Forma i typ
Artykuły
(53)
Publikacje naukowe
(33)
Książki
(7)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
zbiorowa Praca
(5)
Adamek Irena
(1)
Bac Teresa
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bendyk Edwin
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borys Edyta
(1)
Buczak Agnieszka
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Czerwiński Kazimierz (1955- )
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Dybaś-Stronkowska Magdalena
(1)
Futyma Sławomir
(1)
Hamerlińska-Latecka Agnieszka
(1)
Hernik Kamila
(1)
Jankowska-Karpa Dagmara
(1)
Jaszczuk Andrzej
(1)
Jekiel Daria
(1)
Junik Wioletta
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Kasperek-Golimowska Ewa
(1)
Kasprzak Tomasz
(1)
Kauppinen Anneli
(1)
Kaźmierczak Danuta (nauki o bezpieczeństwie)
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kołodziejczyk Witold
(1)
Kościelniak Marek
(1)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(1)
Lackowski Jerzy
(1)
Lehrer-Knafo Orit
(1)
Lichtańska Katarzyna
(1)
Lipszyc Jarosław
(1)
Maciąg Jolanta
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Madej-Babula Magdalena
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Makara Stanisław
(1)
Marek Zbigniew (1947- )
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mazurek Emilia
(1)
Mika Janusz
(1)
Monkeviciene Ona
(1)
Muszyńska Jolanta
(1)
Ostrowski Michał
(1)
Piaseczna Beata
(1)
Porembska Dorota Beata
(1)
Raczyńska Anna
(1)
Reclik Renata
(1)
Ryszawy Sylwia
(1)
Sawiński Julian Piotr (1951- )
(1)
Sobecki Mirosław (1960- )
(1)
Sobol Emilia
(1)
Sosnowski Tomasz (1975-2020)
(1)
Stempień Michał
(1)
Sudoł Wiktoria
(1)
Szyling Grażyna
(1)
Szymborski Paweł
(1)
Truszkowska-Wojtkowiak Maria
(1)
Trzcionka-Wieczorek Anna
(1)
Umiastowska Danuta (1952- )
(1)
Uździcki Roman
(1)
Weichert Leszek
(1)
Willan-Horla Lidia
(1)
Wnuk Aneta (pedagogika)
(1)
Wojnarowski Jakub
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Zalewska-Meler Agnieszka
(1)
Zimny Tomasz M
(1)
Zitkeviciene Daiva
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
Kraj wydania
Polska
(66)
Słowacja
(1)
Język
polski
(63)
angielski
(3)
Odbiorca
Pracownicy socjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Jakość życia
(20)
Jakość kształcenia
(16)
Edukacja
(11)
Nauczyciele
(6)
Kształcenie
(4)
Szkolnictwo
(4)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Geragogika
(3)
Ludzie starzy
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Promocja zdrowia
(3)
Rodzina
(3)
Szkoła
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie
(3)
Zmiana społeczna
(3)
COVID-19
(2)
Dzieci
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Ewaluacja
(2)
Głusi
(2)
Higiena psychiczna
(2)
Jakość
(2)
Jakość usług
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kwalifikacje zawodowe
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nadzór pedagogiczny
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Praca socjalna
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Szkoły
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Uczniowie szkół średnich
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Ankieta
(1)
Aplikacje internetowe
(1)
Autoewaluacja
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dostępność komunikacyjna
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Elektroakustyka
(1)
Epidemie
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Ewaluacja zewnętrzna
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Globalizacja
(1)
Jakość szkoły
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konserwanty żywności
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Małżeństwo
(1)
Metodologia
(1)
Michalik, Leszek (1966-2008)
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Temat: czas
2001-
(37)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Gryfino (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Izrael
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Jaworzno (woj. śląskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Litwa
(1)
Maków Podhalański (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(23)
Artykuł z pracy zbiorowej
(23)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(14)
Artykuł z czasopisma naukowego
(11)
Raport z badań
(8)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(43)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Nauka i badania
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Transport i logistyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
66 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43356 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
„Ekonometria” (w wersji angielskojęzycznej „Econometrics”), które ukazuje się nie-przerwanie od roku 1998. Do 2011 roku czasopismo było publikowane w serii Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu pod nazwą Ekonometria. Zastosowania metod ilościowych. Od roku 2009 artykuły naukowe gromadzone są w czterech rocznych seriach, co umożliwiło wprowadzenie systematycznego, kwartalnego cyklu wydawniczego. Od roku 2011 dwa numery wydawane są w języku polskim, a dwa kolejne – w języku angielskim. Wśród autorów publikacji znajdują się zarówno naukowcy z polskich ośrodków akademickich, jak i wielu uczonych reprezentujących uczelnie zagraniczne. Również w skład Rady Naukowej naszego czasopisma wchodzą profesorowie afiliowani w instytucjach zagranicznych. Grono recenzentów czasopisma tworzą wybitni naukowcy – zarówno polscy, jak i zagra-niczni. Wysoki poziom naukowy prac, zaufanie autorów i wnikliwe uwagi recenzentów pozwalają na publikowanie wartościowych artykułów naukowych i rozpowszechnianie osiągnięć naukowych nie tylko w kraju, ale na całym świecie. Tematyka prac zakwalifikowanych do druku po pozytywnej recenzji uwzględnia zarówno teoretyczne, jak i aplikacyjne aspekty metod ekonometrii, statystyki i ma¬tematyki. Obszar aplikacji metod ekonometrii, statystyki i matematyki obejmuje szeroko rozumianą problematykę ekonomiczną, w tym makro- i mikroekonomiczne analizy statystyczno-ekonometryczne, analizę i modelowanie danych rynkowych, inwestycji kapitałowych oraz ubezpieczeń. Analizy społeczne i demograficzne do¬tyczą problemów edukacji, rynku pracy i bezrobocia, ubóstwa itp. Wiele opracowań ma charakter cykliczny – publikowane artykuły referują wyniki długoterminowych badań, zawierają także dyskusję z recenzentami wcześniejszych prac. To umożliwia śledzenie stopnia zaawansowania badań naukowych, dzięki czemu publikacje ukazujące się w czasopiśmie są inspiracją do podejmowania nowych wyzwań badawczych. „Ekonometria” stale uzyskuje bardzo wysoką ocenę Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, co przejawia się wysoką punktacją. Według bieżącej listy punktacyjnej periodyk otrzymał 14 punktów. Sukces ten zawdzięczamy autorom, przekazującym do recenzji artykuły o bogatych walorach naukowych, oraz recenzentom, którzy szczegółowo oceniają każdą z prac, podpowiadając ich twórcom sposób po¬prawy jakości tekstu. Również stałość składu Komitetu Redakcyjnego oraz sukcesywne poszerzanie Rady Naukowej czasopisma powodują ciągły i stabilny wzrost oceny „Ekonometrii”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Praca omawia badania dotyczące publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w kontekście doskonalenia warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia ich oferty edukacyjnej. Przedstawione w książce badania zostały zainicjowane przez władze edukacyjne Łodzi. Badania miały dostarczyć władzom edukacyjnym miasta informacji na temat publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w celu zmierzenia się z wyzwaniem, jakim jest dbałość o doskonalenie warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia oferty edukacyjnej w tego typu szkołach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41411 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 27.04.2023
Edukacja zdrowotna jako forma pomocy w prowadzeniu "dobrego życia" / Ewa Kasperek-Golimowska. W: Społeczne i jednostkowe konteksty pomocy, wsparcia społecznego i poradnictwa. T. 1, Koncepcje, dyskursy, inspiracje. s. 245-262. - 2018.
Bibliografia, netografia na stronach 260-262.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 24.01.2023
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 327-356.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47388 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 01.10.2022
Szkoła wzmacniająca rezyliencję / Wioletta Junik. W: Diagnoza i profilaktyka uzależnień wśród młodzieży wyzwaniem dla społeczności lokalnej. s. 75-88. - 2016.
Bibliografia na stronach 87-88.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej