacja muzyczna
(73)
Jesień
(73)
Dziecko zdolne
(72)
Edukacja prozdrowotna
(72)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(72)
Wsparcie edukacyjne
(72)
Wychowanie do wartości
(70)
Adaptacja społeczna
(69)
Dziecko
(69)
Metoda Montessori
(69)
Poczucie własnej wartości
(69)
Subject: work
Ballady i romanse
(6)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze (czasopismo)
(6)
Wesele
(6)
Lalka
(5)
Pan Tadeusz
(5)
Chronicles of Narnia
(4)
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)
(4)
Wiedźmin
(4)
Book thief
(3)
Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi
(3)
Fraszki
(3)
Hobbit, or there and back again
(3)
Latarnik
(3)
Ostatnie życzenie
(3)
Petit Prince
(3)
Quo vadis
(3)
Akademia Pana Kleksa
(2)
Amelia i Kuba
(2)
Balladyna
(2)
Beauty and the Beast (film)
(2)
Biblia
(2)
Bogurodzica
(2)
Christmas stories
(2)
Dziady
(2)
Granica
(2)
Harry Potter and the philosopher's stone
(2)
Hunger Games
(2)
Janko Muzykant
(2)
Kajko i Kokosz
(2)
Kamienie na szaniec
(2)
Konstytucja Polski (1791)
(2)
Książka o człowieku w spektrum autyzmu
(2)
Lion, the witch, and the wardrobe
(2)
Little princess
(2)
Nie ma
(2)
Piaskowy Wilk
(2)
Pokot (film)
(2)
Prowadź swój pług przez kości umarłych
(2)
Przedwiośnie
(2)
Pál-utcai fiúk
(2)
Sklepy cynamonowe
(2)
Teach like Finland
(2)
Zemsta
(2)
Jesteś wyjątkowy
(1)
Olbrzym. Magiczne drzewo
(1)
Opowieści z Narni
(1)
'Egokōmion eis ton Hagion 'Apostolon Paûlon
(1)
A ta dudka z zielonej wierzbiny
(1)
Abecadło Pierdziołki
(1)
Adventures of Tom Sawyer
(1)
Afryka Kazika
(1)
Agresja u dzieci
(1)
Ala ma kota
(1)
Ala ma kota, a Ali?
(1)
Alice's adventures in Wonderland
(1)
All the bright places
(1)
Animal farm
(1)
Anne of Green Gables
(1)
Another Day of Life (film)
(1)
Antigónī
(1)
Apolejka i jej osiołek
(1)
Arrival
(1)
Asiunia
(1)
Athenæ gedanenses Ephraima Prætoriusa
(1)
Atlantyda
(1)
Avventure di Pinocchio
(1)
BFG (film)
(1)
Bad Guys
(1)
Badanie, dojrzewanie, rozwój (Warszawa ; Radom, 2016)
(1)
Bajka
(1)
Bajki
(1)
Bajki robotów
(1)
Ballada o kapciach
(1)
Bambuko czyli Skandal w Krainie Gier
(1)
Bankructwo małego Dżeka
(1)
Biblioteka w Szkole (czasopismo)
(1)
Biuro detektywistyczne Lessego i Mai. Stella Nostra (film)
(1)
Bolało jeszcze bardziej
(1)
Book Thief (film)
(1)
Buntschatten und Fledermaüse
(1)
Catcher in the rye
(1)
Chowanna
(1)
Chłopi
(1)
Chłopiec jeziorny
(1)
Co dzień
(1)
Cudaczek-Wyśmiewaczek
(1)
Cudzoziemka
(1)
Cuore
(1)
Cyklon
(1)
Czarny młyn
(1)
Czas lektury
(1)
Czując : rozmowy o emocjach
(1)
Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego (Warszawa ; 2014)
(1)
De rerum natura
(1)
Delta Dietla
(1)
Diady, kliki, gangi
(1)
Doctor Dolittle
(1)
Drach
(1)
Dręczenie szkolne
(1)
Dybuk
(1)
Subject: time
2001-
(5295)
1901-2000
(527)
1989-2000
(303)
1945-1989
(177)
1801-1900
(127)
1918-1939
(59)
1701-1800
(21)
1901-1914
(20)
1501-1600
(19)
1601-1700
(18)
1914-1918
(18)
1939-1945
(18)
2001-0
(16)
1401-1500
(13)
1301-1400
(12)
1201-1300
(10)
1989-
(9)
1101-1200
(8)
1001-1100
(6)
901-1000
(5)
401-500
(4)
501-600
(4)
601-700
(4)
701-800
(4)
801-900
(4)
1-100
(3)
100-1 p.n.e.
(3)
1801-
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
500-401 p.n.e.
(3)
do 801 p.n.e.
(3)
101-200
(2)
1901-
(2)
201-300
(2)
301-400
(2)
1878-1879
(1)
1945-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2000-
(1)
300-201
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
400-301
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
Subject: place
Polska
(1493)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(33)
Niemcy
(27)
Europa
(24)
Wielka Brytania
(23)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(22)
Stany Zjednoczone (USA)
(21)
Białystok (woj. podlaskie)
(13)
Kraków (woj. małopolskie)
(13)
Lublin (woj. lubelskie)
(13)
Ukraina
(12)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(10)
Kraje Unii Europejskiej
(10)
Finlandia
(9)
Wielkopolska
(9)
Łódź (woj. łódzkie)
(9)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(8)
Chiny
(7)
Czechy
(7)
Francja
(7)
Galicja (kraina historyczna)
(7)
Holandia
(7)
Województwo śląskie (1999- )
(7)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(6)
Opole (woj. opolskie)
(6)
Rosja
(6)
Województwo lubuskie (1999- )
(6)
Województwo małopolskie (1999- )
(6)
Katowice (woj. śląskie)
(5)
Norwegia
(5)
Rybnik (woj. śląskie)
(5)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(5)
Województwo lubelskie (1999- )
(5)
Województwo mazowieckie (1999- )
(5)
Województwo podlaskie (1999- )
(5)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(5)
Węgry
(5)
Świat
(5)
Anglia (Wielka Brytania)
(4)
Japonia
(4)
Kanada
(4)
Ostrołęka (woj. mazowieckie)
(4)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(4)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(4)
Słowacja
(4)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(4)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(4)
Włochy
(4)
Australia
(3)
Azja
(3)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(3)
Białoruś
(3)
Bytom (woj. śląskie)
(3)
Dania
(3)
Grecja
(3)
Kaszuby
(3)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(3)
RPA
(3)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(3)
Szwecja
(3)
Tychy (woj. śląskie)
(3)
Województwo podkarpackie (1999- )
(3)
Województwo pomorskie (1999- )
(3)
Śląsk Cieszyński
(3)
Afryka
(2)
Arktyka (region)
(2)
Benin
(2)
Brazylia
(2)
Bytów (woj. pomorskie)
(2)
Człuchów (woj. pomorskie)
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Hiszpania
(2)
Indie
(2)
Izrael
(2)
Jaworzno (woj. śląskie)
(2)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(2)
Kolumbia
(2)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Kędzierzyn-Koźle (woj. opolskie)
(2)
Lubelszczyzna
(2)
Madagaskar
(2)
Malawi
(2)
Mielec (woj. podkarpackie)
(2)
Pabianice (woj. łódzkie)
(2)
Portugalia
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Starożytna Grecja
(2)
Starożytny Rzym
(2)
Tanzania
(2)
Timor
(2)
Wietnam
(2)
Wisła (rzeka)
(2)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(2)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Świdnik (woj. lubelskie)
(2)
Afganistan
(1)
Ameryka Północna
(1)
Atlanta (Stany Zjednoczone ; stan Georgia)
(1)
Atlantyda (kraina mitologiczna)
(1)
Austria
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5194)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2308)
Artykuł problemowy
(2155)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1778)
Scenariusz zajęć
(1451)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1037)
Artykuł z czasopisma naukowego
(630)
Artykuł fachowy
(436)
Raport z badań
(354)
Ćwiczenia i zadania
(334)
Praca zbiorowa
(265)
Materiały pomocnicze
(187)
Poradnik
(182)
Czasopismo pedagogiczne
(151)
Czasopismo polskie
(135)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(132)
Podręcznik
(123)
Opracowanie
(116)
Czasopismo fachowe
(114)
Gry i zabawy
(103)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(89)
Artykuł przeglądowy
(88)
Case study (studium przypadku)
(77)
Monografia
(71)
Scenariusze zajęć
(66)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(60)
Wywiad dziennikarski
(58)
Karty pracy ucznia
(51)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(51)
Materiały konferencyjne
(48)
Artykuł publicystyczny
(45)
Recenzja naukowa
(42)
Bibliografia
(40)
Publikacje fachowe
(40)
Scenariusz imprezy szkolnej
(40)
Utwory sceniczne dla dzieci
(40)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(36)
Poradniki
(35)
Artukuł z czasopisma pedagogicznego
(34)
Scenariusz teatralny
(34)
Literatura dziecięca
(33)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(32)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(32)
Publikacje
(28)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(26)
Poradniki dla nauczycieli
(25)
Bajki i baśnie
(24)
Gry i zabawy ruchowe
(23)
Wydawnictwa popularne
(22)
Biografia
(20)
Opowiadania i nowele
(20)
Sprawdziany i testy
(20)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(19)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(19)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(19)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(18)
Biogram
(17)
Czasopismo bibliotekarskie
(16)
Gry i zabawy dziecięce
(16)
Recenzja
(16)
Vademecum
(16)
Gry i zabawy umysłowe
(14)
Program nauczania
(14)
Artykuł z czasopisma
(13)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(13)
Relacja
(13)
Artykuł monograficzny
(12)
Księga pamiątkowa
(12)
Artykuł naukowy
(11)
Broszura
(11)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(11)
Ćwiczenia i zadania dla przedszkoli
(11)
Poradniki dla rodziców
(10)
Encyklopedia
(9)
Publikacja bogato ilustrowana
(9)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(9)
Literatura
(8)
Opowiadanie dziecięce polskie
(7)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Podręczniki
(7)
Publikacje dla dzieci
(7)
Wiersze
(7)
Wydawnictwa dla dzieci
(7)
Antologia
(6)
Gry planszowe
(6)
Relacja z wydarzenia
(6)
Scenariusz
(6)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadpodstawowych
(6)
Wspomnienie pośmiertne
(6)
Elementarz
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Publicystyka
(5)
Wywiady
(5)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(5)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(5)
Analiza i interpretacja
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Komiks
(4)
Literatura dla dzieci
(4)
Domain
Edukacja i pedagogika
(10326)
Psychologia
(1059)
Socjologia i społeczeństwo
(998)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(713)
Literaturoznawstwo
(407)
Medycyna i zdrowie
(387)
Językoznawstwo
(331)
Historia
(253)
Informatyka i technologie informacyjne
(226)
Kultura i sztuka
(223)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(196)
Media i komunikacja społeczna
(177)
Filozofia i etyka
(84)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(75)
Nauka i badania
(75)
Matematyka
(68)
Religia i duchowość
(51)
Ochrona środowiska
(49)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(46)
Zarządzanie i marketing
(35)
Biologia
(30)
Kultura fizyczna i sport
(30)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(29)
Geografia i nauki o Ziemi
(25)
Praca, kariera, pieniądze
(20)
Etnologia i antropologia kulturowa
(10)
Fizyka i astronomia
(10)
Hobby i czas wolny
(9)
Rozwój osobisty
(6)
Styl życia, moda i uroda
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Inżynieria i technika
(4)
Architektura i budownictwo
(3)
Podróże i turystyka
(3)
Chemia
(2)
Kulinaria
(2)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
12961 results Filter
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
Celem badań opisywanych w niniejszej monografii uczyniono analizę związków zachodzących pomiędzy korzystaniem z nowoczesnych technologii informacyjnych a zagrożeniami płynącymi z mass mediów z perspektywy nauczyciela, rodzica i dziecka. W niniejszym opracowaniu poruszamy kwestię kompetencji informatycznych i społeczno-wychowawczych nauczyciela i rodzica w odniesieniu do wykorzystywania nowoczesnych narzędzi technologicznych, monitorowania kontaktu z cyberświatem, w tym gier komputerowych oraz poziomu dostępności cyberprzestrzeni dla młodego użytkownika – ucznia. Spośród wielu metod badawczych w wybranych i omawianych w niniejszym opracowaniu pracach dotyczących kwestii cyberprzestrzeni, podstawową metodą badawczą była metoda sondażu diagnostycznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
Stres jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka i może być zjawiskiem zarówno pozytywnym, jak i negatywnym. Funkcjonowanie szkolne uczniów wczesnej edukacji obfituje w obydwa rodzaje stresu. Skoro w życiu szkolnym dziecka pojawia się stres negatywny, warto rozważyć zastosowanie metod czy technik relaksacyjnych. Jedną z technik relaksu jest znana od wieków wizualizacja. Polega ona na tworzeniu wielozmysłowych obrazów mentalnych, będących odzwierciedleniem pozytywnych pragnień osoby ją praktykującej. Dzięki wizualizacji można zatem odzyskiwać zdrowie, poprawiać swoją kondycję psychiczną czy też osiągać sukcesy np. w nauce. Oprócz rozważań teoretycznych w książce zawarto opis techniki „Cudowne biurko”, stanowiącej praktyczną propozycję wykorzystania wizualizacji w edukacji wczesnoszkolnej. Pełni ona funkcję profilaktyczną, czyli ma na celu wskazanie uczniom drogi, jaką można podążać, aby radzić sobie z negatywnym stresem spowodowanym nauką szkolną i szkołą. Jednocześnie jej celem jest sprawienie, aby codzienne, monotonne czynności związane z uczeniem się stały się dla dzieci radością ze zdobywania różnych kompetencji. W opracowaniu dokonano również konfrontacji teorii z praktyką edukacyjną, czyli zamieszczono opinie uczniów klasy II – uczestników wizualizacji oraz ich rysunki, a także wypowiedź ich nauczycielki, która od kilku miesięcy systematycznie relaksuje uczniów za pomocą tej techniki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
Liczne badania naukowe potwierdzają, że istnieje aktywność, której podejmowanie wspiera nasze funkcje poznawcze, pamięć, wspomaga uczenie się języka i kontrolowanie własnych stanów emocjonalnych. Aktywność tę można podjąć w każdym wieku, ale najlepiej zrobić to przed 7. rokiem życia. W dodatku zajmowanie się nią to sama przyjemność! Czy chodzi o specjalny rodzaj ćwiczeń, magiczną pigułkę lub posiłek? Nie! Tą aktywnością jest edukacja muzyczna! Dr Anita Collins, nauczycielka muzyki, przez lata obserwowała swoich uczniów, zadając sobie pytanie: czy edukacja muzyczna może wpływać na inne obszary naszego funkcjonowania? Poszukiwania zaprowadziły ją w obszar fascynujących odkryć neuronauki. W książce Wszystko gra! Jak muzyka wspiera rozwój dziecka w przystępny sposób relacjonuje wyniki badań i pokazuje, jak ważnym elementem naszego życia jest świat dźwięków. Choć jestem nauczycielką uczniów szkół średnich, jestem zdumiona tym, jak słuchanie muzyki i edukacja muzyczna w każdym wieku, od pierwszego do ostatniego dnia życia, wpływa na rozwój naszego mózgu, na zmiany w nim i jego regenerację. (…) Dowiedziałam się, że niemowlęta słyszą głos matki, jakby to była muzyka, że połączenia neuronowe niezbędne, aby móc czytać, są aktywne, gdy maluch jest w stanie utrzymać stały rytm gry na bębnie, i że muzyka może kształtować mózg po urazie lub traumie. Okazuje się, że nauczanie muzyki – sekwencje akordów, niepokój związany z występami, zdolność efektywnego ćwiczenia – to nie tylko wiedza i umiejętności. Te elementy w rzeczywistości przyczyniają się do rozwoju człowieka. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika Pedagogika medialna, uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny. W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia. Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej: • procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo; • podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej; • zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych; • kształcenie z wykorzystaniem mediów – ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę; • metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli. Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi. Z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
Inspiracją do napisania książki były obserwacje dotyczące sposobów wykorzystywania metody pedagogiki przygody w pracy harcerskiej i (nie)świadomego stosowania wszystkich założeń edukacji przygodowej. Pedagogiką przygody często zajmują się byli lub obecni instruktorzy harcerscy, co nasuwa pytanie: czy i jaki potencjał widzą instruktorzy w tej metodzie? Powodów, dla których warto zbadać relacje obu nurtów – harcerskiego i edukacji przygodowej, jest kilka: ich wspólne korzenie, łączenie działań w tych nurtach przez instruktorów harcerskich, zbliżone (choć niejednakowe) założenia metodyczne. Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania, jakie są związki pedagogiki przygody i harcerstwa oraz czy zasadne jest utożsamianie obu tych nurtów. Poddaje analizie – pod kątem teoretycznym – metody obu systemów wychowawczych, z uwzględnieniem tła ideowego oraz organizacyjnego. ****** Adventure Pedagogy and Scouting. A Theoretical Study The author attempts to answer the question concerning the relations between adventure pedagogy and scouting. She also asks if equating both of them is justified. She analyses – from a theoretical point of view – the methods of both education systems, including their ideological and organizational background.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
W wielu krajach ocenianie kształtujące uważane jest za jeden z najbardziej obiecujących kierunków zmiany nauczania. Jest to rodzaj oceniania szkolnego, którego głównym celem jest pomoc uczniowi w uczeniu się. Liczne badania i poważne raporty pokazują, że ocenianie kształtujące jest bardzo skutecznym sposobem podnoszenia osiągnięć uczniów. Inną przyczyną zainteresowania tym sposobem oceniania jest to, że ocenianie kształtujące przygotowuje uczniów do uczenia się przez całe życie. Badania wykazują również, że ocenianie kształtujące jest pomocne w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych. Aby uczniowie byli przygotowani do uczenia się po zakończeniu formalnej edukacji, potrzebują umiejętności aktywnego budowania własnej wiedzy i zrozumienia zjawisk, a nie tylko biernego przyswajania podawanych im informacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
Współczesność to czas wymagający głębokiej refleksji nad dzieciństwem. Wymaga ona przede wszystkim podmiotowego spojrzenia na dziecko jako na Osobę wpisaną w historię, kulturę i społeczeństwo. Współczesność obliguje zatem w pewnym sensie do rekonstrukcji Korczakowskich pytań o dziecko i zapytania o to, kim tak naprawdę jest dziecko, jakie są jego prawdziwe cechy, prawdziwe potrzeby, jakie kryją się w nim prawdziwe możliwości? Taka refleksja nad dzieciństwem towarzyszy od wielu lat organizowanym przez nas na Wydziale Studiów Edukacyjnych UM w Poznaniu konferencjom z cyklu Świat małego dziecka oraz wydawanym przez Wydawnictwo Naukowe UAM pod naszą redakcją książkom o takim samym tytule. Podczas piątej edycji konferencji (odbywają się one co dwa lata od roku 2010) i w chwili wydania piątego naukowego tomu Świata małego dziecka, podjęliśmy decyzję o wydaniu Świata małego dziecka w formie podręcznika akademickiego, który będzie wykorzystywany przez nasze środowisko zajmujące się pedagogiką dziecka, podczas zajęć dla studentów, które prowadzimy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji. Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.: formalnych podstaw autorytetu nauczyciela, kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji, samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery, skutecznej współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami, kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szkołę. Książka pokazuje, że istnieje silna korelacja między osobą i zachowaniem uczącego, a sposobem organizacji szkoły. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w efektywności nauczania. Treści teoretyczne uzupełnione są szeregiem informacji oraz gotowych rozwiązań pozwalających wzmacniać samoocenę nauczyciela oraz przykładami pracy nauczycieli wyróżniających się w swoim środowisku. Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli i dyrektorów placówek oświatowych, a także studentów kierunków pedagogicznych. Zainteresuje również szkoleniowców organizujących kursy i warsztaty dla nauczycieli oraz pracowników administracji zajmujących się oświatą.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 04.02.2023
Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo. Umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia i wskazuje na stan psychiczny danego dziecka. Publikacja napisana przystępnym językiem wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji. Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi. Książka może okazać się pomocna dla przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców oraz pomoże pogłębić wiedzę tym wszystkim, którzy pragną pomagać innym osobom.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Prezentowana publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli i terapeutów, którzy poszukują nowych, interesujących rozwiązań metodycznych w swojej pracy. Ma na celu zainteresować profesjonalistów pracujących z dziećmi wykorzystaniem inspirujących i skutecznych działań terapeutyczno-edukacyjnych. Przedstawione w przewodniku zestawy ćwiczeń przeznaczone są zarówno dla doświadczonych nauczycieli, którzy oczekują nowych pomysłów w pracy z dziećmi z zaburzeniami w spektrum autyzmu, jak również dla młodych pedagogów oczekujących konkretnych przykładów i rozwiązań przydatnych podczas zajęć przedszkolnych i szkolnych. Prezentowane scenariusze mogą zainspirować nauczycieli i terapeutów do dalszych poszukiwań twórczych rozwiązań
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Ze względu na konwergencję mediów i głęboką mediatyzację edukacja medialna 3.0 włącza w obszar zainteresowania całą sferę technologiczną, która jest dla użytkownika niewidzialna (dane cyfrowe, algorytmy) i odnosi się do ukrytych, inteligentnych mechanizmów zarządzania jego aktywnością, zachowaniem, uwagą, treścią, informacją i wiedzą podczas korzystania z mediów oraz nowych technologii cyfrowych. Mechanizmy te wiążą się z dominującą władzą w sieciach komunikacji, jaką w XXI wieku posiadły korporacje nowomedialne dzięki przyjętemu modelowi biznesowemu, którego celem jest pomnażanie kapitału poprzez angażowanie konsumentów w oferowane przez nich produkty oraz kontrolowanie aktywności na podstawie dostarczanych przez nich danych i treści. Skutkiem tych mechanizmów są zjawiska szczegółowo omawiane w niniejszej publikacji, takie jak: platformizacja sieci, izomorfizm medialny, inwigilacja danych (dataveillance), kapitalizm nadzoru (surveillance capitalism), ale również różne formy propagandy komputacyjnej, w tym rozprzestrzenianie się fałszywych wiadomości (fake news). „Książka Grzegorza Ptaszka to pozycja, która doskonale wpisuje się nie tylko w debaty prowadzone obecnie w ramach akademickiej refleksji nad mediami. Adresuje bowiem problemy, przed którymi staje cała współczesna, coraz częściej »wykalkulowana« sfera publiczna. Autor analizuje medialny ekosystem, w którym niematerialne czynniki ustanawiają infrastrukturę komunikacyjną podważającą ludzką sprawczość. Nie poprzestaje jednak na krytyce – buduje pozytywny model rozwoju kompetencji medialnych, które mogą nam pomóc w zachowaniu sprawczości i podmiotowości we współczesnej mediosferze”. Z recenzji dr. hab. Mirosława Filiciaka, prof. USWPS „Książka adresowana jest głównie do pracowników naukowych i studentów wszystkich kierunków związanych z mediami, edukacją medialną, komunikacją społeczną i pedagogiką ogólną. Ma ona szanse być bardzo ważną i pożądaną przez zainteresowanych czytelników pozycją na rynku wydawniczym. Z pewnością znajdzie swoje miejsce wśród istniejących prac poświęconych edukacji medialnej, tym bardziej że niezaprzeczalnym jej walorem jest aktualność”. Z recenzji dr. hab. inż. Janusza Morbitzera, prof. Akademii WSB Grzegorz Ptaszek – doktor, medioznawca i psycholog, pracownik Wydziału Humanistycznego AGH w Krakowie. Autor monografii Talk show. Szczerość na ekranie? (Warszawa 2007) oraz współredaktor kilku monografii zbiorowych i kilkudziesięciu artykułów poświęconych edukacji medialnej i różnym aspektom mediów, w tym: Media Literacy in Poland (wspólnie z Martą Łysik) i Measurement of Media Literacy Outcomes w The International Encyclopedia of Media Literacy (New York 2019) oraz Media Education 3.0: How Big Data, Algorithms, and AI Should Change Our Thinking about Media Education w: Handbook of Media Education Research (New York 2019). Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz European Communication Research and Education Association (ECREA). Prezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej (www.ptem.org.pl), ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowej i Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. W 2012 roku odbył staż naukowy na Fordham University w Nowym Jorku pod opieką prof. Paula Levinsona.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Muzykoterapia jest reżyserem w "teatrze terapii". Nie jest to zadanie łatwe - wymaga umiejętności łączenia wiedzy naukowej ze światem sztuki, naukowości i poprawności metodologicznej z intuicyjnością, wewnętrznym doświadczeniem i emocjami. Wymaga umiejętności połączenia tego, co mierzalne i wymierne, z tym, co często nieuchwytne i ledwie wyczuwalne. Książka "Podstawy muzykoterapii", napisana przez wybitnych specjalistów z Polski i zagranicy, to polskojęzyczne kompendium wiedzy z zakresu terapii muzyką. Powstała, by przybliżyć obraz współczesnej muzykoterapii, wyjaśnić, czym jest i na czym polega ta forma terapii oraz ukazać szerokie możliwości pracy muzykoterapeutów. Pozycja zawiera cenne wskazówki, jak przygotować i realizować proces muzykoterapii, jak dobierać muzykę do działań muzykoterapeutycznych, jak skutecznie pracować w różnych obszarach praktyki klinicznej, a także w jaki sposób prowadzić badania w tej dziedzinie. Publikacja skierowana jest do wszystkich osób zainteresowanych muzykoterapią, a przede wszystkim do muzykoterapeutów: zarówno tych początkujących, jak i profesjonalistów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Zapotrzebowanie na ludzi zdolnych, twórczo podejmujących wyzwania współczesnego świata, nie traci na aktualności. Nasuwa się szereg pytań o rozmiar oczekiwań, stwarzanie szans, istnienie barier, uwzględnianie potrzeb edukacyjnych (i nie tylko) oraz tworzenie warunków dla harmonijnego rozwoju jednostek zdolnych. Rozważania przedstawione w niniejszej publikacji oscylują wokół kwestii kształcenia osób zdolnych, uwarunkowań edukacyjnych i wyzwań. Stanowią wynik wieloletnich poszukiwań i refleksji autorki na temat sytuacji jednostek zdolnych w środowisku edukacyjnym. Książka adresowana jest do studentek i studentów kierunków pedagogicznych szkół wyższych, jako materiał do wykorzystania w dydaktyce akademickiej, a także do przyszłych oraz praktykujących nauczycielek i nauczycieli – dla poznania i lepszego rozumienia sytuacji jednostek zdolnych w otaczającej rzeczywistości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
This monograph is a collection of texts written by researchers, practitioners and theoreticians of adult education from Central and Eastern Europe (Poland, the Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia). Its focus is on areas of contemporary adult education. The key issue is informal-learning space, where we can see the shift towards positive valuation of the ideas of localism and social commitment and to learning through (auto)reflection shaped by currents of information and individual experience. Another significant matter is the non-formal area of education, where intensive changes are taking place. The activities of associations and foundations, the dissemination of knowledge, work within open-education institutions, the non-governmental educational institution sector, citizenship – all are important areas of research, comparison and analysis that can be used to increase andragogical knowledge. I find it especially valuable to present Central and Eastern European perspectives, which to date have been neglected and marginalised in the global discourse. This publication complements existing works in the field of pedagogy – general, comparative, social – andragogy pedagogy, pedeutology, social work and health pedagogy, following the spirit of the times and providing the most current presentation of the view of lifelong learning in operation among individuals, organisations, institutions [...]. (Anna Odrowąż-Coates, vice rector, and professor, Maria Grzegorzewska Academy of Special Education (APS) in Warsaw) [This work] is marked with an enlightened conviction and optimism about learning’s role as an activity conducive to improving the quality of life [...]. PhD students and researchers will find interesting inspiration, sources and connection in the publication. [It] will also contribute by expanding the network of international research cooperation in the andragogical community, as its contents constitute a source of information for researchers seeking partners for various international projects in the field of andragogy. Clearly, it will also prove interesting reading for practitioners of adult education, as the proposed and postulated methods of working with adult students deserve their attention, as well as implementation into educational reality. (Ewa Kurantowicz, rector and professor, University of Lower Silesia (DSW) in Wrocław) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Nauka nigdy się nie kończy... Przestrzenie edukacji dorosłych: perspektywy Europy Środkowo-Wschodniej Monografia jest zbiorem tekstów w języku angielskim napisanych przez badaczy, praktyków i teoretyków edukacji dorosłych z Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja). Teksty w książce są podzielone na pięć rozdziałów, z których każdy dotyczy znaczących problemów związanych z uczeniem się dorosłych i nauczaniem w ponowoczesnym świecie. Pierwsza część poświęcona jest współczesnym problemom związanym z rozwojem teorii i praktyki edukacji dorosłych oraz andragogiki w perspektywie regionalnej Europy Środkowo-Wschodniej. W drugiej części zebrano teksty dotyczące kompetencji współczesnych edukatorów osób dorosłych. Następny rozdział został poświęcony formom wsparcia edukacyjnego dla dorosłych. W części czwartej można znaleźć teksty związane z nieformalnym uczeniem się z życia i doświadczeń. Piąta część poświęcona jest obywatelstwu, ruchom społecznym, uczącym się miastom i regionom. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab., prof. UW Zofia Szarota (ORCID 0000-0002-6342-3135) – Associate Professor at the University of Warsaw, where she is Head of the Department of Continuing Education and Andragogy at the Faculty of Education. Her scientific interests include issues of adulthood in educational contexts as we (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Szkoła jest miejscem, w którym współpraca ma szczególne znaczenie. Osiągnięcie głównego celu, jakim jest edukacja i wychowanie dzieci i młodzieży, zależy od współdziałania nauczycieli, uczniów, rodziców oraz środowiska lokalnego. Niniejsze opracowanie poświęcone jest współpracy środowisk szkolnego i rodzinnego. Wypełniające je studium teoretyczno-empiryczne przybliża główne zagadnienia związane z wdrażaniem idei współpracy rodziców i nauczycieli w polskiej szkole, jak również ukazuje problemy i perspektywy jej rozwoju. Książka jest adresowana do nauczycieli, rodziców i tych, którym zależy na budowaniu szkoły opartej na dialogu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Tłumaczenie publikacji M. Lipmana (1923–2010) – klasyka teorii edukacji, twórcy programu Philosophy for Children, który zapoczątkował nowy ruch edukacyjny ukierunkowany na rozwijanie myślenia. Książka stanowi syntezę wiedzy na ten temat. Autor skupia się na trzech formach myślenia: twórczym, krytycznym I troskliwym oraz sposobach Ich rozwijania. Publikacja dla pedagogów, nauczycieli, edukatorów, studentów pedagogiki i innych kierunków humanistyczno-społecznych, badaczy edukacji, filozofów – dla wszystkich zainteresowanych sposobami postępowania umożliwiającymi uczniom na wszystkich poziomach kształcenia stanie się ludźmi bardziej refleksyjnymi, rozumniejszymi i rozsądniejszymi. Lipman nie tylko przedstawia podstawy rzemiosła myślenia i sądzenia, ale pokazuje również, jak podstawowe narzędzie ukierunkowywania edukacji na myślenie – wspólnotę dociekania – można wykorzystać do zmniejszenia przemocy w klasie szkolnej i udoskonalenia kształcenia dzieci z grup ryzyka. Dla praktyki pedagogicznej cenne są zwłaszcza przykłady naturalnych sytuacji szkolnych (instruktażowe dialogi, cytowane pytania). Mogą one dostarczyć nauczycielom ogólnych wskazówek, w jaki sposób konstruował własną praktykę edukacyjną ukierunkowaną na myślenie. Parafrazując tytuł książki i łącząc go z serią wydawniczą: edukacja ukierunkowana na myślenie to mądra edukacja – taka, która w przemyślany sposób prowadzi uczniów i nauczycieli ku mądrości. Dr hab. Iwona Czaja-Chudyba, prof. UP W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży E. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w edukacji. Metodyka kształcenia w szkole podstawowej K. J. Szmidt, E. Płóciennik, Myślenie pytajne. Teoria i kształcenie
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu. Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak: • co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów; • jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć; • dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać; • w jaki sposób budować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się; • dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, a także studentów kierunków pedagogicznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of change: 24.01.2023
Artykuły zaprezentowane w monografii są odpowiedzią na sytuację, jaka zaistniała w związku z pandemią COVID-19 i jej konsekwencjami odnoszącymi się zarówno do obecności technologii informatycznych we wszystkich obszarach życia społecznego, jak i powszechności ich wykorzystania. Celem publikacji jest więc zobrazowanie złożoności i dynamiki zachodzących procesów wirtualizacji życia społecznego i ich wpływu na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami, także z uwzględnieniem ostatnich wydarzeń związanych ze światową epidemią. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się m.in. na: sposobach wykorzystania Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami, edukacji online i kompetencjach cyfrowych osób z niepełnosprawnościami, wirtualnej aktywności obywatelskiej oraz aktywności społecznej i politycznej osób z niepełnosprawnościami. Istotny nacisk został też położony na wymiar aplikacyjny przygotowywanych tekstów. Publikacja łączy w sobie zarówno cechy opracowania naukowego, opartego na badaniach własnych poszczególnych autorów, jak i wnioski mające charakter rekomendacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again